Моля ви за мнение за мондео

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
kristinobal
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 25 яну 2008, 22:50
Модел на автомобила: eskort
Status: Извън линия

Моля ви за мнение за мондео

Мнение от kristinobal » 09 фев 2008, 11:49

Кажете как е мондеото като надежност, ходова част, двигател, разход и тн. В момента съм пред дилема мондео 1994 1.8тди за 4000лв как ви звучи.
Избора е между mzda62 2000k, wektra isuzu, mondeo.

dr.mitev
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 08 фев 2008, 16:55
Модел на автомобила: Mondeo
Местоположение: Кюстендил
Status: Извън линия

Мнение от dr.mitev » 09 фев 2008, 15:41

Пред подобна дилема съм и аз :) До колкото прочетох останах с убеждение,че мондеота преди '96 имат доста минуси.За надежни сигурно зависи от самата кола,а колко харчи и идея си нямам :D

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 09 фев 2008, 19:54

Колеги от 2 год. карам Мондео 1998 г.Прочетете плюсове и минуси за
съответните коли. Мондеото е здрава кола но зависи в какво състояние я вземеш, с корозия няма да имаш проблем ,ако не е ударена.Двигателя Зетек мисля че е японска разработка. Имаш всички екстри широка удобна и голяма особено комби.Части има навсякъде.Японските са с доста скъпи части някои са дефицитни .Опела според мен страдат от много корозия не е за предпочитане.Прочети още малко поразпитай и вземай решение но не бързай.Разход 100-120км.ч около7л, 20000 хил. не съм пипал предница ,двиг. са здрави ако не го пре- грееш и в какво състояне
го вземиш . Важно е как се грижиш за колата Мондеото е здрава и надеждна кола ,но поразпитай пак за другите модели като караш трябва да изпитваш удоволствие а не само да е кола.

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от TURBOTO » 09 фев 2008, 20:24

Моята е 94 година и съм на същото мнение,от година и половина я карам минал съм 25000км.без никакви проблеми.Срещу доста добра цена получаваш широка,удобна и комфортна кола,е естествено имат си и някой забележки,но коя кола на тези години ги няма.Наистина Зетек двигателите са разработка на Форд,Мазда и Ямаха,но както виждам ти си се насочил към дизеловия вариант.Ако трябва да ги съпоставим Мондеото е по-добро от Вектрата това е безспорно,що се отнася до Маздата знаеш какво е мнението за японските автомобили здрави са,надеждни,но и подръжката им е по-скъпа.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 09 фев 2008, 23:47

За 4000 лв по-добре си потърси Мондео 2 серия, след 1997г., препоръчвам ти двулитровия бензинов мотор с 130 коня под капака.......не съм голям привърженик на стари дизелови мотори, не си мисли че ще спестиш много от гориво! Мондеото е голяма кола, комфортна е, пълна е с всякакви екстри, стабилна е на пътя.......но в крайна сметка избора си е твой :idea:

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Мнение от зуница » 12 фев 2008, 21:44

Карам Мондео TDI 1.8 комби 97г.Сега изминавам сутрин по 12км и след обяд също 12км с 3 светофара и доста разбит път.Харчи 7,5 л. на 100км.На 3-та скорост преди червената зона около 115 км.вдига.За 3000 км. не мърда маслото.Държи се добре на пътя.Спи. Амортисьорите са за смяна ,но не и личи много.От 100 до 130 на 5-та неусетно ги вдига. Купих я на 123000 с повреден километраж.Целия двигател беше в масло, но с малко гарнитури,силикон и притягане се оправи.Сълзи малко само от съединителя.Компресията мерена в МП е 32 bar -а. Изби ръжда по задните вежди.Климатика не работи.Двигателя на парното беше от AUDI и се наложи да го сменям с истински.Подгревателя за нафтата е изчезнал.Сигурно има и още което не съм открил.
Пиша всичко за да е ясно ,че каквато и да е марката опасни са джамбазите. Каквото и да купиш отваряй си очите.Късмет!
Аз купих Мондео-то защото за тая цена е най-доброто.

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Мнение от зуница » 12 фев 2008, 21:48

Карам Мондео TDI 1.8 комби 97г.Сега изминавам сутрин по 12км и след обяд също 12км с 3 светофара и доста разбит път.Харчи 7,5 л. на 100км.На 3-та скорост преди червената зона около 115 км.вдига.За 3000 км. не мърда маслото.Държи се добре на пътя.Спи. Амортисьорите са за смяна ,но не и личи много.От 100 до 130 на 5-та неусетно ги вдига. Купих я на 123000 с повреден километраж.Целия двигател беше в масло, но с малко гарнитури,силикон и притягане се оправи.Сълзи малко само от съединителя.Компресията мерена в МП е 32 bar -а. Изби ръжда по задните вежди.Климатика не работи.Двигателя на парното беше от AUDI и се наложи да го сменям с истински.Подгревателя за нафтата е изчезнал.Сигурно има и още което не съм открил.
Пиша всичко за да е ясно ,че каквато и да е марката опасни са джамбазите. Каквото и да купиш отваряй си очите.Късмет!
Аз купих Мондео-то защото за тая цена е най-доброто.

Потребителски аватар
zar
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 26 фев 2006, 10:29
Модел на автомобила: MONDEO MKIII,O7' 2.0TDCI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от zar » 13 фев 2008, 09:25

Избора е между mzda62 2000k,
На Мазда 6 можеш да видиш предимствата и недостатъците ако си купиш Ауто Билд-а от първата половина на този месец а за Мондео карал съм МК2(предишното ми беше такова)нямам забележки с МК1 незнам как е ама като цяло Мондео си както казват"много кола за малко пари".

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 13 фев 2008, 09:31

4000лв за 94 са множко.
Аз карам 97 мондео 1.8 бензин.Навъртях му 2-3000км за няколко месеца.Скоро смених тампоните на носачите и една биалетка,което ми струваше около 150лв с труда(не помня точно).Части Моторкрафт.
КАто удобство е страшна ,не съм се возил в по комфортна кола-седалки,подлакътници,копчета,мопчета и други есктри.
За японските разработки-наистина Форд имат съвместни проекти по много от детайлите във автомобила.
Разбира се мондеото си има някои тънки недостатъци...по скоро износващи се детайли-говоря за ТПС-а и сензора за скоростта,които от Мото Пфое са на цени ~250 и ~230лв.
Дизеловите двигатели са намного километри и не си заслужава да се спираш на дизел.Мондеото е голяма кола и не се кара в града по 5-10км на ден.Със сигурност е на поне 250 000км а това за дизела е предела на силите.Всеки знае,че дизеловия мотор е по износен от бензиновия при еднакви километри пробег.Няма да обяснявам защо,дискутирано е.
Ако се спираш на дизел-гледай да е нов,а не на 10-12години.
Разхода при мен е 13-14л чисто градско и 6,5л-8,8л извън града.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 13 фев 2008, 09:59

mrdds написа:4000лв за 94 са множко.
.................
Дизеловите двигатели са намного километри и не си заслужава да се спираш на дизел.Мондеото е голяма кола и не се кара в града по 5-10км на ден.Със сигурност е на поне 250 000км а това за дизела е предела на силите.Всеки знае,че дизеловия мотор е по износен от бензиновия при еднакви километри пробег.Няма да обяснявам защо,дискутирано е.
...........
*00118*
Колега, ти сигурен ли си в думите си или просто така приказки от градски вечеринки?
Как ги измери тея 250000км като предел (ама на какво)?
Съжалявам за офтопика по темата.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 13 фев 2008, 11:12

Нямам време да търся из форума къде коментирахме една статия "+ и - на дизеловия двигател"
Там пишеше,че дизеловия мотор работи на доста по високо налягане и степен на сгъстяване,експлозията на дизела е доста по силна от тази на бензина,като при това има и турбо,което допълнително натоварва двигателя.
Изводите са точно от там,и точно там беше писано,че бензиновия двигател е в много по-добра форма от дизеловия на един и същ пробег(най-често след 200 000км.)
Инжекторите на комън рейла бързо сдават багажа което е доста голяма цифра.Специално за служебната кола,която е дизел и е на 5г. се дадоха 4000лв за смяна на инжекторите с труда,а е на едва 190000км.
Не казвам нищо лошо за дизеловия двигател,просто хубавия дизел е този на малко пробег,а мондео на 14г.няма на малко километри.

П.П Винаги когато някой попита бензин или дизел двамата с теб спорим и всеки си хвали своето.....

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 13 фев 2008, 13:17

mrdds написа:... че бензиновия двигател е в много по-добра форма от дизеловия на един и същ пробег(най-често след 200 000км.)
...
както казваше баба ми: "...разбрала патка от сурватка..." :)

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 13 фев 2008, 15:28

Дизелите се правят за стотици хиляди километри и не са им проблем. Друг е въпросът, че неграмотното каране може да скапе всеки двигател.....карал съм такъв двигател (като говорим за стари дизели) 1.8 ТД на двуврат ескорт, който не си знае нито годините, нито собствениците ... рецарски беше направен - мига светка, спортно окачване ... кофа абсолятна, НО двигателят беше като подивял направо се плашищ как върви, а колат беше каране вече две години от ЖЕНА в България и то без да му е сменяла масло....
Колата е още жива и върви ... трета година!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 13 фев 2008, 20:47

mrdds написа:...

П.П Винаги когато някой попита бензин или дизел двамата с теб спорим и всеки си хвали своето.....
Не, аз не си хваля моето. То моето ми е първата дизелова кола и с нея съм минал към 40К км и малко, сега е около 180000км. Самата кола я знам от както е дошла в България, беше на около 80К км и проблеми по двигателя и основните възли и детайли не е давала за сега (да не чува дявола :evil:). Не мога да дам генерални заключения дали е добър мотора или не все още. Чувал съм че е много добър, както и че това 1.8 л. турбо дизел на Форд бил най-калпавия дизел правен някога.
Та това ми беше мисълта, просто нека си приказват.
Според многото изписано из техническата литература и казаното от компетентни хора, знам че дизела е създаден и устроен да работи в нормални експлоатационни условия при които надхвърля няколко кратно мото-часовете живот на двигателя на които и да е бензинов мотор.
Не търся спор, просто споделям мнение.

cendo14
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 13 сеп 2007, 00:34
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0
Местоположение: гр.София,ул. Преки път №61,ап.5
Status: Извън линия

кола

Мнение от cendo14 » 13 фев 2008, 22:00

Купих си мондеото за 5000 лв.Ако разбирах от коли щях да намеря кусури и да сваля поне още 200-250 лв. Получих хубава семейна кола с :подгряване на седалки предно и задно стъкло,ел.огледала,ел.повдигане на седалката,управление на радиото от волана, КРУИЗ КОНТРОЛ от волана който работи, тих двигател 2.0 бензин,климатроник.Смених 5 шайби + 2ремъка филтри и масла-340лв.Диагностика на клима 70 лв и това е. За тези пари семейна хубава кола от друга немска марка ще е някоя кочина и то само защото някой някога е казал нещо за циганина и Форда.Аз съм предоволен.Забравих да спомена , че е хетчбек.

Supercherry
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 16 фев 2008, 18:49
Модел на автомобила: sierra 4x4
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от Supercherry » 21 фев 2008, 18:39

колеги до колкото съм запознат разликата между мондео 1 и 2 е мимимални и козметични. фаровете са различни при седата и хечбека и стоповете са по различни. при комбито разликата че новото е с хромирана лаисна над номера. в салона има малка разлика в формата на таблото. на второто поколение е по изпъкнало и чеве слагат климатроник. копчето против боксуване на старото е при контактния клуч при новото е над пепелника старото е с 1 или 2 въздущни възглавници а новото има и с 4 в двулировия мотор старото мондео е 136 кона а новото е 131 не знам каква е точно разликата. така че разлика в моделите за мене няма. мислч че за 93 и 94 год. моделите имаха някакви дефекти които след 95 вклучително са отстранени. ако за нещо не съм прав или сам пропуснал някоя разлика пишете и на мен ми е интересно

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 21 фев 2008, 20:12

Supercherry написа:колеги до колкото съм запознат разликата между мондео 1 и 2 е мимимални и козметични. фаровете са различни при седата и хечбека и стоповете са по различни. при комбито разликата че новото е с хромирана лаисна над номера. в салона има малка разлика в формата на таблото. на второто поколение е по изпъкнало и чеве слагат климатроник. копчето против боксуване на старото е при контактния клуч при новото е над пепелника старото е с 1 или 2 въздущни възглавници а новото има и с 4 в двулировия мотор старото мондео е 136 кона а новото е 131 не знам каква е точно разликата. така че разлика в моделите за мене няма. мислч че за 93 и 94 год. моделите имаха някакви дефекти които след 95 вклучително са отстранени. ако за нещо не съм прав или сам пропуснал някоя разлика пишете и на мен ми е интересно

Новото е 131 коня след средата на `98-ма, а се произвежда от средата на `97-ма

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 21 фев 2008, 20:39

По информация от книгата за Форд Мондео( преведена на БГ) двулитровия мотор е със следната мощност по години:
2.0 l/100 kw(136 ps) 11/92-8/96
2.0 l/97 kw(132 ps) 1/96-2/97
2.0 l/96 kw(130 ps) 9/96-11/00
Моето Мондео е произведено 3/97 по ВИН декодер, първата регистрация е 10/97 и по талон е 96 kw *00106*

Supercherry
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 16 фев 2008, 18:49
Модел на автомобила: sierra 4x4
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от Supercherry » 21 фев 2008, 21:11

а каква е разликата какво са добавили в двигателя че го спъват също така по горе сам пропуснал да напиша че 1-вото мондео има 4х4 а 2-рото поколение нямат

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 21 фев 2008, 21:41

За 4х4 незнаех, че няма произведени МК2, това е любопитно! А за двигателите знам, че на МК1 са Zetec 16v, а на МК2 са Zetec-E 16v и намалената мощност идва от това че имат някаква система за контрол на вредните емисии и са по-екологино чисти!

Заключена

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта