Зима иде- проблеми със замръзнали ключалки?

Екстериор и интериор.
Потребителски аватар
Mega_CLX
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 08 сеп 2006, 15:28
Модел на автомобила: ----
Status: Извън линия

Зима иде- проблеми със замръзнали ключалки?

Мнение от Mega_CLX » 03 ное 2006, 15:41

Има ли начин превантивно да се преборя със замръзването на вратите и ключалките? Някакъв спей гледам за ключалки, дали ще помогне, а и съм с централно.... гумените уплътнения ги мажа с глицерин... но не е само в това проблема... хаиде, качването от зад и прекачване отпред се преживява,ама съм 2 метра и 130 кг, малко неудобно да излизам така като стигна на работа...
Гледам рекламират някави спейове против изпотяване- ако някой е ползвал, да сподели впечатления...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 03 ное 2006, 16:07


Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 03 ное 2006, 16:09

използвал съм спрей за размразяване на ключалки.Миналата зима на колата ми капало вода от някоя стреха,която през нощта замръзнала яко и сутринта неможаш дори ключа си да вкарам.Пробвах да го залея с гореща вода влезе ключа,но не се врътка.Купих си тогава спрейче пръснах и след 5-10 мин се раздвижи.Определено има полза.Не знам какво съдържа,но има ефект.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 03 ное 2006, 18:46

аз преди всяка зима вкарвам тръбичката на WD 40 и пръскам яко всички ключалки барабар и тая за запалването . в общи линии където има триене :P и досега проблеми не съм имал
Be happy

accountbg
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 15 авг 2006, 16:42
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4i MK2
Местоположение: София-град
Status: Извън линия

Мнение от accountbg » 23 ное 2006, 16:34

За ключалките ползвам българска оръжейна смазка "Сокол" - спрей с тръбичка. Хем смазва механизма, хем не замръзва третираното с нея.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 23 ное 2006, 16:44

accountbg написа:За ключалките ползвам българска оръжейна смазка "Сокол" - спрей с тръбичка. Хем смазва механизма, хем не замръзва третираното с нея.
А това нещо от къде да го взема и на каква цена?

accountbg
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 15 авг 2006, 16:42
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4i MK2
Местоположение: София-град
Status: Извън линия

Мнение от accountbg » 23 ное 2006, 21:45

Предполгам, че се продава в повечето оръжейни магазини. Аз си го взех на едно от изложенията преди около 2 години за около 3.00 лева. Марката е българска но се прави по руски лиценз, и смазва и ми пази с по едно пръскане цяла зима ключалките на фиестата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12724
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 24 ное 2006, 23:08

Имам изпитана рецепта от времето когато карах Жигулата:
-със щеката се накапва няколко капки работило масло(пресно не върши работа) в ключалката и цялата зима няма проблем.
Когато има централно се вързва с алармата и няма значение какво е състоянието на ключалката.

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 715
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 26 ное 2006, 16:51

а тоя глицерин за гумените уплътнения наистина ли върши работа ?
Изображение

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 26 ное 2006, 17:00

.
Последна промяна от Polly на 13 ное 2007, 22:58, променено общо 1 път.
FORD - Feel the difference.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 26 ное 2006, 19:24

Баба викаше: "с модератор се не спори" :P ама все пак...

Относно размразяването с гореща вода....от минус 10 градуса на 40-50 и то за секунди....тва е ЖЕСТОК стрес и за уплътнения, и за боя, и за стъкла....
Аз яко обливам,с който и да е силиконов спрей и съм доволен.

Апропо, изпод лостовете на чистачките изгребах 4-5 шепи гнила шума и там полях със силикон...пише, че гонел водата.

____________________________

Бъдете здрави, останалото е суета и гроздова...

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 26 ное 2006, 20:42

..
Последна промяна от Polly на 13 ное 2007, 22:59, променено общо 1 път.
FORD - Feel the difference.

krustnikut
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
Местоположение: Essen
Status: Извън линия

Мнение от krustnikut » 08 фев 2007, 19:06

Човечеството си има своя прогрес и ние щем, или не, го следваме. Във физиката има един закон: всяко действие има противоположно по посока и еднакво по сила противодействие!
Е, човека още не е измислил противодействие за всичко, но в крайна сметка в нашия случай всичко е изобретено.
Има спрейове за ключалки както е споменато по-горе в темата. Те са много ефективни. Особено флаконите, които са под налягане. Аз лично ви ги препоръчвам. Не отричам каквито и да е други методи, просто този е резултатен, лесен и евтин. Освен това бих ви препоръчал още, да го прилагате непосредствено след заклюването на автомобила, не на сутринта преди отваряне. Както и да е де, това си е въпрос на личен избор.
За гумите също има лек. Продават мазила, които са доста лесни за нанасяне. Начинът на употреба е досущ като този за налагането на течна боя за обувки. Гумите не лепнат и всичко е тип-топ :)

За стъклата също има хубави препарати. По принцип са на пуловелизатор. Напръсквате и стъклото не замръзва. Аз съм човек на превантимните мерки. Предпочитам всичко да го направя предварително, защото след това мога да върша гореизброените действия само за профилактика, а не в момент на бързане да се налага да размразявам и после да поставям на изпитания шофьорските си умения, гонейки грефик.
Разбира и срещу честенето на сняг има лек - гаража :lol: Е, аз този лек още не съм го ползвал и не знам как работи... сигурно не е лошо :roll:

Както и дае, мога само да ви пожелая, колеги, безаварийно каране в иначе толкова лютата зима :P
Писането на кирилица развива ума и тялото!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 09 фев 2007, 09:44

Вземете под внимание факта, че топлата вода замръзва по-бързо от студената.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 09 фев 2007, 14:07

krustnikut написа:Както и да е, мога само да ви пожелая, колеги, безаварийно каране в иначе толкова лютата зима :P
В тая връзка.....Шел имаха някаква промоция преди 1-2 седмици,зареждаш 20 литра гориво и си купуваш спрей за ключалки за 50 ст.флакончето.Като ми дадоха листовката онази вечер си помислих че ме бъзикат нещо и попитах каката на касата дали е така.Вън е 15-20 градуса,да ходиш по потник дето се вика,а те ми предлагат да си купувам препарати за размразяване :D :D Аз все повече и повече се чудя и се ядосвам защо трябваше да се ръся 200 лв. за зимни гуми,можех да си купя направо летни.... :D
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

krustnikut
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
Местоположение: Essen
Status: Извън линия

Мнение от krustnikut » 15 фев 2007, 19:14

nikolovvd написа:Вземете под внимание факта, че топлата вода замръзва по-бързо от студената.
Не знам, ама това ми се струва малко странно... звучи ми като: "светлината на тъмно с едвижи по-бавно" :roll: Не съм много учен, ама в крайна сметка като се изстудява топлата вода минава през тумпературата на студената и на практика докато стигне до замръзвате нейната температура (на топлата вода) се явява като аванс и не би трябвало да замръзне по-бързо :)
Писането на кирилица развива ума и тялото!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 16 фев 2007, 00:25

Ако имаш фризер направи експеримент с 2 чаши със студена и топла вода и пак ще си говорим.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 13 ное 2007, 22:03

Колеги ,превантивна мерка против изненада сутрин,е да намажете гумените уплатнения със течен парафин или глицерин,а ключалките да напръскате с WD-40.
Така ще избегнете замръзването на попадналата вода по уплатненията задързането на вратит към уплатненията(купето).
Ако е попаднала влага по ключалките(заключващия механизъм) при пръскане то с шпрея вие сте го смазали за известно време и водата(влагата) ще бяга като дявол от тамян от него.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 13 ное 2007, 22:17

jordj написа:Колеги ,превантивна мерка против изненада сутрин,е да намажете гумените уплатнения със течен парафин или глицерин,а ключалките да напръскате с WD-40.
Така ще избегнете замръзването на попадналата вода по уплатненията задързането на вратит към уплатненията(купето).
Ако е попаднала влага по ключалките(заключващия механизъм) при пръскане то с шпрея вие сте го смазали за известно време и водата(влагата) ще бяга като дявол от тамян от него.
:lol: :lol: Тамън навреме... Вчера намазах внимателно всички гумени уплътнения на вратите и сипах препарат за чистачките , прилежно разреден за минус 25 градуса .
Днес слизам и то ...замръзнали дръжките . :lol: Попаднала е снощи вода явно между пластмасата и метала.
Днес напръсках сериозно с WD40 , да видим утре кой кого. :P
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 14 ное 2007, 06:46

Да не забравяме и казанчето за течност за чистачките.
Желателно е при нашите географски ширини течноста за чистачки в него да е за -25 градуса.
Не че ще стане толкова и течноста ще замръзне,а като пръснем върху стъклата да има ефект за размразяване,ане да замръзва като пръснем върху заскрежените стъкла.
И друго важно нещо.При почване на замръзвне течноста става като паста (сгъстява се),а дупките на пръскалките са малки иняма да пръска а ще тормазим помпата.
Друго хубаво нещо е колата да се пастира с полир паста,тя малко или много е мазна и предпазва боята на колата от лошите атмосферни влияния и спомага да не се задържа лед по купето и....

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта