Страница 6 от 8

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 юни 2008, 11:51
от Cougar
Колега съжалявам, че ще навляза така в оффтопик, но искам да те питам (понеже виждам, че си много навътре с нещата), Bomz cold air intake в ибей е 35$ (вкл. всички тръби, съединения, скоби, че дори и филтъра) за Фокус 2.0 (такъв ми препоръчаха да си взема), та на колко ще стъпи с доставката до тук ?
А и проучвал ли си нещата за дросела ? Примерно 65мм ?

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 юни 2008, 12:58
от debug
Колко ще ти струва доставката може да ти каже само продавача - той си решава как да го изпрати, със или без застраховка и прочие. Най-евтино по принцип е с Пощата на САЩ - USPS. Това им е калкулатора за международни колети http://ircalc.usps.gov/. Относно дросела - като че ли по американските форуми преобладава мнението, че за нетунингован двигател няма смисъл от по-голям дросел. Леко подобряване на респонса на газта може да се постигне с портване на фабричния дросел, не говорим за конски сили в никакъв случай, просто педала ставал по-чувствителен в началото на хода. Не знам как е при Кугара, при Фокуса е така направен, че в началото отваря малко по-бавно (има един издаден ръб от едната страна), май за да се избегне "лашкането" като подаваш леко газ. Имам един излишен дросел и мисля по-нататък да го пробвам това портване... http://thewarf.com/ryan/portedTB.php

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 юни 2008, 20:26
от Cougar
Ами при мен има някакво забавяне, смених свещи, филтри, махнах катализатора - отговора е по-добър от преди като го взех, но ми казаха, че може и още :D: между другото твоя двигател защо изглежда така странно ? В смисъл мислех, че са ни идентични :roll:

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 юни 2008, 20:51
от debug
Изглежда като всеки друг двулитров Зетек Е на Фокус :lol: . Кугар-ът е по-близо до Мондео, но мисля, че разликите са по-скоро козметични и голяма част от компонентите (блок, бутала, глава и т.нт) са идентични между Мондео 98-, Фокус 98- и Кугар 98- в двулитровите варианти. Има някакви разлики по колекторите, въздушните пътища, но основното е еднакво.

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 юни 2008, 22:54
от disc
debug написа:Относно дросела - като че ли по американските форуми преобладава мнението, че за нетунингован двигател няма смисъл от по-голям дросел. Леко подобряване на респонса на газта може да се постигне с портване на фабричния дросел, не говорим за конски сили в никакъв случай, просто педала ставал по-чувствителен в началото на хода....................................Имам един излишен дросел и мисля по-нататък да го пробвам това портване... http://thewarf.com/ryan/portedTB.php
Днес сложих на Фиестичката (1.6 Zetec) дросел от 2L Мондео, но не за да видя какво ще стане, а просто подготвих дросела за другата седмица когато ще сменя целия двигател с Мондео-вия :lol: И разликата е ... нищожна :shock:. Не съм очаквал главозамайващ ефект. Разликата е най-вече във високите обороти! Няма как да победиш физиката - на ниски обороти пълненето на цилиндрите е по-добро заради по-дългото време през което клапаните стоя отворени,а на високите обороти дросела се явява рестриктора на засмукания въздух :wink:
По-големият дросел според мен е абсолютно ненужен за натурално-аспирирани двигатели (освен ако не трябва да си покриеш спецификация на двигателя както е в моят случай) употребявани за ежедневно возене/каране. За двигателите с принудително пълнене и на същият режим на експлоатация важи същото! Големият дросел само ще "обърка" работите - дори при по-малко подаване на газ вакуума в колектори рязко спада, което не е така със нормалният за двигателя дросел и ECU!!!

Тунинг-а на натурално-аспирирани двигатели е скъпо начинание и единствено комбинация от индивидуални дросели, разпределителни валове и чип/ECU могат да извадят мощност от такъв двигател (200НР за 2L двигател не е чак толкова недостижима цел). За двигателите с принудително пълнене големият дросел намира приложение при наистина сериозните мощности и налягания, но до 300НР 60мм. дросел (какъвто е например на 2L Мондео) е абсолютно достатъчен. И в двата варианта големите дросели са за двигатели, които няма как да караш всеки ден :roll:

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 20 юни 2008, 08:34
от the_killer
debug евала приятел

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 21 юни 2008, 12:25
от Gambini
Чакам си пружините от МП Х-во вече три седмици.Оказа се че цената не е 201лв,а 246.Искаха ми номер на рама и ги поръчахме.Трябваше да пристигнат до десет работни дни.Дано дойдат в близките месеци :D

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 21 юни 2008, 12:27
от Gambini
М/у другото много ти благодаря че ми изпрати каталога с промоцийте за месеца.

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 21 юни 2008, 12:36
от debug
Моля. Цената наистина е 246, а в Пловдив обикновенно нещата идват до 10 дни. Пружините обаче не са на Форд, а са Eibach, може би затова има забавяне. Когато и да дойдат, те са си на промоционалната цена (така ми обясниха). Пускай снимки като ги сложиш - преди /след.

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 21 юни 2008, 15:12
от TURBOTO
Колеги за какъв каталог става на въпрос,може ли и за мен да хвърля едно очо... >:D<: :D:

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 21 юни 2008, 17:48
от debug

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 17 авг 2008, 13:15
от debug
След известен период на застой работите отново потръгнаха. Джантите минаха на пясъкоструйка, сега ги изглаждам леко с шкурка (по джанта на ден :shock: ), и тая седмица ги давам за прахово боядисване.

Снимки преди и след заглаждането:
Изображение Изображение Изображение Изображение

А това е една от причините за забяването - третия Форд в къщи - 2,2 EFI, преди автоматик, вече с ръчни скорости. В момента помагам на братовчеда да му оправим ел. инсталацията, че е голяма бъркотия.

Изображение

Надявам се другия месец да има развитие и по въпроса с ксеноните, ако не ми мине котка път (отново).

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 06 сеп 2008, 01:08
от M`I`R`O
Gotin Fokus ai uspehi :): :): :):

Edit cossy: Кирилица!

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 ное 2008, 17:29
от debug
След няколко месечна одисея (както винаги) и ДВЕ прахови боядисвания (първото беше много зле) джантите са в този вид. Не ми се занимава повече, въпреки че има какво да се желае... Следващите ще ги купя нови, колкото и да струват - това ми е мнението след цялото правене. На пролет им слагам гумички 225/45 R16 и край.


Изображение Изображение Изображение Изображение

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 ное 2008, 17:45
от samsung_bg
debug написа:След няколко месечна одисея (както винаги) и ДВЕ прахови боядисвания (първото беше много зле) джантите са в този вид. Не ми се занимава повече, въпреки че има какво да се желае... Следващите ще ги купя нови, колкото и да струват - това ми е мнението след цялото правене. На пролет им слагам гумички 225/45 R16 и край.
Супер са станали джантите ! 225/45 R16 - много е опасно такива ниски гуми за тези хубави джанти по нашите пътища.

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 19 ное 2008, 22:14
от debug
Няма начин - това е размерът, при който запазвам същият външен диаметър като на оригиналните - 195/60 R15. Бих могъл да сложа и 205/50 R16 , но ще са малко тесни на джантите и ще стоят леко раздути (джантите са 7,5J). Надявам се да не са чак толкова ниски (101мм борд), пък и ще са с усилен борд... Заради хубавите родни пътища се отказах от 17" джанти. Имам приятел, който кара с 205/40 R17 с coil-over регулируемо окачване и си прави маршрут като ще ходи до някъде - е, аз не мога така и избрах по-малки джанти и по-високи гуми.

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 23 ное 2008, 12:01
от iv4oto76
Колега прав си че за джанти 7.5 J гумата трябва да е 225 защото 7.5*2.54=190.5 а припокриването за на гумата трябва да е около 30 мм за да е защитена джантата но имай в предвид че максималната оригинална широчина е 215мм. И преди да купиш гуми пробвай да би да опират при завъртане на волана. Аз съм с 6.5x16 205/55/16 и когато колата е под наклон и при максимално завъртане се усеща че протърква леко и да знаеш че управление на волана ще стане много тежко и в този размер 225/45 R16 цените на нови гуми са ‘ужасни” но пък ще получиш голяма стабилност при по високи скорости. Поздрави и успех .

6x15 195/60/15
6x16 195/55/16
6x16 205/50/16
6.5x16 205/55/16
7x17 215/40/17
7x17 215/45/17

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 23 ное 2008, 14:00
от debug
Стандартната джанта е с размер 15х6J, офсет 52,5мм. На нея е с гуми 195/60 R15. Новите ми джанти са с размер 16x7,5J, офсет 35мм. Като ги смятам с този калкулатор, излиза че вътрешното отстояние от амортисьора се намалява с 2мм, което едва ли ще е фатално. Външният край излиза с 36мм, там може да опре в калника. Според форумите обаче (немски и американски) хората карат с джанти с тоя размер без проблеми.
Лошото е, че няма как да проверя размера преди да поръчам гуми... Най-много да сменям калниците с такива от RS (раздути) :lol: . Ще го мисля на пролет... пък за волана - карам доста години и Маздичка (стара и без хидравлика), та едва ли ще ми пречи чак толкова ако е малко по-тежък.
На сайта на Falken също препоръчват 225 за 7,5J - http://www.falkentire.com/xhtml/tires.p ... y=1&tire=1

Твоите гуми при размер 205/55 са с 23мм по-големи като диаметър от 225/45, не знам дали и височината не оказва влияние за протъркването :roll: .

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 23 ное 2008, 14:50
от iv4oto76
Може би си прав но да знаеш че при по малко ЕТ от 52 към 35 това означава че джантите ще излязат навън и с широки гуми 100% ще имаш нужда от калници за RS ( раздути ) защото джантите няма да могат да се прибират по калника. Аз карах с джанти 15х7J с ЕТ 35 от Ауди с гуми 195 и видимо се виждаше че джантите са ”щръкнали” навън. Успех и все пак не бързай с покупката ако можеш първо да пробваш да видиш дали всичко ще пасен.

Re: Focus Zetec 2.0 - Debug

Публикувано: 02 мар 2009, 15:18
от debug
Вчера на Белмекен (малко преди стената на язовира).

Изображение