Страница 1 от 1

Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 21 юни 2008, 15:14
от intention
здравейте колеги
имам въпрос , имах прроблеми с паленето и пробвах доста неща докато отстраня проблема горивен въздушен филтър бензинова помпа свещи
не успях да намеря проблема закарах я на чичо доктор и казах че е от възвратния клапан на остатъчното гориво :?
Не разбирам достатъчно ама кажете вие , знам го какво представлява може ли да е от него колко пари струва да се купи ?

забравих да спомена само колата Ескорт 1.6 96г. хеч

Re: Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 22 юни 2008, 16:10
от cocoff
intention написа: ...имах прроблеми с паленето и пробвах доста неща докато отстраня проблема ...
Лично аз оставам с впечатлението, че си отстранил проблема, но искаш да разбереш "изпържил" ли те е майстора... Може и да бъркам, но това е граматическа тема :D
Ролята на клапана е да поддържа известно време (не знам колко дълго), създаденото от помпата налягане.
Такъв клапан може да има в самата помпа, но може и регулаторът на налягането да изпълнява тази функция...не знам как е при теб.

Колко време след като я загасиш не палеше? След 15 мин палеше ли?
Като дадеш на контакт чуваше ли помпата?

Re: Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 23 сеп 2008, 18:58
от Sasho85
Клапана подържа налягането в горивната с-ма за постоянно(седмици и дори месеци). Сложен е за да може да палиш лесно от първия път, а не да въртиш докато помпата качи налягането в цялата с-ма.

п.п. Оправили клапана или направо го смени с нов.

Re: Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 25 сеп 2008, 14:50
от cocoff
Не мисля, че е нужно да се поддържа налягане от 3-4 атм. в продължение на седмици и месеци, при положение, че помпата вдига това налягане за 1-2 сек.

Re: Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 25 сеп 2008, 18:09
от Sasho85
Като изключиш двигателя и помпата спира да работи. Тогава горивото, което е в горивопровода се връща в резервоара, ако го няма този клапан. След като дадеш на контакт се чува помпата как заработва, за около 2сек. Ако клапана работи тогава налягането се вдига. Ако не работи-това време, за което помпата трябва да нагнети горивото, тя работи за да компенсира изтеклото гориво и чак тогава се вдига налягането.

Re: Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 26 сеп 2008, 11:11
от tankovbg
".....и казаха че е от възвратния клапан на остатъчното гориво...."
По пътя на остатъчното гориво няма такъв клапан, вероятно са имали предвид вакумния регулатор на налягането в който има клапан, и който клапан се отваря в зависимост от разреждането във всмукателните колектори. Колкото по-вече натискаме газта се отваря и дроселовата клапа и се създава разреждане във всмукателните колектори, това разреждане придърпва мебраната на регулатора и притваря клапана за връщане на остатъчното гориво към резервоара, целта е да се поддържа оптималното налягане на горивото към инжекторите при всички режими на работа на двигателя.
Самата горивна помпа има два клапана:
1. Предпазен клапан на входа на помпата, който не позволява прекомерно завишаване на налягането в тръбопровода.
2. Възвратен клапан на изхода на помпата, който се отваря от налягането когато помпата работи, при спиране на помпата се затваря и не позволява връщане на горивото към резервоара през нея, с което се поддържа определено налягане в нагнетателния тръбопровод дори при спрял двигател, целта е при начално палене в системата да има налягане за палене от раз.

Re: Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 30 окт 2008, 11:11
от Sasho85
В името на науката отворих моя възвратен клапан за да покажа какво има в него. Не си мислете, че съм го направил цивилизовано- направо го разрязах с ножовката :twisted:

Re: Въпрос за възвратен клапан

Публикувано: 11 окт 2009, 20:14
от player
пичове от къде може да се купи такъв клапан