Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
Публикувано: 14 юли 2010, 18:38
Клеги, случая е следния: Ходих на пикник на една река край Банкя по много лош път с дълбоки коловози през цялото време ми се стуваше, че колата е достатъчно висока и няма да я подпре отдолу нищо...но изведнъж се чу страшно скърцане и дране по долната част на купето. Спрях за да видя какво е станало: закачил съм (и изкъртил) един огромен камък, който на 2/3 е бил потънал в земята и 1/3 от него е стърчала над земята между двата коловоза на черния път. Това, което успях да установя като поражение по колата е една разкъсана, смачкана и разкривена алуминиева, гофрирана ламарина, която е направена като обшивка между второто гърне (отзад напред) и купето на колата.
Въпросът ми е: каква е функцията на тази алуминиева гофрирана ламарина? Изолира купето от нагорещеното гърне? Или меже би е някаква екранна обшивка на резервоара (ако той изобщо се намира на това място)?
Въпросната ламарина е смачкана и деформирана- изглежда, че камъкът е задрал в нея. Принципно, ако кача колата на канал или стенд с помоща на клещи бих могъл да възтановя формата на въпросната алуминиева ламарина, въпросът е доколко това е фатално ако не се случи и я оставя така.
На същия офроуд-излет и подпрях десния праг на колата в нещо, което го изкриви малко: от страната му към пътя се изкриви, а на фронталната си страна се получи 2-3 сантиметрова пукнатина в дължина с почти никакъв процеп (в следствие на деформацията от долната страна).
Тук въпросът ми е: от кактъв материал е направен прага и с какво бих могъл да запълня появилия се процеп за да не влезе вода в него? Мисля си за силикон, но няма ли пароструйката в автомивката да го отнесе този силикон?
Благодаря ви предварително за съдействието, Колеги!
Въпросът ми е: каква е функцията на тази алуминиева гофрирана ламарина? Изолира купето от нагорещеното гърне? Или меже би е някаква екранна обшивка на резервоара (ако той изобщо се намира на това място)?
Въпросната ламарина е смачкана и деформирана- изглежда, че камъкът е задрал в нея. Принципно, ако кача колата на канал или стенд с помоща на клещи бих могъл да възтановя формата на въпросната алуминиева ламарина, въпросът е доколко това е фатално ако не се случи и я оставя така.
На същия офроуд-излет и подпрях десния праг на колата в нещо, което го изкриви малко: от страната му към пътя се изкриви, а на фронталната си страна се получи 2-3 сантиметрова пукнатина в дължина с почти никакъв процеп (в следствие на деформацията от долната страна).
Тук въпросът ми е: от кактъв материал е направен прага и с какво бих могъл да запълня появилия се процеп за да не влезе вода в него? Мисля си за силикон, но няма ли пароструйката в автомивката да го отнесе този силикон?
Благодаря ви предварително за съдействието, Колеги!