Страница 1 от 2

Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 24 мар 2017, 23:24
от mladen1984
Още един звяр от Кьолн .На 23 март 2017г. стъпи на българска земя колата на нашия приятел Brunner. Директно от платформата и при нас за пълно обслужване и инспекция.Колата е от най-последните модели на производството 1998г. Cosworth 2.9i 24V Ghia оборудване. Седяла е в гараж няколко години.В следствие на това трябва да я преведем в топ състояние.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Няма как пътя от Германия до Бг оставя следи.......
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Колата е ниво на оборудване Ghia с индивидуални екстри:
Велурени седалки с механично помпане на лумбалната опора и ел. регулиране във височина на щофьорската седалка, плафони в областа на краката, кожен волан с дърво, борд компютър, двузонов климатроник, отопление на предното стъкло и дюзите, пълен ел пакет и ел люк, отопление на седалките, дистанционно управление на централното заслючване, аларма , фарове за мъгла, тракшън контрол, 4 въздушни възглавници, автономна печка за отопление webasto, теглич, и др......
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Колата е седяла няколко години без да се кара в гараж.
Изображение
Затова започваме първо със спирачните апарата и в частност преден ляв.
Изображение
Изображение
Развиването на двата болта държащи апарата бе не по-малко предизвикателство от премахването на корозията от диска,супорта и буталото....
Изображение
Изображение
Махнахме и кората под двигателя
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Целия спирачен апарат беше свален и разглобен.Буталото беше почистено от корозията проникнала малко зад уплътнението му.След това се смазаха всички подвижни части с грес и се прогониха ходовете им.Последва монтаж, обезвъздушаване и вече предно ляво функционира перфектно.
Изображение
Задната броня имаше удар отзад и трябваше да се свали.Така че запретнахме ръкави и.....
Изображение
Изображение
Изображение
Има малко работа по задните вежди и маската под задната броня, но всичко по реда си....
Изображение

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 27 мар 2017, 20:49
от mladen1984
Цялата задна маска се изми. Почисти се зад ребрата и механично се премахна ръждата.Третира се с преобразувател на Wurtch и се грундира с препарат на Nigrin.
Изображение
Резултата е следният - отлична корозионна защита и еластичен протектор.
Изображение
Изображение
Изображение
Възстановяване на липсващата емблема...
Изображение
Почистване зоната около акумулатора...
Изображение
Крепежните елементи и планки на акумулатора - гонови за предстояща обработка
Изображение
Ето го и "Октопода" - всмукателния колектор
Изображение
Изображение
Закупих и дискове за шлайфане, нужни по-нататък за проекта..
Изображение
Ремонт на капака на акумулатора и предпазителите.Важна част от защитата на допълнителния блок предпазители-релета от вода.
Изображение
Изображение
Почистване и полиране на капака на двигателя.
Изображение

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 27 мар 2017, 22:10
от gorskiq
Чака ви много работа, но за вас няма невъзможни неща. Колата има потенциал и ще стане супер, само иска време. Ако собственика позволи, бих подарил две гуми 16 за пилене и палене. smiley-transport03

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 07 апр 2017, 09:13
от mladen1984
Работата продължава с пълна сила.Набавихме една част от материалите нужни за ремонта.
Изображение
Изображение
Имаше и доста проблеми с намирането на точните части (особено по спирачната система и водната помпа).
За ремонтните комплекти на задните апарати и новото бутало на преден ляв апарат поръчахме части чак от Румъния.
На по-горната снимка се вижда масления филтъра на "Mann". Аналог на EFL 298 (заменящ от 1997 по спецификации на Ford EFL 90 ). Задните спирачни накладки на "LPR" с датчик (от Мк1).
Изображение
[imghttp://media.snimka.bg/s1/5836/037915254.jpg?r=0][/img]
Горивен филтър и ремонтни комплекти спирачни апарати.
Изображение
Изображение
Филтър купе и въздушен.
Изображение
Изображение
Изображение
Това е предния спирачен апарат.Свален и подготвен за ремонт...
Изображение
Челното уплътнение е пропуснало вода и буталото е корозирало. В следствие апарата е блокирал.
Изображение
Демонтаж и почистване на заден подкалник.
Изображение
Пристъпихме към демонтаж на дефектиралата водна помпа и източихме охладителната с.ма.
Изображение
Изображение
За достъп до водната помпа се премахват дифузьора с перките, филтърната кутия, ремъците и обтегачите им..
Изображение
Изображение
стрия въздушен филтър - в МП му търсят цена 50лв!
Изображение
Изображение
И блока без водната помпа.
Изображение
Оригиналната водна помпа - и оттук започва мъката.Водните помпи за този модел са спряни от производство.Предлага се само оригинална на Ford (цена към момента над 750лв) или в западни сайтове към 600 Евро.Повечето производители са се изхитрили и предлагат водни помпи за старото Коси до 1994, които са аналогични и с обикновенните 2,9 двигатели (12/24 клапана). Съответно аз купих такава. Проблема е в това, че тя се различава с наличието на един болт в повече, отвор в всмукателната тръба и друг ъгъл на входа на всмукателната тръба.
В началото решихме да разглобим оригиналната помпа и да пробваме да я ремонтираме, като остана варианта за преправяне на новата.....
Изображение
Изображение
Изображение
След разглобяването установихме, че лагера е здрав. Пропуснало е челното уплътнение между вала на лагера и корпуса на помпата.Самото уплътнение е сложна система от пружина, втулки и тефлонов пръстен или подобие. Умувахме над вариант за изработване на втулка в външен диаметър отговарящ на диаметъра на корпуса и вътрешен на вала на лагера. Съединени посредством набиване и уплътнение гумен семеринг. Но в следствие на температурата това уплътнение ще пропусне в рамките на няколко месеца до година. Така че ремонта отпадна. Върнахме се на вариант "Б" - преправяне на новата помпа.Даже намерихме информация как го правят братята англичани...
Успоредно с това продължихме ремонта на спирачките с демонтаж на задните апарати (заден ляв)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Заден ляв апарат - блокирал откъм механизма на ръчната спирачка.Проникване на влага от уплътнението на привода на ръчната.Поне буталото излезна кристално чисто.
Изображение
Сложихме един мой стар апарат, че да е мобилна колата.
Следващото бе борбата с ръждата по прага и веждите.Наложи се да махнем щипката на задната броня защото основата и беше компромитирана.
Изображение
Изображение
Изображение
Почистване с флекса отвсякъде.
Изображение
След това обработка с ръждопреобразувател на "Wurtch".....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Вместо заварки изграждане със смола и фибростъкло, както и предварително антикорозионно покритие на "Novol"
Изображение
Това е уплътнението през което е проникнала влага и е блокирал привода на ръчната спирачка.
Изображение
Изображение
Изграждането продължава.......
Изображение
Изображение
Боядисване и придаване на визия :-)
Изображение
Изображение
Изображение
Дойде и момента за сглобяването на спирачните апарати от лявата страна.Подмяна на всички пръстени и уплътнения, както и буталото на преден ляв.Гресиране смазване и промиване...

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 07 апр 2017, 16:20
от essex
Интересно ми е с какво е запълнен прага ?

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 07 апр 2017, 22:08
от mladen1984
Това с което запълвам/изграждам е Фипбростъкло. Или така наречения стъклопласт.Двукомпонентна смола и фибро мрежа.Колебаех се между два варианта. Заварка и това. При първия вариант (вече изпробван) се стига до промяна на характеристиката на метала в зоната на заварката и от там се получава ново огнище на бъдеща корозия. Така, че се спрях на това. Самото изграждане става с препокриване до получаването на яка армировка.
Изображение
Това са основните чести на задния спирачен апарат.От ляво на дясно:
1.Оста задвижваща буталото при издърпване на жилото на ръчната спирачка
2.Пружина връщаща оста.
3.Спирачно бутало
4.Уплътнения и матшон
5.Основен пружинен механизъм зад буталото
Изображение
Изображение
Изображение
Преден спирачен апарат, като конструкция много по-елементарен от задния.
Изображение
Изображение
Ето го и новото бутало. За разлика от оригиналното е изработено от лека сплав.
Изображение
Корпуса и леглото на буталото.Всичко смазано със спирачно масло.
Изображение
Изображение
Монтаж на супорта
Изображение
Нови предни накладки на "LPR"
Изображение
Изображение
Докато човъркахме около водната помпа попаднахме на това.....
Изображение
Изображение
Датчика на коляновия вал.Всеки момент е можело колата да загасне.
Изображение
След изграждането на задната лява вежда трябваше да се намери решение за укрепването на щипката държаща бронята.Решихме това да стане с помощта на алуминиев профил (с квадратно сечение). Хем леко, хем здраво. Самият профил хванахме чрез нитоване към здравата част на калника.После пробихме отвори за захващането на пластмасовата щипка на бронята.
Изображение
Изображение
Изображение
Изградената вежда и подкалника атикорозионно грундиран на проблемните места.
Изображение
Спирачни апарати (леви) готови за монтаж.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
След апаратите се захванах с веждата.Китосване първо с кит с фибри , след това с нормален кит и накрая с шприц кит.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Лека рокада на колите и започване на ремонт по дясната половина. Сп. апарати и заден калник....
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 09 апр 2017, 20:20
от didon80
Браво. Страхотна работа сте свършили. Замислите се върху възможността за Бг вариант на "Пич оправи ми колата" . Определено ще имате много клиенти.

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 12 апр 2017, 22:41
от mladen1984
хаха мерси, иначе работата продължава с бързи темпове.Подхванахме спирачните апарати от дясната страна и ще приложа снимки.Успоредно с апаратите извършваме и други операции по "разкрасяване" и отстраняване на проблеми.
За повече прегледност към всяка снимка има и текст с пояснение....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
:twistednew:

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 13 апр 2017, 18:28
от Conan_1
Браво Младене ще го съживите дзвера и ще стана като твоите страхотна!!! Следя темата с интерес , все пак и моята чака ред ;)

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 18 апр 2017, 20:05
от Sierrata
Не съм виждал до сега такъв ремонт на вежди. В нашия край му казват (ден до пладне :) )

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 18 апр 2017, 22:20
от mladen1984
Sierrata написа:
18 апр 2017, 20:05
Не съм виждал до сега такъв ремонт на вежди. В нашия край му казват (ден до пладне :) )
Ама изобщо не ме интересува какво казват във вашия край.
Та работата продължава с водната помпа и препасването и от вариант BOA на вариант за BOB 24V двигател.
Поради наличието на технологичен отвор в стария модел (към всмукателния тръбопровод), е необходимо същия да бъде запушен.Това става чрез изработка на капак, който бива свързан към корпуса с резбови съединения и уплътнява посредством собствена гарнитура и термо силикон.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 20 апр 2017, 22:27
от mladen1984
Чисто новата водна помпа (за ВОА), пригодена за ВОВ cosworth 24V. Изработена по данни и снимки от английския печат и подобрена от "G&M INDIVIDUAL". Капака е изработен от 2мм алуминиева заготовка, свързана към корпуса с 5 болта. 2хМ3мм , 2хМ4 и 1хМ8 подсигурени с гайки.Уплътнението става чрез клингеритова гарнитура с формата на капака и маслоустойчив силикон на "Бизон".Всичко е проверено и напаснато по блока на двигателя и гарнитурата между тях.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Brunner's scopio 2.9 24V 1998

Публикувано: 26 апр 2017, 07:27
от mladen1984
След конструктивното изменение на помпата дойде момента на на нейното качване.Непосредствено преди това се грундира пространството от вътрешната страна на задните вежди и в зоната на праговете.Препарата е антикор на "Nigrin". Мина се две ръце.Монтираха се и задните подкалници.Към корпуса се прикрепиха и щипките държащи задната броня.Закрепването стана посредством нитови (по аналогия на оригинала).
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
За улеснение при монтажа на помпата и прекарването на нови тръбопроводи от термостата се наложи да се махне компресора на АС системата и неговата стойка.Демонтажа не беше свързан с източване на фреона.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Монтажа на помпата към корпуса бе съпроводен от силикониране на местата на контакт със термоустойчив и маслоустойчив силикон на "Bison".Всички 11 болта бяха предварително почистени и гресирани с литиева грес.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
След монтажа на помпата се насочихме към преправяне на тръбната мрежа около термостатното тяло.Изработка на нови тръби и сваляне на позицията на термостат.Всичко това с цел да се напаснат към новата извивка на всмукателната тръба на помпата,както и с цел по-лесен достъп до термостата.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Монтирайки всички части, датчици и филтри дойде момента за първите проби.Заредихме с-мата с вода и запалихме двигателя.Изчака се да се отвори термостата и с радост установихме, че няма пробиви и течове.Етап две бе да се направят пътни проби.....и така 10 км планинско.
Изображение
Изображение
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=v0MKucaSZBU
https://www.youtube.com/watch?v=nQ8O4lrHq2k
:D: :D: И вече имаме работещо и НЕ течащо Коси!!!!

Re: Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 05 май 2017, 22:34
от mladen1984
Работата продължава с пълна сила...Смяна на масла, филтри и т.н. консумативи.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Дойде реда и на подмяна на ауспуховия "накрайник" с двуцевка.Специална благодарност към "механологос" (инж. Ганев) за огромната помощ при монтажа!!!
Изображение
[imghttp://media.snimka.bg/s1/5874/037992950.jpg?r=0][/img]
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 10 май 2017, 07:34
от mladen1984
Дойде реда и на окончателното завършване на задната броня.Макар и претърпяла доста щети в Кьолн успяхме да залепим пукнатините и започнахме процеса по "заглаждането".
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
След бронята се заиграх да тествам радиото.Работи безупречно и чете дискове перфектно (макар и само Аудио формат).
Изображение
Изображение
Изображение
Плафона също е като нов.Кристална светлина.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 10 май 2017, 11:37
от ЯЛТА
От чисто любопитство Младен, бронята двустранно ли я лепи, или само от едната страна ? Предвид че е демонтирана.

Re: Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 10 май 2017, 17:03
от mladen1984
Двустранно иначе не става здраво.

Re: Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 16 май 2017, 21:36
от mladen1984
Напредваме и вече се вижда края на проекта.А като цяло вече има електрически бутон за отваряне на багажника отвътре. Екстра превърнала се в специалитет на "G&M INDIVIDUAL".Боядисване и лакиране в детайли.Монтаж и на куката на теглича.Операция иначе доста проста се превърна в цяло изпитание, поради клеясването на монтажните сачмите и корозията в гнездото на носещата греда.Но всичко беше почистено,смазано и монтирано.Изми се и двигателя.Вече се подготвя за консервиране.......Подготвя се и цялата кола за мега пастиране с пастите на "3М".
Сменят се и всички крушки по екстериорното осветлението.Поръчах и един нов плафон за задния номер, че единия беше счупен.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 20 май 2017, 08:46
от mladen1984
Благодарение на "ЕТ ВИК" задния плафон за осветление на регистрционния номер дойде за 1 ден.И веднага бе инсталиран на мястото си.Успоредно с това започна почистване на всички датчици от EECV системата, като на първо място бе дебитомера.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
smiley-transport03
https://www.youtube.com/watch?v=b7ZQt2VFp4E

Re: Brunner's scorpio 2.9 24V 1998

Публикувано: 20 май 2017, 17:18
от essex
Добре работи автомата :) smileys-car-racing