BOSCH СУПЕР ДИЗЕЛ

Кой къде си е изпатил
Потребителски аватар
sotiroff
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 28 юни 2007, 11:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDI '01
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

BOSCH СУПЕР ДИЗЕЛ

Мнение от sotiroff » 13 ное 2007, 20:36

Пускам тая тема със смесени чувства...
Днес ходих в сервиза на БОШ (Околовръстен път, до Царско село) - повечето от вас го знаят.
Ядосах се вчера с Фокуса - направи ми едни фасони с паленето...после почна да намирисва на нафта в купето...Накрая реших да се пробвам в 'белите сервизи' да видя и аз как е ;)
Много любезно ми откликнаха по телефона - оказа се, че има час за същия ден, така че запалих и отидох.
Сервиза е чист като аптека - няма купчини ламарини, локви масла и прочия, както при познатия квартален майстор! Всичко е спретнато и подредено.
Като пристигнах там, само ми казаха "Какъв е проблема?" и после "Дайте ключа и изчакайте в кафето."
Оказа се, че имам проблем с шлаухките (или както там се пише), които връщат нафтата към резервоара + смяна на свещи.
Цялата работа ми излезе 203лв. - по 32лв на свещ, 25лв за другата джаджа и останалото майсторлък (...още се мъча да се отърся от шока...) *00935* *00135* = :censur:
Малко солено ми се стори, да си призная, особено по 10лв на свещ за смяната...Но пък за сметка на това съм с нови свещички Bosch (4бр) + сменен шлаух комплект.
Цялата работа за няма и 45 минути.
Не знам дали да препоръчам сервиза или пък да до оплюя...сами преценете!

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 13 ное 2007, 20:40

Изчакай още няколко дена. Ако колата си се държи добре и не ти прави тея номера - ми значи изглежда, че хората са си свършили работата.

Това, че работят скъпо според менне е причина за "не ходете там".
Щото и мойта зъболекарка не работи евтино, но никога няма да ида на някой дето мнооого тънко взимал. :D
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 14 ное 2007, 06:54

Сервизирането на дизелови автомобили трябва да е с висока цена, при положение, че си получил качествено обслужване. И аз от другата седмица вдигам цените с 50%. На който не му харесва да си я прави сам пред блока.

Пример. За регулиране на началото на подаването, тихите, ускорените тихи, "анти стика" и максималните обороти взимах 30 лева. Е вече ще са 50, щом 30 им се вижда скъпо. Въртят всичко наред за да не дадат 30 кинта, а после идват при мен. Остави, ми след като им свърша работа и си тръгнат, разправят на цяло село как съм ги одрал.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 14 ное 2007, 08:58

По цял свят, качеството е на съответната цена. Всичко много хубаво, само дето в БГ, трябва да си подготвен, че срещу парите си няма да получиш нищо :). Е ти си попаднал на хубаво място, направили са ти кефа, да си седиш в кафето, да не се обясняваш, ама що, ама как... и са ти върнали колата без размотаване след 45мин. с решен проблем. Мисля, че са ти взели парите, без теб да ти стане толкова кофти.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 14 ное 2007, 09:52

Не е скъпо, аз миналата зима се бях видял в чудо. Една сутрин пали, после няколко не иска да запали, или след много въртене палеше. Отидох в сервиз, оставих я, човека ми се обади каза свещи, 3 изгорели - да сменям ли? Сменяй, нито питах за цена нито нищо. Отивам да си взема колата, 200 кинта вика, вадя плащам и казвам защо толкова? Майстора, те свещите са ти по 40 и нещо си лева едната (Bosch некви), аз :shock: викам ок.
После питах мой човек, които се занимава с авточасти каза че тоя модел дето ми ги сложи на такава цена били 42-43 лева едната.
От тогава пали та се къса :D .
Пък и свещите на TDdi мотора не се вадят много лесно, особено едната. 30-40лв. за труд не са много при добре свършена работа естествено.

Потребителски аватар
gad
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 11 авг 2006, 00:38
Модел на автомобила: Fiesta 1.1mi '92
Местоположение: Пловдив/Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от gad » 14 ное 2007, 11:12

Така наречените 'майстори' ще ме извиняват, но като чета тая тема за момент забравих в коя страна живея. 1 час труд било нормално да бъде 50 лв! Според мен ще е нормално , ако става въпрос за САЩ примерно и то не каквато и да е работа. Всеки ,който си мисли , че получава много добра заплата за България, може да си сметне колко се пада на час и да прецени за каква разлика говорим. А когато имаме късмет колата да е ремонтирана добре, не съжаляваме за дадените пари, понеже вече сме свикнали обикновенно ремонта да е некачествен.
АКО СПОРИШ С И.Д.И.О.Т , МНОГО ВЕРОЯТНО Е И ТОЙ ДА ПРАВИ СЪЩОТО!!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 ное 2007, 11:27

gad написа:... 1 час труд било нормално да бъде 50 лв! ...
Според мен в тази сума се включват и т.нар. режийни.
Защото ако смяната на съединителя отнема 6-8 часа, то стойността на труда би трябвало да е 25 лв. при 500 лв. заплата на монтьора и 20 работна дни в месеца. За смяна на гореспоменатия чарк при 25 лв. труд никой няма да те погледне.

Това май си е Български феномен. Да искаме големи заплати, но ако може всичко да ни е безплатно.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 14 ное 2007, 17:55

Значи понятието "на час" е разтегливо. Трябва да се балансира между възможностите на клиента и оцеляването на сервиза. На ситроен ВХ дизел за да му се смени диска на съединителя се вади двигателя заедно със скоростната кутия. 11 часа труд по норматив. Е и по 25 лева на час да се взима, пак е много. Смяната върви 120 до 150 лева. Свещите на същия двигател се сменят за час. Съединител се сменя веднъж на 60 до 100 000 км, свещи на 2 зими. Т.е. на 20 000 км. За да се компенсира недостига от смяната на съединителя, трябва да се завиши цената на смяната на по-често дефектиращите детайли.

Пък и на който му е скъпо може да си ги смени пред блока. Умирам си от кеф как на следващата смяна след тази която е извършил пред блока ги вади с парчета от главата.

Нали, за да стане от кочината сервиз е отделено време за обучение, литература, консумативи и т.н. Сори, ама това е положението.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 14 ное 2007, 19:09

Така де :
Значи сложи, че в тези пари влизат режиините дори и собственият си гараж да ползваш:
Тука влиза ел.ток, вода, инструменти ( и те не са без пари),миещи препарати, плащат се и някакви данъци - било патент било не знам какво си. Уж все дребни неща ама накрая като теглиш калема от тези 50лв може да ти останат 10-20, че и по-малко. И на края като го сметнеш средно на работен час през месеца цифрата става още по малка!
Най-малкото дори да си ЕТ - трябва някакви осигуровки на месец да внасяш и т.н и т.н
Така че в тези пари не влиза само това което майстора получава.
Ами ако трябва да отиде за да купи части ?
Ето ти още загубено време и транспортни разходи.
Така че не са чак толкова много тези пари.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 14 ное 2007, 19:12

gad написа:Така наречените 'майстори' ще ме извиняват, но като чета тая тема за момент забравих в коя страна живея. 1 час труд било нормално да бъде 50 лв! Според мен ще е нормално , ако става въпрос за САЩ примерно и то не каквато и да е работа. Всеки ,който си мисли , че получава много добра заплата за България, може да си сметне колко се пада на час и да прецени за каква разлика говорим. А когато имаме късмет колата да е ремонтирана добре, не съжаляваме за дадените пари, понеже вече сме свикнали обикновенно ремонта да е некачествен.
Добре помисли малко по-обстойно, работи майстора примерно с шефа си 50:50. От тия 50лв. примерно 42 са без ДДС, като махнеш разходи едно друго, остава друга сума, от тях половината взема шефа, половината майстора. Отделно да направиш сервиз като хората ти трябват между 50 и 100 хил. лв., които познай кога ще си избиеш. Отстрани е много лесно и всички изглеждат милионери, ама не е точно така :wink: и сиренето на магазина нали знаеш колко струва?

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 14 ное 2007, 21:38

isoiso

Вярно е което казваш. Аз майстор с чисто ново беемве примерно не съм чул и видял - явно няма пари за такова.

Но разбирам хората що мрънкат - щото колата все още се приема за даденост и всеки набутан лев за инцидентни ремонти е "нанагорно". Едно време москвичите и жигулите не са били никакви разходи почти за ремонт - я сам, я някой авер разбирач ше я погледне и готово.... Ама сега знаем никак не е така.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 14 ное 2007, 22:23

orlinm написа:isoiso

Вярно е което казваш. Аз майстор с чисто ново беемве примерно не съм чул и видял - явно няма пари за такова.
Е аз съм майстор и карам фиеста 1.1

Срамота!!
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 14 ное 2007, 23:12

Аз съм СОБСТВЕНИК. Да ви не показвам какви са ми таралясниците, че ще си умра от срам.

Парите за инвестиции не могат да се избият никога. Разчиташ децата ти да не са келемета и дано те да живеят по добре след като си създал базата. Ама, те обикновено са келемета ...
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 ное 2007, 10:40

orlinm написа:isoiso

Вярно е което казваш. Аз майстор с чисто ново беемве примерно не съм чул и видял - явно няма пари за такова...
Хората са практични и това което имат са го постигнали с много труд, пот и понякога кръв.
Освен това в цената на труда влизат също и знанията и уменията на монтьора. Неща които не можеш да купиш с пари, да не говорим за опита.

Потребителски аватар
sotiroff
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 28 юни 2007, 11:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDI '01
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от sotiroff » 15 ное 2007, 11:39

...обаче се получи дискусията покрай тези мои свещи :lol:
Благодаря на всички, които изказаха мнения.
Аз вече мисля малко по-позитивно - в крайна сметка ако бях отишъл в друг сервиз, щях може би да платя по-малко за същата услуга...но както беше писал някой из форума "срещу по-скъпото заплащане получаваш услугата, която заслужаваш и ти и колата ти"!
В крайна сметка Фокуса сега пали и не смърди на нафта в купето (което най-вече ме тревожеше) върви пушка! На -2 градуса си възпламени с една подгрявка и без газ!
Услугите не са скъпи в България - просто кинтите са ни малко в края на месеца...за това е така цялата работа... :!: :!: :!:

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 15 ное 2007, 22:27

sotiroff написа:...обаче се получи дискусията покрай тези мои свещи :lol:
Благодаря на всички, които изказаха мнения.
Аз вече мисля малко по-позитивно - в крайна сметка ако бях отишъл в друг сервиз, щях може би да платя по-малко за същата услуга...но както беше писал някой из форума "срещу по-скъпото заплащане получаваш услугата, която заслужаваш и ти и колата ти"!
В крайна сметка Фокуса сега пали и не смърди на нафта в купето (което най-вече ме тревожеше) върви пушка! На -2 градуса си възпламени с една подгрявка и без газ!
Услугите не са скъпи в България - просто кинтите са ни малко в края на месеца...за това е така цялата работа... :!: :!: :!:
коментари могат да се получи от всичко. :lol: :lol: 8) 8)

и човек това е въпрос на финансова възможност, имал си дал си... :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 16 ное 2007, 01:16

Мойто мнение е че повечето "майстори" са за пребиване...като им се вижда готино да вземат по 50лв. за нема и час работа...значи при мене не би трябвало да "пищят" ако им взема 30лв. от Ц. Гара до Ст. Град (примерно) щото аз ще ги закарам "качествено" в кола сервизирана при някой "мародер" ... а ако "пищят" бих ги ПРЕБИЛ с удоволствие...па знам че и колегите наоколо са на мойто мнение...за алчните доктори важи същото ... и за зъболекарите и за адвокатите...а па поповете направо ги "обескостяваме"...деба и боклуците...


ФАНАХА МЕ НЕРВИТЕ...са ше гледам "Войните от Древноста" по Дискавъри ...да се успокоя малко че вчера сменявах водна помпа на Лантрата , оня ден температурен датчик на Фордо а утре бендикс и втулки на Фиято...милионери ги направих тия "МАЙСТОРИ"...после такситата били скъпи. :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:


Оооо , забравих да се оплача че един ми взе 30лв. за "диагностика" на Фията без да го вкарва в гаража даже...Е СА ВЕЧЕ СЕ НЕРВИРАХ ЯКО.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 17 ное 2007, 20:45

Е то тук половината искат да ги любят, другата половина да ги бият....

Въобще опасна работа да си майстор. :shock: :?
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

ecpl0de
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 11 авг 2008, 19:52
Модел на автомобила: Focus 1.6 100 h.p.
Status: Извън линия

Re: BOSCH СУПЕР ДИЗЕЛ

Мнение от ecpl0de » 15 авг 2008, 20:54

Нормално е да те оръсят, в тези сервизи се начислява ддс, което го няма при кварталния майстор, ето ти 20% по-скъпо, сложи и някой % за реномето на сервиза и става солено, обаче може би си струва.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: BOSCH СУПЕР ДИЗЕЛ

Мнение от Атанас » 15 авг 2008, 21:22

ecpl0de написа:Нормално е да те оръсят, в тези сервизи се начислява ддс, което го няма при кварталния майстор, ето ти 20% по-скъпо, сложи и някой % за реномето на сервиза и става солено, обаче може би си струва.
Въх, от къде извади тази тема, от преди една година? :D: Малко некрофил го раздаваш :mrgreen:

Отговори

Върни се в “НЕ ходете там”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта