Focus ST225 - Orange Hooligan

Снимки и обща информация на Вашите коли
Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 31 мар 2017, 20:35

Здравейте на всички колеги и колежки във форума.Реших и аз да напиша една тема за моята кола и да Ви разкажа повече за нея.

Всичко започна в един следобед на традиционното за повече автомобилни фенове неделно кафе с приятели на автомивка.Бях си продал предишната кола(Seat Leon 1.9 TDi ARL 200 коня) преди около месец и все още ми се въртяха всякакви идеи за следващата.Трябваше да е по-бърза и по-нова от предишната, да не е дизел и да прави усмивката на лицето ми все по-близо до ушите.Трябваше да не е луксозна,леко спартанска и дори абсурдна....хммм....поредно отваряне на сайтовете да продажба на автомобили....отново обсъждане с компанията на вариантите и изразяване на всякакви безумни идеи(Ауди 80 Competition с присаждане на 1.8 20v turbo примерно :D ) спрямо пристрастията към различни марки.....и изведнъж дай да прегледаме всички Фордове над 200 коня.....а това ST е в София и ми хареса.....никога не бях се замислял за такава кола.Часът беше 14:30...в 15:30 бяхме в София на оглед на колата smileys-car-driving и след едно даване на газ и по-малко от 24 часа колата беше моя :mrgreen: И така накратко започва моето Форд приключение.

Ford Focus Mk2 2.5 turbo ST225. Произведена 2006, закупена нова в България.Колата е ниво на оборудване ST3 - всички възможни екстри за модела без кожен салон.

Още при първото каране и разговор със собственикът разбрах, че колата не върви като оригинално заводско ST.Има инсталиран Superchip Bluefin Stage 1 - това в последствие разбрах, че означава от 225 на 275 коня и от 321 Nm на 435 Nm.Също така повишаване на налягането на турбото от 0.6 bar на 1.1 bar, Pop & bangs опция в гърнетата,Launch Control.....и вече няма по-щастлив човек от мен :mrgreen:

Като резултат кола която ускорява от 0-100 км за 6 секунди и дава време на 402 м - 14.2 секунди ....перфектна ежедневна кола :mrgreen: :twisted: :D: И то кола която е абсолютно в оригинален вид, с всички гърнета и катализатори и без никакви тунинг доработки по мотора.Всичко от което исках от следващата ми кола беше на лице.

От както я имам съм изминал с нея над 35 000 км за около 1 година.Карам я всеки ден.Всеки изминат километър с нея ми създава страхотно усещане и не мога като се кача на нея и да не сляза след това с усмивка.Това не е най-бързата кола която съм карал и не съм се самозабравил.Имам възможността да карам други коли и то доста по-бързи и скъпи но това е различно.Както ми каза един сериозен Фордаджия преди време...."Това да караш истински спортен Форд не може да се опиша с думи, различно е и е страхотно".Така е.

Пет неща, които най-много харесвам в колата:

1.Двигателят - много добър мотор,познат на всички фенове.Няма да разказвам за него.Поне на мен много ми допада.

2.Поведението на пътя - колата стои много стабилна, директна при управлението, тежка.Усеща се спортна и от старата школа.При висока скорост остава комфортна и няма онова усещане за лекота и литкане като при другите бързи Хечбеци. Говорим за stock коли.

3.Страхотна визия и цвят.Дизайнът макар че е от преди повече от 10 години изглежда актуален и прави впечатление. Спойлерите, двата накрайника на гърнетата.Всичко изглежда на място и прави колата много по-различна от другите Фокуси.

4.Звукът е страхотен.

5.Колата спира много добре.


Пет неща, които не харесвам в колата:

1.Заради големите гуми и блокажа на диференциала завива много трудно....повярвайте ми много трудно.

2.Разходът - гори доста - 13 градско , 10-11 извън града.

3.Въпреки високото ниво на изпълнение си е пластмасов вътре.

4.Трябва да се кара внимателно и лошите и павирани пътища не са я любими

5.Частите за нея са много трудни за намиране.


Та нека така да започне разказът за Фокуса ми.В следващите постове ще Ви разказвам за подобрения и ремонти и дано информацията да бъде полезна и интересна за всеки.
Прикачени файлове
ST-031.jpg
Така изглежда към днешна дата
ST-001.jpg
Първата и снимка

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от lubomirov89 » 31 мар 2017, 21:10

Уникална е ! Поздрави.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от ЯЛТА » 02 апр 2017, 21:52

Браво, честито и със здраве да се возиш много и безаварийно , с бегачката.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Bijutera
потребител
потребител
Мнения: 1850
Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Bijutera » 03 апр 2017, 11:29

колега, ти си истински късметлия, най-благородно ти завиждам, че караш такъв расов спортист _friends_

Потребителски аватар
RanditY -.-
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 03 окт 2010, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo '06 1.8i.125hp, Focus '08 2.5i 225hp
Местоположение: Крайните квартали на столицата
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от RanditY -.- » 08 апр 2017, 16:43

Това е страхотен автомобил. Имал съм честта (да, за мен е чест да карам такава кола) да се радвам на такава кола, макар и за кратко и се убедих, че това ще е следващата ми кола. Само големи усмивки да ти раздава, а разхода.. bitch please, аз карам МК1 с разход в града 14-15 :lol:
Изображение

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 09 апр 2017, 11:41

Благодаря колеги за пожеланията!

Да продължим с историята за колата.Днес ще Ви разкажа за ремонтите и поддръжката на колата, с които съм се сблъскал.Сблъскал е точната дума за това, защото колата е доста рядка и проблемите й непознати за сервизите.Ще опиша нещата, които съм сменял и поправял,набутал и последствие намерил правилното решение.Надявам се написаното да е полезно за вас и да не преминавате през моите приключения и филми :wink:

1.Обслужването на мотора - като при всяка кола.Всички ремъци и ролки,водна помпа,масло,свещи,филтри.Препоръчвам Ви само оригинални части без заместители.Има осезаема разлика в цените, но лично аз не бих рискувал.Лошото е,че за кутиите на долната снимка, на които пише Ford genuine parts чаках да пристигнат от Англия 1 месец...Не е никак евтино обслужването.
Свещите, с които карам са Denso IKH22.Маслото е Bardahl 5w40 Synthetic.Колата побира точно 5 литра.

2.Течове по мотора - смених всички семеринги. Нищо страшно като ремонт и цена.Единствения неприятен момент са две капачки от дясната страна на разпределителните валове, които се махат при сваляне и качване им.Когато ги махнеш почти винаги се чупят и после тече масло от тях.Задължително нови.Около 30лв. бройката и чакаш 20 дни да дойдат.... :cry:

3.Ходова част - първото набутване.Имах скъсан вътрешен маншон на карето - ляво.Поръчах нов оригинален,Цена 180лв. бройката с отстъпката :lol: и чаках за него отново около пак 10 дни....Смених го и след 3 месеца дясното каре издаде багажа.Ново е над 600лв. бройката, Но моето рециклирано с 1 година гаранция с нов лагер и маншони - 160лв всичко . :roll: и стана за 2 дни.От къде да знам....Вие всички да знаете :D :D :D

4.Прекъсване на мотора и не надуване на турбото - Преди около месец без никакви симптоми колата почна да прекъсва и да не надува турбото. Като стигне 2000 оборота до 3500 оборота прекъсва зверски тресе, губи налягане....абе страшно....След доста диагностика,гледане,четене,мислене със сервиза, в които ми правят колата стигнахме до Fuel pressure sensor и Map sensor.Смених ги и двата.Общо струват около 200лв. двата и даже ги имаше налични :D Всичко се оправи.Като цяло ST-тата с чип с времето си скапват тези сензори.Но пак...от къде да знаеш...няма заместител или част, с която да пробваш дали е от това.

Това са най-сериозните неща, с които съм се сблъсквал до момента.Може да Ви изглеждат доста, но колата се кара ежедневно всеки ден поне по 50 км.

Като извод от всичко до тук моя съвет към бъдещите собственици на Focus ST - планирайте ремонтите отдалече и не правете компромиси.Много е неприятно да не може да си караш колата, заради някакви дребни глупости и чакане. Т5 мотора си иска гледане и постоянна поддръжка и следене.Моите ремонти като цяло не са нищо страшно, но ми отнеха много време, чакане, мислене, четене.

И въпреки всичко колата продължава да ми доставя удоволствие и да си заслужава усилията, за да я имам и карам.

П.П. Стана топло и разхода падна на 12/100 в града. :mrgreen:

И благодарности на сервиза, които ми поддържа колата.За мен лично в Пловдив и региона те са най-добре запознати с T5 мотора и Focus ST като цяло.
Прикачени файлове
ST-016.jpg
17035303_10210529439011008_446892491_n.jpg
ST-012.jpg

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от didon80 » 09 апр 2017, 20:00

Честито. Хубаво Фокусче.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Conan_1 » 13 апр 2017, 18:17

Колега много ме радва тая кола !!! Няколко пъти те засичам из града и на околоврастното мисля и се кефя като я видя ! :) Да си я караш със здраве а инфото което даваш за автомобила и мотора е супер защото и аз май съм харесал такава за следваща ! Някой ден ела към сбирките за по едно кафе и да се запознаем!

П.П.- цвета е трепач!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 14 апр 2017, 13:53

За кафе съм навит винаги.На сбирките не идвам заради лошата за мен локация. В Пловдив има доста по-приятни места.По-големи паркинги където да се наредят колите нормално, да седнем нормално на кафе и така....не в калта и мръсотията.Ако Колегите решат да сменят мястото с удоволствие ще идвам.

Днес ще Ви разказва за подобренията, които съм правил по колата.Като цяло на този етап повече визуални. Мотора мисля да не стига повече от 300 коня, защото и в момента е леко безсмислено силен - едно безкрайно въртене на гуми.

Джантите - 18'' RS look черен гланц.Поръчах ги от Англия чисто нови.След около 15 дни пристигнаха.Много хора са фенове на оригиналните джанти на ST-то, но за мен тези са по-красиви.Размерът им е абсолютно същия като на оригиналните и не се наложи никакви фланци,болтове и т.н.

Таван черен сатен - 3М фолио.Винаги съм искал черен таван на колата ми :mrgreen: а и мисля че и отива.Изглежда доста по-ниска. Препоръчвам на 3М на всеки.Цвета не е мръднал.

Боядисване на всички сиви пластмаси в черен сатен.Сивото и хрома по колата не ми допада.Един път ги изпръсках с plasticdip - издържаха точно 4-5 месеца а и автомивката ги довърши.После ги направих по старата класическа процедура.Въпреки това се искат освежаване.

Като цяло колата е красива и не и трябват сериозни тунинг намеси, но съм и намислил още доста дребни неща.
Прикачени файлове
ST-034.jpg
ST-022.jpg
ST-015.jpg

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Conan_1 » 14 апр 2017, 23:57

Ехххх ,че звяр :) много хубава е тая ламя ! _friends_ Има и една съвсем подобна(цвета), но Бургаска тук в града , мисля на един студент я засичам и нея. А ако колегите не искат аз с удоволствие бих изпил едно кафе гледайки дзвера на живо!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 15 апр 2017, 10:33

Може да се организира една сбирка на ST-та,RS-си,Пуми и Cougar-и в Пловдив.Има доста екземпляри.Focus ST-та в града сме мисля че 5 - три оранжеви, едно черно и едно синьо.

И като стана въпрос за други ST-та.Една снимка с едно азиатско ST :mrgreen: :D: Mazda 3 MPS на един мой много добър приятел.Постоянно сме в спор той си кара Форд или аз карам Мазда :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: _friends_

Хубави празници колеги!
Прикачени файлове
ST-009.jpg

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от essex » 15 апр 2017, 17:24

Хмм колега един такъв оранжев дзвер е често паркираран срещу старото фантастико в квартал Хаджи Димитър в София smiley-transport03
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 15 апр 2017, 17:56

В София има доста ST-та.Моя е през деня в Пловдив, вечер в Стамболийски.

Но като цяло в България мисля, че са макс. 20 такива коли.Дано някога да се съберем повече от 2 на едно място :mrgreen:

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 21 апр 2017, 20:41

Малко update от днес.

Днес смених 4 биалетки(2 предни и 2 задни) на Фокуса, че се беше разтропал и ме беше притеснил много.Сега мога да спя спокойно :mrgreen:

Ако ви се наложи за справка - 4 биалетки за Focus ST - 144лв. с отстъпката :? :D
Прикачени файлове
ST-035.jpg

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 28 апр 2017, 19:54

Раздвижване по темата.

Следващата седмица ST-то влиза в бокса за нов съединител и маховик.След това ще сваля катализатора и ще пробвам да изкарам още малко сила от мотора на диното. Целта ми е 280-285 коня и 450 Nm на мотора.Повече няма да мъча мотора. :mrgreen:

Ще кача сегашната графика на сегашния ми чип, която също ще се провери дали е същата. :twisted: Също и един кадър от миналогодишния събор.Благодаря на създателя му :D

Жалко,че тази година няма да има писта....
Прикачени файлове
track-001.jpg
dyno-001.jpg

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 05 май 2017, 20:46

И развитието по колата дойде :mrgreen:

Днес се сдоби с нов маховик,нов съединител и нова лагер-помпа.Също така и с два нови семеринга на скоростната кутия-прокапваше от кутията.Гадното тракане от маховика приключи,500 км разработване и вече може да се дава газ на воля :twisted: Също и ново масло за скоростната кутия.

Новият маховик е едномасов, което е голяма радост за мен че въобще се намери такъв вариант.Предишния е в ужасно състояние както и лагер-помпата.НО стария съединителя е перфектен.ПРОДАВАМ ГО на много разумна цена, които има интерес да пише.Важно - стария съединител пасва само на демферен маховик.

Да се смени съединителя и маховика се разглобява половината предница- включително и предния мост целия,източва се даже антифриза..Един ден работа.Голям бой но с успешен край.

Ако всичко е наред следващата седмица свалям катализатора и колата се подготвя за чип и измерване.

Засега е това.До скоро :D
Прикачени файлове
IMG_0171.JPG
IMG_0170.JPG

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от ANGEL4O » 05 май 2017, 22:31

Колега кажи колко ти излезна новият маховик и съединител

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 06 май 2017, 10:54

Съединителят + маховикът + лагер-помпата = 1450 лв. с отстъпката - Valeo Иначе мисля че е около 1800 лв. нормалната цена.Това е най-добрата цена, която успях да намеря спрямо качеството.Иначе оригинален Форд комплект - 2700лв. :shock:

Един кадър от родния град с "малката Шипка" :D
Прикачени файлове
ST-032.jpg

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от essex » 06 май 2017, 18:44

Колега какво и при какви обстоятелсва се чуваше гадното тропане от маховика, интересно ми е от къде намери твърд маховик със съединител ?
Питам те защото при мен започва леко да потраква ако я карам до 7 000 оборота и спра на светофар, изключа от скорост и не съм натиснал педала на съединителя, щом натисна съединителя потракването спира, от време на време и леки вибраций ми се появяват на празен ход на спряна кола,ако я карам нормално до 2500 оборота потракване го няма, а вибрацийте не съм ги забелязал.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Karkelanov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 06 мар 2016, 18:11
Модел на автомобила: Focus Mk2 ST225 Bluefin Stage 1
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Focus ST225 - Orange Hooligan

Мнение от Karkelanov » 06 май 2017, 19:21

essex написа:
06 май 2017, 18:44
Колега какво и при какви обстоятелсва се чуваше гадното тропане от маховика, интересно ми е от къде намери твърд маховик със съединител ?
Питам те защото при мен започва леко да потраква ако я карам до 7 000 оборота и спра на светофар, изключа от скорост и не съм натиснал педала на съединителя, щом натисна съединителя потракването спира, от време на време и леки вибраций ми се появяват на празен ход на спряна кола,ако я карам нормално до 2500 оборота потракване го няма, а вибрацийте не съм ги забелязал.
За намирането на съединителя - и аз се изненадах много - само Valeo продават пълен комплекс за Focus ST.Всичко друго е маховик една фирма,съединител друга.От нормален магазин за авточасти в Пловдив, даже го имаше наличен комплекта на склад. Пасва като мед и масло :D

Тракането,тропането и вибрациите се получаваха при мен между 2000 и 3500 оборота.Тресене на колата и гадно тракане на метал.И най-вече при товар на мотора - при подаване рязко на газта.На празен ход й нямаше нищо,само като палеше издрънчаваше ужасно.Като натиснех съединителя намаляваха вибрациите и тропането.Като свалихме маховика шлопаше ужасно целия а лагер-помпата виеше много.А съединителя е супер запазен.

Където ти се получи дисбаланса. Аз въобще не съм фен на демферите и на предишната кола се отървах от него и на тази също. :twistednew:

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта