Страница 1 от 2

Колеги моля за помощ! До сега не съм имал Форд

Публикувано: 25 юни 2007, 19:24
от uguom
В момента съм в Германия.
Та от зор купих Форд Escort 1.4 92 година. Поради зора платих повече отколкото е разумно - 1000 Евро. TUV на 2 месеца - до 2009, AU също. Екстри няма никакви, най-семпъл модел.
Колата беше без номера и седя 3 дни на паркинг. Днес като я запалих излезе доста пушек от ауспуха, после се оправи. Освен това се оказа, че има едно гадно скърцане или потракване на волана при въртене на място (Волана се върти много трудно на място.)
Не разбирам много от коли, :oops: а за съжаление скоро трябва да си пътувам за БГ.
Моля разбирачите поне да кажат тези модели що за птици са. До сега не съм имал Форд и съм в потрес. Колата няма мощност докато загрее, после се пооправя. Подозирам че съм гризнал дръвцето, но на всяка цена трябва да се прибера с колата в БГ, тук съм с малко дете, на което пътуването с автобус насам не му понесе. А парите са на привършване. Да тръгвам ли така или да търся някаква помощ.

Моля не ми трийте темата, ако не е на място поне 1-2 дни. :cry:

Публикувано: 25 юни 2007, 19:57
от dimbatami
колега как можа да дадеш 1000евро за кола дето трябва да е гешенг и то на лошо подържана
значи доста работи са възможни но си огледаикабелите свещете и въздушния филтар но общо зето както ти разправяш колата е занемарена и наи добре я закараи да я видят в сервиз щото може да не стигнеш до българия и си прецени не ели подобре щом си смолко дете да си доидеш с нещо друго реис или самолет колкото и да се тормози детето от колкото да останеш на пътя с дете и без пари успех

Публикувано: 25 юни 2007, 20:01
от EscortMK51.3
нормално е на студен двигател да нямаш мошност, но надали му трябват повече от 2-3 минути да загрее...поне моя за 2 минути е готов загрял и става фурия :)

ако няма серво е нормално да се върти трудно, а тракането/скърцането да не са карета? не разбирам мн от карета така че някой друг колега да се изкаже

Съвета е добър

Публикувано: 25 юни 2007, 20:14
от uguom
Съвета е добър, но колата не изглеждаше зле, първа ръка от немец, нова боя, мотора чист, пали веднага, нов TUV, видимо няма нищо подозрително, покарах я малко, но това е пазар - няма място да я изпънеш. Освен това Форд за мен е непозната марка.
Ама кво да се оправдавам, станалото-станало. Даваите съвети...

Изображение

Публикувано: 25 юни 2007, 20:31
от jlpetkov
некомпетентно мнение!
колата най вероятно е седяла доста време некарана, нормално е да попуши на първо палене.
покарай я и я спри за два часа и пак запали. Ако не кади - нищо и няма :)
за скърцането на място - може да са каретата като нищо - опитай в движение на пълен ляв волан и на пълен десен да покараш на кръгче - ако са карета ще разбереш.
Колата с хидравлика ли е? - може да е и средното каре.
провери и корите ако се е разхлабила кора също скърца доста страшно.
Огледай окачването за луфтове.
Провери дали тропа и в движение и как чуваш точно тропането направо.

da

Публикувано: 25 юни 2007, 20:56
от krava_i_pile
човека пише..."парите са на привършване" и "не разбира от коли"...сам ходовата част няма да може да си погледне.И явно не знае дали е с хидравлика! Тъй като и аз не разбирам особенно....насочете го към компонентите, които са най-евтини и с чести проблеми. Да смени поне свещите, възд филтър...да види маслото...просто съм чувал от познати цените на прегледи и сервизи в Германия.....мен ми прилоша :) много евро. Затова някой разбиращ и компетентен, каквито има с десетки тук при нас да систематизира нещата....човекът е на зор и има проблем(или поне така му се струва)!Така, че поне да може да се прибере на родна земя...с тази иначе на пръв поглед доста запазена кола, а колегите в Пловдив после ще го поемат на една диагностика на някоя среща :wink:
Хм и все пак ТУВ германеца твърди, че е перфекционист при прегледа, а тя има до 2009...което значи никакви течове и всякаква липса на ръжда или каквото и да било!

@Кража и_пиле

Публикувано: 25 юни 2007, 21:49
от uguom
Крава и_пиле, благодаря ти! Тъй като съм доста притеснен, ти просто каза това, което аз си спестих.

Re: Колеги моля за помощ! До сега не съм имал Форд

Публикувано: 25 юни 2007, 22:33
от kEFi
uguom написа:В момента съм в Германия.
Та от зор купих Форд Escort 1.4 92 година. Поради зора платих повече отколкото е разумно - 1000 Евро. TUV на 2 месеца - до 2009, AU също. Екстри няма никакви, най-семпъл модел.
Колата беше без номера и седя 3 дни на паркинг. Днес като я запалих излезе доста пушек от ауспуха, после се оправи. Освен това се оказа, че има едно гадно скърцане или потракване на волана при въртене на място (Волана се върти много трудно на място.)
Не разбирам много от коли, :oops: а за съжаление скоро трябва да си пътувам за БГ.
Моля разбирачите поне да кажат тези модели що за птици са. До сега не съм имал Форд и съм в потрес. Колата няма мощност докато загрее, после се пооправя. Подозирам че съм гризнал дръвцето, но на всяка цена трябва да се прибера с колата в БГ, тук съм с малко дете, на което пътуването с автобус насам не му понесе. А парите са на привършване. Да тръгвам ли така или да търся някаква помощ.

Моля не ми трийте темата, ако не е на място поне 1-2 дни. :cry:
...Хм! Така е доста трудно! Не сме сверили мерките...Каква кола си карал последно за дълго?
По твоя проблем:
Когато купи колата, предполагам е била в движение (имаш TUV)..или не? Скърцането по волана - в купето или от коша, на пластмаса ли бие или на метал, поскърцва или потраква...? Принципно поскърцване на пластмаса не е проблем.
Имаш ли хидравлика на волана?
Колкото до вървежа....този двигател е доста маломощен и за да докара динамика му трябват обороти.
С какво запалване е? Електронно, дистрибутор...? Пълненето - карбуратор, моно или пълна инжекция (последното ме съмнява)?
Огледай добре коша (дали видимо всичко си е на място - конкретно липсващи свръзки и тем подобни, нарушени изолации, контакти, маркучета...) поразклати на ръка или с крак гумите - има ли скърцане/тропане - демек някакви хлабини...
Ако запалването е електронно - сипи една добавка за почистване на горивни системи (зависи твоята каква е), 10-15 кила бензин и запали колата. Остави я да работи на място докато вдигне температура (и си включи перките на радиатора), врътни и после няколко кръгчета, пробвай спирачките - да не занася и да спира все пак....и неща от този род!
Успех и умната!

Мога ли да разчитам

Публикувано: 25 юни 2007, 22:50
от uguom
Мога ли да разчитам, утре ако направя 1 снимка на мотора и я сложа, вие да помогнете за тези отговори?

Иначе колата е с TUV, редовен преглед преди 2 месеца - без забележки.

Като се изкл. руските таралясници, карал съм 9 години VW Derby 1.1, тоест по-слаб мотор на горе-долу същото тегло, и 2 години Опел Vectra, 1.6 - пак слаб мотор за тия килца, така че това не е параноя.

А скърцането е все едно, че си настъпил скърцаща дъска на дюшеме.

Публикувано: 26 юни 2007, 00:23
от nikolovvd
Колега, щом има TUV ще изкара до България.

Преди да тръгнеш (поне ден два по-рано) провери:
- Нивото на маслото (ако нещо не ти е ясно питай)
- Нивото на антифриза (охладителната течност)
- Течността за миене (на чистачките)
- Въздушния филтър и други консумативи, които се сменят на 10-15 хил. километра.
Ако колата е взета от автокъща със собственик германец всичко горе е направено, но ти си провери. Там не е като в БГ даваш някой лев и тюфа е готов.
Покарай я малко в града и навън и пиши какво си чул и усетил.
Незнам от къде мислиш да минеш, но сигурно ще търсиш най-прекия път. При това положение мога да те очаквам на един от двата пункта ГКПП-Брегово (на Сръбската граница) или ГКПП-Ферибоот Видин (на Румънската). Не ти препоръчвам да пътуваш нощем през Румъния.
Ако пътуваш през Румъния ще ти трябват за Ферибота 20 евро за колата и по 3 евро на човек. Има и още някакви такси и винетки общо около 20 евро или по-малко.
До 5.07 ще съм 100% във Видин с изключение на Събота и Неделя, но тогава съм на не повече от 30 км извън града това са 20-30 минути. Пиши кога тръгваш и дали искаш да те посрешна на границата.

После те предавам в ръцете на хората от клуба и няма да имаш грижи. :lol:

da

Публикувано: 26 юни 2007, 12:16
от krava_i_pile
Нека и аз започна с общите неща...опита учи...поне той и форума :)
Ще дублирам някой, но какво пък...повече мнения..по-добре за човека!
1. Маслото. Някоя от близките сутрини (след като си я паркирал на равно място) провери нивото. И според мен по-важното виж си книжката с какво масло е си вземи 1 литър резерва(не е нужно да е същата марка...за да не търсиш и трошиш пари...просто да е същия тип масло и със същите показатели)...не познаваш колата, а Форд особенно тая реколта от ранните 90 хапват масло. Аз лично без литър масло не мърдам никъде.
2. На същата сутрин (сега май вали в Германия)...но ако има суха сутрин огледай за течове (все пак!) под колата. Огледай всички съединения...някъде ако видиш масло или течности и сокове от колата - снимай и пускай тук! И пак охлаждаща течност за пътя вземи. Пак от опит едно тубе 5 литра компактно с вода винаги си нося.
3. Свещите сам няма да можеш да свалиш(ако не са ти завещали в колата ключ), но ако не прекъсва....ще изкарат до родната България.
4. Резервната гума колкото и да е лоша трябва да я проверш и да е тонусна и добре напомнана(крика ти е ОК нали)...няма да стане, но все пак да си готов....не е зима така, че каквато и да е ще свърши работа.
5. Тези дни си следи датчика за температурата...дали загрява нормално, дали не минава застрашително средното положение...и през целия път по едно око трябва да се мята....аз имам гадния навик да следя нон стоп...понякога е полезно!
И все пак ТУВ-а там не е нашия преглед.....повечето коли "новия внос" не ги докосват и стигат до тук без проблем. Няма да иам нищо по окачването, щом е гледана скоро.
И все пак каквото забележиш....снимай и тук спецовете ще кажат веднага.....най добре наснимай всичко под капака...или нещо съмнително.
Успех...засега това...и други ще добавят нещо!

Публикувано: 26 юни 2007, 15:23
от nikolovvd
Още нещо важно, което пропуснах:
Вечер след 10-11 часа, когато е тъмно. Вдигни капака и запали двигатела. Така ще видиш дали няма прескачане на искра от кабел или свещ към корпуса.

Публикувано: 26 юни 2007, 15:25
от jlpetkov
nikolovvd написа:Още нещо важно, което пропуснах:
Вечер след 10-11 часа, когато е тъмно. Вдигни капака и запали двигатела. Така ще видиш дали няма прескачане на искра от кабел или свещ към корпуса.
за целта трябва да пръснеш малки вода с пулверизатор (с шишенце от тия за миенето на прозорци, дето разпрашават водната струя)

Публикувано: 26 юни 2007, 20:39
от HACKO
Пали и тръгвай, пушека ако е само при палене е от гумички на клапаните (от това не се умира но имай готовност да доливаш), скърцането може да е от разсъхнати шарнири или накрайници (и това не е фатално ). Този мотор поначало си е малко тромав а и купето му идва малко тежко, но пък не е претенциозен. В крайна сметка виж дали въздушния филтър не е затлачен. Горивния филтър също може да не е сменян, но не знам колко ще струва там( в България е около 35лв.), не сменя много трудно, намира се в коша на д-ля зад него, ако не си сигурен може да не го пипаш надали ще ти направи проблем.

Публикувано: 26 юни 2007, 22:25
от uguom
Благодаря за отговорите! Днес запалих по-късно, за да минат 24 часа от предното палене. Пушека беше много по-малко и е бял, като поработи изчезна.
Установих обаче, че е подлизнало малко масло от капачката. Аз както вече казах, нямам опит с Форд, и за пръв път виждам капачка без резба :roll: . Възможно ли е да не е в ред уплътнението й? Проверих - не духа много при свалена капачка.

Малко офф-топик, но кой път ще ми препоръчте за БГ, през Хърватска или през Унгария?

Ей го и мотора, какво се вижда не е ясно :lol:

Изображение

Публикувано: 27 юни 2007, 14:20
от HACKO
Като гледам снимката може да не си се набутал. Всички капачки подлизват по малко така че няма проблем.

ще пътувам след няколко дни

Публикувано: 27 юни 2007, 14:57
от uguom
Днес бях на преглед за 15 евро - някаква лятна промоция, пълна проверка на всичко, няма течове отдолу, маслото е наред, смених само въздушния филтър и въпросната капачка, ще пътувам след няколко дни и като си дойда, живот и здраве, ще пиша.
Благодаря на всички още веднъж!

Публикувано: 27 юни 2007, 16:51
от Dundee
Брат ми си дойде чак от Англия с Орион с такъв двигател - 1,4. Пълен до горе с багаж. И тоя припушваше при палене на студен двигател. Гумичките на клапаните бяха за смяна, но това не е болка за умиране. Карай си така, няма да се плашиш. Вземи си само тубичка масло за евентуално доливане. Страх лозе пази. Наистина с тоя двигател колата набира доста бавно, но на дълъг път като влезе в обороти държи 130-140 без никакви проблеми. Може и малко повече да поддържа, ама ще ти качи разхода. Успех и лек път!

Публикувано: 27 юни 2007, 17:33
от mrdds
нее зле да си направиш една застраховка "Авто асистанс",проучи как и кой може да ти я направи там където си.В БГ Алианц знам че правят.Това е много полезна застраховка в случай,че закъсаш по пътя,обаждаш се на денонощен телефон и те прибират безплатно,като ти осигуряват и хотел мисля,а колата отива в сервиз.

Как и къде си тръгнал с малко дете....?

Но все пак както ти казаха колегите носи си масло и вода за доливане,и ако ти се наложи никога не доливай вода при загрял мотор. :idea: :!:
Съветвам те да направиш няколко тест драйвчета преди да тръгнеш насам да видиш как ще се държи колата(загряване и др.)
И все пак по пътя ще видиш много български коли и автобуси,можеш да се включиш в някоя група за към българия,поне няма да те оставят на пътя.
Виждаш ми се много притеснен,но се надявам ,че форд няма да те остави на пътя.
Успех ти желая!

Публикувано: 27 юни 2007, 18:12
от cossy
На мен ми изглежда много стегнато ескортчето още от 1вата снимка, а след като поаказа и двг-то - съвсем :) По принцип тези двигатели са малко по-шумни, да не те притеснява това :) Ако се съмняваш все пак, че колата ще те закара до тук, послушай mrdds ;) Друго не мога да те посъветвам след като и на прегледа нищо не са казали от сервиза :)