Механизъм на чистачките, Галакси.

Екстериор и интериор.
z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от z42 » 30 окт 2016, 07:53

Колеги, ако някой го е свалял и ремонтирал, как и за колко минути се сваля и как се диагностицира?
Кое се разваля най-често?
Някой ако е сменял четки - лесно ли става и колко изкараха?
Цени на комплекта и на отделни части от морга и нови ако е купувал някой?

При мене за от повече от година чистачките полека лека изгубиха по няколко сантиметра от хода си, а вчера взеха да се движат на пресекулки, спират насред стъклото и след доста опити при даване на контакт се прибраха. Няма да е от студа, защото след 100 км на обяд се повтори същото. Поне пак се прибраха, че може да се кара докато не вали.

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от slavei2003 » 30 окт 2016, 11:25

Това хронично заболяване за този модел.Блокирали са осите от корозия.Сваля се целия механизъм,махат се зегерките и осите се почистват и смазват. :twistednew:

nike71
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 06 апр 2006, 12:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.3 Auto
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от nike71 » 30 окт 2016, 14:31

Две или три пъти съм свалял механизма. Относително лесно става, особено след първия път. Свалят се пластмасите и кората под предния прозорец. Внимателно и с чалъм. Малко странно се сваля заради особената форма. Първо откачи механизма от ел. мотора /иначе може да ти счупи ръцете, ако завърти/. Трябва да се монтира после на абсолютно същата позиция, иначе чистачките застават в странни позиции. Откачат се щангите от ябълковидните съединения на механизма, богато с WD40 или подобно, и по обратния ред. Успех!

Изпратено от моят SM-G800F с помощта на Tapatalk

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от z42 » 31 окт 2016, 13:04

Някак си не ми се вярва да е ръжда, понеже запецнаха изведнъж, но наистина се вижда такава под оста на дясната чистачка... Явно ще разглабям, защото нов комплект = половината кола.

Щеше ми се да знам как се проверява дали моторчето е ОК и пр.
Примерно като разкача рамената предполагам трябва да ги движа свободно с ръка - ако не, значи искат раздвиждаве и смазване, и ако е удачно - да пусна само мотора откачен от механиката да видя как се движи - ако запецва, значи са четки най-вероятно.

nike71
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 06 апр 2006, 12:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.3 Auto
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от nike71 » 31 окт 2016, 13:18

Не е ръжда. Механизма е от един странен материал, някаква сплав, викат му "цам" ама не знам какво е. С времето става на едни малки шупли и се самоблокира. Мотора не можеш да го завъртиш на ръка. Като откачиш рамената го пусни и си пази ръцете. Обикновено си върти нормално. Не можеш да си представиш какво съпротивление създава целия механизъм като блокира.

Изпратено от моят SM-G800F с помощта на Tapatalk

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12410
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от HACKO » 31 окт 2016, 18:19

Цинк-Алуминий-Мед, евтин заместител на бронза. Заради ниската точка на топене, около 400оС, се лее лесно и затова се използва масово във сложни отливки. Издържа на триене, но над 100оС става мек и задира на стоманения вал. Твърди се, че може да се заварява и запоява, ама... Абе кофти материал, ама евтин за производителя. ;):
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

nike71
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 06 апр 2006, 12:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.3 Auto
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от nike71 » 31 окт 2016, 18:23

HACKO написа:Цинк-Алуминий-Мед, евтин заместител на бронза. Заради ниската точка на топене, около 400оС, се лее лесно и затова се използва масово във сложни отливки. Издържа на триене, но над 100оС става мек и задира на стоманения вал. Твърди се, че може да се заварява и запоява, ама... Абе кофти материал, ама евтин за производителя. ;):
Мда... това обяснява абревиатурата.

Изпратено от моят SM-G800F с помощта на Tapatalk

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4527
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от S_C » 31 окт 2016, 21:07

Имаше някаква магия с тия чистаки на Галакси...тефлонови втулки ли се правеха, какво беше...имаше някакъв не много скъп чалъм да се направят да не блокират...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Мнение от z42 » 01 ное 2016, 00:50

Свалих механизма, пасажерската ос е блокирала. Ако не успея да я разглобя, ще я дам някъде за ремонт...

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта