Ford - Fiesta IV (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Публикувано: 31 окт 2013, 22:04
Привет на всички от един нов член на форума ви!
Тъй, като Рендето ( Меган 2, Грандтур, 6 скорости, 1.9 дци, 120 коня, 2004 г. ) ми идваше адски скъпо като данъци и поддръжка, пък и беше с проблемен двигател на който предстои сериозен ремонт... се отървах от него и в момента съм собственик на Ford Fiesta IV (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 4 ( 5 ) врати! -> http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8044
Та... Фиестичката е в гаража и в момента се правят по нея доста неща, но бих искал да споделя тук в какво състояние я взех, какво съм и сложил до тук и какво предстои да бъде донаправено в идната седмица. Бих искал да чуя мнение от хората притежаващи такава кола... ако може да ми дадат съвети за нея... силни страни, слаби и прочие. Обещавам, когато финализирам всичко по нея да кача и малко снимки.
Значи... Фиестичката е началото на 1999 година. Докарана от Италия, с прекрасно запазена боя. Сив металик е, 4 врати, всичко по нея за момента функционира. Всичко, като заводска окомплектовка по нея си седи... крикове, лули, теглич, книжка на модела и прочие... Не е удряна, няма грам ръжда и драскотина никъде и поне на първо четене е нетипично изрядна и прилежно поддържана за Италианска кола. На километража показва 93000 км ( колко са истина... идея си нямам, имайки се в предвид, че на 100 000 превърта километража и почва от 0 ). Склонен съм да вярвам, че е на реални толкова, съдейки по настоящото и състояние.
Началната цена на която я закупих е 1400 лв. Веднага бе вкарана в гаража и за последните дни по нея е направено следното... ( не ме питайте до финала колко ще излезе всичко описано по-долу, че така като гледам ще надскочи 2 пъти цената на самата кола )... :
- Ходова част- предница... сменено всичко необходими. Имаше съвсем леки дреболии за подмяна. Не лопа, не тропа... изненадващо за мен вози доста по-стегнато и приятно дори от споменатия по-горе Меган, който е класи над тази Фиеста уж.
- Купени и сложени 4 чисто нови, зимни гуми от магазина - Дайтон ( произвеждат се от Бриджстон ) с размер 155 / 70 /13. Монтирах ги на оригиналните, железни джанти, които са с оригинални, заводски тазове на Форд.
- След стегнатата предница и новите гуми минах и стенд.
- Най-скъпото монтирано устройство - чисто нова, гаранционна, газова уредба на сочената за най-скъпа и реномирана Италианска марка в бранша - One Direction. Заедно с нея бе поставена 35 литрова бутилка ( държах да е най-голямата, която може да влезе и да се монтира в багажника. Надявам се с до 12 лв на гас да минавам 100 км градско, като се има в предвид, че стила ми е доста агресивно ориентиран, и с под 10 лв за 100 км извънградско.
- 3 нови чистачки, Френски, Валео
- Сменено масло за двигателя на Кастрол
- Сменен антифриз, спирачна течност, масло скорости, налята зимна течност за чистачките, долят фреон на климатика и тестван след това... не изтърва и изненадващо отново... охлажда по-добре от Мегана!
- Сменени ремъци, ролки, филтри... пълно обслужване.
- Купени и сложени 4, оригинални стелки за Форд Фиеста от най-качествена изработка.
- Калъф от естествена кожа за волана ( не ме кефи заводски как изглежда с тия 2 цвята )
- Комплект - триъгълник, жилетка, пожарогасител, аптечка...
До края на идната седмица и крайното, предвидено за момента поне финализиране предстои:
- Утре предстои регистрация на колата, тъй, като в момента е с временни транзитки. Надявам се с всичките такси, данъци, регистрации, застраховки и щуротии това да излезе до 500 лв. Смятам да си избера и някой " огледален ", регистрационен номер.
- Ще се закача лаптопа да се донастрои газовата. В момента върви със заводските настройки, по " дефаулт ". Смятам малко да се пипнат.
- Ще поръчам нови, задни подкалници, тъй, като заводските са платнени и в средата по канта на калниците леко провисват. Надявам се да има заводски, пластмасови за този модел.
- Чакам да пристигнат 4 летни гуми ( около 5 мм ) и размер 185 / 60 / 14 ( по книжка като размер за тази Фиеста ги дават 185/55, така, че моля споделете тези гуми ще седят ли добре според вас, или ще дойдат високи ) + 4 лети джанти 14-ки + техните си гайки и капачки.
- Предстои да бъде измита и " изпрана " цялата. Цялото купе, тапицерии и кори ще се перат, чистят и мажат... а за финал може евентуално и от вън да я пастирам цялата.
- Ще се слагат 6 колони ( 2 големи в багажника, 2 големи във вратите + 2 малки на дръжките на вратите ) + СД с ЮСБ порт ( ще реша тепърва какви точно )...
- Ще се закупят комплект, 4 секретни гайки за гумите... за всеки случай, че с тия нови гуми от магазина... грижа са ми
- Ще се кара на алармаджия, че искам да подкарам заводската аларма на колата, която е с ключ. Неще да пищи и ме съмнява, че е направена на някакъв тъп, беззвучен режим, заради законите в Италия.
- Може да и направя и 2ри ключ, че е само с един в момента.
- За финал... винетка, 20на литра бензин в резервоара, 30 газ в бутилката... и дим да ме няма.
Та... това е предвидено за сега колеги. Коментирайте смело, отправяйте ми забележки, предлагайте идеи и съвети... Приветствам всеки, който разбира повече от тия Фордчета с добре дошъл!
Надявам се, че до края на следващата седмица ще приключа с всичко описано и ще публикувам снимки, както вече обещах. Спокойна вечер за сега от мен иии благодаря предварително за всичко!
Тъй, като Рендето ( Меган 2, Грандтур, 6 скорости, 1.9 дци, 120 коня, 2004 г. ) ми идваше адски скъпо като данъци и поддръжка, пък и беше с проблемен двигател на който предстои сериозен ремонт... се отървах от него и в момента съм собственик на Ford Fiesta IV (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 4 ( 5 ) врати! -> http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8044
Та... Фиестичката е в гаража и в момента се правят по нея доста неща, но бих искал да споделя тук в какво състояние я взех, какво съм и сложил до тук и какво предстои да бъде донаправено в идната седмица. Бих искал да чуя мнение от хората притежаващи такава кола... ако може да ми дадат съвети за нея... силни страни, слаби и прочие. Обещавам, когато финализирам всичко по нея да кача и малко снимки.
Значи... Фиестичката е началото на 1999 година. Докарана от Италия, с прекрасно запазена боя. Сив металик е, 4 врати, всичко по нея за момента функционира. Всичко, като заводска окомплектовка по нея си седи... крикове, лули, теглич, книжка на модела и прочие... Не е удряна, няма грам ръжда и драскотина никъде и поне на първо четене е нетипично изрядна и прилежно поддържана за Италианска кола. На километража показва 93000 км ( колко са истина... идея си нямам, имайки се в предвид, че на 100 000 превърта километража и почва от 0 ). Склонен съм да вярвам, че е на реални толкова, съдейки по настоящото и състояние.
Началната цена на която я закупих е 1400 лв. Веднага бе вкарана в гаража и за последните дни по нея е направено следното... ( не ме питайте до финала колко ще излезе всичко описано по-долу, че така като гледам ще надскочи 2 пъти цената на самата кола )... :
- Ходова част- предница... сменено всичко необходими. Имаше съвсем леки дреболии за подмяна. Не лопа, не тропа... изненадващо за мен вози доста по-стегнато и приятно дори от споменатия по-горе Меган, който е класи над тази Фиеста уж.
- Купени и сложени 4 чисто нови, зимни гуми от магазина - Дайтон ( произвеждат се от Бриджстон ) с размер 155 / 70 /13. Монтирах ги на оригиналните, железни джанти, които са с оригинални, заводски тазове на Форд.
- След стегнатата предница и новите гуми минах и стенд.
- Най-скъпото монтирано устройство - чисто нова, гаранционна, газова уредба на сочената за най-скъпа и реномирана Италианска марка в бранша - One Direction. Заедно с нея бе поставена 35 литрова бутилка ( държах да е най-голямата, която може да влезе и да се монтира в багажника. Надявам се с до 12 лв на гас да минавам 100 км градско, като се има в предвид, че стила ми е доста агресивно ориентиран, и с под 10 лв за 100 км извънградско.
- 3 нови чистачки, Френски, Валео
- Сменено масло за двигателя на Кастрол
- Сменен антифриз, спирачна течност, масло скорости, налята зимна течност за чистачките, долят фреон на климатика и тестван след това... не изтърва и изненадващо отново... охлажда по-добре от Мегана!
- Сменени ремъци, ролки, филтри... пълно обслужване.
- Купени и сложени 4, оригинални стелки за Форд Фиеста от най-качествена изработка.
- Калъф от естествена кожа за волана ( не ме кефи заводски как изглежда с тия 2 цвята )
- Комплект - триъгълник, жилетка, пожарогасител, аптечка...
До края на идната седмица и крайното, предвидено за момента поне финализиране предстои:
- Утре предстои регистрация на колата, тъй, като в момента е с временни транзитки. Надявам се с всичките такси, данъци, регистрации, застраховки и щуротии това да излезе до 500 лв. Смятам да си избера и някой " огледален ", регистрационен номер.
- Ще се закача лаптопа да се донастрои газовата. В момента върви със заводските настройки, по " дефаулт ". Смятам малко да се пипнат.
- Ще поръчам нови, задни подкалници, тъй, като заводските са платнени и в средата по канта на калниците леко провисват. Надявам се да има заводски, пластмасови за този модел.
- Чакам да пристигнат 4 летни гуми ( около 5 мм ) и размер 185 / 60 / 14 ( по книжка като размер за тази Фиеста ги дават 185/55, така, че моля споделете тези гуми ще седят ли добре според вас, или ще дойдат високи ) + 4 лети джанти 14-ки + техните си гайки и капачки.
- Предстои да бъде измита и " изпрана " цялата. Цялото купе, тапицерии и кори ще се перат, чистят и мажат... а за финал може евентуално и от вън да я пастирам цялата.
- Ще се слагат 6 колони ( 2 големи в багажника, 2 големи във вратите + 2 малки на дръжките на вратите ) + СД с ЮСБ порт ( ще реша тепърва какви точно )...
- Ще се закупят комплект, 4 секретни гайки за гумите... за всеки случай, че с тия нови гуми от магазина... грижа са ми
- Ще се кара на алармаджия, че искам да подкарам заводската аларма на колата, която е с ключ. Неще да пищи и ме съмнява, че е направена на някакъв тъп, беззвучен режим, заради законите в Италия.
- Може да и направя и 2ри ключ, че е само с един в момента.
- За финал... винетка, 20на литра бензин в резервоара, 30 газ в бутилката... и дим да ме няма.
Та... това е предвидено за сега колеги. Коментирайте смело, отправяйте ми забележки, предлагайте идеи и съвети... Приветствам всеки, който разбира повече от тия Фордчета с добре дошъл!
Надявам се, че до края на следващата седмица ще приключа с всичко описано и ще публикувам снимки, както вече обещах. Спокойна вечер за сега от мен иии благодаря предварително за всичко!