здравеите
- EuroPol
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
- Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
здравеите
здравейте колеги наскоро смених стария ми дядо форд ескорт мк5 с мондео мк1 94-та 1.8 тд преди да го взема е сменена водната помпа и охлаждащата течност е вода. откаде да източа водата? и след това как да я обезвъздуша? мерси предварително
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: здравеите
Предполагам като на безиновия двигател може да източиш водата по следния начин:
на водния радиатор, от към страната на пътника, в долната част (но отстрани а не на дъното на радиатора), от към двигателя има пробка - пластмасова (или от някаква твърда гума) , с шлиц за голяма отверка - аз я развивам с монета от 1 лв.
Доста трудно се развива и е леко конусна. След като се развие - не излиза цялата - има някаква контра която я държи в задната и част, не я дърпай да я вадиш напълно, за да не я счупиш - водата ще си изтече.След това завий пробката докато хубато се затегне(пак ще върви трудно докато завиваш).
Виж колко ти дават обема на охлаждащата течност, налей колкото трябва концентрат (аз си го глася за минус 30-40 градуса) и долей вода до положение MAX (не разреждай предварително концентрата, защото винаги остава 0.5-1 литър в системата), не затваряй капачката на казанчето, пусни си отоплението в купето и запали мотора за малко ( 1-2мин.), след това виж нивото в казанчето и ако е спаднало, долей пак вода до MAX. След това затегни капачката на казанчето и покарай 10-15км с включено отопление в купето, докато мотора загрее хубаво до работната си температура (и наблюдаваш стрелката за температурата за всеки случай !).
Нищо друго не се прави специално за обезвъздушаване - термостата има отворче за тази цел, докато наливаш може да мачкаш малко големия маркуч от термостат към радиатора.
След като изстине хубаво двигателя (4-6 часа) провери отново нивото в казанчето и долей вода ако трябва. През следващите няколко дни ако караш през деня автомобила проверявай сутрин на студен двигател нивото, поради свойствата на антифриза е възможно да протече или прокапе от някое гумено съединение и ако виждаш, че нивото постоянно намалява - търси от къде тече.
Понеже антифриза се разширява доста от температурата - при горещ двигател нивото може да е по-високо от MAX - това е нормално.
В никакъв случай не отваряй капачката на казанчето при горещ двигател - охл. течност е под налягане и ако го направиш буквално завира и хвръква като гейзер - може сериозно да се изгориш!
Всички тези операции прави на студен двигател.
на водния радиатор, от към страната на пътника, в долната част (но отстрани а не на дъното на радиатора), от към двигателя има пробка - пластмасова (или от някаква твърда гума) , с шлиц за голяма отверка - аз я развивам с монета от 1 лв.
Доста трудно се развива и е леко конусна. След като се развие - не излиза цялата - има някаква контра която я държи в задната и част, не я дърпай да я вадиш напълно, за да не я счупиш - водата ще си изтече.След това завий пробката докато хубато се затегне(пак ще върви трудно докато завиваш).
Виж колко ти дават обема на охлаждащата течност, налей колкото трябва концентрат (аз си го глася за минус 30-40 градуса) и долей вода до положение MAX (не разреждай предварително концентрата, защото винаги остава 0.5-1 литър в системата), не затваряй капачката на казанчето, пусни си отоплението в купето и запали мотора за малко ( 1-2мин.), след това виж нивото в казанчето и ако е спаднало, долей пак вода до MAX. След това затегни капачката на казанчето и покарай 10-15км с включено отопление в купето, докато мотора загрее хубаво до работната си температура (и наблюдаваш стрелката за температурата за всеки случай !).
Нищо друго не се прави специално за обезвъздушаване - термостата има отворче за тази цел, докато наливаш може да мачкаш малко големия маркуч от термостат към радиатора.
След като изстине хубаво двигателя (4-6 часа) провери отново нивото в казанчето и долей вода ако трябва. През следващите няколко дни ако караш през деня автомобила проверявай сутрин на студен двигател нивото, поради свойствата на антифриза е възможно да протече или прокапе от някое гумено съединение и ако виждаш, че нивото постоянно намалява - търси от къде тече.
Понеже антифриза се разширява доста от температурата - при горещ двигател нивото може да е по-високо от MAX - това е нормално.
В никакъв случай не отваряй капачката на казанчето при горещ двигател - охл. течност е под налягане и ако го направиш буквално завира и хвръква като гейзер - може сериозно да се изгориш!
Всички тези операции прави на студен двигател.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта