Страница 1 от 3

Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 17:47
от elmismo
Здравейте,
както виждате съм нов във форума и преди всичко искам да Ви поздравя!

Имам желание да си сменя колата и се спрях на Форд Фокус (стария '97-'04 ). В момента карам Пежо 306 XS 1.6 90к.с.'98, но ми изникна възможност да се сдобия с Фокус. Сега обаче се колебая с какъв двигател да е...(бензинов)? Ето тук вече ще Ви помоля за помощ.
Нека каращите Фокус да споделят с мен и с други като мен, на които им предстои покупка на Форд Фокус, какви са плюсовете и минусите на този модел. Разтърсих се из форума, но не намерих синтезирана на едно място информация за разход на различните двигатели, поддръжка, консумативи, данък...и т.н. За какво да гледам при покупката; на кое да обърна внимание и кое не е толкова важно. Слаби места и т.н.

До тук стигнах до следните изводи:
Разход: (ще говоря само за бензинов двигател - такъв искам)
1.6 - около 8/9 в града, около 6 извън града;
1.8 - около 10/11 в града, около 7 извън града;
2.0 - около 12/13 в града, около 8 извън града;

Данък:
1.6 - около 60 лв.
1.8 - около 140 лв.
2.0 - около 165 лв.

Консумативи:
За всички около 500 лв. за смяна на масло, ремъци, ролки, филтри.

Моля, ако има грешки поправете ме.
Очаквам и вашите съвети към желаещите да карат Форд Фокус.
Успех и много безаварийни километри!

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 17:51
от disc
Накратко - не купувай 1.6 !!! В никакъв случай !!! !!! !!!
Надълго - може би довечера.

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 18:59
от samsung_bg
disc написа:Накратко - не купувай 1.6 !!! В никакъв случай !!! !!! !!!
Надълго - може би довечера.
Е, не е лош Фокуса с 1.6 :) Доста съм карал такъв. Като динамични характеристики е почти същия като моята Фиеста, пък тя си е острилка отвсякъде :D:

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 19:51
от viktor8881
disc написа:Накратко - не купувай 1.6 !!! В никакъв случай !!! !!! !!!
:?: :?: :?: Какво им има на Фокусите 1.6 :?: :?: :?:

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 19:56
от elmismo
Бих се радвал на малко по-изчерпателни отговори. Например кой от какво е доволен, от какво е недоволен, какво му прави проблеми, какво го дразни...

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 20:04
от viktor8881
Данъка на 1.6 е около 30 лв.
Аз засега съм доволен от моя. Правеше ми проблем придърпване при потегляне, но след смяната на кабелите се оправи.
Единствено в момента, обаче не мисля да се занимавам поне засега с това, че неможе да вдигне повече от 160 и на газ и на бензин :mrgreen: Гори ми добре 10 газ градско и 7,5 извънградско с климатик.

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 20:24
от S_C
Нещо като правило е при избор на стара кола да не се взима най-малкия и най-големия мотор.
Най-малкия,защото по принцип най-ниското ниво на двигатели и оборудване е компромис отвсякъде и с времето дава купища дефекти.
А най-големия...който е имал пари да купи най-големия двигател,обикновено си е правил сметката и как ще го кара.Иначе за какво му е топ модела..

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 05 сеп 2009, 22:26
от amdinside
Проблем на Фокус 1.6 е ,че гори повече масло (5w30,5w40), но това е ако се кара по-дълго на високи обороти (например 4000).
Иначе си е добре колата, евентуално проблем е и бензиновата помпа, но това важи и за другите.
Плюс е, че има най-нисък данък.
Разхода е по-малък, но в града отива към 10 (по каталог 9.4), само 1.4 има към 9/100 в града, значение имат и гумите.
Най-добрият (евтиният) вариант може би е Фокус 1.6 с гуми 185/65/R14

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 06 сеп 2009, 10:08
от disc
amdinside написа:Проблем на Фокус 1.6 е ,че гори повече масло (5w30,5w40), но това е ако се кара по-дълго на високи обороти (например 4000).
По скоро бих казал, че проблема с маслото е генерален, а не от високите обороти (много високи ли са 4000 оборота за един бензинов двигател, който е със максимален въртящ момент 145 н.м/4000 и ограничител на 6450 об/мин ?)! Двигателя е разработен от Ямаха за Форд. Двигателя е не ремонтируем! Може да смените гарнитура на главата, гумички на клапани, клапани, пружини и други такива. Но ако искате да отворите картера - изненада, няма гарнитура! Да не говорим за бутала, лагери и така проблемните "след 4000 оборота" сегменти. Да кажем, че си направите сегменти (?!?), за да ги монтирате трябва да свалите буталата. Тук вече работата наистина загрубява! Няма моменти на натягане на основните лагерите, и още по-лошо -> Не може да свалите лагерите, защото те са в един цял корпус "скара". Свалите ли "скарата" - хвърляте двигателя. Тя е алуминиева, както и целият двигател и веднъж затегната в завода не може да са се сваля иначе се покривява и става неупотребима както и целият двигател (според сервизната литература на Форд).
Разбира се има решение! МотоПфое със радост ще ви продадат цял, нов двигател (необорудван) за 2000 и малко лв., НО ако върнете вашият стар двигател ще направят отстъпка от цели 150 лв.!!! (тук вече ги подозирам, че продават рециклирани двигатели!)
Има и решение No:2 - братушките се хвалят, че са открили тайната на Форд и могат да ремонтират с гаранция Zetec-Se двигателите, но не казават как :) Пращате двигателя и го получавате ремонтиран :)

Може би горе изложеното, подплатено с малко факти ме е накарало да напиша "Не на 1.6 двигател" :wink:

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 06 сеп 2009, 13:19
от amdinside
При каране в града проблеми с маслото няма.
Забелязах, че гори масло ако се кара дълго време (например 1-1.5 часа) на обороти над 3000 (има една тема за повишен разход на масло http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... .6#p156559" onclick="window.open(this.href);return false;)

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 06 сеп 2009, 21:55
от Next
НЯМА такова нещо да ви гори масло 1.6 мотора просто сте попаднали на каручка. Аз карам такъв доста често отскачам до Гърция и държа 170-180км.ч така ,че не е проблем скороста или високите обороти моят го взех чисто нов от магазина. Максималната му скорост е 200км.ч който не вярва може да постна снимка но жалкото е ,че неможе да ги подържа в никакъв случай, харчи найстина малко като се кара спокойно и мога да кажа ,че за купето си (седан) е доста динамичен. И да не забравяме, че на всички автомобилни пройзводители от 4 цилиндровите мотори 1.6 е най безпроблемния мотор. _friends_ .
Поздрави!
забравих да спомена ,че от смяна на смяна на масло в сервиза на МП ми оставят 1 литър масло което не го барам до следващата смяна в смисъл не ми харчи и грам масло дори последният път малко превиших направих 28 000 км. вместо 20 000 ама пак нямаше нужда от доливане :lol:

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 06 сеп 2009, 22:19
от grigo
Колега, тук няма да се съглася с другият колега за двигателя 1.6 бензин! Предишната ми кола беше фокус 1.6 комби 2000г. Значи двигателя беше на уж 125 000 като го купих. Казвам уж , защото не знаех със сигурност на колоко реално е колата.Изглеждаше много запазена , затова се съгласих с търговеца.
Да напиша за самата кола. Преди да го купя имах ескорт 1.4 бензин 74 коня 96.г. Голям дерт имах с него.Нонстоп ремонти по цялата кола.Затова доста четох и събирах /около 6-7 месеца/ информация от всевъзможни източници за модела фокус и неговите плюсове и минуси.Най подробно можеш да прочетеш в началната страница на форума в раздела плюс -минус.Карах фокуса 2 години или 25 000к.Ходил съм с него до Германия 3 пъти и къде ли още не по-наблизо.За целия период на експлоатация съм сменил предна лява биалета , и шарнирен болт. Возията на комбито е чудесна /за хечбека на знам/ , вървенето е повече от прилично за тия 100 коня, а разходът наистина е както казват и другите колеги 10 градско и около 7 с климатик на извън градско.Този двигател го препоръчват специалистите като най-хармоничен за фокус.На скоро новия фокус с този мотор се класира на 6 повтарям на 6 то место по надеждност!! От близо 50 тина марки коли/ между тях и най - реномираните/. Естествено , че по- големия мотор ще е и по-динамичен , но с това идват и по- големите разходи.Ти си прецени за какво ти е колата и сам ще се ориентираш какъв мотор да вземеш.Само ще кажа , че 1.4 не се препоръчва , а 1.8 и 2.0 литра са от мондео . Ако имаш семейство и деца и ти трябва доволно голяма кола , вземай комби с 1.6 мотор .Хем няма да имаш големи разходи, хем няма да се изкушаваш да настъпваш много. Ако си без жена ,а само с гадже и искаш да късаш голфчета и астри по светофарите , и на магистралата , вземи хечбек 2 литра.Дизелът също спада към пестеливите / 90 коня/ а , ако е от 115 тдци , там нещата са друга губерня.Само за финал да добавя , че ако не си карал фокус до сега , разликата с пежо 306 е меко казано голяма/ в положителен аспект за форда/. Сега за финал да напиша нещо интересно /самата истина/.Имам приятел с алфа 155 1.7 бензин 115 коня.Не знам дали му беше в ред алфата но постоянно се гонеше с някой по улиците и много я хвалеше как върви.Един ден се случи да спре до мен на светофар .Свали стъклото и форсира алфата.Не чаках много и , когато светна зелено пичът се изстреля с пищене на гуми , а аз бях на метър и половина пред него , и до следващите светофари му дръпнах сериозно. Човека наистина призна форда след което, дълго разправяше на колеги алфисти за " семейното комби" на форд. Това малко "офтопик "беше но нямам друг пример да ти преведа за моторчето 1.6 Продадох колата на много добър приятел , който вече 2 години я кара и все ме благославят с жена му като ме видят ,защото сериозно се притесняваха от разходите по колата.После на друг мой познат му помогнах да купи същото комби пак с този мотор и той е много доволен човека.Даже ме представя на свои познати като човекът форд :lol: / 4 съм сменил затова/. Сега пак карам фокус но Ц-макс и пак е 1.6 , но дизел. Гледам във форума вече има страшно много фокуси и повечето са 1.6 мотор така , че и моята препоръка е за него. Това според мен е най добрия мотор на фокус 1.

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 07 сеп 2009, 12:50
от samsung_bg
disc написа:... Двигателя е не ремонтируем! Може да смените гарнитура на главата, гумички на клапани, клапани, пружини и други такива. Но ако искате да отворите картера - изненада, няма гарнитура! Да не говорим за бутала, лагери и така проблемните "след 4000 оборота" сегменти. Да кажем, че си направите сегменти (?!?), за да ги монтирате трябва да свалите буталата. Тук вече работата наистина загрубява! ...
Мой приятел си купи 2000г. от МП нов Фокус 1.6
Никога не е горил масло. Преди 3-4г. (беше на около 130000км.) спече сегмент.
Не знам майстора какво и как е разглобявал, но аз с очите си видях изваденото бутало.
С едно леко почукване сегмента е "освободил". Как го е сглабял после също не знам(но като го видя непременно ще разпитам каква е процедурата).
Сега този Фокус е на 180000км. и няма никакви проблеми.

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 07 сеп 2009, 13:23
от форд мк2
Аз не съм голям фен на бензина, но ще те споделя мнението че почти всеки си хвали колата. Аз нямам бензинова но се оглеждах преди и за такъв вариант. Та когато купувах моята гледах 1 ескорт и 2 мондеа с 1.8 16в мотора и 2.0. Динамични са и са сравнително надеждни. Според мен избора трябва да е между тия 2 двигатела и в крайна сметка вземи по- запазената кола!

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 07 сеп 2009, 16:21
от debug
Аз пък ще подкрепя disc, щото съм го ял дебелия с 1,6 на 130000км (истински). Лапаше по 1 туба масло - 5литра - за 10000км, и накрая остана без масло на път и даде фира биелен лагер. Равносметката - ~3500лева за нов оборудван блок плюс съответните гарнитури, ремък, ролки и труд (не в МП). Дали моят е бил калпав - не знам, ама не го искам повече тоя мотор. Сегашният - 2,0 - е на неизвестни километри, има си куп проблеми от различен характер, ама масло му сипвам по 500 грама от смяна до смяна. Настъпвам си го здраво, пък и студен даже. Гадното е, че в момента с 20 кинта бензин едва минавам 80 км градско... с неработещ IAT и откачена ламбда - и пак върви гада и ауспухът му е чист.

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 09 сеп 2009, 08:47
от vladi tanev
Аз също съм за или1,8 или 2,0 кубика а 1,6 за мен лично е някакъв компромис който не бих го допуснал а за данъка имам Мондео 1,8 115 коня и платих за тази година 95лв. така че ти сам си решаваш но пак повтарям по голямата кубатура е по добре и за самия двигател по бавно износване,по добра динамика.

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 09 сеп 2009, 17:49
от elmismo
Пичове, много благодаря за отговорите - особено на тези, които са били по изчерпателни по темата.
Все още не мисля за женене, така че изключвам варианта комби, седан - също. Спрял съм се на хечбек - много ми харесва беее.... :D :oops: Сегашното ми Пежо е 3-вратка (много се кефех, че е такова...ПРЕДИ), сега искам 100% да има 5 врати.
Писах Ви за съвет защото много се колебая с какъв двигател да е. Много мои познати ми хвалеха 1.6 като най-издръжливия и надежден, но те пък не карат Фокус и за това вашето мнение е по-ценно. Наистина ми се иска да има малко повече мощ, обаче ако са калпави големите двигатели - няма смисъл.
Освен с горенето на масло (често срещан проблем и при Пежо - изчезващ след смяна на гумички на клапаните със сваляне на глава :cry: ) имат ли Фокусите други често срещани проблеми? Как е ел. инсталацията?
Благодаря много за отговорите!

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 17 сеп 2009, 12:25
от elmismo
:?:

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 18 сеп 2009, 23:23
от ffmk1l
Колега, да кажа няколко думи и аз. Карам Фокус хечбек с двулитров двигател от година и половина. Горещо ти препоръчвам този мотор. Еластичен е, нямаш проблеми с изпреварванията. Относно разхода, минимум 7.5-7.6 извънградско, ако ти е по-тежък крака-около 9. Градско-минимум 9 през лятото и 10-11 през зимата. Много стабилна кола, много здрави спирачки - с дискове отзад. Спрямо 1.8 литровия мотор разхода е около 1 литър в повече, но специалистите не го препоръчват, или взимаш 1.6 с посредствена динамика, или по-добрия избор - 2.0 литров мотор. Малко по-твърдичко е окачването, на мен ми харесва.
По-голям двигател на същото купе означава по-дълъг живот за мотора.
Надявам се, че съм ти бил полезен.

Re: Focus 1.6 / 1.8 или 2.0 Плюсове и минуси?

Публикувано: 22 сеп 2009, 20:30
от elmismo
Охх - много се изкушавам и аз за силния двигател... :oops: ;):

П.П. Между другото - ако някой продава... да мята насам :) ;):