Страница 1 от 1
Кое е по-лесно?
Публикувано: 16 окт 2009, 08:20
от peterdi_bg
Поради прогресивното намаляване броя на работещите ми реотани на задното стъкло (понастоящем останаха два) реших че трябва проблема да се премахне.
Вариантите са: или ново стъкло, или нов капак на багажника. Кое е по-лесно да се смени? Ако взема друг капак, може да не е същия цвят, обаче може да си има задна чистачка (аз нямам), което никак не е зле. Обаче надали ще е същия цвят. Ако сменя само стъклото, ще си имам реотани, но без задна чистачка (е, свикнал съм да е без) и ще съм си с моя капак, не е много здрав ама върши работа. Съответно на различни места се връзват токове и т.н.
Мнения?
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 16 окт 2009, 17:26
от paci
Не се ли вижда къде са прекъснати?
Има такива лепила за тази работа.
Мажеш и са грееш

Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 16 окт 2009, 19:17
от HACKO
paci написа:Не се ли вижда къде са прекъснати?
Има такива лепила за тази работа.
Мажеш и са грееш

За неговия модел, оборудван капак ще е по-евтин от лепилото (40лв в Практикер). Боята е почти невъзможно да съвпадне, обаче ако не го притеснява може и да кара с разнотоние.
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 19 окт 2009, 20:33
от peterdi_bg
Аз и сега имам бая разнотоние и кривотии, така че изобщо не ме притеснява. Притеснява ме единствено дали ще мога да си намеря капак с реотани, които да работят всичките - или поне повечето.
Кабелите на капака с букса ли са? Не съм се ровил да видя, само видях че са изолирани с гумен тампон. Би трябвало да се откачат лесно.
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 19 окт 2009, 20:40
от jordj
peterdi_bg,
Ако уредите на волана ти позволяват да пускаш и задна чистачка то за мен е по добре ,Капак със стъкло и мотор с чистачката.Боя винаги можеш да мо пръснеш даже и със шпрей.
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 19 окт 2009, 20:45
от peterdi_bg
jordj написа:peterdi_bg,
Ако уредите на волана ти позволяват да пускаш и задна чистачка то за мен е по добре ,Капак със стъкло и мотор с чистачката.Боя винаги можеш да мо пръснеш даже и със шпрей.
Не съм имал задна чистачка и не знам даже откъде би трябвало да се пуска - сигурно е с копче встрани от волана. Винаги мога да си присадя такова копче и даже реле да се върже. Имам ладови ключове за фарове с 3 двойни връзки, ще свършат работа.
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 19 окт 2009, 21:03
от jordj
При мен като дръпнеш към водача дясната ръчка се включва задната чистачка и пръскането от зад..На капака имам изводи които котактуват със купето,а при теб не знам как е.Аз все пак карам Фиеста по-долен клас кола.
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 30 окт 2009, 09:38
от peterdi_bg
Доколкото съм видял, също имам такива изводи, но и горе има някакви изолирани връзки между купето и капака. Те са май за реотаните на стъклото.
Все още не съм решил как точно ще се вържат нещата, първо ще се разровя по електриките които са ми сега. Най-вероятно ще си пусна ток от акумулатора директно, през ключ и бушон, евентуално реле. Ако не открия кабел в инсталацията, който да е предназначен за несъществуващата задна чистачка (все още), ще си прокарвам някакъв.
Контактите между капака и купето са четворни, това един общ контакт ли е, кое е за маса и кое не?
И още - бушона колко ампера да е, стигат ли 10 или 15?
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 30 окт 2009, 10:12
от peterdi_bg
Всъщност май това което смятам за контакти долу от двете страни, тези четворните, са просто фиксатори на капака.
Откъм капака е това

Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 01 ное 2009, 19:52
от peterdi_bg
Засега се отказах да сменям капака, ще видя как е положението с монтирана задна чистачка. Тя със сигурност решава два проблема - ако стъклото не ми е изпотено, но е мокро отвън, ще се запоти, а даже и ако си работят реотаните пак отвън ще е на капки.
Специални благодарности на Spas Petkov за неоценимата помощ - човека ми осигури инструменти и ток, че да мога да си пробия капака, и ми обясни точно как се връзва машинката към токовете и т.н. Чистачката си стана като оригинално поставена, с всичките части, вързах я с ключ към акумулатора и работи перфектно. Единствения проблем, който се появи - капака понатежа и амортисьорите трудно го държат отворен.
Утре ще направя снимки по светло и ще ги кача. Поставянето не е сложно, с изключение на пробиването на дупка в капака - понеже такава при мен нямаше. Останалото просто си се монтира на съответните предвидени за това места и се връзва с ток.
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 04 ное 2009, 00:19
от tropper
Браво колега! Поздравления за желанието!
"Запечатай" около рязаното с някаква боя, че в това време - снежно/дъждовно - веднага ще тръгне ръждичка

Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 04 ное 2009, 08:47
от peterdi_bg
Със сигурност. Дупката не стана идеално кръгла, нито права, така че около тампона ще се запечатва.
Re: Кое е по-лесно?
Публикувано: 04 ное 2009, 12:41
от peterdi_bg
Консервирах процепа между гумата и капака с гъста боя. Ще повторя процедурата още веднъж, за да се запълни съвсем. Мисля, че ще стане доста добре.