Малка справка:
Голямо ЕТ, например 50 - джантата е по-хлътнала в калника, има голям шанс да закача някъде по окачването или спирачната система
- Малко ЕТ, например 15 - джантата е изнесена навън, но има риск да се трие в калника, особено при комбинация от натоварен автомобил и дупки
- ЕТ с отрицателна стойност, например -15 - мноого изнесена джанта, тука няма да се мине без раздувки на калниците
и малко по-сложно пояснение:
Размера на ЕТ-то (между другото е в милиметри) зависи и от ширината. Ако джантата е с индекс J6,5 и ЕТ40, това не значи, че ще е изнесена толкова, колкото е и джанта J8 също с ЕТ40.
Обяснено с цифри изглежда така:
Джанта J6.5, ЕТ40 - 6.5 инча са 16,51 сантиметра, средата на джантата е на 8,25 сантиметра + 4 см (ЕТ40) = 12,25 см
Джанта J8, ET40 - 8 инча са 20,32 сантиметра, средата е на 10,16 см + 4см = 14,16 см
Получава се разлика от грубо 2 сантиметра, която може да обърка нещата.
Разбира се, ти не сменяваш джанта, но то е същото като слагаш фланец на носача, все едно намаляваш "ЕТ"-то на джантата, и тя стои по изнесена навън. Имам сериозни съмнения че гумата ще ти опира във веждите на калниците.
Ето ти снимка на една Пума, чийто задни джанти са с ширина 9 J, офсет-ET-35, 16 цола, веждите на калниците са изрязани с 20 мм. тъй като гумите опираха във веждите на калниците, поради факта че са изнесени много навън, поради ширината на джантата.