Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Alberic
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 12 авг 2009, 10:41
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 '92
Status: Извън линия

Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от Alberic » 12 авг 2009, 10:49

Здравейте. Имам Фиеста 1.1 '92, за пръв път от както я имам ми се случва подобно нещо. От никаде преди няколко дни започна да ми свети индикацията на акумилатора на изгасен мотор. Прочетох в книжката, че при светене на тази индикация било то при запален или изгасен мотор, трябва да се отиде до най-близкия сервиз. Помислих си, че проблема е в акумулатора и купих чисто нов. След като го сложих обаче, лампата все още си светеше на изгасен мотор. Интересното е, че като цяло тази лампа заедно с онази за маслото светят само като дам на контакт, а сега акумулаторната индикация свети постоянно на изключен мотор, а при контакт свети само лампата за маслото. Някои има ли идея какво става? Има ли някои фантомен консуматор, проблем с акумулатора или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?

Потребителски аватар
diggers
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от diggers » 12 авг 2009, 14:56

Виж дали ти зарежда динамото!Ако зарежда...лампата може и да има някакво зацапване и да свети от това!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от nikolovvd » 12 авг 2009, 15:11

По принцип!
Когато е изваден ключа или колата не е на контакт нищо не бива да свети по таблото.
При подаване на контакт свети индикацията за маслото и акумулатора, защото няма налягане на маслото и акумулатора не се зарежда, понеже двигателя не работи.
След запалването на двигателя трябва да гаснат.
Нещо да е пипано по колата в близките 1-2 месеца?

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от samsung_bg » 12 авг 2009, 17:45

Като вкараш и завъртиш ключа в положение преди контакт(само да отключи волана) ако светва лампата и после при контакт угасва... търси си масата,губи се някъде.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от HACKO » 12 авг 2009, 18:01

Мисля си за пробит диод на генератора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Tezz
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 24 май 2009, 15:46
Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от Tezz » 12 авг 2009, 20:07

Подкрепям мненйето на НАСКО,и ми се струва че освен дйод,ще се наложи и смяна ня плочката на динамото.Естествено,надявам се да не съм прав,че ще ти излезе по-солено :) .

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от Mondeo18TDI96 » 12 авг 2009, 20:32

доколкото си спомням - по принцип ламБата за възбуждането може да свети САМО при ключ на контакт !
виж дали няма някакво реле за възбуждането на генератора (залепнало) което се у-ва от контактния ключ !
иначе опукан диод(и) или скапан регулатор е най-близкото !

Alberic
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 12 авг 2009, 10:41
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 '92
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от Alberic » 12 авг 2009, 22:03

Благодаря на всички за мненията и съветите, утре ще поровя под капака.

becinko
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 14 авг 2009, 21:08
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от becinko » 02 сеп 2009, 17:52

Според мен , първо провери динамото, запали си двигателя и махни една от клемите да разбереш дали бачка динамото и дори ако колата продължи да работи ,но се затормозява и то стабилно значи има някакъв проблем.А може и да е дала на късо някаде или нещо от сорта ... на моята фиеста лампата за ръчната свети постояно .. вс може да е но първо провери динамото

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от evg2 » 02 сеп 2009, 18:17

махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от DigiPro » 02 сеп 2009, 20:17

*00118* Тези дни отидох да връзвам ново радио на колата на един приятел - Citroen AX '92г. 1,1 бензин. При него като е изваден ключа нищо не свети. На първа степен на която работи само радиото му свети и лампата за акумулатора. После на втора степен (на контакт) пак свети + останалите лампи за масло и т.н. Като запали двигателя си изгасват всички лампи.
Въпроса ми е какъв може да е проблема при него?
П.С. Наскоро сменял акумулатор. Незнае откога свети по този начин лампата, но преди не светела.

becinko
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 14 авг 2009, 21:08
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от becinko » 08 сеп 2009, 22:29

evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от DigiPro » 09 сеп 2009, 21:24

becinko написа:
evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???
То не е проблем да махнеш клемата при работещ двигател, обаче колата да е Лада, Москвич или друга без никакви компютри и електроники, които да изгорят.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от nikolovvd » 10 сеп 2009, 10:21

ДА, ДА!!!
На Москвич Алеко при откачен акумулатор може да се измерят пикове до 160 волта от генератора.
Ако колата е пълна с електроника (както са по-новите автомобили) ще убиеш всички филтрови кондензатори, които в най-добрия случай са до 63V, а в най-лошия до 16 или 25V.
Генератора дава пулсиращо трифазво напрежение. Акумулатора играе ролята на филтров кондензатор и изправя това напрежение. При повреда в едно от рамената на моста на изправителя, той (акумулатора) тушира този проблем. Тогава обаче зареждането няма да е ефективно.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Мнение от diesel1.6 » 10 сеп 2009, 10:31

Alberic написа: или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?
Оправи си динамото. Жичката за лампата идва от него. Не пробвай да откачаш акумулатора при запален двигател.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта