Страница 1 от 1

Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 06 апр 2013, 20:44
от techclerk
Калинката ми бях я купил с леко неоригинална боя от едната страна на задният калник, което тогава не представляваше проблем, но след близо 2години от тогава тази боя започна да дава проблеми, да отслабва и да се появяват шупли. Искам да ви попитам какъв е най-евтиният вариант за поправка/боядисване, по каква методика? Идеята е за изглежда относително добре естетически, дори и да не е кой знае колко свършено. Имам виброшлайф, ъглошлайф с телена четка, кит, шкурки, интересува ме най-вече боята и метода за нанасяне, който вие бихте препоръчали, макар да съм се занимавал тук-таме с бои. Боядисвал съм със спрей на Multona - уж от по-скъпите, но това може да бъде с висок разход на боя, понеже спрей-ът няма особено добри покривни свойства и се налага наслояване на по 3-4 пласта, а отгоре на това въобще не е лесно да се постигне равномерно покритие. Боята не оправда и очакванията за устойчивост Гледам тук-таме изскачат някакви статийки, където хората боядисват с валяче, което ми е малко непонятно, но все пак става. Та кой е най-удачният начин? Ако колата беше по-скъпа сигурно бих имал стимул да я карам на бояджия, но 80-100лв на детайл при условие, че мога да купя още една фиеста за 500лв някак не е на сметка.
п.п Цветът на колата е червен, ако има значение.

Re: Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 06 апр 2013, 20:57
от S_C
Иди да ти забъркат спрей в някоя фирма за бои, с точния цвят.
За един калник абсолютно всичко се продава готово във флакони.

Re: Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 06 апр 2013, 21:02
от techclerk
Това е вариант, но подсигуряването на равномерността на спрея е нещо не много лесно, а и отдолу сигурно старата боя ще иска да се чисти до гол метал?
Това, което най-много ме притеснява е че при по-калпави спрейове е доста трудно да се държи постоянен поток на боята.

Re: Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 06 апр 2013, 21:26
от S_C
Минава се с водна шкурка и ако има неравности-шприц кит.
Спрея се нанася достатъчно равномерно.Има си боя, има си лак отделно на флакон,всичко се продава.До никакъв метал не се чисти.
Боядисано така, определено няма да те надживее и ще е пъти по-слабо от оригиналната боя, но поне две години ще изкара без проблем.А материалите за един калник надали ще ти струват повече от 30-40 лева всичките.
Боядисвал съм брони по тоя начин, никакви ядове.
Естествено,ако имаш пари и мерак да стане идеално, отиваш на бояджия.Но при него 100 лева са му само материалите за чистене на пистолета след боядисване.Това със спрейовете е непретенциозен вариант-за хора без пари, но с желание да експериментират.

Re: Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 07 апр 2013, 00:38
от HACKO
Абе в провинцията цената на детайл отдавна падна под 100лв с включени материали.
Вместо спрей по-добре си купи четка, ще стане по-равномерно. Не случайно цената на хубав пистолет започва от 500лв.
Процедурата не е никак лесна, в общи линии следната:
Първо изхвърляш телената четка и си купуваш диск за шмергелене, с него изпилваш ръждясалите места. След това със виброшлайфа с шкурка 150-180 прекарваш местата около изпиленото (някъде в диаметър 100-200мм). После мажеш местата със кит и шкуриш, първо с виброшлайвфа с 80, после с трупче отначало с 80, после с 120 и накрая с виброшлайфа с 240 изравняваш следите от грубите шкурки върху кита и околното пространство. После облепваш и пръскаш със двукомпонентен шприц кит две ръце. След като се втвърди, може след 30-60мин, но най-добре е при възможност да престои 10-15дена (никой тенекеджия няма толкова време, клиента иска колата вчера), се изтрива на водно с гумена подложка 600-800 за металик и на 1200. После идва ред на боята 2-3 ръце до постигане на равномерно покритие за металика 2-3ръце база и после 2 ръце лак. Желателно е да се боядисва целия детайл, техниките на преливане не са начинаещи. Шприц, боя и лак се нанасят задължително с пистолет (дори и да е евтин) и въздух с постоянно налягане (с редуцир), за спрея казах в началото.

Re: Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 07 апр 2013, 01:29
от techclerk
S_C написа:..До никакъв метал не се чисти.
Това за голият метал го казах, защото калинката беше с пребоядисан калник, на който в покритието на боята почнаха да се появяват шупли. Боята не хваща стабилно за основата. Да си призная - правих опит да боядисам със спрей на Multona - тогава такъв имах под ръка и мислех, че е читав. Мина половин година и започна да става абсолютно същото, като с предната боя. Разликата е, че основата бях я пилнал с виброшлайф и бях свалил предишната боя.
HACKO написа: Първо изхвърляш телената четка и си купуваш диск за шмергелене, с него изпилваш ръждясалите места..
Няма ръжда - боята на посоченото място просто стана на шупли а бялата основа отдолу си стои.

Re: Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 07 апр 2013, 10:39
от HACKO
Тогава с виброшлайфа на 120 сваляш въпросната боя до основата (не до ламарина) и продължаваш процедурата от шприцоване нататък.

Re: Технология на боядисване?(калник)

Публикувано: 07 апр 2013, 12:32
от techclerk
Ако основата ще рече белият пълнител под боята - така и бях направил. След това нанесох боята върху основата, не върху старата(нея изчистих), но отново не беше се задържала на нея. Ще опитам с по-хубава боя и ще видя.