Въпрос за Zetec 1.6
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 14 окт 2009, 15:46
- Модел на автомобила: C16SE
- Status: Извън линия
Въпрос за Zetec 1.6
Здравейте Колеги, замислям се сериозно за смяна на возилото и един от вариантите които ми се въртят в главата е Фокусче Комби 1.6 98>> бензин.
Имам впечатления от автомобила като динамика и поведение на пътя, и мога да кажа че се държи супер прилично и е рядко приятен за каране.Имам обаче конкретен въпрос, който много силно ме интересува и на който така и не намирам никаде отговор.Въпроса ми е, подлежи ли Zetec SE 1.6 на ремонт примерно, смяна на сегменти, бутала , биелни , основни лагери и т.н.Може ли в смисъл да се ремонтира като един нормален автомобил, или е толкова високотехнологично чудо, че всяка по сериозна повреда води до закупуване на двигател втора употреба или респективно блок от "Мото Пфое".Не че съм тръгнал да го ремонтирам още прееди да съм го гупил, ама....
И преди да ми каже някой използвай търсачката искам да кажа , че ако не всичко , то почти всичко съм изчел за Фокуса и в частност за 1.6.
Ако може няколко думи и за разхода на масло на конкретния мотор.
Наистина не намерих нищо конкретно, може би само в една тема някой спомена че не се ремонтира, а друг каза, че е виждал разглобен блок с извадени бутала и после колата си е вървяля/нещо такова беше/.Моля за мението на хора които наистина са наясно!
БЛАГОДАРЯ предварително на всички отзовали се !!!!!!
П.С. Пуснал съм тема и в tuning.bg , ама за сега няма мнения по въпроса за Zetec-a.
----------------------------------------------------------------------------------------
е тва е :
* Докладвай
* Отговори с цитат
Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?
Мнениеот disc на Нед 06 Сеп, 2009 10:08
amdinside написа:Проблем на Фокус 1.6 е ,че гори повече масло (5w30,5w40), но това е ако се кара по-дълго на високи обороти (например 4000).
По скоро бих казал, че проблема с маслото е генерален, а не от високите обороти (много високи ли са 4000 оборота за един бензинов двигател, който е със максимален въртящ момент 145 н.м/4000 и ограничител на 6450 об/мин ?)! Двигателя е разработен от Ямаха за Форд. Двигателя е не ремонтируем! Може да смените гарнитура на главата, гумички на клапани, клапани, пружини и други такива. Но ако искате да отворите картера - изненада, няма гарнитура! Да не говорим за бутала, лагери и така проблемните "след 4000 оборота" сегменти. Да кажем, че си направите сегменти (?!?), за да ги монтирате трябва да свалите буталата. Тук вече работата наистина загрубява! Няма моменти на натягане на основните лагерите, и още по-лошо -> Не може да свалите лагерите, защото те са в един цял корпус "скара". Свалите ли "скарата" - хвърляте двигателя. Тя е алуминиева, както и целият двигател и веднъж затегната в завода не може да са се сваля иначе се покривява и става неупотребима както и целият двигател (според сервизната литература на Форд).
Разбира се има решение! МотоПфое със радост ще ви продадат цял, нов двигател (необорудван) за 2000 и малко лв., НО ако върнете вашият стар двигател ще направят отстъпка от цели 150 лв.!!! (тук вече ги подозирам, че продават рециклирани двигатели!)
Има и решение No:2 - братушките се хвалят, че са открили тайната на Форд и могат да ремонтират с гаранция Zetec-Se двигателите, но не казават как
Пращате двигателя и го получавате ремонтиран 
Може би горе изложеното, подплатено с малко факти ме е накарало да напиша "Не на 1.6 двигател"
Изображение Изображение
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
Аватар
Имам впечатления от автомобила като динамика и поведение на пътя, и мога да кажа че се държи супер прилично и е рядко приятен за каране.Имам обаче конкретен въпрос, който много силно ме интересува и на който така и не намирам никаде отговор.Въпроса ми е, подлежи ли Zetec SE 1.6 на ремонт примерно, смяна на сегменти, бутала , биелни , основни лагери и т.н.Може ли в смисъл да се ремонтира като един нормален автомобил, или е толкова високотехнологично чудо, че всяка по сериозна повреда води до закупуване на двигател втора употреба или респективно блок от "Мото Пфое".Не че съм тръгнал да го ремонтирам още прееди да съм го гупил, ама....





Наистина не намерих нищо конкретно, може би само в една тема някой спомена че не се ремонтира, а друг каза, че е виждал разглобен блок с извадени бутала и после колата си е вървяля/нещо такова беше/.Моля за мението на хора които наистина са наясно!
БЛАГОДАРЯ предварително на всички отзовали се !!!!!!
П.С. Пуснал съм тема и в tuning.bg , ама за сега няма мнения по въпроса за Zetec-a.
----------------------------------------------------------------------------------------
е тва е :
* Докладвай
* Отговори с цитат
Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?
Мнениеот disc на Нед 06 Сеп, 2009 10:08
amdinside написа:Проблем на Фокус 1.6 е ,че гори повече масло (5w30,5w40), но това е ако се кара по-дълго на високи обороти (например 4000).
По скоро бих казал, че проблема с маслото е генерален, а не от високите обороти (много високи ли са 4000 оборота за един бензинов двигател, който е със максимален въртящ момент 145 н.м/4000 и ограничител на 6450 об/мин ?)! Двигателя е разработен от Ямаха за Форд. Двигателя е не ремонтируем! Може да смените гарнитура на главата, гумички на клапани, клапани, пружини и други такива. Но ако искате да отворите картера - изненада, няма гарнитура! Да не говорим за бутала, лагери и така проблемните "след 4000 оборота" сегменти. Да кажем, че си направите сегменти (?!?), за да ги монтирате трябва да свалите буталата. Тук вече работата наистина загрубява! Няма моменти на натягане на основните лагерите, и още по-лошо -> Не може да свалите лагерите, защото те са в един цял корпус "скара". Свалите ли "скарата" - хвърляте двигателя. Тя е алуминиева, както и целият двигател и веднъж затегната в завода не може да са се сваля иначе се покривява и става неупотребима както и целият двигател (според сервизната литература на Форд).
Разбира се има решение! МотоПфое със радост ще ви продадат цял, нов двигател (необорудван) за 2000 и малко лв., НО ако върнете вашият стар двигател ще направят отстъпка от цели 150 лв.!!! (тук вече ги подозирам, че продават рециклирани двигатели!)
Има и решение No:2 - братушките се хвалят, че са открили тайната на Форд и могат да ремонтират с гаранция Zetec-Se двигателите, но не казават как


Може би горе изложеното, подплатено с малко факти ме е накарало да напиша "Не на 1.6 двигател"

Изображение Изображение
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
Аватар
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Zetec 1.6
Само ми е любопитно, защо отдаваш толкова голямо значение на това дали се ремонтира или не?
Когато си взех ескорта, преди много време, с първата версия на т.н.зетек (1.6) последната ми мисъл беше за ремонт на двигателя. Първата - дали е надежден. Оказа се, че да! Поне за мен! Взех я на 82 000 (с една или повече стотици отпред - незнам, може и реални да са били). Аз и направих 100 000. Сменени само консумативите + една гарнитура на главата на клапаните. А, ан третия си ден при мен вече беше с АГУ.
Сега още си карам с 5W30, без да доливам. Работи като часовник. Не се замисля да напълни оборотомера и да държи.
Определено надмина очакванията ми! Затова и си я поддържам.
Колата е да ми върши работа, не аз по нея! И закъдето съм тръгнал - да стигна
За ремонт на двигател дори не ми се мисли (не че не съм го правил, ама преди много време и на други коли)....
Когато си взех ескорта, преди много време, с първата версия на т.н.зетек (1.6) последната ми мисъл беше за ремонт на двигателя. Първата - дали е надежден. Оказа се, че да! Поне за мен! Взех я на 82 000 (с една или повече стотици отпред - незнам, може и реални да са били). Аз и направих 100 000. Сменени само консумативите + една гарнитура на главата на клапаните. А, ан третия си ден при мен вече беше с АГУ.
Сега още си карам с 5W30, без да доливам. Работи като часовник. Не се замисля да напълни оборотомера и да държи.
Определено надмина очакванията ми! Затова и си я поддържам.
Колата е да ми върши работа, не аз по нея! И закъдето съм тръгнал - да стигна

За ремонт на двигател дори не ми се мисли (не че не съм го правил, ама преди много време и на други коли)....
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 14 окт 2009, 15:46
- Модел на автомобила: C16SE
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Zetec 1.6
Здравей kEFi,ами не , че съм тръгнал да правя ремонт преди да съм го купил, ама все пак, не е като да няма значение.Не говорим за някакъв радикален ремонт, една елементарна смяна на сигменти примерно, или спечен такъв,как процедираме тогава.kEFi написа:Само ми е любопитно, защо отдаваш толкова голямо значение на това дали се ремонтира или не?
Когато си взех ескорта, преди много време, с първата версия на т.н.зетек (1.6) последната ми мисъл беше за ремонт на двигателя. Първата - дали е надежден. Оказа се, че да! Поне за мен! Взех я на 82 000 (с една или повече стотици отпред - незнам, може и реални да са били). Аз и направих 100 000. Сменени само консумативите + една гарнитура на главата на клапаните. А, ан третия си ден при мен вече беше с АГУ.
Сега още си карам с 5W30, без да доливам. Работи като часовник. Не се замисля да напълни оборотомера и да държи.
Определено надмина очакванията ми! Затова и си я поддържам.
Колата е да ми върши работа, не аз по нея! И закъдето съм тръгнал - да стигна
За ремонт на двигател дори не ми се мисли (не че не съм го правил, ама преди много време и на други коли)....







Пък и май Zetec-a на Ескорта не е като на фокуса, така мисля де?!

Благодаря за отговора !!!



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта