Страница 1 от 3
					
				Зима иде- проблеми със замръзнали ключалки?
				Публикувано: 03 ное 2006, 15:41
				от Mega_CLX
				Има ли начин превантивно да се преборя със замръзването на вратите и ключалките? Някакъв спей гледам за ключалки, дали ще помогне, а и съм с централно.... гумените уплътнения ги мажа с глицерин... но не е само в това проблема... хаиде, качването от зад и прекачване отпред се преживява,ама съм 2 метра и 130 кг, малко неудобно да излизам така като стигна на работа... 
Гледам рекламират някави спейове против изпотяване- ако някой е ползвал, да сподели впечатления...
			 
			
					
				
				Публикувано: 03 ное 2006, 16:07
				от Brock
				
			 
			
					
				
				Публикувано: 03 ное 2006, 16:09
				от mrdds
				използвал съм спрей за размразяване на ключалки.Миналата зима на колата ми капало вода от някоя стреха,която през нощта замръзнала яко и сутринта неможаш дори ключа си да вкарам.Пробвах да го залея с гореща вода влезе ключа,но не се врътка.Купих си тогава спрейче пръснах и след 5-10 мин се раздвижи.Определено има полза.Не знам какво съдържа,но има ефект.
			 
			
					
				
				Публикувано: 03 ное 2006, 18:46
				от форд мк2
				аз преди всяка зима вкарвам тръбичката на WD 40 и пръскам яко всички ключалки барабар и тая за запалването . в общи линии където има триене  

  и досега проблеми не съм имал
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 23 ное 2006, 16:34
				от accountbg
				За ключалките ползвам българска оръжейна смазка "Сокол" - спрей с тръбичка. Хем смазва механизма, хем не замръзва третираното с нея.
			 
			
					
				
				Публикувано: 23 ное 2006, 16:44
				от vladislav
				accountbg написа:За ключалките ползвам българска оръжейна смазка "Сокол" - спрей с тръбичка. Хем смазва механизма, хем не замръзва третираното с нея.
А това нещо от къде да го взема и на каква цена?
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 23 ное 2006, 21:45
				от accountbg
				Предполгам, че се продава в повечето оръжейни магазини. Аз си го взех на едно от изложенията преди около 2 години за около 3.00 лева. Марката е българска но се прави по руски лиценз, и смазва и ми пази с по едно пръскане цяла зима ключалките на фиестата.
			 
			
					
				
				Публикувано: 24 ное 2006, 23:08
				от HACKO
				Имам изпитана рецепта от времето когато карах Жигулата:
-със щеката се накапва няколко капки работило масло(пресно не върши работа) в ключалката и цялата зима няма проблем.
Когато има централно се вързва с алармата и няма значение какво е състоянието на ключалката.
			 
			
					
				
				Публикувано: 26 ное 2006, 16:51
				от MegatroniC
				а тоя глицерин за гумените уплътнения наистина ли върши работа ?
			 
			
					
				
				Публикувано: 26 ное 2006, 17:00
				от Polly
				.
			 
			
					
				
				Публикувано: 26 ное 2006, 19:24
				от cocoff
				Баба викаше: "с модератор се не спори" 

 ама все пак...
Относно размразяването с гореща вода....от минус 10 градуса на 40-50 и то за секунди....тва е ЖЕСТОК стрес и за уплътнения, и за боя, и за стъкла....
Аз яко обливам,с който и да е силиконов спрей и съм доволен.
Апропо, изпод лостовете на чистачките изгребах 4-5 шепи гнила шума и там полях със силикон...пише, че гонел водата.
____________________________
Бъдете здрави, останалото е суета и гроздова...
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 26 ное 2006, 20:42
				от Polly
				..
			 
			
					
				
				Публикувано: 08 фев 2007, 19:06
				от krustnikut
				Човечеството си има своя прогрес и ние щем, или не, го следваме. Във физиката има един закон: всяко действие има противоположно по посока и еднакво по сила противодействие!
Е, човека още не е измислил противодействие за всичко, но в крайна сметка в нашия случай всичко е изобретено. 
Има спрейове за ключалки както е споменато по-горе в темата. Те са много ефективни. Особено флаконите, които са под налягане. Аз лично ви ги препоръчвам. Не отричам каквито и да е други методи, просто този е резултатен, лесен и евтин. Освен това бих ви препоръчал още, да го прилагате непосредствено след заклюването на автомобила, не на сутринта преди отваряне. Както и да е де, това си е въпрос на личен избор. 
За гумите също има лек. Продават мазила, които са доста лесни за нанасяне. Начинът на употреба е досущ като този за налагането на течна боя за обувки. Гумите не лепнат и всичко е тип-топ 
За стъклата също има хубави препарати. По принцип са на пуловелизатор. Напръсквате и стъклото не замръзва. Аз съм човек на превантимните мерки. Предпочитам всичко да го направя предварително, защото след това мога да върша гореизброените действия само за профилактика, а не в момент на бързане да се налага да размразявам и после да поставям на изпитания шофьорските си умения, гонейки грефик. 
Разбира и срещу честенето на сняг има лек - гаража  

  Е, аз този лек още не съм го ползвал и не знам как работи... сигурно не е лошо  
 
Както и дае, мога само да ви пожелая, колеги, безаварийно каране в иначе толкова лютата зима  

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 09 фев 2007, 09:44
				от nikolovvd
				Вземете под внимание факта, че топлата вода замръзва по-бързо от студената.
			 
			
					
				
				Публикувано: 09 фев 2007, 14:07
				от 1.8d
				krustnikut написа:Както и да е, мога само да ви пожелая, колеги, безаварийно каране в иначе толкова лютата зима  

 
В тая връзка.....Шел имаха някаква промоция преди 1-2 седмици,зареждаш 20 литра гориво и си купуваш спрей за ключалки за 50 ст.флакончето.Като ми дадоха листовката онази вечер си помислих че ме бъзикат нещо и попитах каката на касата дали е така.Вън е 15-20 градуса,да ходиш по потник дето се вика,а те ми предлагат да си купувам препарати за размразяване 
  
 Аз все повече и повече се чудя и се ядосвам защо трябваше да се ръся 200 лв. за зимни гуми,можех да си купя направо летни.... 

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 15 фев 2007, 19:14
				от krustnikut
				nikolovvd написа:Вземете под внимание факта, че топлата вода замръзва по-бързо от студената.
Не знам, ама това ми се струва малко странно... звучи ми като: "светлината на тъмно с едвижи по-бавно"  

  Не съм много учен, ама в крайна сметка като се изстудява топлата вода минава през тумпературата на студената и на практика докато стигне до замръзвате нейната температура (на топлата вода) се явява като аванс и не би трябвало да замръзне по-бързо  

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 16 фев 2007, 00:25
				от nikolovvd
				Ако имаш фризер направи експеримент с 2 чаши със студена и топла вода и пак ще си говорим.
			 
			
					
				
				Публикувано: 13 ное 2007, 22:03
				от jordj
				Колеги ,превантивна мерка  против  изненада  сутрин,е да намажете  гумените уплатнения със  течен парафин или глицерин,а  ключалките да напръскате с WD-40.
Така ще избегнете замръзването на попадналата  вода по уплатненията  задързането на вратит към уплатненията(купето).
Ако е попаднала  влага по ключалките(заключващия механизъм) при пръскане то с шпрея вие сте  го  смазали за известно  време и водата(влагата) ще  бяга  като  дявол от  тамян от  него.
			 
			
					
				
				Публикувано: 13 ное 2007, 22:17
				от cenzor
				jordj написа:Колеги ,превантивна мерка  против  изненада  сутрин,е да намажете  гумените уплатнения със  течен парафин или глицерин,а  ключалките да напръскате с WD-40.
Така ще избегнете замръзването на попадналата  вода по уплатненията  задързането на вратит към уплатненията(купето).
Ако е попаднала  влага по ключалките(заключващия механизъм) при пръскане то с шпрея вие сте  го  смазали за известно  време и водата(влагата) ще  бяга  като  дявол от  тамян от  него.
 
  
 Тамън навреме... Вчера намазах внимателно всички гумени уплътнения на вратите и сипах препарат за чистачките , прилежно разреден за минус 25 градуса . 
Днес слизам и то ...замръзнали дръжките .  

  Попаднала е снощи вода явно между пластмасата и метала. 
Днес напръсках сериозно с WD40 , да видим утре кой кого.  

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 14 ное 2007, 06:46
				от jordj
				Да не забравяме и  казанчето  за течност за  чистачките.
Желателно е при нашите  географски  ширини  течноста за  чистачки в него да е за -25 градуса.
Не че  ще  стане толкова и течноста ще замръзне,а като  пръснем върху  стъклата да има ефект за размразяване,ане да замръзва като пръснем върху заскрежените стъкла.
И друго  важно нещо.При почване на замръзвне течноста става като  паста (сгъстява се),а дупките на пръскалките са малки иняма да пръска а ще тормазим помпата.
Друго  хубаво  нещо е  колата да  се пастира  с полир паста,тя малко или много е  мазна и  предпазва боята на колата  от лошите атмосферни  влияния и  спомага да не се задържа  лед по купето  и....