Моторът не ще да гасне!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Моторът не ще да гасне!
Сутрин мъки с палене, вечер с гаснене.
От няколко дни имам втрещяващ проблем с Мондео-то, какъвто за първи път ми се случва за 9 години, откакто съм шофьор.
Спирам някъде колата - връщам контактния ключ за гаснене, през това време свалям панел, прибирам нещо от колата и аха да слизам, едва тогава мотора угасва (след 15-тата секунда)
Първия път едва не припаднах от случката.
Такова чудо няма никъде. Да не може да угасиш мотора.

От няколко дни имам втрещяващ проблем с Мондео-то, какъвто за първи път ми се случва за 9 години, откакто съм шофьор.
Спирам някъде колата - връщам контактния ключ за гаснене, през това време свалям панел, прибирам нещо от колата и аха да слизам, едва тогава мотора угасва (след 15-тата секунда)



Първия път едва не припаднах от случката.

Такова чудо няма никъде. Да не може да угасиш мотора.


----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- [RS]Coswort
- потребител
- Мнения: 210
- Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
- Модел на автомобила: ford orion 1,6D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
- svir4o
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:35
- Модел на автомобила: MONDEO mk3 2,5 v6 със сърце от София
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
отговор
приятелю...сигурно ти е повреден клапана дето гаси помпата или от някъде засмуква въздух...но най вероятно е клапана той е един кръгъл с резба отгоре най вероятно син или сив с едно кабелче точно отгоре което е завито с две гайки за ключе 8 или6 ....развива се с ключ 17 или 19....вътре има една пружинка която може да е зацапана или може да пробваш като даваш на контакт дали изобщо клапана реагира....успех
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Гори ли масло колата?
Не разбирам много от дизели, ама някой беше споменал, че когато се сдуха семерингата (може и да са повече от една) на вала на турбото, влиза масло във двигателя. Ти спираш помпата, ама масло като влиза, ДВГ-то продължава да работи. Надявам се ме разбра.
Не разбирам много от дизели, ама някой беше споменал, че когато се сдуха семерингата (може и да са повече от една) на вала на турбото, влиза масло във двигателя. Ти спираш помпата, ама масло като влиза, ДВГ-то продължава да работи. Надявам се ме разбра.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Може, но тогава мотора се форсира. При колегата по-скоро клапана не затваря добре. Въпросния клапан в косер ми го обявиха за малко по-малко от 20лвewgeny написа:Гори ли масло колата?
Не разбирам много от дизели, ама някой беше споменал, че когато се сдуха семерингата (може и да са повече от една) на вала на турбото, влиза масло във двигателя. Ти спираш помпата, ама масло като влиза, ДВГ-то продължава да работи. Надявам се ме разбра.
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Масло не гори. Миналата година пръснах предостатъчно пари за нови семериги.Атанас написа:Може, но тогава мотора се форсира. При колегата по-скоро клапана не затваря добре. Въпросния клапан в косер ми го обявиха за малко по-малко от 20лвewgeny написа:Гори ли масло колата?
Не разбирам много от дизели, ама някой беше споменал, че когато се сдуха семерингата (може и да са повече от една) на вала на турбото, влиза масло във двигателя. Ти спираш помпата, ама масло като влиза, ДВГ-то продължава да работи. Надявам се ме разбра.
Мотора ми не се форсира. Не гасне - не мени обороти. Просто изключвам от контактния ключ, а моторът продължава да работи още 15-20 сек. и едва тогава изгасва. Друго нищо не се случва. Просто изгасва с много голямо закъснение. Прекалено голямо закъснение.
Явно ще излезе проблем с тоя клапан клапан, който се е скапал нещо заради калпавия биодизел който зареждах.
Дано може да се оправи обаче за 70-80-90 лв.


----> Мондео 1.8 TD - то ми!
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 25 авг 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi Ghia, 2002, 115 к.с.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
И аз имах подобно преживяване със служебния Транзит- не гаснеше докато не натиснех спирачката, т.е. докато не свтнеха стоповете. Карах го така известно (доста) време, щото не ми се занимаваше с него. В един момент обаче натискането на педала на спирачката вече нямаше нужния ефект, но пък открих друг начин - включването на задна скорост, макар и малко по-неудобно, вършеше същата работа. Последва нова отсрочка на аудиенцията при майстора. Най-накрая, когато и това не помагаше, т.е. вече нищо не помагаше, просто смених въпросния клапан на ГНП-то (Lucas). От самото начало знаех, че той е причината, но ми беше и донякъде забавно да гледам невярващите погледи на околните, когато изваждах контактния ключ от патрона и... моторът продължаваше да работи...




- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Виновникът се оказа калпавото гориво.
Нищо няма да сменям.
С дизел от ОМВ почна да гасне веднага и проблемът изчезна напълно.
За в бъдеще вече само ОМВ!!!
и нафта от малки лайняни станциики - никога!!!!

Нищо няма да сменям.

С дизел от ОМВ почна да гасне веднага и проблемът изчезна напълно.

За в бъдеще вече само ОМВ!!!
и нафта от малки лайняни станциики - никога!!!!

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Абе струва си. Когато караш по 130-150 км. всеки ден. 100-120 лв. на всеки месец спестени. Не е малко.Sim3 написа:Аз също внимавам с горивото, защото дизела е къпризен към него,а не си струва за 20 лв на резервуар да купиш ново ГНП или нещо друго
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта