Питане за Focus 2.0 Zetec 130кс
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 16 май 2009, 19:35
- Модел на автомобила: Ford Transit
- Status: Извън линия
Питане за Focus 2.0 Zetec 130кс
Здравейте! Студент съм и ми трябва нова кола. Насочил съм се към фокус със споменатия в заглавието на темата двигател: 2.0 Zetec 130к.с , Карах на един колега фокуса (1.6 100тина к.с.) и ми се виждаше доста слаб за това купе. Интересува ме като цяло здрави ли са двигателя, трансмисията, ходовата част и т.н. Частите и поддръжката скъпа ли е, разхода (едно от най-важното защото всяка седмица ще се пътува с него) доло-горе какъв е градско/извънградско като за градско каране нямам предвид в София ами в по-малки градове с видимо по-малки задръствания. Насочил съм се към 2-ката защото веднага ще му се слагат 16-17цол. джанти със спортно окачване а с по-малък двигател надали ще ги "върти" хубаво. Също така има ли тунинг части в случай, че реша да надникна под капака
Мерси предварително! Също така ако има собственици на такава кола едно мнениице от тях ще ми бъде доста полезно. Забравих да спомена, че ще търся хечбек 3 врати. Благодаря!

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Питане за Focus 2.0 Zetec 130кс
Аз карам триврат с двулитров Zetec. Като цяло съм доволен от колата. Върви прилично, управлението е много сполучливо. Шофьорската седалка е удобна като размери и позиция, на най-вдигнато положение имам място за главата (1,91см съм). Воланът е телескопичен, т.е има реглаж и в дълбочина, което също улеснява нагласянето на позицията за максимално удобство. Има добра видимост към пътя, единствено страничните огледала ми са малко малки. Интериорът е на средно ниво, нормално като за ценовия клас.
Естествено двулитровият върви повече от 1,6, което се усеща на разхода - градско около 12-12,5, извънградско съм стигал до 6,7 - зависи от стила на каране. Пак бих си взел двулитров - с него нямам момента на несигурност дали ще мина като изпреварвам, който ме мъчеше с 1,6 мотора.
Двигателят чисто механично е доволно здрав, проблемите са повече от управлението му (електрониката, датчиците). Моят обаче върви с откачена ламбда сонда и МАФ за пробата - т.е. не е супер капризен та да те зареже на пътя, просто минава на твърда програма и вдига разхода.
Скоростите (МТХ-75) също са с презапасяване откъм ресурс, каретата сдават багажа по-често.
Ходовата част е яка, като знам по какви дупки и павета я насилвам всекидневно в Пловдив и засега само биалетки сменям.
Поддръжката - цената зависи как ще го поддържаш. Оригиналните части не са евтини, примерно дискове - по 86 лв/броя предни, накладки - 118лв. Все още в Мото-Пфое се предлага всичко за модела, дори и най-дребната щипка примерно. Неоригиналните са си на цени като за всички коли.
Тунинг-части има, особено в САЩ - там това е най-разпространения мотор на Фокусниците. В Англия също е популярен за кит-карите, та и от там може да се търси.
Като съвет ще ти кажа, че изборът ти няма да е лесен - триврати двулитрови май се считат за силно непрактични
и автоджамбазите рядко се лъжат с такива. Което пък е основание да се пазариш и да сваляш цената, че няма много клиенти за тях. Ако имаш финасовата възможност търси кола след 2002 (фейслифта) - оправени косури от първите, добавени странични еър-бегове, повече екстри стандартно. "Спортните" седалки са по-удобни и по-подходящи ако обичаш да караш бързо по завоите (с Фокуса е голям кеф), от стандартните (плитки) се "изсипваш" настрани. На тия седалки често им се чупят железата от долните страничните опори, но лесно се заваряват като за вечни времена. Голям плюс ще ти е тракшън контрол и ESP ако намериш такава кола.
За въртенето на джантите - не мисли, че двулитровият е суперкар, просто се кара по-нормално. За сериозни постижения трябва да се насочиш към ST170 или RS.
Ако имаш конкретни въпроси - давай, иначе има доста теми за качествата на Фокуса от първо поколение из форума.
Естествено двулитровият върви повече от 1,6, което се усеща на разхода - градско около 12-12,5, извънградско съм стигал до 6,7 - зависи от стила на каране. Пак бих си взел двулитров - с него нямам момента на несигурност дали ще мина като изпреварвам, който ме мъчеше с 1,6 мотора.
Двигателят чисто механично е доволно здрав, проблемите са повече от управлението му (електрониката, датчиците). Моят обаче върви с откачена ламбда сонда и МАФ за пробата - т.е. не е супер капризен та да те зареже на пътя, просто минава на твърда програма и вдига разхода.
Скоростите (МТХ-75) също са с презапасяване откъм ресурс, каретата сдават багажа по-често.
Ходовата част е яка, като знам по какви дупки и павета я насилвам всекидневно в Пловдив и засега само биалетки сменям.
Поддръжката - цената зависи как ще го поддържаш. Оригиналните части не са евтини, примерно дискове - по 86 лв/броя предни, накладки - 118лв. Все още в Мото-Пфое се предлага всичко за модела, дори и най-дребната щипка примерно. Неоригиналните са си на цени като за всички коли.
Тунинг-части има, особено в САЩ - там това е най-разпространения мотор на Фокусниците. В Англия също е популярен за кит-карите, та и от там може да се търси.
Като съвет ще ти кажа, че изборът ти няма да е лесен - триврати двулитрови май се считат за силно непрактични

За въртенето на джантите - не мисли, че двулитровият е суперкар, просто се кара по-нормално. За сериозни постижения трябва да се насочиш към ST170 или RS.
Ако имаш конкретни въпроси - давай, иначе има доста теми за качествата на Фокуса от първо поколение из форума.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 16 май 2009, 19:35
- Модел на автомобила: Ford Transit
- Status: Извън линия
Re: Питане за Focus 2.0 Zetec 130кс
мерси за отговора. Ако намеря нещо читаво (защото финансийте са си ограничени
) ще го купувам на момента. Ако не ще трябва да се задоволя с пума 1.7 макар да са в различни класове коли. А за тунинг намерих доста хубав английски сайт, който предлага всякаки части на доло-горе нормални цени и то за доста модели на форд поне едно по-малко ще му мисля 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта