Страница 1 от 1

смяна на радиатор парно

Публикувано: 15 авг 2012, 19:17
от blues
Колеги, протече ми радиаторчето за парното, налях една течна добавка която купих от Лукоил и теча спря но от този момент парното изчезна. Въпроса ми е откъде да купя ново радиаторче ,скъпо ли е и лесно ли се сменя? Колата ми е Форд Ескорт 1.4, ' 88. гр. Пловдив

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 19 авг 2012, 23:57
от peterdi_bg
За да го смениш трябва да се свали таблото и цялата система за вентилация. Радиаторчето се пада зад разпределителя към шланговете в средата. Доста работа си е, имаш много пипкави неща за нагласяне.

Ето и снимки, за да придобиеш някаква представа какво е под таблото
Изображение
Изображение

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 20 авг 2012, 01:32
от HACKO
Не го плаши, на МК 3 и 4 не се сваля таблото, развиват се болтовете отдолу, които държат кутията с радиатора и излиза.

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 20 авг 2012, 09:48
от peterdi_bg
HACKO написа:Не го плаши, на МК 3 и 4 не се сваля таблото, развиват се болтовете отдолу, които държат кутията с радиатора и излиза.
Можеш ли по тези снимки да го ориентираш къде са въпросните болтове, щото и аз не ги знам всичките. А не трябва ли да се откачат и механизмите на врътките?

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 20 авг 2012, 15:15
от HACKO
Ляга на пода и гледа кутията отдолу 8мм шпилки, кутията се измества само няколко сантиметра, колкото щуцерите да влезнат в купето. Дори и да свали таблото, докато не развие въпросните гайки, не може да се извади радиатора.

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 13:10
от G2233
Изображение
Колеги. Изтича ми антифриз от това място показано на снимката. Намира се под таблото в краката на пасажера. Незнам точно какво се намира там. Радиатора ли е. Виждат се 2 болта ако ги развия какво ще изкочи?

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 13:19
от HACKO
Това е радиатора, болтовете го държат към кутията. За да се извади обаче, трябва да се освободи и самата кутия и да се измести малко към купето, за да могат тръбите да влезната в купето. След това радиатора се издърпва и на негово място се поставя новия. Кутията е захваната на шпилки, които се виждат като се залегне на пода.

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 13:21
от lubomirov89
Трябва да си смениш радиатора на парното, но за целта е необходимо да смъкнеш цялото табло.

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 13:48
от G2233
Значи до колкото попрочетох из форума. Имало чалъм без да се сваля таблото. До колкото разбрах.1 сваляме средната конзола. 2 отцепваме в двг отсек двата маркуча влизащи в купето и радиатора. 3 навираме се под жабката отвиваме радиатора и издърпваме.
Само не ми стана ясно. 1точим ли антифриза. 2 трябва ли все пак да разкачим крипежите по таблото, за да го издърпаме малко и него към седлките?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 14:09
от lubomirov89
Не знам, ама аз чалъм не открих като го смъквах мойто. Почти съм сигурен, че няма как да се смъкне без да се махне таблото !

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 14:11
от G2233
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=16729

Нещо не ми отваря снимките от пост #7 на тази тема иначе е описано

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 15:11
от lubomirov89
Истината е, че трябва да се хванеш и да смъкнеш таблото, другото е бира и свободно време :D

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 15:19
от G2233
Сега да точа ли антифриза преди тази хамалогия? Че като гледам тези маркучи над кормилната рейка на какво терсене място са, ще се полея целия до като ги запуша
Изображение

Вижда се и някакво болтче! Май и него развивам след това нали?

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 15:44
от lubomirov89
Ами, ако не махнеш капачката на антифриза няма да се олееш много, даже никак, но си изисква жертви. Споменатото болче се маха, но има и още едно от другата страна. Като ги развиеш се маха тази метална планка заедно с уплатнението към нея. Другия вариант е сервиз.

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 15:49
от G2233
Добре. Благодаря за инфото и съветите. Като се наканя да го правя ще кажа какво е станало.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 26 апр 2016, 21:34
от HACKO
Антифриза го точиш при всички положения, това е почти най-ниската точка на системата, тако че не вземеш ли мерки ще изтече всичкия. На твоя Ескорт не гарантирам, обаче на старите се сменя без да се сваля таблото. Кутията е същата само таблото е малко по-голямо, може да се наложи да махнеш пластмасата около скоростния лост (става лесно). Преди да започнеш да сваляш таблото, първо махни планката при д-ля, развий кутията и опитай да я издърпаш максимално надолу и назад. Ако успееш да вкараш тръбите в купето, няма никакъв проблем понататък. Ако не успееш, може да не се налага цялосно сваляне на таблото а само развиване на болтовете, които го държат към купето.

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 31 май 2016, 23:30
от G2233
5 часа ми отне да се докопам до радиатора Изображение

Ето какво се получава след разглобяването
Изображение
Изображение
Изображение
Всичко се сваля по таблото освен волана

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re: смяна на радиатор парно

Публикувано: 01 юни 2016, 09:17
от G2233
Колеги какъв радиатор да си взема? В магазина ми предлагат китайски за 30лв (вика масово те вървяли и нямало оплаквания). Другия е nissen 50лв. Като се знае как се стига до този радиатор, хубаво е да е по читав.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk