Страница 1 от 1
Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
Публикувано: 27 окт 2007, 17:33
от Неделчо Неделчев
Имам Комби
Mondeo 1.8 TD - 1996 год.
И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли...
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?
Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
Публикувано: 28 окт 2007, 18:23
от Неделчо Неделчев
Неделчо Неделчев написа:Имам Комби
Mondeo 1.8 TD - 1996 год.
И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли...
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?
Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
Едит:
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук???

Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
Публикувано: 28 окт 2007, 18:51
от doctordre
Неделчо Неделчев написа:Неделчо Неделчев написа:Имам Комби
Mondeo 1.8 TD - 1996 год.
И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли...
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?
Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
Едит:
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук???

така е тук, не бързай, ще ти отговори някой. просто може би с този въпрос са се сблъсквали малко хора, все някой знаещ ще види темата

Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
Публикувано: 28 окт 2007, 19:39
от cenzor
Неделчо Неделчев написа:
Едит:
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук???

Дали щеше да ти стане нещо да прочетеш темата за биодизела?!
Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?
Биодизел, и има ли място той в нашите резервоари?

Публикувано: 29 окт 2007, 14:59
от ofeto
не се коркай бе колега хората,какви ли не гклупости си слагат в резервоарите за по-добро уж.ти се косиш за едно зареждане с биодизел!
Публикувано: 29 окт 2007, 17:58
от KrazyIva
нищо няма да ти стане ако е свестен БИОДИЗЕЛА, но го мешай поне на 50% с нафта
иначе аз карах Ескорта с нафта+30-20% масло (в един сервиз взимам маслото което източват от колите са смяна на масло, и го цедя през филтъна хартия, после в резервара)
Публикувано: 30 окт 2007, 09:11
от Атанас
KrazyIva написа:...
Форд препоръчва използването на не повече от 5% био дизел.
http://sebd.biz/Technical_Articles/2004_OEM_ford.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Колкото и да е "хубав" био дизела е агресивен. Колегата Ваклин може да пише много по въпроса. Нещата опират най-вече до помпата. От едно наливане не вярвам да стане нещо, но ако е редовно ще протече като лейка
Публикувано: 30 окт 2007, 14:22
от Неделчо Неделчев
Атанас написа:KrazyIva написа:...
Форд препоръчва използването на не повече от 5% био дизел.
http://sebd.biz/Technical_Articles/2004_OEM_ford.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Колкото и да е "хубав" био дизела е агресивен. Колегата Ваклин може да пише много по въпроса. Нещата опират най-вече до помпата. От едно наливане не вярвам да стане нещо, но ако е редовно ще протече като лейка
Е тая статия вероятно е за Комън - реил-ово Мондео от наскоро излезлия модел?
Аз ако имам пари - 50 000 лв. за Мондео 2.0 CDTI - няма и да се обърна към колонката за био дизел.
Карам вече 10-тина дена с биодизел по 1.62 лв. литъра.
Ще видим бъдещето до къде ще ме докара...
Интересното е че е много по-тиха сега и няма въобще пушек до 2 400/2 500 об.

Публикувано: 01 ное 2007, 20:06
от Svetlix
В реда на нещата е да е по-тиха. Все пак погледни темите по-горе да видиш какво е писано по въпроса.
От едно зареждане нищо няма да и стане ... но при продължителна употреба може да ти пострадат гумените уплътннеия по горивната система защото Биодизела има свойства на разтворител. Също така е възможно и да ти се задръсти горивния филтър от наслояванията които биодизела е почистил в резервоара ти

Публикувано: 01 ное 2007, 22:07
от Атанас
За новите автомобили положението е като за старите. Няма производител, който да каже, че автомобила му ще работи без проблеми с био дизел. Метил естера е агресивен към гумените уплътнения. Има някакви дерективи в автомобилите де са монтират уплътнения и съединения издържащи на метиловия естер, но дали ги спазват...
Има още един момент. В Европа масово се продава гориво с означение ВХХ (В85), което е смес на био с минерален дизел. Там хората производителите ползват данъчни облекчения и дотации. В България няма такива неща.Производството му е достатъчно скъпо и при цена от 1.60 лв ми е много трудно да си направя сметката колко е качествено, колко е преработено и колко му е печалбата. Освен това, ако някой реши да продава смес от био и минерален (няма значение дали е дизел Вхх или бензин Ехх) трябва да внесе целия акциз върху горивоо, а не върху 85% от него - давам го като пример. По тази причина в БГ не се и предлага такъв вид гориво.
След подмяна на някои компоненти по горивната уредба можеш да го ползваш без проблем. Преди това си е на твой риск. Био дизела "замръзва" при доста висока температура - в този смисъл сега не е най-подходящия сезон да го ползваш. Може някоя сутрин да бъдеш изненадан много неприятно. И както каза колегата преди мен, приготви се да смениш поне два горивни филтъра.
Ако колата ми беше с горивна помпа Bosh щях да ползвам био дизел без да се замисля - правил съм, тестовете са успешни, имам достатъчно знания и умения, както и изходен материал да си го произвеждам, но за лични нужди без да го продавам, но с помпа Лукас твърдо НЕ
Желая ти успех в начинанието
Публикувано: 02 ное 2007, 09:05
от KrazyIva
да зимата твърдо НЕ на биодизл, освен ако не го подгряваш(биодизела), един приятел си беше направил на BMW-то система за подгряване, така няма проблем през зимата.
Ако не се смесва с нафта на по старите коли уплътненията отиват.
дорбе е да се сместава 20%био+80% нафта. а лятото максимум 50/50.
Като не е добре да застоява дълго време в резервата за да не отидат уплътненията. (не да се остави колата на паркинг за 1 месец)
Иначе с биодизел колата има повече и мощност и по тихо работи, и почиства нагари, дюлзи.. и тн. Задълнжително да се смени нафтовия филтът парвия път от който почне да се карата с биодизел (ако ще се кара постояно с биодеизел), иначе може да се запуши филтъра и да се чидиш защо не върви колата.
Публикувано: 02 ное 2007, 19:37
от Неделчо Неделчев
Видео
http://vid.data.bg/55aeogsg?ct=" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 02 ное 2007, 19:56
от doctordre

абе как можа така да си залепиш фолиото, не прочете ли инструкциите

Публикувано: 02 ное 2007, 20:28
от Vaklin
Накратко, че съм уморен и не ми се пише.
1. Комън рейл с биодизел НЕ МОЖЕ!
2. Кола с тенекиен резервоар с биодизел НЕ МОЖЕ!
3. Помпа Лукас ЕПИК с биодизел НЕ МОЖЕ!
4. Лукас ДПЦ не се препоръчва.
5. Всички горивни системи които контролират вискозитета на нафтата по температурата и (то друг начин няма) пак НЕ МОЖЕ!
6. Помпа БОШ след преработка може, но с условности.
7. Маркучите за обратна нафта трябва да се сменят при всички положение с такива със силиконова прокладка.
8. Биодизел на 1.62 лв./литър при цена на слънчогледовото семе 800 лева/тон НЕ МОЖЕ ДА ИМА!!!
От 10 литра нищо няма да ти стане.
Публикувано: 02 ное 2007, 20:35
от Vaklin
Уф. Забравих нещо много важно. Ако колата няма да се кара повече от примерно седмица трябва да и се осигури възможност да поработи поне 10-15 минути на чиста нафта преди да се "зазими". В никакъв случай не трябва да се зарязва ако не е запалила след упорито въртене и в резервоара има само биодизел за повече от 1-2 дни! Има един нюанс който не желая да споделям, че ще ме псуват колегите производители на биодизел.
Публикувано: 02 ное 2007, 21:37
от Неделчо Неделчев
Vaklin написа:Уф. Забравих нещо много важно. Ако колата няма да се кара повече от примерно седмица трябва да и се осигури възможност да поработи поне 10-15 минути на чиста нафта преди да се "зазими". В никакъв случай не трябва да се зарязва ако не е запалила след упорито въртене и в резервоара има само биодизел за повече от 1-2 дни! Има един нюанс който не желая да споделям, че ще ме псуват колегите производители на биодизел.
Извинявай ти за пенсионер шофьор пишеш сигурно?
Колата ми се кара абсолютно всеки божи ден по 80-100 км. на ден средно.
Ако я карам по 80 км. на седмица ще бъде с ви пауър дизел!
Именно затова търся евтин вариант на дизела, защото навъртам голям километреж на месец, а не съм банка Антинари.
Нека не пишем в тая тема за Комън-рейл! Той е за паралии.
А автора е беден българин със стара морга и търси възможно най-евтино шофиране.
А да кажаш мойта помпа каква е?

Публикувано: 02 ное 2007, 23:03
от Vaklin
Де да ти знам помпата к'ва ти е. Дай снимка и ще ти кажа.
Публикувано: 02 ное 2007, 23:53
от Неделчо Неделчев
Vaklin написа:Де да ти знам помпата к'ва ти е. Дай снимка и ще ти кажа.
Не е ли една и съща за всички модели Мондео 1.8 TD 1995 - декември 1999 год.?
Моторът е същия.
Публикувано: 03 ное 2007, 05:32
от Vaklin
Нямам Мондео. Не ми се рови. По принцип е Lucas DPC, но ако ти отговоря, че съм 100% сигурен, че е такава, а се окаже, че е друга, ще го чуе и глухия цар.
Публикувано: 09 ное 2007, 14:45
от aaleks
Неделчо Неделчев написа:....................................
Колата ми се кара абсолютно всеки божи ден по 80-100 км. на ден средно.
Ако я карам по 80 км. на седмица ще бъде с ви пауър дизел!
Именно затова търся евтин вариант на дизела, защото навъртам голям километреж на месец, а не съм банка Антинари.
..................................
А автора е беден българин със стара морга и търси възможно най-евтино шофиране...................................
На мен по ми допада да купя "червена" нафта по 1.30 - 1.50 лв. + малко масълце отколкото био-дизел на 1.60 лв. , струвами се по-безопасно ! И както казва народа "От един път не се става педе§аст."