Страница 1 от 1
					
				Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 10:49
				от Alberic
				Здравейте. Имам Фиеста 1.1 '92, за пръв път от както я имам ми се случва подобно нещо. От никаде преди няколко дни започна да ми свети индикацията на акумилатора на изгасен мотор. Прочетох в книжката, че при светене на тази индикация било то при запален или изгасен мотор, трябва да се отиде до най-близкия сервиз. Помислих си, че проблема е в акумулатора и купих чисто нов. След като го сложих обаче, лампата все още си светеше на изгасен мотор. Интересното е, че като цяло тази лампа заедно с онази за маслото светят само като дам на контакт, а сега акумулаторната индикация свети постоянно на изключен мотор, а при контакт свети само лампата за маслото. Някои има ли идея какво става? Има ли някои фантомен консуматор, проблем с акумулатора или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 14:56
				от diggers
				Виж дали ти зарежда динамото!Ако зарежда...лампата може и да има някакво зацапване и да свети от това!
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 15:11
				от nikolovvd
				По принцип!
Когато е изваден ключа или колата не е на контакт нищо не бива да свети по таблото.
При подаване на контакт свети индикацията за маслото и акумулатора, защото няма налягане на маслото и акумулатора не се зарежда, понеже двигателя не работи.
След запалването на двигателя трябва да гаснат.
Нещо да е пипано по колата в близките 1-2 месеца?
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 17:45
				от samsung_bg
				Като вкараш и завъртиш ключа в положение преди контакт(само да отключи волана) ако светва лампата и после при контакт угасва... търси си масата,губи се някъде.
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 18:01
				от HACKO
				Мисля си за пробит диод на генератора.
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 20:07
				от Tezz
				Подкрепям мненйето на НАСКО,и ми се струва че освен дйод,ще се наложи и смяна ня плочката на динамото.Естествено,надявам се да не съм прав,че ще ти излезе по-солено 

 .
 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 20:32
				от Mondeo18TDI96
				доколкото си спомням - по принцип ламБата за възбуждането може да свети САМО при ключ на контакт !
виж дали няма някакво реле за възбуждането на генератора (залепнало) което се у-ва от контактния ключ !
иначе опукан диод(и) или скапан регулатор е най-близкото !
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 12 авг 2009, 22:03
				от Alberic
				Благодаря на всички за мненията и съветите, утре ще поровя под капака.
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 02 сеп 2009, 17:52
				от becinko
				Според мен , първо провери динамото, запали си двигателя и махни една от клемите да разбереш дали бачка динамото и дори ако колата продължи да  работи ,но се затормозява и то стабилно значи има някакъв проблем.А може и да е дала на късо някаде или нещо от сорта ... на моята фиеста лампата за ръчната свети постояно .. вс може да е но първо провери динамото
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 02 сеп 2009, 18:17
				от evg2
				махни една от клемите да разбереш дали бачка 
Това не го правете никога
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 02 сеп 2009, 20:17
				от DigiPro
				
  Тези дни отидох да връзвам ново радио на колата на един приятел - Citroen AX '92г. 1,1 бензин. При него като е изваден ключа нищо не свети. На първа степен на която работи само радиото му свети и лампата за акумулатора. После на втора степен (на контакт) пак свети + останалите лампи за масло и т.н. Като запали двигателя си изгасват всички лампи. 
Въпроса ми е какъв може да е проблема при него? 
П.С. Наскоро сменял акумулатор. Незнае откога свети по този начин лампата, но преди не светела.
 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 08 сеп 2009, 22:29
				от becinko
				evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка 
Това не го правете никога
и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???
 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 09 сеп 2009, 21:24
				от DigiPro
				becinko написа:evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка 
Това не го правете никога
и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???
 
То не е проблем да махнеш клемата при работещ двигател, обаче колата да е Лада, Москвич или друга без никакви компютри и електроники, които да изгорят.
 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 10 сеп 2009, 10:21
				от nikolovvd
				ДА, ДА!!!
На Москвич Алеко при откачен акумулатор може да се измерят пикове до 160 волта от генератора.
Ако колата е пълна с електроника (както са по-новите автомобили) ще убиеш всички филтрови кондензатори, които в най-добрия случай са до 63V, а в най-лошия до 16 или 25V.
Генератора дава пулсиращо трифазво напрежение. Акумулатора играе ролята на филтров кондензатор и изправя това напрежение. При повреда в едно от рамената на моста на изправителя, той (акумулатора) тушира този проблем. Тогава обаче зареждането няма да е ефективно.
			 
			
					
				Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.
				Публикувано: 10 сеп 2009, 10:31
				от diesel1.6
				Alberic написа: или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?
Оправи си динамото. Жичката за лампата идва от него. Не пробвай да откачаш акумулатора при запален двигател.