Slavi_ написа:Здравейте, трябва да си сменя предпазния колан (шофьорския) . Имам предпазен колан с механизма , но от друг модел кола. Въпросът ми е как е по лесно да сложа само колана от другия модел кола на моя механизъм (нямам представа как става и колко е трудно) или да си намеря от моргата механизъм с колан за моя модел. Колата е Форд Фиеста мк3 1992 година.

Няма "по-лесно/по-трудно" - начинът за прехвърляне само на колана от един механизъм на друг е само един:
сваляш старият колан с все механизма от колата и го слагаш на "операционната маса"
връщаш колана до където може да се събере
внимаваш да не изскочи връщащата пружина, внимателно надигаш капачката и подпираш пружината с пръст
откачаш външният край на пружината с прави тънки клещи и започваш да я развиваш, като продължаваш да придържаш с пръста
като освободиш напрежението, закачаш външният и откачаш вътрешният край от оста и затваряш капачката
развиваш колана до край
избутваш с отвертка "примката" в края на колана и вадиш фиксиращият щифт
вадиш колана и си готов за слагане на новият, който се вади по описаният до сега начин
след фиксирането му, навиваш колкото може по-плътно до където може
закачаш вътрешният край на пружината в канала на оста
придържаш пружината и изтегляш колана до край (и го настъпваш), след което започваш да натягаш пружината докато се прибере почти напълно към оста. Това упражнение се прави, за да не остане хлабава пружината (да не връща колана) и да не се опъне до скъсване при изтегляне на колана до край
затваряш капачката и отпускаш колана да го прибере пружината
остава само монтажът наобратно и една почерпка при удобен случай
