Ново попълнение, нов във форума :)
Публикувано: 10 сеп 2013, 13:23
Здравейте, пиша за пръв път в този форум, от днес съм регистриран потребител и надявам се занапред да пиша често и да обменяме информация, кой каквото може и знае
* чак сега се регистрирам тук, защото по рождение съм фен на друг вид возила - 4x4 машините, затова и вкъщи имаме 2 джипки и разни други 4x4 возила. Поради тази причина от доста време съм утвърден потребител във форума Оффроуд-България. За мен там са най-невероятните и точни хора от цялото нет и не само пространство (без да се обиждате) само там имам наблюдения, но нямам съмнение, че и тук е така.
Както и да е поради необходимостта ми от икономичен и непретенциозен автомобил, ама най-вече икономичен се наложи да си търся лек автомобил с газ. Задачата не бе никак лесна, понеже бюджета бе около 1000лв и абсолютно всяка стотинка бе от значение. Автомобилът ми трябва, понеже пътувам почти всяка седмица по направлението Банско - Пловдив - Банско (студент съм) и освен всичко друго, колата трябваше да е и надеждна.
Поговорих с приятели и познати, механици и прочее... всеки дава различно мнение, ама най-много ме навиваха за Хлопел Астра 1.6моно и Голф 3. И така 2 месечното търсене започна, изхабих 1/5 от бюджета в огледи и все попадах на разни джамбази дето продават кочини на колела. Така започна сагата Астра - Голф. Продължи без резултатно 2 месеца, както вече споменах и тамън да се откажа намерих един ФОрд Орион, 1.6 моно с газ. Цената му бе 600лв, но състоянието повече от плачевно, единствения + бе, че се намира в Банско и няма да имам разходи по сменяне на номерата... Добре, обаче форда имаше няколко "леки" ремонта, а именно - смяна на съединител, смяна на лагер на задна лява главина, спукано предно стъкло, безброй леки удари, поправяни с кит и спрей, но най-лошото целия беше изгнил. Имаше дупки в пода и праговете, но така или иначе се бях навил да я кърпя и стягам. Нямаше и 4 часа след покупката и се появи купувач , даде ми 2-300 лв. горница и отнесе форда. Сега вече бюджета беше по-висок и продължих в търсенето на Астра или ГОлф. Обиколих региона и нищо , но до вчера. Мой много добър приятел ми звънна оня ден вечерта с молбата да го придружа до Дупница, където щел да пътува служебно. Аз се съгласих без никаква идея, че ще купувам кола. И така возим се ние към Дупница (ще спестя малко от премеждията преди това в една автокъща >:D<: ) и спираме на автокъща преди града. Гледам аз продавача и викам - търся кола с газ до 1300лв, той ме погледна и вика - НЕ такива кочини нямам. ВИкам си айде да си обирам крушите, ма тамън да се кача в колата и гледа приятелчето, на който съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНО благодарен ми сочи някаква кола вика - ето я твоята кола Вглеждам се и какво да видя - ФОрд, викам си защо боже, защо пак Форд. Точно да започна да упреквам момчето и гледам цената - 1300лв с газ, хидравлика и климатик . Нямаше как да не се навия, особено след като видях собственика на колата 82г. човек, който се е грижил за него като за човек. Но си купил джипка и спрял форда от движение.
Историята на Форда е интерсна. През 1991г. сем. италианци, познати на въпросния собственик купуват колата в Италия с ясната идея да я ползват за обикаляне на страната през отпуските. Така и навъртат 87к. км, след което пред 2001г. я купува човека от ДУпница. Той я ползва за същите занимания, щото за останалото време имал служебна . Така и навърта още 20к. км, след което през 2007 лека полека спира да го кара и през 2009 я оставя в гараж, там си стояла и до онзи ден, когато я закарал в автокъщата, понеже собственика на автокъщата и сина на собственика на Форда са приятели. Така колата е на реални 117к.км, доказват го и всички фактури за смяна на маслото и разни дребни чаркове.
Това говорихме на кафето, докато чакахме нотариуса да оправи нещата.
Снимки не мога да прикача, явно щото съм новак
Обща информация за колата :
- 1.6, моно инжекция ;
- мощност 90к.с. ;
- климатик;
- хидравлика;
- ел. стъкла;
- газ Ловато;
Ми май това са, постно, ма и не ми трябва повече. Належащи ремонти в момента няма, само трябва да сменя маслото + масления филтър. Туко-що смених въздушния и закачих един разкачен вакуум; Пробвах я и на бензин - върви та се къса .
Нещата които трябва да погледна са :
- скърцащи звуци от предното окачване, най-отчетливо се чуват, когато въртя волана на място; Вероятно щото не е каран години и всичко се е удървило, но засега ще го оставя така, щото няма никакво тропане. Днес ще я кача на канал и ще погледам обстойно.
- теч на масло, почти съм сигурен че е от гарнитурата на капака на клапаните, щото се стича по камбаната на скоростите и за 24ч прави капка на земята, ма не е болка за умиране;
- ще отида да заредя климатика, не е не духа студено, ма не е както трябва;
- гасне на празен ход, най-вече с климатик и в движение. Сега като я пробвах на бензин май нямаше такива проблеми, но не съм вдигал повече от 80км/ч. На газ на неутрална (по инерция) гасне в движение, като оборотите са нестабилни. ИМате ли някаква идея или да отлитам на газаджии ?
* последното нещо свързано с климатика, което ми направи впечатление е, че вентилатор за климатика НЯМА, има само един дето е за двигателя. В този ред на мисли искам и да споделя, че форда държи много добра температура, дано и занапред да е така, че съм имал проблемна кола, която загряваше и беше мъка да се кара. ФОрдчето на извън градско държи стрелката под средата, а в града качва малко над средата и включва перката, тогава температурата се нормализира, предполагам така трябва да се държи.
- какво масло да му бодна 5w40 или ?
Ами това е вече съм собственик на ФОРД >:D<:
Поздрави !
п.п. по-късно ще се опитам да дам линкове на снимките
мод: Обърни внимание на структурата на форума.
Задай си въпросите в подходящите раздели.
* чак сега се регистрирам тук, защото по рождение съм фен на друг вид возила - 4x4 машините, затова и вкъщи имаме 2 джипки и разни други 4x4 возила. Поради тази причина от доста време съм утвърден потребител във форума Оффроуд-България. За мен там са най-невероятните и точни хора от цялото нет и не само пространство (без да се обиждате) само там имам наблюдения, но нямам съмнение, че и тук е така.
Както и да е поради необходимостта ми от икономичен и непретенциозен автомобил, ама най-вече икономичен се наложи да си търся лек автомобил с газ. Задачата не бе никак лесна, понеже бюджета бе около 1000лв и абсолютно всяка стотинка бе от значение. Автомобилът ми трябва, понеже пътувам почти всяка седмица по направлението Банско - Пловдив - Банско (студент съм) и освен всичко друго, колата трябваше да е и надеждна.
Поговорих с приятели и познати, механици и прочее... всеки дава различно мнение, ама най-много ме навиваха за Хлопел Астра 1.6моно и Голф 3. И така 2 месечното търсене започна, изхабих 1/5 от бюджета в огледи и все попадах на разни джамбази дето продават кочини на колела. Така започна сагата Астра - Голф. Продължи без резултатно 2 месеца, както вече споменах и тамън да се откажа намерих един ФОрд Орион, 1.6 моно с газ. Цената му бе 600лв, но състоянието повече от плачевно, единствения + бе, че се намира в Банско и няма да имам разходи по сменяне на номерата... Добре, обаче форда имаше няколко "леки" ремонта, а именно - смяна на съединител, смяна на лагер на задна лява главина, спукано предно стъкло, безброй леки удари, поправяни с кит и спрей, но най-лошото целия беше изгнил. Имаше дупки в пода и праговете, но така или иначе се бях навил да я кърпя и стягам. Нямаше и 4 часа след покупката и се появи купувач , даде ми 2-300 лв. горница и отнесе форда. Сега вече бюджета беше по-висок и продължих в търсенето на Астра или ГОлф. Обиколих региона и нищо , но до вчера. Мой много добър приятел ми звънна оня ден вечерта с молбата да го придружа до Дупница, където щел да пътува служебно. Аз се съгласих без никаква идея, че ще купувам кола. И така возим се ние към Дупница (ще спестя малко от премеждията преди това в една автокъща >:D<: ) и спираме на автокъща преди града. Гледам аз продавача и викам - търся кола с газ до 1300лв, той ме погледна и вика - НЕ такива кочини нямам. ВИкам си айде да си обирам крушите, ма тамън да се кача в колата и гледа приятелчето, на който съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНО благодарен ми сочи някаква кола вика - ето я твоята кола Вглеждам се и какво да видя - ФОрд, викам си защо боже, защо пак Форд. Точно да започна да упреквам момчето и гледам цената - 1300лв с газ, хидравлика и климатик . Нямаше как да не се навия, особено след като видях собственика на колата 82г. човек, който се е грижил за него като за човек. Но си купил джипка и спрял форда от движение.
Историята на Форда е интерсна. През 1991г. сем. италианци, познати на въпросния собственик купуват колата в Италия с ясната идея да я ползват за обикаляне на страната през отпуските. Така и навъртат 87к. км, след което пред 2001г. я купува човека от ДУпница. Той я ползва за същите занимания, щото за останалото време имал служебна . Така и навърта още 20к. км, след което през 2007 лека полека спира да го кара и през 2009 я оставя в гараж, там си стояла и до онзи ден, когато я закарал в автокъщата, понеже собственика на автокъщата и сина на собственика на Форда са приятели. Така колата е на реални 117к.км, доказват го и всички фактури за смяна на маслото и разни дребни чаркове.
Това говорихме на кафето, докато чакахме нотариуса да оправи нещата.
Снимки не мога да прикача, явно щото съм новак
Обща информация за колата :
- 1.6, моно инжекция ;
- мощност 90к.с. ;
- климатик;
- хидравлика;
- ел. стъкла;
- газ Ловато;
Ми май това са, постно, ма и не ми трябва повече. Належащи ремонти в момента няма, само трябва да сменя маслото + масления филтър. Туко-що смених въздушния и закачих един разкачен вакуум; Пробвах я и на бензин - върви та се къса .
Нещата които трябва да погледна са :
- скърцащи звуци от предното окачване, най-отчетливо се чуват, когато въртя волана на място; Вероятно щото не е каран години и всичко се е удървило, но засега ще го оставя така, щото няма никакво тропане. Днес ще я кача на канал и ще погледам обстойно.
- теч на масло, почти съм сигурен че е от гарнитурата на капака на клапаните, щото се стича по камбаната на скоростите и за 24ч прави капка на земята, ма не е болка за умиране;
- ще отида да заредя климатика, не е не духа студено, ма не е както трябва;
- гасне на празен ход, най-вече с климатик и в движение. Сега като я пробвах на бензин май нямаше такива проблеми, но не съм вдигал повече от 80км/ч. На газ на неутрална (по инерция) гасне в движение, като оборотите са нестабилни. ИМате ли някаква идея или да отлитам на газаджии ?
* последното нещо свързано с климатика, което ми направи впечатление е, че вентилатор за климатика НЯМА, има само един дето е за двигателя. В този ред на мисли искам и да споделя, че форда държи много добра температура, дано и занапред да е така, че съм имал проблемна кола, която загряваше и беше мъка да се кара. ФОрдчето на извън градско държи стрелката под средата, а в града качва малко над средата и включва перката, тогава температурата се нормализира, предполагам така трябва да се държи.
- какво масло да му бодна 5w40 или ?
Ами това е вече съм собственик на ФОРД >:D<:
Поздрави !
п.п. по-късно ще се опитам да дам линкове на снимките
мод: Обърни внимание на структурата на форума.
Задай си въпросите в подходящите раздели.