Малко помощ за Escort 1.6i 16v

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Малко помощ за Escort 1.6i 16v

Мнение от toto » 21 юли 2005, 07:46

Здравейте! От вчера вече съм собственик на едно фордче Escort 1.6i 16v мисля произведен към края на 97-ма година. Ако може да ми помогнете с информация, защото имам няколко основни проблема, които ме притесняват.

1) Уреда на таблото, който показва температурата не работи. Доколкото четох това може да е породено от куп причинта, така че мисля да отида на майстор за да го погледне.

2) Форда е с централно заключване. От дясната предна врата обаче мога само да го заключа, но не и да го отключа. Това нормално ли е или нещо е развалено?

3) Ако можете да ми кажете как да си сваля крушката на фара(фаровете). Почнах да гледам в книжката с описание как се прави и свалих една пласмасова капачка, откачих и кабелите които влизат в самата крушка. След това пишеше, че има нещо като пластинка и се сваля на долу. Сз ситгнах до пластинката, ама така и неможах да я сваля. Мазоли ми излезнаха на пръстите от дърпане и нищо :( Моля ако има някакъв чалъм с които се свала пуста пластинка да ми помогнете, че не върви да ходя на майстор и за една крушка :)
Последна промяна от toto на 24 юли 2005, 15:03, променено общо 1 път.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 21 юли 2005, 14:30

по 1 ви въпрос: щом не работи изобщо най-вероятната причина е откачен кабел

по 2 ри въпрос: със всеки ключ на фолд можеш да заключиш всеки форд, но не и да го отключиш. така, че ако не можеш да завъртиш ключа в посока заключване, най-вероятно ти е сменяна точно тази ключалка.

по 3 въпрос: не е пластина, а скоба /нещо като зегерка/, която се намира зад гумения маншон. стиска се в долния край за да освободи крушката. виж в упътването за ескорт от портала, там трябва да го има.

успех!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 21 юли 2005, 19:11

Мдам... точно го е написал Racer11 :Р Трябва да си погледнеш ключалката :) Успех!

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 21 юли 2005, 21:29

Да ви кажа оправих проблема с температурата. Беше изгорял някакъв датчик по двигателя, та ме одрусаха 40лв. на нов.
За ключалката...наистина може да е сменяна. Има логика. А то това управия няма нали?
А за крушката...наистина е скоба, аз защо ли казах пластинка...та тази скоба от къде ли не я стисках, какво ли не иа правих и не пуска :)
И да питам...когато се кара нормално в смисъл да се щади двигателя до колко хиляди оборота може да се вдигат?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 22 юли 2005, 10:15

Аз моето мондео, което е доста по-тежко от ескорта /към 2 тона е/ и със същия двигател го карам в границите на 1500-2000 оборота при равен участък и при положение, че не бързам и не правя задръстване *00143*

А това с крушката е кофти, докато го направиш за първи път и разбереш принципа - след това няма да имаш грижа - аз така и на моето мондео и на ескорта на баща ми се измъчих докато разбера как е. Ескорта на баща ми /95г/ не е със скоби а с една джвъчка /подобна на ръчка/, която стърчи и се авърта в една от посоките, за да може да се извади заедно с крушката. Ще погледна за някаква схема или снимка, която да пусна


:twisted:

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 22 юли 2005, 22:04

Аз гледам на моя оборотомера му е до 7 000 оборота. Та мисалта ми е може ли да се набира примерно до 5 000 - 6 000 и чак тогава да се включва следващата предавка и това нормална експлатация ли ще бъде? Че аз доколкото разбрах от книжката те конете идвали чак на 5 500 оборота.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 юли 2005, 01:31

Ако си караш двигателя с хубаво масло е допустимо. Аз моя го карам до 4-5000 оборота, защото ми е жал да го юркам повече. По принцип се развърта над 2000, но все пак избягвай да стигаш чак 6000, аз и до 7 съм качвал, но единичен случай и задължително при загрял мотор! Та ако си решил да му цедиш душата, поне слагай хубаво масло.

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 23 юли 2005, 01:39

Ми не че искам да му взимам здравето, ама чак когато съм го настъпал и стрелката е над 4000 оборота се усеща тръпка :)
Аз утре мисля да сменям маслото. Препоръчват ми някакво което се връзва към 15-16лв. на литър. Малко ми е солено, но се надявам да си заслужава парите.
Днес обаче пак бях на майстор да сменя агренажния ремък и като го свали ми каза, че 3 ролки са свършили, та утре съм си приготвил 101лв. за тези ролки и то не се знае колко ще са качествени. Абе въобще откакто съм го купил 2-3 дена ми харчи по 100-200лв. на ден :) Ако не се оправи ще фалирам до няколко дена.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 юли 2005, 12:36

Ролки, ангренажен (може и пистовия), масло, филтри, всички консумативи се сменят, защото само един Бог знае кога е била последната смяна. Охладителната може да не я пипаш, аз моята също не съм я сменял и си работи перфектно. Ако имам излишни пари може и да направя промивка, но ми се струва, че няма смисъл. По принцип от Форд го дават вечно...
Ами това е което се сещам, дано да си попаднал на поддържана кола и само да те радва, ако се сещаш нещо пиши ;)

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 23 юли 2005, 21:47

масло(полусинтетика) +филтър маслен +въздушен от Мото Пфое=60лв
препоръчвам ти консумативи като ролки ремъци свещи кабели и др да си ги взимаш от Мото Пфое хем са качествени хем са на същата цена или5лв поскъпи

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 24 юли 2005, 01:42

Благодаря ви много за изчерпателните мнения! И на мен ми се иска да ползвам услугите на Мото Пфое или поне да видя какви пари искат за ремонтите, но съм от Пазарджик и ми е много трудно да ида до Пловдив или София за ремонт. В смисал, ако се наложи колата да остане в сервиза повече от 4-5 часа направо ми е невъзможно.
Днес майсторът ми качи ролките и новия агренажен ремък и колата проработи отново :) Навъртях и около 200 км, че имах мерак да я засеча и като я засякох преди малко ми показа разход 7.77л/100км като някъде 20%-25% от пробега е градско.
Сега друго ме притеснява. Стрелката за температурата на двигателя....показва много ниски стойности. Днес по едно време падна до "N"-то на Normal надписа. Съмнява ме данеби термостатът да не затваря, ама ще го видя и това в скоро време. Иначе количката си я бива. Предишната ми кола беше Трабант и сега разликата е голяма :)
Ааа забравих...смених си и крушката на фата. Пуста кола има невероятни фарове, въпреки че доста ми премигваха отсреща докато карах на къси...
Извинявам се за романа който изписах, но нали разбирате...емоции :)

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 юли 2005, 13:07

Мога да ти препоръчам само да не се буташ много при Мото-Пфое, от там може да си купуваш само някои части, които са с нормални цени. Не мога да си обясня защо, но като си сложих летите джанти и отидох при тях за гайки 8 гайки ми струваха 92 лв и някакви стотинки.... просто няма какво да си говорим. Въздушния филтър само ще ти препоръчам да си го купуваш от там, защото ти го дават с едно като дунапренче, което се слага за картерните газове. Маслото... може да е от там също (казват, че имало хубави наливни на добри цени). Аз карам с 5w30 elf evolution, но се намира малко трудно и е около 12-15лв литъра. По темата за маслата се е писало много, но за зетек препоръчват такова, ако ти се струва рядичко сложи 10w40, но моята се държи по-добре с 5w30... Май и аз написах роман ;)

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 26 авг 2005, 19:52

За оборотите - нормалната експлоатация е в рамките 2500-3500 об./мин
За маслото - 10w/30
За температурата - обикновено стрелката стои в долния край (малко над бялото )

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 авг 2005, 22:47

Не съм много съгласен... зетек-а е високо оборотен... над 2000 оборота вече се усеща динамичността на двигателя. С хубаво масло можеш да го вкарваш в повечко обороти, но все пак ако си обичаш колата избягвай, просто няма смисъл :))

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 27 авг 2005, 16:39

Вярно е че динамиката на колата се чувства над 3000 об./мин . Например направо е недопустимо да тръгнеш да изпреварваш при 2000 об./мин, той нали и въртящия момент(не мощността) е максимален точно при 3000об./мин.

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 27 авг 2005, 17:19

Абе уж и дават максималната мощност т.е. 90 к.с. при 5000 об/мин ама съм забелязал изцепя ли е до 5-6 хил. об/мин почва много гаден звуг да издава двигателя. Все едно ще се разпада :)

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 29 авг 2005, 13:34

Какви са тия 5-6 000 оборота? Напълно ненужно развъртане на двигателя (не че не може). Досега при най-екстремни ситуации или разгон съм развъртал мойта до 4 500 максимум близо до 5 (щото не е и нужно, докато изредиш скоростите и си на 190...). Ама ако ти е кеф - пили си я, твоя си е!

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 29 авг 2005, 16:04

Хехе каква кола караш та 190 вдигаш? :)
Аз не че системно си я мъча, ама накой път като я настъпя на първа и тя бързо вдига обороти, или като тръгна да надминавам на 2-ра, 3-та и не гледам много в оборотомера, та докато се усетя и иде на 5-6 хил. об/мин. Ама щом казвате, че няма нищо лошо за двигателя нека се върти :)
Иначе наистина ней-голямото ускорение, като че ли идва след 3000 об/мин
Междудругото какво ще кажете за 120км/ч на 3-та? Нормално ли е? Едно Audi A4 остана много учудено заради тази ми изцепка :)

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 29 авг 2005, 23:04

На трета съм вдигал до 110 при това без да е до карай педала на газта, така че ако се задържи малко може би ще стигне и 120.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 30 авг 2005, 02:05

При 5000 оборота ги прави 120 ;) Аз пък днеска напраих 100 на втора ;) :evil:

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта