Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
veselin72
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 30 авг 2009, 12:56
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от veselin72 » 04 окт 2009, 18:48

Вярно ли Zetec SE 1.6 не може да се ремонтира? Искам да си купя фокус и мислех да е с тоя мотор. Обаче сега като прочетох това,не знам вече какво да правя. Значи,ако се окаже,че има запекли сегменти,нищо не може да се направи? Как да се установи състоянието на двигателя преди покупката? А 1.8 конструктивно различен ли е?

Потребителски аватар
teosound
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 31 авг 2009, 16:42
Модел на автомобила: ford focus Zetec 2.0 96kw
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от teosound » 08 окт 2009, 14:53

Ако имаш възможност вземи си FOCUS 2.0 -супер здрав мотор.Поне при мен издържа на големи натоварвания вече 2 години без никакъв проблем.Данъка не е чак толкова проблемен - около 160 лв лв. тоест по 50 стотинки на ден :D за цяла година - а разликата да караш по-мощен автомобил си е гъделче.Супер здрава ходова част.Разход на масло - около 200 грама на 10 000 - само с FORD FORMULA go karam 5W30.Автомобила е на 95 000 км - НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ - даже и VSS датчика -където дават проблеми не ми се е развалял!Така`че избора си е твой - но съм карал досега само ФОРД и съм нямал проблеми - _friends_.Имам и Сиера 2000 ghia - и тя е желязна кола -супер здрава и запазена и си ги карам и двете за сега.

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от bodurov » 08 окт 2009, 15:09

veselin72 написа:Вярно ли Zetec SE 1.6 не може да се ремонтира? Искам да си купя фокус и мислех да е с тоя мотор. Обаче сега като прочетох това,не знам вече какво да правя. Значи,ако се окаже,че има запекли сегменти,нищо не може да се направи? Как да се установи състоянието на двигателя преди покупката? А 1.8 конструктивно различен ли е?
Здравей колега!Моя фокус е с такъв мотор и аз се притеснявам от тези приказки,но четох някъде където бяха изброени моторите и там срещу 1.6 16W 101PS в скоби беше добавено "препоръчва се".Иначе аз съм изминал 40хил.км и проблемите досега се изразяват в смяна на паразитна ролка на пистовия ремък и изг.бобина/запалителна/.Като цяло съм доволен,но мотора е малко слабичък,засилва се и му се чувства мощността след 2500-3000об/мин.Оставям те да си прицениш сам.
Изображение

veselin72
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 30 авг 2009, 12:56
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от veselin72 » 08 окт 2009, 22:35

2.0 не знам как ще ми се отрази финансово поради разхода и затова си мислех за 1.8 .Бихте ли споделили колко харчат колите ви? Но защо 1.8 не се препоръчва от специалистите,както спомена някой в темата? Все пак 1.6 най-добре ще ми допадне,но като знам какъв съм карък,малко се уплаших. Ако се случи да гори масло поради изхабени сегменти,ще закъсам здраво.Дали пък да не се насоча към една астра полицейска? Ама пък фокуса толкова много ми харесва!

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 722
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от ffmk1l » 09 окт 2009, 07:52

Повечето хора погрешно смятат, че колкото е по-голям двигателят на едно и също купе, то тя непременно ще гори повече. Помисли малко, повече коне дърпат същите килограми, двигателя не се натоварва толкова и не влиза в такива обороти, както например 1.6. За сведение само ще ти кажа, че 1.8 гори повече от 2.0 двигател.
И още нещо, 2.0 двигател се е използвал за база на моделите ST-170 и RS, съответно 173 и 216 к.с. А наскоро един мой познат ми каза, че е видял турбиниран Зетек 2.0, от който са изкарани 300 к.с. Сам прецени какъв потенциал и съответно ресурс притежава големия мотор, и кога ще го ремонтираш. Ако случиш на добър мотор, само ще сменяш масло и ще даваш газ.
Търси 2.0 двигател, и ще ме черпиш после. Те без друго са и по-евтини, заради хорската заблуда. ;): Не се търсели много заради кризата. ;):

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от Edinuser » 09 окт 2009, 11:30

И аз съм за 2.0 мотора - винаги имаш мощ за изпреварване, а и ако имаш климатик (което вече е почти задължително) 2.0 е по-добрият избор.
На градско не гори много по-вече (зависи как се кара, разбира се), 2.0 позволява да караш в града на висока предавка с ниски обороти. Аз на градско почти не превишавам 2-2500 оборота.
Най-голямата разлика в данъка е до 100КС и над 100КС, а не толкова в литрите на мотора.
На Мондеото знам че 1.8 и 2.0 моторите имат маслени разпръсквачи за охлаждане на буталата, което води и до по-малко износване, а 1.6 няма такива.

Ако искаш икономия на гориво - вземи си Фиеста.

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от expl0de » 19 окт 2009, 20:18

Според мен 1.8 или 2.0, аз карам 1.6 и много се дразня като трябва да изпреваря камион по нагорнище примерно, особено с лятото и климатик си е зоооор. Другата ни кола е дизел 170 коня и като се кача от нея на форда все едно съм спрял. Та общо взето и аз си мислех че 100 коня върви, ама беше само докато не карах нещо, дето наистина дърпа.

tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от tyres » 18 дек 2009, 13:42

Аз търсех 2.0 фокус , но като цяло са рядкост в БГ ,а и намерих чудесно запазен 1.8 и не мислих 2 пъти.В крайна сметка 1.8 е по-пъргав от двойката.Но губи от 100 нагоре което си е обяснимо отвсякъде. Конструктивните им разлики са минимални като 2.0-та има маслени разпръсквачи под буталата което и дава предимство при тунинг над 200 коня.Иначе като динамика 1.8цата е чудесна! Много съм доволен. Смятайте че за да се постигнат 115 коня мотора е бил спънат здравата... Реалната му мощност без особени промени е около 130-135 коня. От цялата писаница извода е ,че 1.6 въобще не го споменавам.Пълна мизерия е.Въпроса е 1.8 или 2.0 съответно състоянието на коя кола е по-добро.
There's no other school like the oldschool

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 722
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от ffmk1l » 18 дек 2009, 15:59

1.8 не е по-бърз от 2.0 при никакво положение. ;):

tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от tyres » 20 дек 2009, 02:07

Абе не съм сигурен.Принципно и аз се съмнявам ,но имаме предвид ,че съм чел по английските форуми че е по-пъргав в началото.. Със сигурност това трябва да се пробва! Ще е интересно сравнение.
Последна промяна от tyres на 05 сеп 2010, 18:41, променено общо 1 път.
There's no other school like the oldschool

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от JoroM » 24 мар 2010, 02:26

Относно избора измежду трите мотора: 1.6 е всепризнат за най-балансирания и надежден двигател изобщо измежду всички мотори на Фокус, и факта че все още се предлага след повече от 10 год. трябва да ви говори нещо....тва обаче не може да се каже за 1.8 и 2.0 моторите които отидоха в миналото.
За мен 1.8 е изключително безсмислен двигател, понеже като вървеж е много по-близо до 1.6 отколкото до 2.0
Без значение кво пише в брошурите, 1.6 на Фокус е доста пъргав и реално ускорява за 10,3 сек до 100...точно за колкото ускорява и 1.8
За мен избора би бил: 2.0 или 1.6, а 1.8 го изключвам тотално от сметките понеже освен че не върви, има голям проблем с прегарянето на клапаните на газ...мноого по-голям от на 1.6 и 2.0
2.0 съм карал, но беше строшен от каране и вървеше по-малко от три различни 1.6 които пробвах след него!
В читав 2.0 само съм се возил и бях впечатлен от вървежа му въпреки че вече притежавах А3 1.8Т с чип....много ми хареса Фокуса как въртеше гумите на втора при превключването.
Ако сте по-агресивен шофьор, 2.0 естествено, но и 1.6 изобщо не е за изхвърляне....дооста значително по-мощни коли съм опуквал и на гонки и на дълъг път....не ми се изброява, но са наистина доста....и още нещо, все още нямам загуба на 400 м от кола 100 коня, а Фокусчето ми си е напълно сток...даже катализатора не съм махнал още... :wink:
Ако сега трябваше да си избирам Фокус, бих взел 2.0. първо че след като 1.8Т-то ми е около 230 коня, Фокусчето 1.6 ми малее(но няма да го продам), и второ че 2.0 са с ковани бутала и мога да му сложа турбо....а тва ми е една мечта, да карам Турбо Фокус...ако имах 2.0 досега да го бях турбинирал.
Искам да уточня още нещо: Фокус 1.6 има Зетек-S и Зетек-SЕ, като S е до средата на 2000г, и е с хидравлични повдигачи на клапаните, а Зетек-SЕ е от средата на 2000г до 2002 и е с т.н. парички....та за кой точно Зетек 1.6 става въпрос че бил НЕ ремонтопригоден :?:


ПС: Не бях влизал във форума половин година, щото тук влизах само ако имах проблем...че се бяха насъбрали няколко ЛС-та...да не ми се сърдят тези които са ми ги пратили...че се бях посветил изцяло на 1.8T-то и само в аЛди форума шетах.

tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от tyres » 24 мар 2010, 16:25

Просто не знам как човек може да изговори толкова много глупости в 1 пост.Да започна с кованите бутала на 2литровия. *00134* *00134* *00134* Просто върха. 1.8 и 2.0 са един и същ мотор конструктивно.Говориме за зетек R. Да ,1.8 е малко спънат ,но това е от маркетингови съображения ,лесно може да достигне 2.0та като сила ако се отпуши.При 1.6 няма такъв вариант то си е просто гроб.За прегаряне на клапани може да се говори само за първите две поколения на зетек-а т.е. не и за фокуса нещо си чел накриво.В крайна сметка избора действително е 1.8 / 2.0. 1.6 го забравете освен в catheram или westfield
There's no other school like the oldschool

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от JoroM » 24 мар 2010, 20:45

Мноо ги разбираш нещата ей :lol: ...ай отиди при някои газаджия го питай кой е най-проблемния мотор на Фокус на газ да видиш кво ще ти каже.
Последна промяна от pepy1 на 24 мар 2010, 21:16, променено общо 1 път.
Причина: непристоен език

tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от tyres » 25 мар 2010, 21:20

*00134* *00134* *00134* *00134* *00134* *00134* *00134* Газаджиите какво разбират от 1.8 зетек камо ли от двигатели . Освен да осират моторите друго така или иначе не могат!Дреме ли ми като гледаш дали на'ще прости газаджии имат проблеми с мотора? Да са го правили да върви на газ? Страшен лаф каза!
There's no other school like the oldschool

tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от tyres » 25 мар 2010, 21:21

Абе ти да не караш ауди-то на газ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Последна промяна от pepy1 на 25 мар 2010, 21:42, променено общо 1 път.
Причина: непристоен език
There's no other school like the oldschool

focus2000
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 10 яну 2010, 13:12
Модел на автомобила: focus 2.0i Zetec 136hp Ghia
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от focus2000 » 13 апр 2010, 00:15

Още един глас за 2.0 мотор. Вече 3 години карам такъв фокус проблеми с мотора не съм имал никави, виж за другите неща няма да споменавам :D

Потребителски аватар
radosten
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 19 яну 2010, 15:27
Модел на автомобила: ford fokus 1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от radosten » 30 апр 2010, 17:09

Нека да кажа и аз нещо колега първо реши за какво ти трябва фокуса 1.8 и 2.0 вървят почти еднакво изпробвано е както каза колегата 1.8 е спънат доста може да се отпуши с леко препрограмиране на компютъра и става 130 к.с колкото 2.0 ката по въпроса за клапаните аз съм с газов инжекцион и вече 22к нямам проблеми с клапаните,но има едно устроиство флаш лубе монтираш и яко газ държа да спомена,че рядко карам под 4к оборота,но пак казвам и двата мотора са добри важното е да оцелиш подържана кола иначе здраво окачване много добра електроника абе колица си е фокуса това е.

shtoto
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 15 мар 2011, 16:24
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от shtoto » 18 юли 2011, 18:17

disc написа:
amdinside написа:Проблем на Фокус 1.6 е ,че гори повече масло (5w30,5w40), но това е ако се кара по-дълго на високи обороти (например 4000).
По скоро бих казал, че проблема с маслото е генерален, а не от високите обороти (много високи ли са 4000 оборота за един бензинов двигател, който е със максимален въртящ момент 145 н.м/4000 и ограничител на 6450 об/мин ?)! Двигателя е разработен от Ямаха за Форд. Двигателя е не ремонтируем! Може да смените гарнитура на главата, гумички на клапани, клапани, пружини и други такива. Но ако искате да отворите картера - изненада, няма гарнитура! Да не говорим за бутала, лагери и така проблемните "след 4000 оборота" сегменти. Да кажем, че си направите сегменти (?!?), за да ги монтирате трябва да свалите буталата. Тук вече работата наистина загрубява! Няма моменти на натягане на основните лагерите, и още по-лошо -> Не може да свалите лагерите, защото те са в един цял корпус "скара". Свалите ли "скарата" - хвърляте двигателя. Тя е алуминиева, както и целият двигател и веднъж затегната в завода не може да са се сваля иначе се покривява и става неупотребима както и целият двигател (според сервизната литература на Форд).
Разбира се има решение! МотоПфое със радост ще ви продадат цял, нов двигател (необорудван) за 2000 и малко лв., НО ако върнете вашият стар двигател ще направят отстъпка от цели 150 лв.!!! (тук вече ги подозирам, че продават рециклирани двигатели!)
Има и решение No:2 - братушките се хвалят, че са открили тайната на Форд и могат да ремонтират с гаранция Zetec-Se двигателите, но не казават как :) Пращате двигателя и го получавате ремонтиран :)

Може би горе изложеното, подплатено с малко факти ме е накарало да напиша "Не на 1.6 двигател" :wink:

Колега написаното от теб е абсолютно невярно. Двигателя на фокус 1.6 си се ремонтира като всеки нормален двигател. Потвърждавам го от личен опит тъй като се наложи при мен смяна на проблемните сегменти поради висок разход на масло.

Поздрави.

Поздрави

hellski
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 02 яну 2011, 18:58
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от hellski » 27 юли 2011, 20:02

Според мен или 1.6 или 2.0 зависи на кой за какво му трябва колата.Аз съм с 1.6, 2000г-август ,и честно да ви кажа не сам любител на високите скорости,но 150-160 може да ги поддържа спокойно на мене повече не ми трябват апак и нали в БГ пътищата са "много добри".Разход на дълго-6,градско-8,на мене лично ми е екстра данък 30 лв.С по силния двигател ( 2.0) скача данък(170),гражданска,разход за гориво, но ако има пари човек да си вземе 2.0.По някой път ми иде и да го сръчкам и не се представя лошо. п.с ако сам в германия или някоя читава дуржава тогава повече ще се тревожа с къф двигател съм. Успрех на всички "фокусници" :D

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Мнение от hristov008 » 23 окт 2015, 20:49

Е, кажете в край на сметка 1.6 може ли да се ремонтира или не? Приятел, ако тръгваш да вземаш кола с идеята, че някога евентуално ще се наложи да правиш основен ремонт,си вземи лада. Аз карам 1.6 две години и 25000 км и мога да кажа, че съм доволен от автомобила. Не гори масло. Разбира се го поддържам качествено, но не и прекалено. Колата си иска своето и ако ти изискваш от нея трябва да я поддържаш. Ако се наложи да правя ремонт за 1500-2000 лева ще я закарам директно на вторични суровини.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта