Въпрос за възвратен клапан

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
intention
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 23 апр 2008, 20:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V Zetec 1996
Status: Извън линия

Въпрос за възвратен клапан

Мнение от intention » 21 юни 2008, 15:14

здравейте колеги
имам въпрос , имах прроблеми с паленето и пробвах доста неща докато отстраня проблема горивен въздушен филтър бензинова помпа свещи
не успях да намеря проблема закарах я на чичо доктор и казах че е от възвратния клапан на остатъчното гориво :?
Не разбирам достатъчно ама кажете вие , знам го какво представлява може ли да е от него колко пари струва да се купи ?

забравих да спомена само колата Ескорт 1.6 96г. хеч
За душата , очите са като грахови зърна в постелята на принцеса - не й дават покой!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за възвратен клапан

Мнение от cocoff » 22 юни 2008, 16:10

intention написа: ...имах прроблеми с паленето и пробвах доста неща докато отстраня проблема ...
Лично аз оставам с впечатлението, че си отстранил проблема, но искаш да разбереш "изпържил" ли те е майстора... Може и да бъркам, но това е граматическа тема :D
Ролята на клапана е да поддържа известно време (не знам колко дълго), създаденото от помпата налягане.
Такъв клапан може да има в самата помпа, но може и регулаторът на налягането да изпълнява тази функция...не знам как е при теб.

Колко време след като я загасиш не палеше? След 15 мин палеше ли?
Като дадеш на контакт чуваше ли помпата?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за възвратен клапан

Мнение от Sasho85 » 23 сеп 2008, 18:58

Клапана подържа налягането в горивната с-ма за постоянно(седмици и дори месеци). Сложен е за да може да палиш лесно от първия път, а не да въртиш докато помпата качи налягането в цялата с-ма.

п.п. Оправили клапана или направо го смени с нов.
Автомобилен ретро клуб Shark

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за възвратен клапан

Мнение от cocoff » 25 сеп 2008, 14:50

Не мисля, че е нужно да се поддържа налягане от 3-4 атм. в продължение на седмици и месеци, при положение, че помпата вдига това налягане за 1-2 сек.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за възвратен клапан

Мнение от Sasho85 » 25 сеп 2008, 18:09

Като изключиш двигателя и помпата спира да работи. Тогава горивото, което е в горивопровода се връща в резервоара, ако го няма този клапан. След като дадеш на контакт се чува помпата как заработва, за около 2сек. Ако клапана работи тогава налягането се вдига. Ако не работи-това време, за което помпата трябва да нагнети горивото, тя работи за да компенсира изтеклото гориво и чак тогава се вдига налягането.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Въпрос за възвратен клапан

Мнение от tankovbg » 26 сеп 2008, 11:11

".....и казаха че е от възвратния клапан на остатъчното гориво...."
По пътя на остатъчното гориво няма такъв клапан, вероятно са имали предвид вакумния регулатор на налягането в който има клапан, и който клапан се отваря в зависимост от разреждането във всмукателните колектори. Колкото по-вече натискаме газта се отваря и дроселовата клапа и се създава разреждане във всмукателните колектори, това разреждане придърпва мебраната на регулатора и притваря клапана за връщане на остатъчното гориво към резервоара, целта е да се поддържа оптималното налягане на горивото към инжекторите при всички режими на работа на двигателя.
Самата горивна помпа има два клапана:
1. Предпазен клапан на входа на помпата, който не позволява прекомерно завишаване на налягането в тръбопровода.
2. Възвратен клапан на изхода на помпата, който се отваря от налягането когато помпата работи, при спиране на помпата се затваря и не позволява връщане на горивото към резервоара през нея, с което се поддържа определено налягане в нагнетателния тръбопровод дори при спрял двигател, целта е при начално палене в системата да има налягане за палене от раз.

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за възвратен клапан

Мнение от Sasho85 » 30 окт 2008, 11:11

В името на науката отворих моя възвратен клапан за да покажа какво има в него. Не си мислете, че съм го направил цивилизовано- направо го разрязах с ножовката :twisted:
Последна промяна от Sasho85 на 13 юли 2010, 23:28, променено общо 1 път.
Автомобилен ретро клуб Shark

player
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 11 окт 2009, 20:12
Модел на автомобила: Vw Passat tsi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за възвратен клапан

Мнение от player » 11 окт 2009, 20:14

пичове от къде може да се купи такъв клапан

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост