Ford F-150, Ford Explorer, Mercury Grand Marquis
Публикувано: 20 апр 2023, 01:50
Здравейте,
По съвет на администратора реших да отворя тази тема. Надявам се да бъде интересно да прочетете мнение от първа ръка за модели, които не са популярни в Европа.
Ще ги почна отзад напред
Преди 6-7 години от любопитство купих едно Mercury Grand Marquis 1999, 4.6 l, V8, 200 HP.
Като за кола от миналия век не можеше да се очаква нещо впечатляващо като екстри. Но пък си беше ама точно класически американски комфорт с плюшения салон, седалките като фотьойли, мекия и пухкав мокет по пода, вътрешното пространство. Жалко че не ги произвеждат вече, иначе това е колата която на момента бих си купил. Това нещо имаше уникална возия, возеше като лодка. Много здраво направен автомобил. Забавната част беше че хората по пътя ме мислеха за полицай под прикритие и никой никога не се осмели да ме засече, даже напротив, винаги намаляха скоростта и се прибираха в дясна лента като тръгнех да изпреварвам някой.
Само веднъж едно момче с един микробус Мерцедес се охлузи в мен и резултата за него беше одраскани калник, праг и врата, а аз имах една бяла точка с размера на 2 стотинки на преден десен калник.
Жалко че нямам запазени снимки на тази кола, да се види как изглеждаше 17-18 годишен автомобил на 220 000 км.
Ford Explorer, 2021, Limited, 3.3 V6, Hybrid, 318 HP, 5000 lbs towing capacity.
Май месец 2021 взех този Експлорър, но това бяха времената когато дилършипите тук бяха пълни с коли и общо взето избираш си марка и модел, отиваш в съответния дилършип, харесваш си кола, пробваш тест драйв, и ако ти хареса колата и ти изнася цената, в рамките на един час си горд собственик на нов автомобил
Тогава в дилършипа имаха налични всички версии на Експлорър, но аз избрах хибрида заради атмосферния двигател, заради новите технологии в него, и заради екстрите с които върви Лимитед версията. И да ви кажа смятам че избора ми беше повече от добър.
Широка, удобна и комфортна кола. Мощна, и в същото време може да бъде и икономична ако умее човек да бъде внимателен с педала на газта. Аз успях да постигна среден разход от 9.3/100. Като ефективността на хибрида е в градски условия при 50-60 км/ч, тъй като електродвигателя осигурява само 44 конски сили.
Колата имаше всякакви режими на каране, като при спортния режим ставаше изключително агресивна. Аз лично много харесвах така нареченото "Интелигентно 4х4" където компютъра преценява кога има нужда от това.
Да вметна че колата беше качена на 20" джанти.
Прочетох в съседната тема ревютата на тези които са пробвали новия експлорър. Но аз имам забележки към поведението й на пътя. Експлоръра изглежда голям, но всъщност е на същата платформа като Форд Едж и Форд Торъс (Ford Edge and Ford Taurus), тоест разстоянието между предната и задната ос не е голямо. И от там идва много добрата маневреност на автомобила. Но пък поради същата причина и поради високия център на тежестта не е особено стабилен в завоите, и като прибавиш и мощността му трябва да си малко по-внимателен с каква скорост влизаш в завоя
Имам няколко останали снимки на колата, но за съжаление без интериора, само отвън.
Основния конкурент на Експлоръра тук е Toyota Highlander. Мисля че този модел го нямате в Европа. Аз избрах Форда пред Тойотата заради по-голямата мощност, повечето пространство, комфорт и екстри. И не на последно място заради малко по-изгодните условия.
Иначе Тойотата е по-надеждна и по-малко чуплива от Форда, тоест отиват по-малко пари за поддържка.
Но пък аз съм на мнение, че колата трябва да ми харесва, а Форда ме грабна много повече от Тойотата.
Ford F-150 Limited, 2022, 3.5 V6 ecoboost, 400 HP, 13 200 lbs towing capacity.
Този пикап го взех Септември като размених Експлоръра за него.
Това не знам откъде да започна да обяснявам за него
Може би защо V6 a не V8?
Пробвал съм ги и двата мотора, 5 литровия Койот и 3.5 литровия екобууст с двойно турбо.
3.5 литровия екобууст е повече от 10 години на пазара и вече се е доказал като достатъчно надежден, освен това има повече мощност и повече towing capacity. Освен това на Лимитед версията слагат само 3.5 литровия екобууст. Не можеш да поръчаш Лимитед с 5 литров Койот.
Не знам дали знаете, но на Ф-150 бодито е алуминиево, и това го олекотява допълнително и му дава предимство откъм разход на гориво пред конкурентите Ram, Silverado, Sierra, Tundra...... Titan пък изобщо няма да го слагам в бройката
А и 10 степеннта скоростна кутия дава също предимство пред пряката конкуренция.
Поведението на пътя...... това е pickup truck и се кара по-различно от лека кола или СУВ, винаги трябва да се взема предвид по-големия радиус на завиване, по-високия център на тежестта, мощността и масата на автомобила.
Екстрите........ ако тръгна да ги изброявам, със съгурност ще пропусна доста, така че ако на някой нещо му е интересно нека пита.
Но има масажиращи седалки, електрически нагласящи се педали, кантар отзаде на каросерията, електрически отваряща и затваряща се lift gate, 2000 вата инвертор на 120 волта, електрически прибиращи се степенки, отопляеми и вентилирани седалки, подгрев на целия волан, седалки със запаметяване на позицията на трима души, това включва и позицията на волана и страничните огледала.
Общо взето изключително изпипан автомобил, предлага много повече от преките си конкуренти от Рам и Дженерал Моторс.
Но на който каквото му е интересно , нека пита. Ще се постарая да давам адекватни и задоволяващи отговори
Снимките ще кача в следващия пост, надявам се да разбера как се качват тук
По съвет на администратора реших да отворя тази тема. Надявам се да бъде интересно да прочетете мнение от първа ръка за модели, които не са популярни в Европа.
Ще ги почна отзад напред

Преди 6-7 години от любопитство купих едно Mercury Grand Marquis 1999, 4.6 l, V8, 200 HP.
Като за кола от миналия век не можеше да се очаква нещо впечатляващо като екстри. Но пък си беше ама точно класически американски комфорт с плюшения салон, седалките като фотьойли, мекия и пухкав мокет по пода, вътрешното пространство. Жалко че не ги произвеждат вече, иначе това е колата която на момента бих си купил. Това нещо имаше уникална возия, возеше като лодка. Много здраво направен автомобил. Забавната част беше че хората по пътя ме мислеха за полицай под прикритие и никой никога не се осмели да ме засече, даже напротив, винаги намаляха скоростта и се прибираха в дясна лента като тръгнех да изпреварвам някой.
Само веднъж едно момче с един микробус Мерцедес се охлузи в мен и резултата за него беше одраскани калник, праг и врата, а аз имах една бяла точка с размера на 2 стотинки на преден десен калник.
Жалко че нямам запазени снимки на тази кола, да се види как изглеждаше 17-18 годишен автомобил на 220 000 км.
Ford Explorer, 2021, Limited, 3.3 V6, Hybrid, 318 HP, 5000 lbs towing capacity.
Май месец 2021 взех този Експлорър, но това бяха времената когато дилършипите тук бяха пълни с коли и общо взето избираш си марка и модел, отиваш в съответния дилършип, харесваш си кола, пробваш тест драйв, и ако ти хареса колата и ти изнася цената, в рамките на един час си горд собственик на нов автомобил

Тогава в дилършипа имаха налични всички версии на Експлорър, но аз избрах хибрида заради атмосферния двигател, заради новите технологии в него, и заради екстрите с които върви Лимитед версията. И да ви кажа смятам че избора ми беше повече от добър.
Широка, удобна и комфортна кола. Мощна, и в същото време може да бъде и икономична ако умее човек да бъде внимателен с педала на газта. Аз успях да постигна среден разход от 9.3/100. Като ефективността на хибрида е в градски условия при 50-60 км/ч, тъй като електродвигателя осигурява само 44 конски сили.
Колата имаше всякакви режими на каране, като при спортния режим ставаше изключително агресивна. Аз лично много харесвах така нареченото "Интелигентно 4х4" където компютъра преценява кога има нужда от това.
Да вметна че колата беше качена на 20" джанти.
Прочетох в съседната тема ревютата на тези които са пробвали новия експлорър. Но аз имам забележки към поведението й на пътя. Експлоръра изглежда голям, но всъщност е на същата платформа като Форд Едж и Форд Торъс (Ford Edge and Ford Taurus), тоест разстоянието между предната и задната ос не е голямо. И от там идва много добрата маневреност на автомобила. Но пък поради същата причина и поради високия център на тежестта не е особено стабилен в завоите, и като прибавиш и мощността му трябва да си малко по-внимателен с каква скорост влизаш в завоя

Имам няколко останали снимки на колата, но за съжаление без интериора, само отвън.
Основния конкурент на Експлоръра тук е Toyota Highlander. Мисля че този модел го нямате в Европа. Аз избрах Форда пред Тойотата заради по-голямата мощност, повечето пространство, комфорт и екстри. И не на последно място заради малко по-изгодните условия.
Иначе Тойотата е по-надеждна и по-малко чуплива от Форда, тоест отиват по-малко пари за поддържка.
Но пък аз съм на мнение, че колата трябва да ми харесва, а Форда ме грабна много повече от Тойотата.
Ford F-150 Limited, 2022, 3.5 V6 ecoboost, 400 HP, 13 200 lbs towing capacity.
Този пикап го взех Септември като размених Експлоръра за него.
Това не знам откъде да започна да обяснявам за него

Може би защо V6 a не V8?
Пробвал съм ги и двата мотора, 5 литровия Койот и 3.5 литровия екобууст с двойно турбо.
3.5 литровия екобууст е повече от 10 години на пазара и вече се е доказал като достатъчно надежден, освен това има повече мощност и повече towing capacity. Освен това на Лимитед версията слагат само 3.5 литровия екобууст. Не можеш да поръчаш Лимитед с 5 литров Койот.
Не знам дали знаете, но на Ф-150 бодито е алуминиево, и това го олекотява допълнително и му дава предимство откъм разход на гориво пред конкурентите Ram, Silverado, Sierra, Tundra...... Titan пък изобщо няма да го слагам в бройката

А и 10 степеннта скоростна кутия дава също предимство пред пряката конкуренция.
Поведението на пътя...... това е pickup truck и се кара по-различно от лека кола или СУВ, винаги трябва да се взема предвид по-големия радиус на завиване, по-високия център на тежестта, мощността и масата на автомобила.
Екстрите........ ако тръгна да ги изброявам, със съгурност ще пропусна доста, така че ако на някой нещо му е интересно нека пита.
Но има масажиращи седалки, електрически нагласящи се педали, кантар отзаде на каросерията, електрически отваряща и затваряща се lift gate, 2000 вата инвертор на 120 волта, електрически прибиращи се степенки, отопляеми и вентилирани седалки, подгрев на целия волан, седалки със запаметяване на позицията на трима души, това включва и позицията на волана и страничните огледала.
Общо взето изключително изпипан автомобил, предлага много повече от преките си конкуренти от Рам и Дженерал Моторс.
Но на който каквото му е интересно , нека пита. Ще се постарая да давам адекватни и задоволяващи отговори

Снимките ще кача в следващия пост, надявам се да разбера как се качват тук
