Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 12 авг 2009, 10:41
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 '92
- Status: Извън линия
Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Здравейте. Имам Фиеста 1.1 '92, за пръв път от както я имам ми се случва подобно нещо. От никаде преди няколко дни започна да ми свети индикацията на акумилатора на изгасен мотор. Прочетох в книжката, че при светене на тази индикация било то при запален или изгасен мотор, трябва да се отиде до най-близкия сервиз. Помислих си, че проблема е в акумулатора и купих чисто нов. След като го сложих обаче, лампата все още си светеше на изгасен мотор. Интересното е, че като цяло тази лампа заедно с онази за маслото светят само като дам на контакт, а сега акумулаторната индикация свети постоянно на изключен мотор, а при контакт свети само лампата за маслото. Някои има ли идея какво става? Има ли някои фантомен консуматор, проблем с акумулатора или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?
- diggers
- потребител
- Мнения: 62
- Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Виж дали ти зарежда динамото!Ако зарежда...лампата може и да има някакво зацапване и да свети от това!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
По принцип!
Когато е изваден ключа или колата не е на контакт нищо не бива да свети по таблото.
При подаване на контакт свети индикацията за маслото и акумулатора, защото няма налягане на маслото и акумулатора не се зарежда, понеже двигателя не работи.
След запалването на двигателя трябва да гаснат.
Нещо да е пипано по колата в близките 1-2 месеца?
Когато е изваден ключа или колата не е на контакт нищо не бива да свети по таблото.
При подаване на контакт свети индикацията за маслото и акумулатора, защото няма налягане на маслото и акумулатора не се зарежда, понеже двигателя не работи.
След запалването на двигателя трябва да гаснат.
Нещо да е пипано по колата в близките 1-2 месеца?
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Като вкараш и завъртиш ключа в положение преди контакт(само да отключи волана) ако светва лампата и после при контакт угасва... търси си масата,губи се някъде.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Мисля си за пробит диод на генератора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 24 май 2009, 15:46
- Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Подкрепям мненйето на НАСКО,и ми се струва че освен дйод,ще се наложи и смяна ня плочката на динамото.Естествено,надявам се да не съм прав,че ще ти излезе по-солено
.

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
доколкото си спомням - по принцип ламБата за възбуждането може да свети САМО при ключ на контакт !
виж дали няма някакво реле за възбуждането на генератора (залепнало) което се у-ва от контактния ключ !
иначе опукан диод(и) или скапан регулатор е най-близкото !
виж дали няма някакво реле за възбуждането на генератора (залепнало) което се у-ва от контактния ключ !
иначе опукан диод(и) или скапан регулатор е най-близкото !
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 12 авг 2009, 10:41
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 '92
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Благодаря на всички за мненията и съветите, утре ще поровя под капака.
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 14 авг 2009, 21:08
- Модел на автомобила: Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Според мен , първо провери динамото, запали си двигателя и махни една от клемите да разбереш дали бачка динамото и дори ако колата продължи да работи ,но се затормозява и то стабилно значи има някакъв проблем.А може и да е дала на късо някаде или нещо от сорта ... на моята фиеста лампата за ръчната свети постояно .. вс може да е но първо провери динамото
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
Това не го правете никога
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Въпроса ми е какъв може да е проблема при него?
П.С. Наскоро сменял акумулатор. Незнае откога свети по този начин лампата, но преди не светела.
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 14 авг 2009, 21:08
- Модел на автомобила: Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
То не е проблем да махнеш клемата при работещ двигател, обаче колата да е Лада, Москвич или друга без никакви компютри и електроники, които да изгорят.becinko написа:и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
ДА, ДА!!!
На Москвич Алеко при откачен акумулатор може да се измерят пикове до 160 волта от генератора.
Ако колата е пълна с електроника (както са по-новите автомобили) ще убиеш всички филтрови кондензатори, които в най-добрия случай са до 63V, а в най-лошия до 16 или 25V.
Генератора дава пулсиращо трифазво напрежение. Акумулатора играе ролята на филтров кондензатор и изправя това напрежение. При повреда в едно от рамената на моста на изправителя, той (акумулатора) тушира този проблем. Тогава обаче зареждането няма да е ефективно.
На Москвич Алеко при откачен акумулатор може да се измерят пикове до 160 волта от генератора.
Ако колата е пълна с електроника (както са по-новите автомобили) ще убиеш всички филтрови кондензатори, които в най-добрия случай са до 63V, а в най-лошия до 16 или 25V.
Генератора дава пулсиращо трифазво напрежение. Акумулатора играе ролята на филтров кондензатор и изправя това напрежение. При повреда в едно от рамената на моста на изправителя, той (акумулатора) тушира този проблем. Тогава обаче зареждането няма да е ефективно.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
Оправи си динамото. Жичката за лампата идва от него. Не пробвай да откачаш акумулатора при запален двигател.Alberic написа: или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта