Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Екстериор и интериор.
aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 16 авг 2019, 20:24

Имам проблем с клапата за рециркулация на въздуха около месец назад забелязах че даже при зелена индикация на бутона за рециркулация при това положение притока на въздух трябва трябва да е спрян от вън но при мен продължаваше да духа от клапите и се усещаше при по висока скорост. Днес разглобих жабката и едвам измъкнах моторчето за клапите не знам как инженерната мисъл го е набутала там. Моторчето работи но се оказа че всеки път като дам на контакт даже и при зелена индикация на бутона почва да върти. Постоянното въртене е изляло шлиците на клапата иначе на моторчето са здрави. Не мога да разбера защо моторчето тръгва всеки път когато дам контакт и то все в една посока снимал съ и клип и снимки ако някой знае за този проблем да драсне. https://www.youtube.com/watch?v=R-Lvd9bm5HI
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 17 авг 2019, 18:00

Малък update по темата днес свалих клапата оказа се че мога да я завъртя от другата страна има същите шлици за да се извади клапата трябва да се свали вентилатора. Най гадното е свалянето и качването на мотора на клапата винтовете са от страната на парното оказа се че EKU-го командва видях го днеска по схемата по какъв алгоритъм за мен е непонятен дали има същото обучение както стъклата нямам си на идея. Като дам на контакт ако клапата е на вътрешна рециркулация и е в такава позиция моторчето се задейства за две три секунди и спира.
На последна снимка е мотора колко гениален трябва да си да го забиеш в това положение
https://youtu.be/K4diBwhXLYs
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от deathstorm » 17 авг 2019, 18:09

Колега тези пластинки дето се виждат на зъбчатката почисти ли ги, правят ли добре контакт с контактите на платката? Според мен те играят ролята на краен изключвател/сензор за положение на клапата, а щом мотора ти върти постоянно може би управлението си "мисли", че не е стигнал крайно положение.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от OgiDogi » 17 авг 2019, 18:56

aspasia написа:
17 авг 2019, 18:00
... оказа се че EKU-го командва видях го днеска по схемата по какъв алгоритъм за мен е непонятен дали има същото обучение както стъклата нямам си на идея...
Никакъв алгоритъм, никакво обучение. Елементарен тригер - натискаш копчето и пуска в едната посока, докато се осъществи контакт от пластините на последното зъбно колело. Освобождаваш копчето и се пуска напрежение в другата посока, докато пак се получи контакт. Натискане/изключване на бутона задейства тригера и се пуска захранване, модулът управлява посоката. Осъществяването на контакт просто сменя състоянието на тригера и прекратява действието.
Захранването идва само по 2 проводника от модула за управление до електромотора, което ще рече, че смяната на поляритета става с транзисторен мост вътре в модула и ако моторчето тръгва винаги в една и съща посока без значение в какво положение е бутонът, някой транзистор е окъсил и винаги подава съответното захранване на единия проводник без да се влияе от управлението. Ако тръгва в различни посоки, според положението на бутона - не се осъществява контакт или няма маса към контактната система.
На някои марки/модели при изключване на двигателя и изваждане на ключа, клапата автоматично обръща на рециркулация - да не влизат буболечки и миризми отвън, както и да се съхрани максимално дълго температурата в купето.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 17 авг 2019, 22:11

deathstorm написа:
17 авг 2019, 18:09
Колега тези пластинки дето се виждат на зъбчатката почисти ли ги, правят ли добре контакт с контактите на платката? Според мен те играят ролята на краен изключвател/сензор за положение на клапата, а щом мотора ти върти постоянно може би управлението си "мисли", че не е стигнал крайно положение.
Почистих ги много добре със спирт даже на електронен микроскоп прегледах за слаби спойки и пистите нямаше проблем и с мултицет ги прозвъних

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 18 авг 2019, 09:26

OgiDogi написа:
17 авг 2019, 18:56
aspasia написа:
17 авг 2019, 18:00
... оказа се че EKU-го командва видях го днеска по схемата по какъв алгоритъм за мен е непонятен дали има същото обучение както стъклата нямам си на идея...
Никакъв алгоритъм, никакво обучение. Елементарен тригер - натискаш копчето и пуска в едната посока, докато се осъществи контакт от пластините на последното зъбно колело. Освобождаваш копчето и се пуска напрежение в другата посока, докато пак се получи контакт. Натискане/изключване на бутона задейства тригера и се пуска захранване, модулът управлява посоката. Осъществяването на контакт просто сменя състоянието на тригера и прекратява действието.
Захранването идва само по 2 проводника от модула за управление до електромотора, което ще рече, че смяната на поляритета става с транзисторен мост вътре в модула и ако моторчето тръгва винаги в една и съща посока без значение в какво положение е бутонът, някой транзистор е окъсил и винаги подава съответното захранване на единия проводник без да се влияе от управлението. Ако тръгва в различни посоки, според положението на бутона - не се осъществява контакт или няма маса към контактната система.
На някои марки/модели при изключване на двигателя и изваждане на ключа, клапата автоматично обръща на рециркулация - да не влизат буболечки и миризми отвън, както и да се съхрани максимално дълго температурата в купето.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от OgiDogi » 18 авг 2019, 11:39

Е, аз друга схема гледах, но тя показва абсолютно същото - електромоторът се управлява директно от модула, контактите само и единствено подават маса към модула при достигане на крайно положение, за да се преустанови работата.
Тъй че, всичко написано си остава валидно - или модулът ти има проблем с изгорял вътрешен елемент или през контактната система не се подава маса към него, за да му каже да спре.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 18 авг 2019, 12:35

Понеже нямах мултицет под ръка защото сондите ми се скъсаха не можах да измеря дали спира мотора под товар иначе сега като всичко е монтирано когато клапата е в положение вътрешна рециркулация моторчето бръмва за секунда две и спира. Това е снимка на буксата за моторчето цветовете по схемата отговарят.
Изображение

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от lubomirov89 » 20 авг 2019, 16:49

При мен при всяко даване на контакт онаа тъпа клапа тръга се у една посока, което казано с други думи е превъртяло шлица. Смъкнах всичко и се оказва, че колко и да окъсявам двата проводника играещи роля на краен изключвател онова не спира. Сега идва дилемата де да му диря проблема? Пробвах да окъся назад в буксите с надеждата да е проблем в спойка или писта, ама ядец.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от lubomirov89 » 20 авг 2019, 21:51

Разбрах как действа таз клапичка и по-точно управлението и. Та буташ копчето, клапата примерно затваря. При затворило положение крайния изключвател е задействан, през това време управлението пода напрежение още 1-2 секунди и моторчето напъва, но клапата е подпряла и няма къде да иде. Сиреч крайния изключвател изключва но не веднага, затуй когато е смъкнато моторчето то отива на майната си си райна. Другия казус е при всяко даване на контакт се подава напрежение към моторчето, но понеже клапата е застанала в положението в което сме изгасили колата, клапата се мъчи да се затвори, но всъщост е затворена крайния изключвател е казал на управлението, че трябва да спре и то спира с време закъснение. Заради това напъване се чупи привода между моторчето и клапата.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 21 авг 2019, 08:40

И при мене е така като дам контакт бръмва за секунда две и сприра много тъпо не можеха ли да го направят като прозорците щом са затворени няма никакво действие освен ако не натиснеш бутон. Другото при тази клапа кръгчето от едната страна е 14 мм. а от другата е 16мм и като я завъртях не влезе в дупката и се наложи леко да я разширя.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от lubomirov89 » 21 авг 2019, 15:46

е ти хубаво я разшири, аз направих същото, ама просто четириграма е обърнат и не влиза в работно положение спрямо крайните изключватели.... Търсих нова клапа-няма, ширпотреба =на същите ядове... За сега решение нямам, а иклиматик 🤣🤣🤣 уж я лепя с течен метал, ще уплътнявам превъртелия шлиц па после че му мислиме.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 21 авг 2019, 18:14

lubomirov89 написа:
21 авг 2019, 15:46
е ти хубаво я разшири, аз направих същото, ама просто четириграма е обърнат и не влиза в работно положение спрямо крайните изключватели.... Търсих нова клапа-няма, ширпотреба =на същите ядове... За сега решение нямам, а иклиматик 🤣🤣🤣 уж я лепя с течен метал, ще уплътнявам превъртелия шлиц па после че му мислиме.
При мене беше същият проблем аз го реших по този начин отворих моторчето извадих зъбното колело с шлиците и колелото което контактува с моторчето. После върнах моторчето на точната позиция където са винтовете отворих клапата на вътрешна рециркулация на ръка после сложих зъбното колело със шлиците и след това крайното зъбно колело дето контактува с мотора и така застопорява да няма въртене. Извадих целият механизъм затворих капака и сложих скапаните три винта дето ми отне един час да ги завинтя. Така и не разбрах защо от едната страна е 16мм а от другата 14 мм?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от HACKO » 22 авг 2019, 00:04

На един Фокус просто изключихме буксата в подходящия момент и се приключи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от lubomirov89 » 22 авг 2019, 09:28

С различен размер са понеже, ако я смъкнеш да я монтираш в същото положение, а не да я обърнеш. Наско при туй положение, като я изключиш става не използваема, а аз имам намерение да си я направя. Намислил съм нещо и ако стане ще снимам как съм я ремонтирал.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 22 авг 2019, 16:04

HACKO написа:
22 авг 2019, 00:04
На един Фокус просто изключихме буксата в подходящия момент и се приключи.
То с изключването е лесно ама през зимата с отворена клапа колата загрява много бавно а през лятото климатика когато работи и влиза топъл въздух и не охлажда добре. Другият вариант е като на Ладите да я направя с жило ако превъртят пак шлиците.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от lubomirov89 » 22 авг 2019, 16:26

А такива цигании неща. Като я направя ще пиша и ще снимам.

Потребителски аватар
toniboy
потребител
потребител
Мнения: 1391
Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от toniboy » 03 апр 2021, 18:21

Здравей те, При мен се губи въздух някъде по тръбите след вентилатора . Въпросната клапа работи отваря и затваря . Но след смяна на жилото за смяна на посоките на къде духа към стъклата или в краката с ново струята на въздух почти изчезна . А мотора яко върти самолет да литне.
Сивата плочка няма как да е объркано нещо при монтажа и .Нали се слага на една шпилка с определен профил на захват и като я завъртя в различно положение шлиците не могат да паснат, както и горе на въртока и там едно положение има. след поставяне се вижда как се движи оста с двете плочки за топло и студено и за посоките. Но като пусна вентилатора без значение топло студено или климатик , силата на въздуха я няма ,Отделно и онази плочка за степените реостат и тя е сменена с нова. Флитъра на купето и той е нов на една седмица.

Потребителски аватар
toniboy
потребител
потребител
Мнения: 1391
Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от toniboy » 07 апр 2021, 18:23

Ще се сваля таблото някои запознат как става, освен клиповете в тубата с англичанката . Гледах го поне 20 пъти и не ми стана много ясно какви са тези болтове или щипки в които бърка с някакви спец отвертки в решетката под предния прозорец .Интересува ме къде и как са разположени тръбите за въздух под таблото ,от радиатора към клапата за рециркулация и връзката им към клапите горе на таблото .Вече е ясно, че има или някоя откачена връзка или снадка на тръба, или някое уплътнение някъде изтърва . Електрически и механичен не е проблема. . Жалко ако трябва да я хвърлям заради такова нещо.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с клапа за вътрешна рециркулация на въздуха

Мнение от aspasia » 07 апр 2021, 22:06

toniboy написа:
07 апр 2021, 18:23
Ще се сваля таблото някои запознат как става, освен клиповете в тубата с англичанката . Гледах го поне 20 пъти и не ми стана много ясно какви са тези болтове или щипки в които бърка с някакви спец отвертки в решетката под предния прозорец .Интересува ме къде и как са разположени тръбите за въздух под таблото ,от радиатора към клапата за рециркулация и връзката им към клапите горе на таблото .Вече е ясно, че има или някоя откачена връзка или снадка на тръба, или някое уплътнение някъде изтърва . Електрически и механичен не е проблема. . Жалко ако трябва да я хвърлям заради такова нещо.
Средните тръби се махат лесно като махнеш решетката и тръбите излизат а при двете крайни от лява и от дясно пак трябва да свалиш решетките ама там трябва да се завреш и под таблото.

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта