борба с ръждата в няколко(лесни) стъпки

Екстериор и интериор.
Потребителски аватар
pushkata
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 01 мар 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ескорт-Орион 91г. 1.4 CVH
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

борба с ръждата в няколко(лесни) стъпки

Мнение от pushkata » 22 мар 2006, 18:33

знам, че е добре известен на всички метод, ама аз да си кажа. След едно котешко нападение над боята ми се запалих и реших, че ще се купува боя и ще се замазват някои работи. Та значи имах сериозна ръжда избила по задния десен калник(често срещан проблем) и по багажника(беше ударен на едно място и беше паднала съвсем малко боя - така го купих). След кратко запознаване с материята (за пръв път ми е) се въоръжих с джобно ножче, щурка #100, кит (Body), парцал и столче. изстъргах грубо боята на ръждясалите места с ножчето и щурковах докато стигна до чиста ламарина. Забърках от сместа(кит и втвърдител) и намазах стабилно, да се покрие добре, че и на вътре да влезе. Изчаках 20 минути и с щурката сапочнах да се правя на склуптор. Резултатите не са перфектни, но за мен са задоволително добри: (снимките не са много добри, извинете ме, ама апарата ми не е от най-добрите и времето беше лошо - извинения : ) )


тия дни ще се направя на бояджия и ще докладвам, хехе
Прикачени файлове
PICT0060.JPG
PICT0064.JPG
Mlad sym i zelen, no se opitvam da se u4a : )

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 22 мар 2006, 18:48

А преди да нанесеш кита, не трябва ли да сложиш някакво антикорозионно или кита е достатъчен? :?
Изображение

Потребителски аватар
pushkata
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 01 мар 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ескорт-Орион 91г. 1.4 CVH
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pushkata » 22 мар 2006, 20:01

Еми не знам. То под боята има кит. Мисля си че като съм почистил ръждата и слагам отгоре кит и после боя и лак , метала ще е защитен (поне отвън). Може и да греша обаче, защото нокога не съм правил такова нещо(даже преди да се хаван се чудех дали няма да батисам всичко ама все пак се реших)
Mlad sym i zelen, no se opitvam da se u4a : )

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 22 мар 2006, 20:36

По принцип има основи на Боди които са точно такива. Вече върху тях май се нанася кит или някакъв пълнител играещ роля за основа на боядиването, защото върху бодито не се боядисва, не хваща хубаво боята... Трябва да се разровя повечко, но все не ми остава време :(
Изображение

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 23 мар 2006, 01:55

чудесна тема!след тая зима и тая гадна луга дето я сеят къдет им падне ей такива работи по форда и на мене ми се отвориха . та мисълта ми е не е зле който е правил подобни щуротии да споделя както колегата щото не сме малко хората дето ни чака "пудрене" това лято.
снимките добре са станали! какъв кит използва -- влакнест и т.н????
и някои ползвал ли е родните китове че хвърлих един поглед в Бриколаж където обикновен кит малка разфасофка се продава за 3.50лв кутийката :?:
Be happy

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 23 мар 2006, 08:26

аз слагах на моята преобразувател за ръжда,защото колкото и да стържем все остава 1 ямка с ръжда,която продължава да работи по въпроса.

Потребителски аватар
pushkata
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 01 мар 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ескорт-Орион 91г. 1.4 CVH
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pushkata » 23 мар 2006, 12:57

Значи кит- а , който използвах е така наречения двукомпонентен (според това което прочетох ги делят на двукомпонентен - този който е с втвърдител и "тънък" - някакъв на спрей). Той е едно бурканче + една малка тубичка втвърдител и една пластмасова щпакличка. Не мога да кажа колко сртува и къде го има, защото го взех от килера(баща ми го е използвал по трабанта си). Предполагам всякакъв върши работа(марков де, за българския не знам). На бурканчето пище - "Кит за обща употреба. ПОдходящ за дърво, матал и различни пласмасови повърхности........"
Mlad sym i zelen, no se opitvam da se u4a : )

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 мар 2006, 18:16

Днеска имах време за убиване и разгледах всички китове в практикер :) Има доста неща, но все на немски бяха упътванията... Но като цяло има матриал за всякакви дупки :roll:
Изображение

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 24 мар 2006, 17:06

Момци следния съвет и от мен :)
Всички знаем как хвърлят пясък по родните ни пътища за които си плащаме винетни такси и т.н. и не след дълго забелязваме едни малки но много раждиви точки по предната броня и капак :cry:
решението е лак за нокти цветове бол и е по издражлив от всеки коректор казвам го от личен опит :D

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

по темата

Мнение от веден » 23 юли 2006, 23:54

Аз пък за малки дупки използвам ПОКСИПОЛ . Става като камък и се боядисва добре. С малко повече старание съм затварял дупка с диаметър около 15 мм . По-здраво е от всякакви китове.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 24 юли 2006, 09:33

kurshuma написа:Момци следния съвет и от мен :)
Всички знаем как хвърлят пясък по родните ни пътища за които си плащаме винетни такси и т.н. и не след дълго забелязваме едни малки но много раждиви точки по предната броня и капак :cry:
решението е лак за нокти цветове бол и е по издражлив от всеки коректор казвам го от личен опит :D
по предната броня как ще се появи ръжда, като тя е от полимер... а това за лака за нокти ми се струва много интересно, правиш си колата като далматинец горе-долу или ти си намерил начин да го докараш същия цвят като боята ли ? пробвай някой от лаковете с брукат, много секси ще стане хехехехе :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 28 юли 2006, 14:32

Неееее хи хи представи си ръждясала броня от полимер доста смешничко звучи но аз визиръх предният капак тои май е метален ако не се лъжа :) (изключвам някои модели на сутиен BX AX и т.н.)
А доколкото за цвета на лакчето моят форд беше бял а бели лакове бол както сини черни червени и т.н.
А бруката сигорно ще отива на колите които са металик :P
Купи си Форд и бъди щаслив

monov
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от monov » 28 юли 2006, 18:22

аз също съм се замислил за лака, много се колебая понеже ако не е на водна основа лошо, ама ако е - пак лошо щото вода и ръжда ан едно място -не е добра комбинация :?
щото аз имам само малки ожулвания да оправям и се чудя как... с боя става много солено
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА :D

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 12 авг 2006, 01:27

Ето малко ОБОБЩЕНИЕ за КИТА:
Най-разпространените китове са: "Влакнест" (този който не се пука и е най-груб) след него е "Цимент" кита (той е за до попълване на дъпчиците останали ит влакнестия кит или за малки неравности по самата повърхност) "Финен" (или там както му беше името) кит който е за още по-малките дупки и накрая се слага "Шпахтел" кит, който е за най-малките дупчици (тези кадето са като от камъчета)
Значи първо минаваш мястото което е ръждясало хубаво с шкурка, после избърсваш от прах със леко напоен парцал със "антисил" чакаш да изсъхне и нанасяш кита (за препоръчване е пъво да се сложи "Влакнест", за да държи) шкуркаш докато изправиш детайла (както трябва да си е оригинално) после по-финния кит и пак шкъркане.
Накрая за да стане добре и глдко се пръска със "Шприц" кит, който е се едно боя, за да видиш каде имаш неравности и каде имаш миниатюрно дупчици от лита (защото винаги когато разбъркваш кита остава в самата смес малки въздушни балончета и като се изшкурка кита и те остават като малки дупчици с размери към 1х1мм. та и по-малки но все пак рдазнещи) Озсъхва "Шприц" кита за над 4-5 часа и дупчиците се попълват с "Шпахтел" кита и се шкурка със водна шкурка (ако е 2компонентна боя или металик да е шкурка над #600) след известно време (над 4-5 - часа за да изсъхне) и накрая боята.
А иначе най-добрия кит спрямо цема/качество е на фирмата BODY.

Ако има още неяснотии по този въпрос питайте, ще помагам ако мога
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 30 сеп 2007, 13:08

Падна ми парче тухла с мазилка на тавана от няколко етажа. Ами... взех си едно макетно ножче, изстъргах до лъскав метал и го покрих с безцветен лак за нокти без брОкат. Вчера се погрижих за Фордьо, излъсках го отвсякъде. Стана много приятно, и след няколко месеца вече лакът не си личи. Изглежда като петънце на капака и въобще не се набива на очи. Но ми е избила ръжда по задния калник след кадърна намеса на един бояджия алкохолик. Там оправия нема. Така че за малки дупки до 1см, действайте смело с лак за нокти, няма грижи. Не са на водна основа, а на ацетонова, жена ви да не си лакира ноктите с водни боички?
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта