Страница 1 от 1
Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 01 мар 2010, 11:27
от fiestazetec
Струва ми се, че колата ми започна да се държи странно, 1-2 пъти имаше поднасяния, за късмет си я познавам, и успях да я удържа...
С добри гуми е, амортисьорите според последния тест се дръжат все още, предните спирачки са на по-малко от 3000км, задните са Ок след отваряне на барабаните за проверка...
На пътища с доста завои, без висока скорост като че ли има някакво допълнително приплъзване, аз се опитвам да имитирам АБС, като натискам няколко пъти леко спирачката...но не се получиха нещата...
Дали е от гумите или нещо друго? Не знам дали са за смяна задните, те са на 25-27 хил. км, струват ми се все още добре...Предните са на по-малко от 3000км...Дали не е от центровка за преден или заден мост?
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 01 мар 2010, 11:49
от paci
Правилно си се насочил!
По задния мост няма какво да се бара.
Проблема ти е по предницата според мен,но трябва да намериш добър стенд да я проверят и да ти кажат евентуално.
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 02 мар 2010, 15:25
от pav4o
Износва ли ти предните гуми неравномерно

.Ако да стент, но преди това си провери тампоните на носачите, ако са за смяна, сменяй също и погледни носачите за кривини

.Огледай старателно стабилизиращата щанга, тампоните здрави ли са, ако не са ще ти чукат.Погледнбни и биалетките да не би някоя да липсва, не да е разбита да
липва 
, (не се смейте имал съм такива случай биалетката изпаднало някаде по трасето

) равномерно ли ти държат спирачките, може да имаш и криви дискове, които да люлеят, като цяло това са пролемите, които се отсраняват лесно, за друго вече е сложно криви макверсони, криви бомбета и прочие, но не вярвам.
Поздрави

Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 02 мар 2010, 18:42
от fiestazetec
Какво наблюдавам- гумите са правилно износени...Обаче като ускоря докъм 60-70км/ч, до 90 някъде, в този интервал се чува виене, отпред е, сигурен съм...При по-високи скорости-100-120 не се чува. Биалетките са нови, на по-малко от 2000км...Провериха всичко, маншоните на полуоските не са мръднали, не изпускат масло...Преди 3000км смениха гумите отпред, като направиха баланс на всичките джанти пред мене, дори и на резервната гума.
Мисля да сменя скоро и задните гуми, пък да видим какво ще стане...
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 02 мар 2010, 18:43
от fiestazetec
Дали не може да сложа малко по-широки гуми, вместо 13 165, да са 175? И на същите джанти?
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 02 мар 2010, 19:23
от pav4o
fiestazetec написа:Дали не може да сложа малко по-широки гуми, вместо 13 165, да са 175? И на същите джанти?
Може

Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 03 мар 2010, 23:43
от Bonso
Имах същия проблем с моето Волво 850. На магистралата над 140 км/ч колата литкаше много здраво. A всичко по предницата ми беше наред. Гумите 205/55/15 почти нови. Направих реглажи и пак същото.
Ходих на тест за амортисьори - хората казаха, че били добре. Да ама не. Аз си знам, че няма как да са добре на 15 годишна кола и никога сменяни. Купих по- твърди амортисьори + нови пружини и колата заспа. Просто друг автомобил. Няма мърдане.
bonso
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 05 мар 2010, 12:08
от fiestazetec
Питах предишния собственик, който е имал колата над 6 години, той не си спомни за амортисьорите...
Сега въпросът идва- ако реша да сменя амортисьорите, може ли само предните, и само амортисьори ли да купя? Или нещо има допълнително към тях?
Като отида в магазина, да не се излагам...Има сега промоция за амортисьори- Sachs, добри ли са?
Гумите ще си сменя също, задните, за по-сигурно, не искам инциденти.
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 05 мар 2010, 12:30
от Doin
Трябва да се сменят на чифт,предни-задни, не е задължително да смениш и четирите накуп при условие, че ти е изпуснал само един. За марката на амортисьорите съм чул само хубави неща стига да са истински, аз съм с такива макар да не съм ги сменявал аз - доволен съм.
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 05 мар 2010, 12:48
от fiestazetec
Ясно е, че ако е изпуснал преден ляв, не става да се смени само този, въпросът ми е дали ще е някакъв проблем, ако сменя само предните, а задните ги оставя...И като отида в магазина, какво да кажа- 2 предни амортисьора? Не се ли сменя още нещо там?
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 05 мар 2010, 13:15
от nikolovvd
Както ти писаха - сменят се на чифт. С други думи сменяш или двата предни, или двата задни , или и четирите.
Така че спокойно можеш да смениш двата предни. Обикновино те изпускат първо и до една година и задните заминават.
Според възрастта и поддържането на автомобила можеш да смениш и тампоните, които държат амортисьора за купето, както и тампоните по стабилизиращата щанга и на носачите. Ако бях аз и имах достатъчно пари бих сменил и носачите и пружините. Така ще си сигурен, че предницата ти е О.К. в следващите 2-3 години, но при нашите пътища и това е много.
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 05 мар 2010, 13:51
от paci
Sachs ми сложиха МП заради същото оплакване.
Смених при тях и опорите на амортесьорите и прахозащитните маншони.
За малко Вещицата стъпваше много добре и после пак същата работа.
След по-малко от година време и по-малко от 10 000 км се появи луфт в предна дясна опора, МП не си поеха гаранцията защото амортесьорите които са ми сложили не били оригинални, още малко след това гръмна и Sachs-а на това място.
Отивам си при един от който съм адски доволен, слагаме един от старите амортесьори, слагаме нова алтернативна опора и човека ме прати на стенд.
На стенда вече се разбра какъв ми е бил проблема.
Сега е добре.
Определено се замисли за нови пружини като си тръгнал да сменяваш амортесьори.
Аз съм си със старите, но като се опарича да сменя предните амортесьори ще бъде заедно с пружините.
Re: Нестабилност на колата, при път
Публикувано: 05 мар 2010, 23:28
от ludavoda
Аз смених пружини на xr3i-то. Купих си APEX, спортни - около 250 лв. бяха, не помня точно. Имаше голям ефект. Надали обикновените пружини ще са много скъпи, моите са жълти, спортни и затова бяха по-скъпи...
Иначе съм карал Волвото на Бонсо, което е с нови пружини и амортесьори - (той е написал по-горе, но...)направо няма нищо общо - нова кола все едно караш
