Страница 1 от 1
Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 11 окт 2010, 22:31
от g_e_s_h
Здравейте, аз все още се спавям някак си с Ескортчето 91-ва, което карам, баща ми обаче смени Сиерата 91-ва 1,8 TD, която беше пред полуразпад за посочения в заглавието автомобил. Та имам няколко въпроса за него свързани с забележките на колата:
1. Индикаторът за колана на шофьорската седалка премигва непрекъснато, независимо дали коланът е сложен или не - това толкова безобидно колкото изглежда ли е, или е сигнал за по-сериозен проблем?

2. Индикаторът за накладките свети непрекъснато, колата обаче спира доста добре и не се чува стържене - изхабени ли са, или просто датчикът не е свързан при последното поставяне (ясно е, че не може да се каже само по описание, но ако някой има опит, моля да го сподели)
3. По време на движение, при превключване на трета предавка, ако не се изчака да паднат оборотите се чува дразнещ шум, все едно не си уцелил предавката - това на какво би могло да се дължи (при превключване на другите предавки няма проблем, независимо от оборотите)
Та това са основните неща които ме притесняват, иначе колата върви много стегнато, много ми хареса управлението, ускорението,комфорта и сигурността, която вдъхва по време на движение.
Благодаря предварително за отделеното време

Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 11 окт 2010, 23:05
от todorpp
Приятел аз съм със същата кола само че е 97. Лампата за накладките също светеше, но се оказа че ми е скъсан кабела,а накладките си бяха здрави. Погледни в някои сервиз накладките или ги погледни сам,ако се окаже,че са добре погледни кабела.Моя беше скъсан малко над буксата и почти не се забелязваше.Проблема си реших като си взех от морга един стар и си го насосах иначе новия датчик върви с нови накладки.А за проблема ти с трета предавка,по добре му обърнми внимание че не е от най приятните.Някой синхронизатор май ще ти прай бела.
Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 11 окт 2010, 23:31
от S_C
1.Не знам от къде взима сигнал този индикатор при Мондео-2..така,че тук не мога да помогна.
2.Индикаторът за накладките-там има два варианта.Първият е грешка в кабела-даден на късо.Вторият е да са монтирани накладки без куплунг за вклчването на този сензор и тогава пак ще свети (масовия случай,защото накладките без куплунг са 3-4 лева по-евтини).Все пак отвори да видиш за какво става дума.
3.Хроничен проблем на Мондео са тия МТХ скорости.Първите версии имат проблем с лагера на първичния вал,заради което почти всички Мондео-1 са с тропащи кутии.На някакъв етап Форд сменят доставчика на синхронизатори за трета предавка.В резутат на това всички следващи МТХ кутии са със стържеща трета.Отваряш кутията и сменяш синхронизатора.Това ти осигурява спокойствие за около стотина хиляди км.Няма друго известно решение на проблема със синхронизацията на трета предавка при МТХ.Фабричен дефект е.
Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 12 окт 2010, 16:19
от urgan
Какъв е този индикатор за колан за който говориш, това мондео няма такава екстра.
Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 12 окт 2010, 17:26
от S_C
Има.Системата е Seat Belt Warning System.Появява се в Мондео 2 по поръчка,в МК-3 е вече серийно.Просто е случил на кола,чиито предишен собственик я е поръчал тая глупост.
Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 12 окт 2010, 17:57
от urgan
Интерсно е това което казваш, а може ли автора на темата да каже къде се намира лампата за това чудо. Най добре някоя снимка.
Иначе да за МК3 знам че си е серийно. Имаше дори преди време такава тема, как да се направи това на МК2 и там никой нищо не каза по въпроса, поне така си спомням.
Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 12 окт 2010, 18:53
от g_e_s_h
Здравей, индикаторът се намира в най-лявата част на таблото, когато се видя с бащата, дано не забравя да го снимам, интересно, че не мига равномерно, когато закопчаеш или разкопчаеш колана се замисля за момент, и след това продължава да мига

Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 13 окт 2010, 20:33
от didon80
Това ти е индикатора за въздушните възглавници - има тема по въпроса там ще намериш отговора! Провери си накладките дали са с датчик за износване(трябва да има 2 проводника с букса), ако не са такива причината е ясна, ако имат може да са износени до датчика, като сложиш нови ще се оправи. Интересното е че третата предавка наистина има проблем със синхронизатора, който при мен липсваше, но в крайна сметка се появи когато мондеото направи 150к км, сега се усеща във високите обороти понякога, но с леко изчакване при смяната се преодолява неприятното стържене. Има и нещо друго, което открих - селектора на жилото на скоростния лост при кутията има една пластмасова втулка, която с времето се чупи и пада и така се получава голям луфт между жилото и лоста, което допринася за неточното превключване на предавките! Ако тоя елемент се подмени, смятам че нещата ще бъдат по-добре.
Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 14 окт 2010, 10:03
от urgan
Аз си помислих че може да го бърка с възглавниците затова му казах да покаже снимка.
Re: Мондео MK2 99 1,8 TD Ghia - няколко въроса
Публикувано: 16 окт 2010, 17:39
от g_e_s_h
Здравейте, най-накрая успях да го снимам, явно аз съм се заблудил (забелязал съм колана на човека, и не съм обърнал внимание на това пред лицето му

)

Отделно продавачът е обяснил така индикатора при продажбата (не ми се вярва да не е запознат)
Това нещо може ли да се спре, докато си мислех, че индикаторът е за колана, се опитах да изпълня стъпките от следното ръководство:
http://reviews.ebay.co.uk/Unlock-Mondeo ... 0004677736" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
но, нищо не се случи, опитах се да включа режима за самодиагностика от същото ръководство - отново не стана нищо.
Опитах се да reset-на компютъра са изваждане на бушони 4 и 11, но и това не реши проблема

.
Забелязах и още нещо, конзолата на която е подлакътника не седи стабилно когато я бутнеш настрани. Когато се опитам да я вдигна нагоре се усеща, че е здраво закрепена, но не седи стабилно при страничен натиск, търсих в разни ръководства, но не видях как се захваща и евентуално как бих могъл да я закрепя по-добре.
Edit: Видях, че колегата е писал по-нагоре, че има тема за този индикатор - ще я потърся.