Страница 1 от 1

Моторът не ще да гасне!

Публикувано: 26 дек 2007, 20:17
от Неделчо Неделчев
Сутрин мъки с палене, вечер с гаснене.
От няколко дни имам втрещяващ проблем с Мондео-то, какъвто за първи път ми се случва за 9 години, откакто съм шофьор.

Спирам някъде колата - връщам контактния ключ за гаснене, през това време свалям панел, прибирам нещо от колата и аха да слизам, едва тогава мотора угасва (след 15-тата секунда) :shock: :lol: :lol:
Първия път едва не припаднах от случката. :?
Такова чудо няма никъде. Да не може да угасиш мотора. :shock: :lol:

Публикувано: 26 дек 2007, 20:20
от [RS]Coswort
а държиш ли някакъв педал натиснат(спирачка) защото аз бях оплел нещ о кабелите и докато не пуснех спирачката колата негаснеше , при това вадех контактния ключ волана са заключва и пускам и гасне... даже на контакт и габарити давах като я натисна като е изчкючена без ключ :)

Публикувано: 26 дек 2007, 22:20
от doctordre
това при дизела е често срещано. и въпреки това така и не научих какво е :shock: :oops: все забравям, а на баща ми буса по няколко пъти на година го поправяме от същия проблем. ето тия дни пак е така, гасне със закъснение 2-3 секунди :roll:

отговор

Публикувано: 27 дек 2007, 11:16
от svir4o
приятелю...сигурно ти е повреден клапана дето гаси помпата или от някъде засмуква въздух...но най вероятно е клапана той е един кръгъл с резба отгоре най вероятно син или сив с едно кабелче точно отгоре което е завито с две гайки за ключе 8 или6 ....развива се с ключ 17 или 19....вътре има една пружинка която може да е зацапана или може да пробваш като даваш на контакт дали изобщо клапана реагира....успех

Публикувано: 27 дек 2007, 18:44
от ewgeny
Гори ли масло колата?
Не разбирам много от дизели, ама някой беше споменал, че когато се сдуха семерингата (може и да са повече от една) на вала на турбото, влиза масло във двигателя. Ти спираш помпата, ама масло като влиза, ДВГ-то продължава да работи. Надявам се ме разбра.

Публикувано: 27 дек 2007, 20:17
от jojo
това е най вече от скапаното гориво,виждал съм го и при рено и ауди.

Публикувано: 27 дек 2007, 20:28
от Атанас
ewgeny написа:Гори ли масло колата?
Не разбирам много от дизели, ама някой беше споменал, че когато се сдуха семерингата (може и да са повече от една) на вала на турбото, влиза масло във двигателя. Ти спираш помпата, ама масло като влиза, ДВГ-то продължава да работи. Надявам се ме разбра.
Може, но тогава мотора се форсира. При колегата по-скоро клапана не затваря добре. Въпросния клапан в косер ми го обявиха за малко по-малко от 20лв

Публикувано: 27 дек 2007, 20:35
от Неделчо Неделчев
Атанас написа:
ewgeny написа:Гори ли масло колата?
Не разбирам много от дизели, ама някой беше споменал, че когато се сдуха семерингата (може и да са повече от една) на вала на турбото, влиза масло във двигателя. Ти спираш помпата, ама масло като влиза, ДВГ-то продължава да работи. Надявам се ме разбра.
Може, но тогава мотора се форсира. При колегата по-скоро клапана не затваря добре. Въпросния клапан в косер ми го обявиха за малко по-малко от 20лв
Масло не гори. Миналата година пръснах предостатъчно пари за нови семериги.

Мотора ми не се форсира. Не гасне - не мени обороти. Просто изключвам от контактния ключ, а моторът продължава да работи още 15-20 сек. и едва тогава изгасва. Друго нищо не се случва. Просто изгасва с много голямо закъснение. Прекалено голямо закъснение.



Явно ще излезе проблем с тоя клапан клапан, който се е скапал нещо заради калпавия биодизел който зареждах.
Дано може да се оправи обаче за 70-80-90 лв. :( Инак да купувам нов.... :cry: 400 лв.

Публикувано: 27 дек 2007, 20:53
от isoiso
На микробуса ми един път така връщам ключа - колата си работи и няма намерение въобще да гасне. По-принцип се гаси с някакви вакумчета, а едното маркуче в таблото беше откачено и смуче въздух - съответно колата си работи.

Публикувано: 27 дек 2007, 23:23
от lightman
И аз имах подобно преживяване със служебния Транзит- не гаснеше докато не натиснех спирачката, т.е. докато не свтнеха стоповете. Карах го така известно (доста) време, щото не ми се занимаваше с него. В един момент обаче натискането на педала на спирачката вече нямаше нужния ефект, но пък открих друг начин - включването на задна скорост, макар и малко по-неудобно, вършеше същата работа. Последва нова отсрочка на аудиенцията при майстора. Най-накрая, когато и това не помагаше, т.е. вече нищо не помагаше, просто смених въпросния клапан на ГНП-то (Lucas). От самото начало знаех, че той е причината, но ми беше и донякъде забавно да гледам невярващите погледи на околните, когато изваждах контактния ключ от патрона и... моторът продължаваше да работи... :shock: :shock: :shock:

Публикувано: 28 дек 2007, 17:21
от Неделчо Неделчев
Виновникът се оказа калпавото гориво. :D
Нищо няма да сменям. :D
С дизел от ОМВ почна да гасне веднага и проблемът изчезна напълно. :D
За в бъдеще вече само ОМВ!!!
и нафта от малки лайняни станциики - никога!!!! :D

Публикувано: 28 дек 2007, 17:43
от Sim3
Аз също внимавам с горивото, защото дизела е къпризен към него, ;): а не си струва за 20 лв на резервуар да купиш ново ГНП или нещо друго :((:

Публикувано: 28 дек 2007, 19:19
от Неделчо Неделчев
Sim3 написа:Аз също внимавам с горивото, защото дизела е къпризен към него, ;): а не си струва за 20 лв на резервуар да купиш ново ГНП или нещо друго :((:
Абе струва си. Когато караш по 130-150 км. всеки ден. 100-120 лв. на всеки месец спестени. Не е малко.