Варненци :)

Фордовки, скари, бири, манaстири и малко offroad.

Каде искате да се състои срещата ?

ОМВ Мир
84
49%
ОМВ ЖП Гара
44
25%
Друго място :)
45
26%
 
Общо гласове: 173

Потребителски аватар
Jani_Petrov
потребител
потребител
Мнения: 600
Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :((
Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от Jani_Petrov » 14 апр 2010, 12:03

baidido написа:Еее, най-накрая успях да вляза във форума, при вас имаше ли проблем?
бяха ни БАННАЛИ града заради твоя датчик.. :D: :D: :D: _friends_
Айде идвайте на срещи, всяка неделя от 18.00ч. на OMV Чайка ! ! ! _friends_

Изображение

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от MapTo_D » 14 апр 2010, 12:19

Jani_Petrov написа:
baidido написа:Еее, най-накрая успях да вляза във форума, при вас имаше ли проблем?
бяха ни БАННАЛИ града заради твоя датчик.. :D: :D: :D: _friends_
Хахахаха :lol: =)): =)): Имаше и при мен проблем вчера цял ден, отдавна не ми се беше случвало

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от baidido » 14 апр 2010, 12:37

Хаха, това беше добро. Вчера пък дадох 18 лв. на вятъра само да ми кажат, че на колата не и трябва реглаж и си е наред. Проблема бил в как го казаха "различния наклон на колелата", който пък не може да се оправя и оттам лекото биене наляво. Не е нещо фрапантно, но леко дразни :). Иначе си купих добавка за почистване на дюзи за common-rail двигател на Вюрт, макар моя да не е такъв. Разходих я до Слънчево и обратно на високи обороти :mrgreen: . Още нямам впечатления дали и от добавката е имало смиисъл, след 200-300 км ще кажа, уж трябва да има подобрение, най-малкото в разхода и в по-тихата работа на мотора. От новия Континентал също съм доволен при висока скорост(150-200 км/ч) няма допълнителен шум, само нормалния шум от съпротивлението с купето, който на тази кола е доста висок за съжаление...Нищо, ще усилвам музиката повече, там поне нямам проблем :)
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
Jani_Petrov
потребител
потребител
Мнения: 600
Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :((
Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от Jani_Petrov » 14 апр 2010, 12:46

baidido написа:Хаха, това беше добро. Вчера пък дадох 18 лв. на вятъра само да ми кажат, че на колата не и трябва реглаж и си е наред. Проблема бил в как го казаха "различния наклон на колелата", който пък не може да се оправя и оттам лекото биене наляво. Не е нещо фрапантно, но леко дразни :). Иначе си купих добавка за почистване на дюзи за common-rail двигател на Вюрт, макар моя да не е такъв. Разходих я до Слънчево и обратно на високи обороти :mrgreen: . Още нямам впечатления дали и от добавката е имало смиисъл, след 200-300 км ще кажа, уж трябва да има подобрение, най-малкото в разхода и в по-тихата работа на мотора. От новия Континентал също съм доволен при висока скорост(150-200 км/ч) няма допълнителен шум, само нормалния шум от съпротивлението с купето, който на тази кола е доста висок за съжаление...Нищо, ще усилвам музиката повече, там поне нямам проблем :)
ta за срещата значи, (така трябва да се почва , че да няма мъмрене :D: ), ще ти кажа, че реглаж на наклона на колелата се прави, защото това е едно от основните регулирания.... освен дали ти е разтворена или свита предницата се говори и за разкрачена, или не. просто ги е мързяло да си играят да го правят, защото е повечко работата.....
Айде идвайте на срещи, всяка неделя от 18.00ч. на OMV Чайка ! ! ! _friends_

Изображение

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от baidido » 14 апр 2010, 13:13

Не знам бе Яни, уж ме пратиха при най-добрите-новия център на Жижо до Марешки поликлиниката, с уточнението, че не само имат добра апаратура, ами и майсторите им си разбират от работата. Това с наклона ми го обсниха, примерно с различно износване на пружини и амортисьори и затова се получавало така. Правилно ли съм разбрал или не, но това нещо нямало регулировка...
Който кара Форд е горд!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от DTM » 14 апр 2010, 20:35

Тоя наклон Дидо, на истина не се регулира. Camber се казва въпросния наклон.
За това окачване с Макферсон, колата сама си прави наклона според степента на омекване на пружините. Тук никаква роля не играят амортисьорите. Колата със собствената си тежест натиска пружините надолу, те се свиват до определена степен и купето слиза надолу спрямо гумите и настилката. Но, не е само това, по тоя начин носача слиза и той надолу и избутва долната част на шенкела навън т.е. гумата застава така където пише Negative Camber

Изображение

При това окачване отпред няма и един елемент, който да се регулира освен ъгъла на сходимостта от кормилните накрайници. Всичко това е при сток окачване.
Това за което говориш Дидо, ми напомня за същото, което го има и на Фокуса. При градско каране и малка скорост 40-50-60км/ч. дърпа леко на ляво. Така си беше и така си е и сега, всичко е наред по окачването. Естествено, че пружините са омекнали известна степен и най-вече тая от шофьорската страна, защото колата винаги е с човек от нея страна. Съответно въпросната пружина от ляво винаги омеква повече от дясната. Ето ти и отговор на това, на което се чудиш вероятно :D .

Потребителски аватар
Jani_Petrov
потребител
потребител
Мнения: 600
Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :((
Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от Jani_Petrov » 14 апр 2010, 20:56

това според мен не е верно, защото когато си вдигаш колата на крик, то тогава колелото трябва също да се изкриви и то много, а то си стои в същото вертикално положение........
Айде идвайте на срещи, всяка неделя от 18.00ч. на OMV Чайка ! ! ! _friends_

Изображение

Потребителски аватар
BadSista
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 16 мар 2010, 14:05
Модел на автомобила: Ford Fiesta '97
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от BadSista » 14 апр 2010, 22:00

Какви интересни работи изчетох. Тес Фордове много дефектни бе... наклони разни али бали... биело на ляво...


Аз пък си реших проблема с централното, дясната врата не се отваряше и в нея е бил проблема. Запалили я момчетата от сервиза и я закарали на ключар, за 60 лв вече всичко е ОК! На ключаря 60 лв на момчетата от сервиза една усмивка..! :D:
И гумите смених, само предните, задните са зимни тати каза с тях да карам и щял да ги фърля!

И тъй, а за срещата...!?
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от baidido » 14 апр 2010, 22:40

Бре, браво бе Тишо, всичко си имало логично обяснение :).
Яни, не знам, там Тихомир да ти отговаря, ти си механик, той разбира много, да видим кой ще си изяде дипломата :D: _friends_
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от paci » 14 апр 2010, 22:44

ХОДОВА ЧАСТ
Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от ewgeny » 15 апр 2010, 00:01

Невярно. Каквато и да е пружината силата върху шенкела е една и съща демек колата не става по-лека или тежка от пружината. Смачкването но пружини може да окаже влияние върху задното окачване като на мойто сиера, но на предно пружината няма как да промени сходимастта пък Дидо перфекционалисттта да не забележи, че в дясно е по-нависоко от колкото в ляво (да не ви казвам ако беше Ясен :D: ). Мързел е ключовата дума.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от baidido » 15 апр 2010, 00:05

А, перфекционист друг път, пълен ламер по-скоро :).
Който кара Форд е горд!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от DTM » 15 апр 2010, 22:46

Аве и двамата където ми спорите, хващайте по една торба с пружини с различни височини и различна твърдост и започвайте упражнения с предно окаване Макферсон.
Отивайте на стенд за регулиране на мостове при хора, който знаят какво правят. За да Ви разяснят какво се случва с въпросния ъгъл когато автомобила се движи, когато е натоварен само от едната страна и т.н.
И четете малко поне има толкова много информация по въпроса.

Примерно:

CAMBER ALIGNMENT

The next important wheel alignment angle you should know something about is camber. Camber refers to the tilt of the wheels as viewed from the front or rear. Camber is the inward (negative) or outward (positive) tilt of the wheels. It is usually measured in degrees.

As with toe, zero camber (perfectly perpendicular to the road) is the ideal alignment setting. But like toe, camber changes as the vehicle is being loaded and every time the vehicle encounters a bump or dip in the road. The up and down motions of the suspension change the geometry of the control arms and struts, which causes camber to change. So many static camber alignment specifications may allow up to a degree of more of positive or negative camber depending on the design of the suspension. As a rule, camber settings should usually be within half a degree side-to-side.

If camber is out of specs, a tire will wear unevenly on one shoulder and the vehicle may pull toward the side with the most camber. Camber usually only affects one wheel, so if only one tire shows unusual shoulder wear it is usually a symptom of camber misalignment.

Keep in mind that camber applies to both front and rear wheels, though only vehicles with independent rear suspensions typically have rear camber alignment specifications. Most rear-wheel drive cars and trucks with solid axles do not have rear camber specifications because there's no way to change it (even so, a bent rear axle can cause a camber problem!).

Excessive camber can be caused by a bent spindle, mislocated strut tower, bent strut, worn or collapsed control arm bushing, bent control arm or a weak or broken spring. If any of these parts are replaced, camber should be checked and adjusted as needed after the parts have been installed. And of vehicles that do not have camber adjustments on the struts or control arms, or provide only a limited amount of adjustment, there are aftermarket camber adjustment aids that can help.

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от baidido » 16 апр 2010, 08:56

Ей тия наклони при мен бяха 0.32 на ляво колело и 1.28 на дясно. Не знам дали си въобрязавям, но след стенда като ходих да я карам на високи обороти на магистралата заради добавката, ми се стори, че по-скоро го няма това залитане, бяхме 3-ма човека, долу горе разпределени... :)
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от paci » 16 апр 2010, 09:28

baidido написа:.... Не знам дали си въобрязавям, но ... заради добавката, ми се стори, че по-скоро го няма това залитане ....
Ако си я изпил е нормално да ти се сторват разни неща :D: =)): _friends_

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от baidido » 16 апр 2010, 09:45

Паци, от чудене каква глупост да напишеш, се оказа, че не четеш внимателно...Малко по-горе съм написал защо съм бил на магистралата...Ама то, ако само се чудите как да се заядете в темата, друго не очаквам...
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от paci » 16 апр 2010, 10:28

нещо си станал с гъзЪ нагоре :(
Не съм искал да се заяждам!

Потребителски аватар
Jani_Petrov
потребител
потребител
Мнения: 600
Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :((
Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от Jani_Petrov » 16 апр 2010, 10:30

DTM написа:If any of these parts are replaced, camber should be checked and adjusted as needed after the parts have been installed. And of vehicles that do not have camber adjustments on the struts or control arms, or provide only a limited amount of adjustment, there are aftermarket camber adjustment aids that can help.
Тишо, ти май четеш избирателно...... а сега си виж поста по-нагоре и това което си написал, и после пак кажи CAMBER - а може ли да се настроива ?????
Айде идвайте на срещи, всяка неделя от 18.00ч. на OMV Чайка ! ! ! _friends_

Изображение

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от NIKJAMa » 16 апр 2010, 17:58

Колеги, наистина ли мислите, че колите във Варна страдат от по-различни болежки?

Потребителски аватар
Jani_Petrov
потребител
потребител
Мнения: 600
Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :((
Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Варненци :)

Мнение от Jani_Petrov » 16 апр 2010, 19:00

NIKJAMa написа:Колеги, наистина ли мислите, че колите във Варна страдат от по-различни болежки?
не, болките са все едни и същи, в момента се опитваме да изясним, тоз наклон , пустия, CAMBER , дали се регулира или не :D: :D:
Паци, шегата ти нещо не е била разбрана правилно, не се сърди _friends_
Айде идвайте на срещи, всяка неделя от 18.00ч. на OMV Чайка ! ! ! _friends_

Изображение

Отговори

Върни се в “СРЕЩИ НА КЛУБА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта