Страница 1 от 1

Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 30 окт 2016, 07:53
от z42
Колеги, ако някой го е свалял и ремонтирал, как и за колко минути се сваля и как се диагностицира?
Кое се разваля най-често?
Някой ако е сменял четки - лесно ли става и колко изкараха?
Цени на комплекта и на отделни части от морга и нови ако е купувал някой?

При мене за от повече от година чистачките полека лека изгубиха по няколко сантиметра от хода си, а вчера взеха да се движат на пресекулки, спират насред стъклото и след доста опити при даване на контакт се прибраха. Няма да е от студа, защото след 100 км на обяд се повтори същото. Поне пак се прибраха, че може да се кара докато не вали.

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 30 окт 2016, 11:25
от slavei2003
Това хронично заболяване за този модел.Блокирали са осите от корозия.Сваля се целия механизъм,махат се зегерките и осите се почистват и смазват. :twistednew:

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 30 окт 2016, 14:31
от nike71
Две или три пъти съм свалял механизма. Относително лесно става, особено след първия път. Свалят се пластмасите и кората под предния прозорец. Внимателно и с чалъм. Малко странно се сваля заради особената форма. Първо откачи механизма от ел. мотора /иначе може да ти счупи ръцете, ако завърти/. Трябва да се монтира после на абсолютно същата позиция, иначе чистачките застават в странни позиции. Откачат се щангите от ябълковидните съединения на механизма, богато с WD40 или подобно, и по обратния ред. Успех!

Изпратено от моят SM-G800F с помощта на Tapatalk

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 31 окт 2016, 13:04
от z42
Някак си не ми се вярва да е ръжда, понеже запецнаха изведнъж, но наистина се вижда такава под оста на дясната чистачка... Явно ще разглабям, защото нов комплект = половината кола.

Щеше ми се да знам как се проверява дали моторчето е ОК и пр.
Примерно като разкача рамената предполагам трябва да ги движа свободно с ръка - ако не, значи искат раздвиждаве и смазване, и ако е удачно - да пусна само мотора откачен от механиката да видя как се движи - ако запецва, значи са четки най-вероятно.

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 31 окт 2016, 13:18
от nike71
Не е ръжда. Механизма е от един странен материал, някаква сплав, викат му "цам" ама не знам какво е. С времето става на едни малки шупли и се самоблокира. Мотора не можеш да го завъртиш на ръка. Като откачиш рамената го пусни и си пази ръцете. Обикновено си върти нормално. Не можеш да си представиш какво съпротивление създава целия механизъм като блокира.

Изпратено от моят SM-G800F с помощта на Tapatalk

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 31 окт 2016, 18:19
от HACKO
Цинк-Алуминий-Мед, евтин заместител на бронза. Заради ниската точка на топене, около 400оС, се лее лесно и затова се използва масово във сложни отливки. Издържа на триене, но над 100оС става мек и задира на стоманения вал. Твърди се, че може да се заварява и запоява, ама... Абе кофти материал, ама евтин за производителя. ;):

Re: RE: Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 31 окт 2016, 18:23
от nike71
HACKO написа:Цинк-Алуминий-Мед, евтин заместител на бронза. Заради ниската точка на топене, около 400оС, се лее лесно и затова се използва масово във сложни отливки. Издържа на триене, но над 100оС става мек и задира на стоманения вал. Твърди се, че може да се заварява и запоява, ама... Абе кофти материал, ама евтин за производителя. ;):
Мда... това обяснява абревиатурата.

Изпратено от моят SM-G800F с помощта на Tapatalk

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 31 окт 2016, 21:07
от S_C
Имаше някаква магия с тия чистаки на Галакси...тефлонови втулки ли се правеха, какво беше...имаше някакъв не много скъп чалъм да се направят да не блокират...

Re: Механизъм на чистачките, Галакси.

Публикувано: 01 ное 2016, 00:50
от z42
Свалих механизма, пасажерската ос е блокирала. Ако не успея да я разглобя, ще я дам някъде за ремонт...