Моят FORD FOCUS C MAX'04

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 18 май 2013, 23:45

Днес взех колата от бояджията. Правих лек ремонт на предната броня и леко освежаване на дръжките на вратите.

Относно предната броня историята е следната: Преди месец, една късна вечер получих гастрит и лекаря от спешното предписа някакви хапчета. Взех ги и започнах да ги пия, и си мисля, че всичко е наред, да ама не. На следващия ден при едно паркиране какво направих, че взех и леко одрасках един колега. Как не прецених маневрата и аз не разбрах, а винаги много внимавам. То и целия ден ми беше един смотан и леко замаян ама го отдадох на недоспиването. Станалото станало, изчаках колегата, дойде и се оказа, че на него нищо му нямa, даже и боята не съм му одраскал, а моята броня има лека драскотина. Той отказа да пишем протокол и отлетя. Същата вечер размишлявайки над случилото се ми попадна листовката на хапчетата и вътре какво да видя: " Не се препоръчва шофиране при употреба на това лекарство" ама кой да го прочете. И днес си взех колата от майстора.

Колата на колегата:
Изображение

Моята преди и след ремонта:
Изображение

Така и така влизаше в бокса за боя реших да освежа и дръжките на вратите. Лака беше тотално заминал:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Остана само да се направи едно хубаво полиране и пастиране, за да заспи всичко. Но за него ще се иска повечко пари и ще e по-натам!
Изображение

alex85bg
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 12 юни 2013, 17:08
Модел на автомобила: FORD FOCUS C-MAX 2.0 TDCI GHIA
Местоположение: гр.Търговище
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от alex85bg » 27 юни 2013, 11:28

Браво на теб :)
Доста полезни неща си написал и подробно обяснил със снимки.Аз също имам Ford c-max 2000 tdci и имам проблем с тракане на тапицерии и седалки и ще се възползвам от твоите решения.Единствените проблеми с който съм се сблъсквал е проблем с вентилатора на парното и смяна на амортисьори отзад.Не се бях сетил да снимам и аз да кача снимки да съм полезен на някого...но за по нататък ще го правя :).Още един път браво колега.

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 27 юни 2013, 18:39

:) Благодаря! Относно твоята смяна на вентилатора на парното, това наистина би било полезно някому!!!
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 01 юли 2013, 00:34

Ето и една снимка от събота! Пътувайки към морето километража на колата врътна ето тази цифра:
Изображение :D :D :D :D
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 16 юли 2013, 22:17

Днес минах през сервиза да сменя задните биалетки и два тампона на предните носачи, но покрай тях се смени един маншон на каре и още два тампона на прахоуловителите на задните амортисьори. Добре че хванахме маншона на време. Тъкмо беше решил да излиза в пенсия!

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И междувременно на връщане от там завъртях километража на 190К

Изображение
Изображение

Потребителски аватар
PavelMinchev
потребител
потребител
Мнения: 342
Регистриран: 15 апр 2008, 10:04
Модел на автомобила: Mondeo 2.2TDCI 175 hp Titanium S
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от PavelMinchev » 16 юли 2013, 23:09

Продължавай в същия дух до минимум 500... _friends_
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 17 юли 2013, 09:15

Със сигурност ще се опитам да завъртя километража на толкова! :D:
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 23 юли 2013, 14:51

В неделя реших да се захвана с един проблем, който много ме дразнеше, а именно, сутрин на студен двигател и при по-ниски обороти ветробрана на шибидаха дрънка много гадно и изнервящо. Вибрира и се допира до самия шибидах. Просто повече не можех да издържа и му "видях сметката"

Взех тънък черен дунапрен и свалих мерките от шибидаха, където трябва да сложа уплътнение, за да спре да дрънка. Те са 75 см в дължина и 1,5 см в широчина. И започна едно рязане и лепене:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Реших да направя дунапрена двуслоен и от едната страна да залепя двойно залепваща се лента:

Изображение
Изображение
Изображение

След като отстраних излишната лента се получи това на горната снимка!
Сега вече съм готов и се пренасям в автомобила да бъде монтирано. Относно това на самия шибидах има някакво старо уплътнение, което се е изместило и не върши никаква работа. При отстраняването му открих, че то не е оригиналното, има следи от някакъв жълт дунапрен и вероятно някой в Италия е правил същата процедура като мен.

Изображение
Изображение
Изображение

С нужния инструмент отстраних старото уплътнение много внимателно, след което почистих с лакочистителя на моята половинка.

Изображение
Изображение
Изображение

Самото почистване не е никак лесно и отнема много време, поради неудобната поза и място за работа. Но когато привърших преминах към поставянето на новата лента, което е много по-лесно, но трябва да се внимава да не стана на криво:

Изображение

И воала готово, но тук срещнах един проблем и то не малък. Явно след поставянето на самозалепващата се лента дебелината на уплътнението е станала много голяма и автоматичното затваряне на шибидаха не сработва. Задейства се защитата и той се връща автоматично в отворено положение. И трябваше да импровизирам за да се реши този проблем.

Изображение

Изрязах последния слой на уплътнението на мястото където попада ветробрана или там каквото е. Така самото уплътнение стана еднослойно и сега вече всичко е наред.
За мое голямо съжаление вече няма естетически вид и ме дразни това , че се вижда лепилото от долу, но поне вече не дрънка и не ме влудява!
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 16 авг 2013, 18:31

Един непредвиден бърз ремонт от мен!

Снощи шофьорската врата престана да се заключва! Проверих колко струва в Мото Пфое и ми се зави свят!!!!И днес минах през моя майстор да ми помогне да я разглобя, тъй като мога само да сваля кората на врата и до там. След бързата му намеса демонтирахме целия заключващ механизъм:

Изображение

След оглед от негова и моя страна преценихме, че нещо вътре се е счупило и ако отворим бравата може и да не я съберем и реших да мина на план "Б" Един бърз телефонен разговор и набавих нужната част от близката морга:

Изображение

Е да, но като отидох да взема "новата" брава се оказа, че визуално е доста по-различна, а и крачетата за буксата са различен брой. Все пак донора е 2007 год. а моя е 2004 год. И е нитована към водача на страничното стъкло. След известно умуване се разбрах с човека да я взема и да пробвам. Ако не стане да я върна. Предвидливо бях избрал новата брава също да е от Ghia понеже в микроката излизат 20 вида брави. Домъкнах се до колата прехвърлих всякакви жила и други пластмаси монтирах и вуаля, проработи!

Същевременно така и така бяхме изкорубили врата, реших да се захване и с още нещо дребно, което много ме дразни, а именно ограничителя за отваряне на врата:

Изображение

От износване пластмасата се е спукала и всеки път при отваряне и затваряне се чуват едни пукащи и стържещи звуци! Много ме дразнеха! И съответно поръчах и тази част от моргата:

Изображение

И тя се оказа износена, но не чак колкото моята. Монтирах я и сега вече вратата "заспа" :):):):):):):):):) Няма стържене и квичене всеки пък когато я отварям!

Съжалявам, че нямам подробен снимков материал на това как се сваля и качва врата. Но бях омазан и не исках да цапам техниката за снимане :)
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 19 авг 2013, 16:02

Днес минах през една морга в Драгичево, беше ми по път, и се сдобих с някой дреболии. Трудно се намират а в Мото Пфое са цяло състояние!

капак за акумулатора
Изображение

една щипка придържаща няколко от маркучите на антифриза: много се чупят по сервизите, не знам какво ги правят там колите!
Изображение

и няколко малки щипки за една от корите:
Изображение

Ето ги и монтирани:

Изображение
Изображение

Да ама който много бърза и не доглежда така става. Оказа се че капакът на акумулатора е малко по-малък от моя и не пасва. За сега стой там, но ще трябва да търся друг. А не си заслужава да бия път да го връщам.

В процес съм на събиране и на някой малко по-големи пластмаси, който по незнайни за мен причини са изпаднали по италианските пътища преди да се сдобия с моя автомобил. Когато събера пълния комплект и ги монтирам ще кача снимки!
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 27 авг 2013, 13:06

Преди известно време бях забелязал, че антената е тръгнала да се разпада и за мое голямо съжаление днес се случи точно това:

Изображение

Да може да е само козметичен проблем, но мен много ме дразни и затова реших да я сменя с по-читава!

Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от ЯЛТА » 27 авг 2013, 14:09

Старата ако е здрава, в термошлаух може да я облечеш, и ето ти резервна.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 27 авг 2013, 14:16

Да здрава е, падна само покритието от гума. От долу е една пружина, но не се сетих за това с термошлауха и изхвърлих падналите парчета! Ще трябва да импровизирам с нещо. Благодаря за идеята :D :D :D
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от ЯЛТА » 27 авг 2013, 15:27

Без парчетата става.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 29 авг 2013, 15:19

Колкото и да не ми се искаше да идва ред на днешния ремонт, вече не можех да го отлагам! Смених предните 2 амортисьора. Предният ляв протече , а десния явно някога още в Италия нещо му се е случило и трябваше да навестя майстора днес.

Демонтирахме амортисьорите с надеждата тампоните и лагерите да са наред, за да не ми излезе много скъпо. Но едно голямо но. След като свалихме първия и махнахме тампона и лагера, той се разпадна:

Изображение

И прахоуловители също бяха зле. След като се свързахме с магазина казаха, че за да важи гаранцията трябва прашниците да са много здрави, а те не бяха:

Изображение

И така стана една каквато стана, сменихме всичко без пружините. А разглобяването от пред е доста, за да се отвият гайките от горе. Всичко се сваля:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И срещу една торба с пари пристигна ето това:

Изображение
Изображение

Ето ги и вече оборудвани и на място:

Изображение
Изображение
Изображение

И междувременно, докато работеха от пред аз минах от зад и монтирах нещо, което беше изпаднало някъде в Италия. Кората, която предпазва кабелите идващи от резервоара:

Изображение
Изображение
Изображение

И след като свърши дългия монтаж на всички пластмаси и сглобихме всичко един последен щрих. Подменихме маркуча излизащ от кулера и отиващ към турбото. Някога се е скъсал и са го поправили, но на мен ми правеше номера. При рязко ускорение над 90 км/ч явно от някъде влизаше по мъничко въздух и турбината се шашка и дава грешка, която колкото и да ви е странно, се изразяваше в това , че изключваше ESP-то и трябва да изгася колата и включа от ново за да се оправи! Трудно намерх същия маркуч, защото C-MAX-те с 2.0 TDCI са рядкост по моргите, но имах късмет.

Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 08 сеп 2013, 22:54

Тези дни се разходихме с моя фокусник до Гърция за един бърз къмпинг!

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 17 сеп 2013, 13:54

Малко ъпгрейд относно обезшумяването на задния ред седалки!

С времето материала, на който се бях спрял (уплътнение за врата) се сплесква и отново всичко започва да трака! Пробвах и с малко по-твърд дунапрен, но отново същото!
Изображение
Изображение
Изображение

Затова премахнах всичко и минах на твърда гума:

Изображение
Изображение
Изображение

Минах през бриколажа и взех някакво уплътнение. Нарязах шайбите на 4 и ги залепих.

Изображение
Изображение
Изображение

И готово. Сега е доста по-трайно. Тази гума едва ли ще се смачка толкова бързо! А междувременно така и така бях свалил седалките реших да почистя гърба им:

Изображение
Изображение
Изображение

Е резултата не е какъвто ми се искаше, но пак е по-добре от преди!
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 17 сеп 2013, 14:07

Мъничко обезшумяване на масичките за пикник на гърба на предните седалки:

Когато някой от пътниците сложи нещо в джоба на предните седалки, натиска гърба и масичките започват да тракат неистово по нашите мили и родни дупки.

Изображение

Проблема се каза тук:

Изображение

Малкият ръб, който би трябвало да уплътнява механизма се е износил и трябва да го подменя някак. Беше ми останало още от гуменото уплътнение, затова отрязах 2 много тънки ленти, около 1,5 мм. Почиствам хубаво, след което ги залепих на място и всичко е готово. Сега вече не се чуват изобщо, и джобовете може да се ползват спокойно без да ми пречи.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

На последната снимка се вижда как вече няма луфт между водача и масичката. Само да вметна една бележка, мястото е изключително неудобно за работа. Масичката е нитована за седалката, или поне аз не успях да я сваля. Затова когато тръгнете да лепите нещо там, ако изобщо на някой ще му се занимава, си набавете нещо дълго и плоско, на което да поставите уплътнението и да го фиксирате на място. Аз ползвах макетния нож, но той се огъваше и ми създаваше трудности! Толкова за сега от мен :):):):):)
Изображение

mixcolor
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 27 ное 2012, 16:55
Модел на автомобила: Ford Focus C-max 2005, 2.0 TDCI, Ghia
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от mixcolor » 21 сеп 2013, 16:20

Здравей,
Поздравления за опита, който си споделил. Аз имам абсолютно същия С-мах (двигател, оборудване, салон...) и информацията ми е много полезна.
По отношение на тези твои думи имам един въпрос:
Подменихме маркуча излизащ от кулера и отиващ към турбото. Някога се е скъсал и са го поправили, но на мен ми правеше номера. При рязко ускорение над 90 км/ч явно от някъде влизаше по мъничко въздух и турбината се шашка и дава грешка, която колкото и да ви е странно, се изразяваше в това , че изключваше ESP-то и трябва да изгася колата и включа от ново за да се оправи!
Струва ми се, че ESP-то ми е доста чувствително, т.е. включва се при малко по-рязко ускорение на висока предавка (4,5,6), независимо че терена е перфектен и карам направо. Въпросът ми е това нормално ли е? На мен не ме бърка (освен че свети индикатора), автомобила не променя поведението си, но не знам дали това се отразява например на разхода на гориво.

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 251
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 21 сеп 2013, 20:24

Здравей!
Относно твоя проблем, не мога да разбера дали при ускорението ESP-то се изключва или просто се акнивира за малко. Изписва ли ти на дисплея ESP OFF?
Ако да, то значи трябвя да си прегледаш всички маркучи на кулера, дали са добре затегнати или не са скъсани някъде.
Ако пресветка само няколко пъти и изгасва то значи, че ти се активира тракшън контрола или ESP-то се включва по някаква причина. Може да е от много неща. За да се включи трябва да има някаква нестабилност. Прегледай спирачките. Друг вариант е да има проблем с тракшъна и да се активира много лесно, но тук не съм запознат с неговия механизъм. Питай във форума!
Изображение

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта