тракане на двигателя след стартиране-решен

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
Xplod
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 19 ное 2007, 20:31
Модел на автомобила: Форд
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

тракане на двигателя след стартиране-решен

Мнение от Xplod » 19 ное 2007, 22:24

ZDraveite wsi4ki! Predi mesec si kupih Ford Eskort Ghia 1.6 16V '96g.Kogato smenih w serwiz maslo ,anfrenajen remak i filtri zapo4na edno trakane na dwigatelq pri wsqko palene. ot serwiza mi kazah 4e hidraw4linata mi pompa po4nala da zaminawa.sega towa trakane e postoqnno.konsultirah se s mnogo hora i wseki mi kazwa 4e ne e normalno towa i da ne karam kolata si w takowa systoqnie.a ot serwiza w koito smenih wsi4ko mi kazaha 4e nqma problem prosto da karam dokato hidrawlikata sawsem izdahne.mislq 4e ne e normalno towa.kajete mi orientirowa4no kolko struwa edna hidrawlina pompa 2ra upotreba i dali nqkoi e imal podoben problem.qsno mi e 4e 6e se izrasq stabilna suma no pone da znam struwa li si ili da se orientiram kam drug awtomobil.A ina4e za kolata nqmam zabelejki.warwi dobre.. ima dosta ekstri i ne mi se 6te da se razdelqm s neq.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 19 ное 2007, 22:27

*0028* **бг**
Изображение

Изображение

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 20 ное 2007, 08:31

Това е превод с кирилизатора от форума, дано някой помогне на колегата.

ЗДражеите вси4ки! Преди месец си купих Форд Ескорт Гхиа 1.6 16Ж '96г.Когато смених в сервиз масло ,анфренайен ремак и филтри запо4на едно тракане на двигателq при всqко палене. от сервиза ми казах 4е хидрав4лината ми помпа по4нала да заминава.сега това тракане е постоqнно.консултирах се с много хора и всеки ми казва 4е не е нормално това и да не карам колата си в такова състоqние.а от сервиза в които смених вси4ко ми казаха 4е нqма проблем просто да карам докато хидравликата савсем издахне.мислq 4е не е нормално това.кайете ми ориентирова4но колко струва една хидравлина помпа 2ра употреба и дали нqкои е имал подобен проблем.qсно ми е 4е 6е се израсq стабилна сума но поне да знам струва ли си или да се ориентирам кам друг автомобил.А ина4е за колата нqмам забелейки.варви добре.. има доста екстри и не ми се 6те да се разделqм с неq.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 ное 2007, 08:51

след смяна на маслото неможе да ти трака хидравличната помпа защото тя е на друго масло не е това от двигателя.. Попринцип тракат хидравличните повдигачи на клапаните когато си с по рядко масло. Провери какво масло си сипал и пиши тук и някой колега с ескорт да намери в книжката с какво трябва да се кара

Потребителски аватар
Xplod
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 19 ное 2007, 20:31
Модел на автомобила: Форд
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Xplod » 20 ное 2007, 09:05

Ами маслото е някакво LG.Било уж много хубаво и ми стои едно бистро.А аз тази кола ходих до Германия да си я купувам и като я вземах нямаше почти никакво масло в двигателя.на място налях някакво което ми даде мангала от автокъщата и така се прибрах.
А иначе се чудя как така може това тракане да се появи от хидравличната помпа.щото така поне ми казват от сервиза.двигателя ми е двувалка Зетек 1.6.
И нещо друго... когато купих колата ми направи впечатление че когато е запалена и въртя волана на място оборотите се качват за секунда.това нормално ли е?
Е сега това вече го няма но тракането не спира .. шума е такъв че все едно мотора е дизел

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 ное 2007, 09:10

Това с оборотите е нормално.. Нестава въпрос за марката ами за гъстотата на маслото.. когато е по рядко маслото неможе да оплътни повдигачите добре... в Форума имаше 1 тема мисля за маслото при зетеците потърси я и виж с какъв вискозитет трябва да бъде маслото и ще спре да трака..

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от momo76 » 20 ное 2007, 09:57

По принцип за този двигател дават масло 5W30, най-добре от Мото Пфое, но е доста редичко и е възможно да го гори. Зависи от състоянието на двигателя. Мочта като я взех и в сервиза ми сипали минерално 15W40 и за 5000км изгори почти 1.5л. Сега вече е с 5W30 и за 6000км е изгорила около 0.2л масло и повдигачите не тракат, само при палене сутрин се чуват леко.

Потребителски аватар
Xplod
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 19 ное 2007, 20:31
Модел на автомобила: Форд
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Xplod » 20 ное 2007, 10:18

Ама това тракане започна в деня когато изкарах колата от сервиза .. там ми смениха андренажен ремък въздушен и маслен филтър и масло..
Тракането отначало беше при самото палене на двигателя ... като поработеше малко спираше или почти не се чуваше , а сега вече не спира... а от 2 дни дори сутрин като отивам да я изкарвам от гаража при палене ми присвирва и ремъка.
иначе маслото уж био много хубаво .. много ми го хвалеха..дори отидох в тоз сервиз защото собственика е свако на мой приятел.. уж сигурни хора ама знам че вече не може да се разчита на това..освен ако сервизния техник не е баща ми или аз самия!

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 20 ное 2007, 10:23

ако си сменил маслото и има тракане провере дали не са ти зацепили неправилно ангренажа - например един зъб напред или назад.
Зетек, който не е с 5-30 трака 99% от повдигачи

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 20 ное 2007, 11:15

Напълно е възможно да ти тракат хидравличните повдигачи от начало, но защо продължават - със сигурност е от маслото. Свиренето на пистовия ремък може да се дължи на не добро опъване или на ролка или шайба на генератора, или водна помпа, или хидравлична помпа, или компресора на климатика, която да има повреден лагер..
Според мен през зимата можеш да си караш колата, но на пролет я закарай в МП да ти сменят масло и маслен филтър. Следи нивото на маслото и си води бележки колко и кога доливаш.
Има вероятност да са ти объркали масления филтър. В него има клапъни, които не позволяват на маслото да се върне в картера. Може да е с по-малък дебит, а двувалките изискват по-голям дебит на маслото и съответно по-голям филтър.
Интересен е факта, че си я купил с много ниско ниво на маслото от Германия, което поражда ред въпроси, как се е стигнало до този факт.
Възможно е да гори масло и предишния собственник да не й е обърнал внимание. Може да има и по сериозен проблем, който за 2-3 месеца ще стане ясен.

Потребителски аватар
Xplod
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 19 ное 2007, 20:31
Модел на автомобила: Форд
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Xplod » 20 ное 2007, 20:41

Ами аз от германия като си налях и докато я докарам до България постоянно следя нивото на маслото и не мръдна въобще.Това естествено ме зарадва.Но може и наистина да се окаже че маслото не е подходящо.
Утре съм си запазил час за МП да я погледнат и да ми кажат с сигурност щото от много сервизи в Добрич всеки с различно мнение и всеки по различен начин гледа на колата.Половината ми казаха абе момче продавай го да ти е мирна главата.Все пак аз съм отишъл за консултация по автомобила а не за тяхното лично мнение относно форд.както и да е .
стискайте палци утре да има добри новини и скоро да си подкарам колата като бял човек.
Ще споделя утре какво е положението.

П.С. Някой иначе да знае колко върви една хидравлична помпа 2ра ръка?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 20 ное 2007, 21:38

избора на автомобил не е лош ама май си сгрешил в избора на масло
за сведение само ти казвам че в МП 5 л. 5в30 масло струва 55 лв. пък и филтъра не е скъп трябвало е от там да си вземеш консумативите и после да сменяш където и да е
това че от Германия до тук не е горила масло според мен значи че ДВГ-то е наред ,помпата също
в Добрич незнам за помпа ама ако ти се разхожда до Варна което не е чак толкова далеч преди да излезеш за София след Метро има 5-6 автокъщи в които има и катастрофирали автомобили -явно освен като автокъщи се ползват и като морги
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Xplod
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 19 ное 2007, 20:31
Модел на автомобила: Форд
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Xplod » 21 ное 2007, 11:19

Колеги проблема ми е решен.Днес бях от сутринта в МП и чаках докато ми прегледат колата. Излезе че когато са ми сменили ремък,масло и т.н. не са ми пристегнали шайбите и от движението на ремъка се образува това тракане.излезе ми 39лв цялата работа.не било страшно ама като не знае човек.успокоих се вече и се надявам занапред да нямам сериозни проблеми.благодаря на всички за отговорите ви и за проявеното разбиране.успешен и безавариен зимен сезон ви желая!

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 21 ное 2007, 19:21

и маш предвид анг. ремък? а под шайби разбираш ролките? кой обтяжна паразитни?

Потребителски аватар
Xplod
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 19 ное 2007, 20:31
Модел на автомобила: Форд
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Xplod » 22 ное 2007, 09:13

red написа:и маш предвид анг. ремък? а под шайби разбираш ролките? кой обтяжна паразитни?
Доколкото разбрах са шайби които придържат ролките.Горе-долу това разбрах от тяхните обяснения

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 22 ное 2007, 10:07

Няма какво друго да е освен шайбата на водната помпа. Стяга се с 4 болтчета и явно са пропуснали да ги затегнат. На твое място повече не бих стъпил в първият сервиз дето са ти сменяли ремъка.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта