Въпрос за възвратен клапан
- intention
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 23 апр 2008, 20:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V Zetec 1996
- Status: Извън линия
Въпрос за възвратен клапан
здравейте колеги
имам въпрос , имах прроблеми с паленето и пробвах доста неща докато отстраня проблема горивен въздушен филтър бензинова помпа свещи
не успях да намеря проблема закарах я на чичо доктор и казах че е от възвратния клапан на остатъчното гориво
Не разбирам достатъчно ама кажете вие , знам го какво представлява може ли да е от него колко пари струва да се купи ?
забравих да спомена само колата Ескорт 1.6 96г. хеч
имам въпрос , имах прроблеми с паленето и пробвах доста неща докато отстраня проблема горивен въздушен филтър бензинова помпа свещи
не успях да намеря проблема закарах я на чичо доктор и казах че е от възвратния клапан на остатъчното гориво

Не разбирам достатъчно ама кажете вие , знам го какво представлява може ли да е от него колко пари струва да се купи ?
забравих да спомена само колата Ескорт 1.6 96г. хеч
За душата , очите са като грахови зърна в постелята на принцеса - не й дават покой!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за възвратен клапан
Лично аз оставам с впечатлението, че си отстранил проблема, но искаш да разбереш "изпържил" ли те е майстора... Може и да бъркам, но това е граматическа темаintention написа: ...имах прроблеми с паленето и пробвах доста неща докато отстраня проблема ...

Ролята на клапана е да поддържа известно време (не знам колко дълго), създаденото от помпата налягане.
Такъв клапан може да има в самата помпа, но може и регулаторът на налягането да изпълнява тази функция...не знам как е при теб.
Колко време след като я загасиш не палеше? След 15 мин палеше ли?
Като дадеш на контакт чуваше ли помпата?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за възвратен клапан
Клапана подържа налягането в горивната с-ма за постоянно(седмици и дори месеци). Сложен е за да може да палиш лесно от първия път, а не да въртиш докато помпата качи налягането в цялата с-ма.
п.п. Оправили клапана или направо го смени с нов.
п.п. Оправили клапана или направо го смени с нов.
Автомобилен ретро клуб Shark
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за възвратен клапан
Не мисля, че е нужно да се поддържа налягане от 3-4 атм. в продължение на седмици и месеци, при положение, че помпата вдига това налягане за 1-2 сек.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за възвратен клапан
Като изключиш двигателя и помпата спира да работи. Тогава горивото, което е в горивопровода се връща в резервоара, ако го няма този клапан. След като дадеш на контакт се чува помпата как заработва, за около 2сек. Ако клапана работи тогава налягането се вдига. Ако не работи-това време, за което помпата трябва да нагнети горивото, тя работи за да компенсира изтеклото гориво и чак тогава се вдига налягането.
Автомобилен ретро клуб Shark
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за възвратен клапан
".....и казаха че е от възвратния клапан на остатъчното гориво...."
По пътя на остатъчното гориво няма такъв клапан, вероятно са имали предвид вакумния регулатор на налягането в който има клапан, и който клапан се отваря в зависимост от разреждането във всмукателните колектори. Колкото по-вече натискаме газта се отваря и дроселовата клапа и се създава разреждане във всмукателните колектори, това разреждане придърпва мебраната на регулатора и притваря клапана за връщане на остатъчното гориво към резервоара, целта е да се поддържа оптималното налягане на горивото към инжекторите при всички режими на работа на двигателя.
Самата горивна помпа има два клапана:
1. Предпазен клапан на входа на помпата, който не позволява прекомерно завишаване на налягането в тръбопровода.
2. Възвратен клапан на изхода на помпата, който се отваря от налягането когато помпата работи, при спиране на помпата се затваря и не позволява връщане на горивото към резервоара през нея, с което се поддържа определено налягане в нагнетателния тръбопровод дори при спрял двигател, целта е при начално палене в системата да има налягане за палене от раз.
По пътя на остатъчното гориво няма такъв клапан, вероятно са имали предвид вакумния регулатор на налягането в който има клапан, и който клапан се отваря в зависимост от разреждането във всмукателните колектори. Колкото по-вече натискаме газта се отваря и дроселовата клапа и се създава разреждане във всмукателните колектори, това разреждане придърпва мебраната на регулатора и притваря клапана за връщане на остатъчното гориво към резервоара, целта е да се поддържа оптималното налягане на горивото към инжекторите при всички режими на работа на двигателя.
Самата горивна помпа има два клапана:
1. Предпазен клапан на входа на помпата, който не позволява прекомерно завишаване на налягането в тръбопровода.
2. Възвратен клапан на изхода на помпата, който се отваря от налягането когато помпата работи, при спиране на помпата се затваря и не позволява връщане на горивото към резервоара през нея, с което се поддържа определено налягане в нагнетателния тръбопровод дори при спрял двигател, целта е при начално палене в системата да има налягане за палене от раз.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за възвратен клапан
В името на науката отворих моя възвратен клапан за да покажа какво има в него. Не си мислете, че съм го направил цивилизовано- направо го разрязах с ножовката 

Последна промяна от Sasho85 на 13 юли 2010, 23:28, променено общо 1 път.
Автомобилен ретро клуб Shark
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 11 окт 2009, 20:12
- Модел на автомобила: Vw Passat tsi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за възвратен клапан
пичове от къде може да се купи такъв клапан
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост