Как да лъсна Mondeo-то та муха като кацне - да се разчекне ?

Екстериор и интериор.
sergo111
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 06 яну 2005, 13:22
Местоположение: Ford Mondeo II
Status: Извън линия

Как да лъсна Mondeo-то та муха като кацне - да се разчекне ?

Мнение от sergo111 » 24 май 2005, 21:48

Как да лъсна Mondeo-то ? Четох за пасти, восъци, моливи...
Гледах SONAX Extreme - има три варианта 1,2,3 - за различно състояние на боята. Имаше и едни восъци на Formula1. Имате ли опит с тях ? А с други подобни ?

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 12 юли 2006, 23:28

Мене също ме интересува как ди си пастирам Сиерката. Каква полираща паста да избера и има ли нещо особено в технологията на пастиране. Може ли да се занимавам сам или да ходя на автомивката? Който се е занимавал моля да ми каже.

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 13 юли 2006, 08:54

Аз съм пастирал преди 2-3 години като карах на бащата Алфата. Тогава бях купил една паста с една костенурка на кутийката, не помня как се казваше.
Та в инструкциата пишеше, че се намазва повърхността, изчаква се малко да позасъхне (но не да изсъхне изцяло) и със вълнено парче плат (в моя случай, много стари вълнени чорапи) почваш да търкаш докато падне пастата и се получи гланц. Много търкане пада, и то зверско не само да галиш колата, после имах мускулна треска. Но пък имаше ефект :)
Една кутийка от около 300 грама стигна за почти 3 пастирвания.

Предполагам че на всяка една паста или там какъвто е препарат за полиране има инструкция на опаковката как се извършва процедурата.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 13 юли 2006, 11:01

MasterBo написа:Тогава бях купил една паста с една костенурка на кутийката, не помня как се казваше.
TurtleWax се казва и аз нея ползвам и съм много доволен от нея. На опаковката си пише как се използва :wink: Но търкането е голямо приготви си и един аспирин за след това :lol:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 13 юли 2006, 11:10

...и за да не си усложняваш живота - мажи на малка площ, че като позасъхне повечко...ще ти станат ръцете несъразмерни :wink:

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 17 авг 2006, 12:35

Работил съм преди няколко години в една от мивките на Капитолия и Софавто, където редовно се пастират автомобили.

Едно научих от там - ако искаш перфектно пастиране - то трябва да е машинно и да ти го направи човек, който знае тънкостите.

За ръчното пастиране не е толкова важно каква е пастата. На "костенурките" единствената хубава им е за цвят която е, но тя по принцип се слага след полиране с безцветна паста. За бели автомобили може да се използва и малко по-груба паста.

Когато се пастира ръчно, се добавя и малко Корселин, за да е по-лесно и да не засъхва веднага пастата. Пастирайте на части автомобила и след малко махайте пастата с микрофибър (продават по бензиностанциите за около 8-12лв са хубавите). Пастирането иска яко натискане - ама наистина яко, с въртеливи движения. Микрофибъра винаги трябва да е сух, като се изцапа - го перете.

Както казах за ваксата няма много значение каква е. С ръчното полиране най-често се махат най-леките(плитки) драскотини, такива от миенето на колата. Може също (ако погледнете добре долните части на вратите) да махнете и точки асфалт, с малко повече корселин + паста и натискане

Те тава е, баценка...

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 17 авг 2006, 12:44

Ако не ти се търка на ръка в Метро има машини за пастиране на цена около 35 лв.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 авг 2006, 13:06

и аз пастирах-ефекта беше хубав,но кратък.На ръка си я правих-търках като ненормален,и мен ме боляха ръцете 2 дни,дланите ми се изтриха от вълнения плат и всичкото густо за 1 седмица докато се изцапа,със всеко следващо миене гланца се загубва,и драскотини се появяват.Ако правя следващ път такава козметика задължително с машина.Но това ще има дългосрочен ефект ако колата се боядисва с хубава боя ,може би,и да се пастира върху нея.Или ако се готви за продаване да хваща окото.Но в общия случай ефекта е за кратко.

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 17 авг 2006, 14:37

хора не е само 1 паста
1.почва се с 1
2.с двойка
3.с тройка
4.и само ако има нужда четворка
Колега, неме занимавай с глупости бе :P
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 авг 2006, 14:45

ikov_vr написа:хора не е само 1 паста
1.почва се с 1
2.с двойка
3.с тройка
4.и само ако има нужда четворка
и ако са ти останали ръце след двойката.

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 17 авг 2006, 14:47

аз ти говоря с машина
Колега, неме занимавай с глупости бе :P
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 17 авг 2006, 17:47

Имайте предвид (както сме говорили вече) че при пастиране се отнема малко от слоя на лака... ако лака ви е изтънял или повреден нещата няма да са много добре... Също така при дълбоки дупки в лака и боята се получава изключително лош ефект... Пастата попада в тях, запълва ги и реално остава и засъхва там... целият ми капак беше бял... оправи се след доста време и доста мивки...

Поздрави,
la4o

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 01 сеп 2006, 12:46

Аз преди две седмици пастирах с "костенурката" и съм доволен. Ефекта наистина беше поразяващ. Като знам колко мизерии имаше по-боята и с какво ли не съм пробвал да ги махна и не излизаха, а сега боята направо блести и като вали водата остава на малки капчици :) . Един колега два пъти в годината си пастира колата - пролет и есен, и автомобила му изглежда доста добре. Е естествено колите ни никога няма да станат като излезли от автосалона, но все пак ще изглеждат много по-добре :D

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 01 сеп 2006, 15:42

От "костенурката" и аз съм много доволен.... защото преди това с брато бяхме решили да изненадаме таткото, та взехме "някаква" паста каквато имахме под ръка и намазахме ладата (а тя кафява, разбираш ли, стара изгоряла боя :!: )...... Тая паста като засъхна..... малеее, толкова не бяхме търкали и в казармата! В крайна сметка нищо не стана, освен че боята от изгоряло кафяво се белееше леко после.

Това там с добавянето на коресилина, няма ли да прецака боята??

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 08 сеп 2006, 14:10

Корселина определено е вреден за боята, единствено си заслужава да се използва, ако и след пастирането има черни петна от асфалт, но с повече търкане се изчезват и след пастирането.
FORD - Feel the difference.

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 08 сеп 2006, 14:23

Корселина определено е вреден за боята, единствено си заслужава да се използва, ако и след пастирането има черни петна от асфалт, но с повече търкане се изчезват и след пастирането.
FORD - Feel the difference.

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 08 сеп 2006, 17:19

В магазините на сикенс се продава наливна паста 3-М тя е много добра с 200грама цялата кола и ще остане :D
Пробвал съм и една паста на сонакс също много добър ефект с минимални усилия :lol:
За зимата едно пастиране е добра идея тъй като кугато боята е обработена ( полирана ) не задържа мърсутия съответно и влага тоест спестяваме и болежки от ръжди в бъдеще :D
Купи си Форд и бъди щаслив

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

относно полирането

Мнение от gorskiq » 13 сеп 2006, 16:33

Освен мондеото имам и жигула на която пробвах полир пастата с "костенурката" - наистина голямо търкане падна след това, но имаше добър ефект. Сега за мондеото реших да пробвам нещо друго и купих STP, в началото пробвах само на калника и като видях колко лесно се търка за нула време намазах цялата кола. После за нула време изтърках всичко- без мазоли по ръцете и мускулни трески. Но лошото е, че ефекта беше за много малко, само след месец се върнах пак на същото положение, може би за по-траен ефект ще трябва да пробвам полиране с машинка.

ReDFiRe
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 09 ное 2006, 00:00
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.3 D
Местоположение: Карнобат
Status: Извън линия

Мнение от ReDFiRe » 09 ное 2006, 01:41

Моята сиера е 86-та ... седяла е отвън това ще рече дъждове,сняг,град,сланце аве кфо да ви приказвам сами можете да се сетити за боята.Че така купих си паста с боя...бяла ( такъв е цвета и на колата ми) 100 грама 3 лева. еми незнам ама голямо търкане... извиках един приятел че двамата щотото не става иначе... 1-вата ръка аве имаше доста голяма промяна... но след 2-рата ръка аз сериозно неможах да си позная колата.. лащи... боята бяла ама бяла... супер си беше. и с 3 лева 2 пати я пастирах.Брат ми има мерцедес 190 Е самоче син и пак с тази паста супер е и двамата с него сме си много доволни само че не става за металик.ако боята в обикновенна става супер !!!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 09 ное 2006, 10:19

ReDFiRe написа:Моята сиера е 86-та ... седяла е отвън .....
Сега остава да споделиш и марката на тая паста.....

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта