боя

Екстериор и интериор.
bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

боя

Мнение от bigmurzi » 08 апр 2007, 22:32

решил съм да дам малко нов живот на боята на фиестичката, но не ми се дават 500лв за пребоядисване, с тия пари мога да я направя да върви повечко и по-качествено.та намерих си електрически пистолет, щото пък и с четката/мечето не става.. :lol: въпроса е каква боя да взема (колата е червена) и каква подготовка да и напрявя преди новата боя, като изключим изкърпване и сваляне на старата (частично, казаха ми, че не трябвало да я свалям цялата, а направо отгоре с пистолета да пръскам, само лака да и сваля и да я ползвам за основа??? )

dodi
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
Местоположение: Гео Милев
Status: Извън линия

Мнение от dodi » 08 апр 2007, 22:58

ще ти проверя за монтажа на барчето,а за боядисването
1 зависи металик ли е ,или акрил има българска боя ,акрилната е около 20-25лв литъра,но има и компоненти към нея та за акрилната излиза пълен комплект около 70лв(база цвят,разредител,втвърдител),за металик 30-80лв ,отделно лак около1л
втвърдител и разредител марката на боята е BODY COLOR,а лака 4CR
тарси ги тези бои в магазините на GLAZURIT ,някаде около КАТ Дървеница има такъв магазин и плиска
2.Китосването е ясно предполагам,но върху кита ползваи шпприц кит,но за акрилни бои(ако ползваш тези които ти казах скъпичко е но е препоръчително) ,наи добре е да минеш цялата кола с шприц кит,той се шлайфа с шкурка 1000водна,за другите влакнест кит 60-100суха,финен 150-240,финалното шлайфане 240 задължително,остават разки в боята и внимаваи с пистолета тези пистолети имат лошите своиства да се( изплюват,да правят капки,не разпрашават добре) дано съм помогнал и успех с начинанието

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 08 апр 2007, 23:09

благодаря за инфото, само ако я правя с този "шприц кит", трябва ли да сваля цялата боя преди това или може направо в/у нея?

колата не е металик и не мисля да я правя.а някакви хинтове, за да се избегнат тези "лоши навици" на пистолетите?

dodi
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
Местоположение: Гео Милев
Status: Извън линия

Мнение от dodi » 09 апр 2007, 09:56

не но трябва да я матираш добре с 240суха и после шприц

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 апр 2007, 13:43

Дай парите, щото после пак ще ги дадеш, обаче ще си с250 лв. навътре за материали.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 09 апр 2007, 13:59

Цялата кола трябва да я минеш с виброшлайф и с шкурка над 240-400. Евентуално с мокра шкурка.
Боята трябва да се матира,да падне гланца защото върху гланца не хваща боята.
*00133*

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 09 апр 2007, 16:26

Значи колегата dodi го е казал що годе... иначе за да ти допълня.. Шприц кита, не взимаи от обикновенния, ами от 2-компонентния (Акрилен) по 20лв. е килото.
Преди да полагаш каквото и да е по колата (китове, шприц-кит, или боя) трябва да се изшкурка добре повърхността, така че да няма никакъв блясък и да я измиеш или избършеш с влажен парцал за да машнеш хубаво прахта, щото ако остане прахта, пак ще падне нанесения компонент от горе :idea: . А за водна, първо минаваш с 400 после с 600 и напрая с 800 или 1000 и си готов за боя.
Абе доста си е пиправа работата, ако си сигурен, че ще успееш да, ама иначе по-добре си дай парите да ти я боядисат, че така материалите ще са ти към 200-250лв. грубо. и ще спестиш толкова от работата, ама ще ти отнеме доста време а я направиш особено ако ходиш редовно на работа :? .
Според мен с тези ел. пистолети няма да стане добър гланц и може би ще седи на едър "портокал", оне така мисля де, нямам наблядение към точно такива машинки, ама каде са 100-тиналв. за такъв а каде са 200-2000лв. за бояджийски пистолет :idea:
Изображение Изображение

dodi
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
Местоположение: Гео Милев
Status: Извън линия

Мнение от dodi » 09 апр 2007, 19:48

проверих ти за монтажа има две планки ще ги търся в купето и ще ти ги дам.Колегата е прав за тези пистолети,аз боядисвам с компресор 50л и два пистолета(DEVILBIS) + един отделен за шприца (ASTURO),лично аз сам се научих да си правя по колите всичко от тенекии до двигател,та мнението ми е да опиташ пистолета с някаква боя евтина да му свикнеш да видиш какъв е резултата,как се справя

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 09 апр 2007, 21:26

Нашите пистолети незнам какви марки са, щото аз сум по подготовката и не боядисвам. Ама са няколко пистолета, според зависи какво ще се боядисва, всеки е с различна дюза и пр. А еин съсед преди ни дава да боядисаме една кола с неговия (SATA последен модел и снезнам си какви есктри за 2000 и кусор лв. :shock: ) еми да не ви казвам каква метла прави и как разлива боята по детайла :) *00134*
Изображение Изображение

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 09 апр 2007, 23:24

Добре, какво трябва да си подготвя като материали разбрах. А да ми кажете повече по самото действие, реда и най-добрия начин за изпълнение..?

Благодаря за дадената до информация :!:

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 09 апр 2007, 23:45

Ми...
Нататък ще ти говоря за китовете на марката Body, защото повече с тях работим :idea: .
Шкуркаш дадения детай на които ще полагаш кит, слагаш влакнест кит (зелен цвят е самия кит с име ФИБЪР) на по-голямие дупчици (с определена доза втвърдител, която не трябва да е нито много нито малко, че ако е малко няма да се втвърди кита а ако е много ще стегне преди да си го сложил) От там като изсъхне кита след грубо 0,5 до 3-4 часа (според колко е втвърдителя и температурата на отолкана среда) шкуркаш с по-груба шкукра (60-80). След това е ред на цимент кита (Един с жълт цвят с име СОФТ) който се работи пак по същия начин но се шкурка с 100-150-180 шкурка. И накрая се минава с най-финния кит ФАЙН, който е бял на цвят.
След като си готов с изправянето на дупките (чрез шкуркането, което трябва да е много внимателно, защото можеш да задълбаш и да изместиш или изкривиш даден профил) си готов за шприц кита, него го пръскаш, съхне межди 12-24часа и слагаш Шпахтел кит (нарича се НИТРОСОФТ), които е за наааай малките дупчици, които остават след самия кит в които е имало въздух и след изшурквабето е станало дупчижа към 1-2мм. широка, както и за деруги става. След като си положил и шпахтел кита чакаш още 12-14 часа и почваш да водниш колата с водна шкурка... почваш с 400 кадето имаш шпахтел кит , продължаваш с 400-500 и напрая както си прецениш, но за да стане добре я мини или с 800 или с 1000.
И ако успееш да направиш това със света, по-добре я облепи и дай на някой да ти я доядиса със свестен инструмент. Надявам се да бях що-годе изчерпателен, ако нямкой сметне за необходимо да ме допулни, щото забравихкое съм писал и кое не *00138*
Изображение Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 10 апр 2007, 00:37

Ами виж тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; обаче с този пистолет няма да стане.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 апр 2007, 08:46

Според мен боядисването на един автомобил си е много тънка работа и трябва да се доверим на професионалистите.
Може всеки да помогне с подготовката, но всичко останало изисква опит, добри консумативи и интрументи за много пари.

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 13 апр 2007, 00:18

поогледах малко стари коли, предполагам саморъчно боядисвани и да, както казахте тук, бяха като портокали :lol: ..та реших само да я подготвя и да я закарам да я пръскат, но тук идва момента къде? имам бояджии в квартала, ама малко алкохолици ми се виждат..та не знам как ще я направят, а са и скапчии..не ми се дават пари за некадърно свършена работа.кажете някои добри бояджии по софето, ако може и да са младост/дружба и околността.. :?: и естесвено няма и на цифри да разсърдя :roll:


п.с.Като я "обработя", докато стигна до бояджията как да я третирам?Взел съм и покривало за сега, щото и времето е малко кът, та ако не са в близките квартали бояджиите, надали същите дни ще я карам.. а гараж нямам.. :(

iwan
Status: Извън линия

Мнение от iwan » 17 апр 2007, 22:00

bigmurzi написа:.... п.с.Като я "обработя", докато стигна до бояджията как да я третирам?Взел съм и покривало за сега, щото и времето е малко кът, та ако не са в близките квартали бояджиите, надали същите дни ще я карам.. а гараж нямам.. :(
колега, бих те посъветвал, щом ще я боядисваш на друго място то водненето да го направиш при бояджията, подготвяш всичко и само това да остане, колегите добре са ти обяснили за подготовката, имам само една забележка (може и да не съм прав не съм професионален бояджия) поне аз така съм го правил, след китосването съм слагал течен кит (пръска се с пистолет) покрива малките неравности, шкури се и след него шприц кита, след "шприца" друг кит не съм слагал, той се водни, можеш (гледал съм майстори го правят) вър "шприца" преди водненето пръскат с матов спрей за контрола (е не плътно като за боядисване) и водниш докато контролата изчезне напълно така няма да пропуснеш някое място, преди боята колата се бъше със специална кърпа но нея майстора трябва да си я има

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 18 апр 2007, 00:07

Става и така, ама почти винаги остават малки дупчици които ако не се запълнят с най-финния кит няма да се запълнят от боята и ще си останат.

П.П. iwan, ти каде по-точно в Елин Пелин си :) , че рядко да срещна някой от Елин Пелин из форумите :( Туко виж се познаваме :mrgreen: ... може и на Л.С. :wink:
Изображение Изображение

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 20 апр 2007, 22:59

Благодарен съм ви за информацията, като започне работата може да сложа и снимки.. дай Боже да стане като хората.. :oops:

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта