Страница 1 от 1
Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 16 апр 2012, 15:20
от leverkuzen
Здравейте,
за пръв път пиша във форума и имам нужда от съвет. Надявам се да ми помогнете. Нека 1-во си кажа изискванията:)
Търся си кола до 4500-5000лв (с пазарлъка:)) около 2002 - 2004 година, да е икономична, ще бъде карана както градско така и извънградско, иска ми се все пак да прилича на кола (имам предвид да не е от класа на поло, клио и т.н.). Определено сякаш съм се спрял на дизел, но и тук може да ме опровергаете. След "дълго" търсене и четене съм се спрял на тези 2 модела. Мислех също за варианти seat ibiza, peugeot 307, citroen C4, но сякаш в крайна сметка се колебая между меган и фокус...сякаш клоня към мегана, най-вече, защото за този двигател само добри неща прочетох. Моля за съдействие както за колите, към които съм се насочил така и за типа двигатели, ще се благодарен на всякакъв вид съвети.
Предварително благодаря!
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 16 апр 2012, 15:35
от dimkar
Май за тези пари ще си купиш торба с проблеми. С този бюджет, ако бях на твое място, бих се насочил към бензинов Фокус.
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 16 апр 2012, 15:54
от leverkuzen
"торба с проблеми"...? нима казваш, че примерно под 10К не може да си купиш нещо читаво ли ?
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 16 апр 2012, 15:58
от dimkar
Можеш, разбира се. Казвам само, че вероятността да не си купиш нещо читаво е доста по-голяма.
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 16 апр 2012, 18:08
от leverkuzen
какво му е на дизела, че не ми го препоръчваш за тези пари, доста добри неща прочетох ?
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 16 апр 2012, 18:15
от al_lukanov
Като начало ще е над 300к км.
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 16 апр 2012, 18:18
от DigiPro
Ето една дискусия по въпроса за TDCi (common-rail дизелите):
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=49374
Пусни в търсачката ключова дума TDCi и ще прочетеш колко струва ремонт/подмяна на дюзи и маховик.
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 17 апр 2012, 13:31
от leverkuzen
хмм да кажем , че леко си променям мнението, след написаното и изчетеното, а и след разговор с приятел, който кара фокус бензин сякаш се насочвам към малкия бензинов двигател на Фокус (до 100 коня)...чакам критика..? И още един въпрос - колко километра считате, че е "разумно" да бъде колата ...в някакви граници? Благодаря за изказаните мнения до тук.
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 17 апр 2012, 14:27
от Nebhotep
В България не можем да говорим за разумни километри (лично за мен разумни километри са до около 200 000), няма как да разбереш реалните километри на кола купена от автокъща, даже и от собственик. Смяташ на колко години е колата и за бензинов мотор умножаваш x 20 000 км. за всяка година. Моят ескорт го взех по уверение на продавача на 64 000 км, като беше на 11 години, значи съм го взел на около 200 000 км, което се потвърди от последващата смяна на определени възли по окачването и електронни компоненти! Успех!
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 17 апр 2012, 15:09
от hotblooded
leverkuzen написа:хмм да кажем , че леко си променям мнението, след написаното и изчетеното, а и след разговор с приятел, който кара фокус бензин сякаш се насочвам към малкия бензинов двигател на Фокус (до 100 коня)...чакам критика..? И още един въпрос - колко километра считате, че е "разумно" да бъде колата ...в някакви граници? Благодаря за изказаните мнения до тук.
Колата ще е на разумен пробег ако нямаш износен волан (маскира се с претапициране), износени гумички на педалите (лесно се сменят), захабена топка на скоростния лост, увеличен луфт на скоростния лост изтърбушена шофьорска седалка (или с износена тапицерия), избелени копчета на климатик(климатроник) или да имат осезаеми луфтове... Прегледай за удари - луфтове на врати, фуги на капаци и варти, фарове (дали е кривогледа).... С риск да се повторя - 2ра ръка кола си е котка в чувал - винаги рискуваш.
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 17 апр 2012, 15:34
от al_lukanov
leverkuzen написа:хмм да кажем , че леко си променям мнението, след написаното и изчетеното, а и след разговор с приятел, който кара фокус бензин сякаш се насочвам към малкия бензинов двигател на Фокус (до 100 коня)...чакам критика..? И още един въпрос - колко километра считате, че е "разумно" да бъде колата ...в някакви граници? Благодаря за изказаните мнения до тук.
Вдигаш малко бюджета и вземаш кола купувана от МП със сервизна история. Аз поне така направих.
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 17 апр 2012, 15:41
от hotblooded
[quote="al_lukanov] Вдигаш малко бюджета и вземаш кола купувана от МП със сервизна история. Аз поне така направих.[/quote]
ето му една, даже е дизляк - ако не се лъжа не е комънрейл - така че няма да я купи наново ако даде някакъв фал
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 18 апр 2012, 09:09
от nikolovvd
Пежо, Ситроен или Фокус, ако е дизел е все едно - двигателя ще е французин. Остава да си харесаш дизайна - външния вид.
По принцип дизелите се карат здраво (много), за да си избият парите. Поради тежкия двигател и "хубавите" пътища в България, още първата година ще смениш почти всичко по окачването, което ще ти гарантира една стегната и приятна возия. През Зимата ще трябва да сипваш качествено (скъпо) гориво, за да не се наложи промиване на горивопроводите и резервоара, когато температурите паднат до -20 и повече градуса.
Ако няма да преминаваш повече от 10-15 хил. км. на година си вземи бензинов автомобил. Е няма да получиш "залепяне" на седалката при потегляне, защото въртящия момент е наполовина спрямо дизеловия двигател. При бензиновия двигател единствения скъп ремонт, който можеш да очакваш е смяна на съединител в диапазона 150-200 хил. км., според зависи как е карана колата.
За дизела вече сигурно си прочел - на 100 хил. сменяш дюзи, а на 150 хил. турбина, съединител и т.н. Общата стойност на ремонтите може да достигне стойността на автомобила. Ето защо е необходимо да се знае точния пробег при покупката с точност +/- 20 хил. км. и да се вземат мерки предварително, а не когато мощността изчезне и от ауспуха започнат да излизат кълба черен пушек.
Има и други неща, които могат да се погледнат, но най-добре е, когато тръгнеш да избираш колата с теб да има човек, който разбира от коли и да е малко зевзек.

Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Публикувано: 18 апр 2012, 19:15
от hotblooded
В 1.8 TDDi или TDCi няма нищо френско. 1.4, 1.6, 2.0, 2.2 хем са френски, хем не са - франсетата са с Бош електроника и дюзи и ГНП (на 2.0 има и Сименс). Франсетата всички двигатели им са с агренажен ремък, големите Фордаци са с верига. 2.2 -155 коня изобщо не се монтира на Пежо. 2.0 130 също. TDCi влиза в Евро4 само с EGR, франсетата използват някакви гомна които се доливат в специално резервоарче. Технологията за мАторите е на PSA, но Ford мисля че ползват без особена промяна само 1,4 и 1,6. И не монтират 2.7 HDi и 3.0 HDi на Форд!