Каране при yгасен двигател..?
-
- потребител
- Мнения: 107
- Регистриран: 17 фев 2009, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i
- Status: Извън линия
Каране при yгасен двигател..?
Здравейте колеги.ПРедварително се извинявам въпроса ми може и да е много тъп обаче все пак искам да се допитам до вас.Колата ми е форд скорпио големите американски.Вчера като карах реших да пробвам по наклон и големи завои да изгася двигателя и да пробвам дали може да се кара така и всичко беше 6 кормило идеално спирачката съвсем малко твърда,но пак кове на място та въпроса ми е има ли нещо вредно ако я пускам така по надолнище някъде за да не горя бензин?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13096
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
По-добре спукай на скорост, пак няма разход, но помощните системи работят.
Последна промяна от HACKO на 13 ное 2010, 21:39, променено общо 1 път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Имаше нещо гнило в спирачките и сервото, не знам какво точно, От рода на това да ти се повреди сервото или да се скъсат гумичките на спирачната помпа.
-
- потребител
- Мнения: 107
- Регистриран: 17 фев 2009, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Ясно обаче искам да разбера дали е напълно безвредно да угася двигателя и да спускам така защото иначе има някакъв разход даже и малък а при угасен никакъв..
-
- потребител
- Мнения: 107
- Регистриран: 17 фев 2009, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Не ти видях коментара затова питах дали има нещо вредно
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Колега, Няма нищо, което да вреди на колата при спускане с изключен двигател.
Само по-внимателно със скоростта и спирачките.
Поздрави
Само по-внимателно със скоростта и спирачките.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Според мен се поврежда по-бързо сервото, ако се натискат спирачки. Съмнявам се, че е така и за хидравличната рейка.
-
- потребител
- Мнения: 107
- Регистриран: 17 фев 2009, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Май има разминаване в мненията последно?? Зашото ми е много важно все пак тая ламя мойта ако мога да я карам така по надолнище бих се възползвал
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Въртене на волана НА МЯСТО на се препоръчва, иначе за каране няма проблем.diesel1.6 написа:Имаше нещо гнило в спирачките и сервото, не знам какво точно, От рода на това да ти се повреди сервото или да се скъсат гумичките на спирачната помпа.
За гумичките на спирачната помпа не знам, Но ти можеш да намалиш на скорост
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10832
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Никога, никога, ама НИКОГА, не си прави такива експерименти ! Първо , защото много скъпо може да ти струва / не дай боже /, рейката се поврежда, когато работи без да циркулира масло, мембраната ,на сервото, се разтяга различно в отсъствието на вакуум, и колкото и невероятно да звучи, двигателя / цилиндрите / се смазват от горивото постъпващо в тях /спускане на скорост при загасен двигател / ! Най безобидното , и много опасно, от гледна точка на безопасността, е спускането по инерция , с включен двигател . В края на краищата не можеш да излъжеш ФИЗИКАТА , И МАТЕМАТИКАТА, които оказват влияние, на процесите съпътствуващи движението, и работата на агрегатите, и двигателя ! Вкрая на краищата , набутването с горивото, е минимално, при спускане, и запален двигател , на скорост ! Послушай ме .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1609
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Абсолютно опасно!
Спирачките им няма нищо, но сервото има въздух за максимум 2-3 натискания и после забрави за "коване" . За мотора: в принудителен празен ход нямаш никаква 0 консумация!!! ( колата е инжекцион) . За сервото е вредно да се движи рейката без налягане от помпа.
До Ялта : невероятно да звучи, двигателя / цилиндрите / се смазват от горивото постъпващо в тях /спускане на скорост при загасен двигател / ! Не е вярно, че горивото смазва!!!!!! Смазва маслото. При принудителен празен ход нямаш никаква 0 консумация!!! От къде ще дойде смазка от гориво. Няма по-добър разтворител за маслото от бензина, как тогава да смазва. Ами ако е на газ?! При съвременните дизели също се изключва НАЦЯЛО притока на гориво, както при бензиновия инжекцион.
При гасене и изключен мотор няма да докараш икономия. Освен опасно поведение. Една газова уредба ти е по-добър вариант от неуправляемо камикадзе на пътя. А и на скорост ползваш спирачния ефект на мотора, тоест контролираш спускането и икономисваш наклатки.
Спирачките им няма нищо, но сервото има въздух за максимум 2-3 натискания и после забрави за "коване" . За мотора: в принудителен празен ход нямаш никаква 0 консумация!!! ( колата е инжекцион) . За сервото е вредно да се движи рейката без налягане от помпа.
До Ялта : невероятно да звучи, двигателя / цилиндрите / се смазват от горивото постъпващо в тях /спускане на скорост при загасен двигател / ! Не е вярно, че горивото смазва!!!!!! Смазва маслото. При принудителен празен ход нямаш никаква 0 консумация!!! От къде ще дойде смазка от гориво. Няма по-добър разтворител за маслото от бензина, как тогава да смазва. Ами ако е на газ?! При съвременните дизели също се изключва НАЦЯЛО притока на гориво, както при бензиновия инжекцион.
При гасене и изключен мотор няма да докараш икономия. Освен опасно поведение. Една газова уредба ти е по-добър вариант от неуправляемо камикадзе на пътя. А и на скорост ползваш спирачния ефект на мотора, тоест контролираш спускането и икономисваш наклатки.
Последна промяна от fordmaniac на 15 ное 2010, 20:47, променено общо 1 път.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
От Баба Лада едно време заради сервото на спирачките съм свикнал да ми е запален двигателя.
Ако е изгасен мотора се чувствам като лапе качило се на шофьорското място, пуснало ръчната, освободило от скорост и автомобила е тръгнал по наклона.
Ама аз не мога да го контролирам
Правил съм си експерименти.
Пускал съм се по наклон със завои и със загасен двигател за да видя какъв контрол имам на автомобила.
Бившия ми Ескорт 1.3 набор 87 съм го прибирал без грам спирачки в пиков част от едния край на града до другия, защото свалих спирачната помпа и се оказа, че не е у ред, не можах да захапя грам спирачки и тръгнах да се прибирам.
Е прибрах се, ама повече такива експерименти не бих си правил, камо ли това да ми е ежедневно каране по улиците.
Казаха ти за принудителния празен ход, опитай се да се възползваш от това.
за градско :
Опитай се да си усетиш колата дали върви достатъчно добре ако ускоряваш до 2000 оборота, сменяваш предавката и на горната изтегля добре.
Гали педала
Не казвам да караш като пенсия, но малко по-спокойно и икономично.
Мотора ти е як ... какъвто и да е, може да се усети къде му е долната граница на прилично поведение и да се кара там.
Не допускай оборотите да са толкова ниски и да няма тяга, че да се тресе двигателя!
Извън града си караш с ограниченията и до 3000 оборота
с Фиестата:
При каталожен 9,6 градско го докарвам на 8.
При каталожен 6,1 извън града съм го докарвал на 5,3.
Стигал съм до 12 градско без климатик и извън 7+ без климатик
Ама тогава доста не ме слушаше главата
Ако е изгасен мотора се чувствам като лапе качило се на шофьорското място, пуснало ръчната, освободило от скорост и автомобила е тръгнал по наклона.
Ама аз не мога да го контролирам
Правил съм си експерименти.
Пускал съм се по наклон със завои и със загасен двигател за да видя какъв контрол имам на автомобила.
Бившия ми Ескорт 1.3 набор 87 съм го прибирал без грам спирачки в пиков част от едния край на града до другия, защото свалих спирачната помпа и се оказа, че не е у ред, не можах да захапя грам спирачки и тръгнах да се прибирам.
Е прибрах се, ама повече такива експерименти не бих си правил, камо ли това да ми е ежедневно каране по улиците.
Казаха ти за принудителния празен ход, опитай се да се възползваш от това.
за градско :
Опитай се да си усетиш колата дали върви достатъчно добре ако ускоряваш до 2000 оборота, сменяваш предавката и на горната изтегля добре.
Гали педала
Не казвам да караш като пенсия, но малко по-спокойно и икономично.
Мотора ти е як ... какъвто и да е, може да се усети къде му е долната граница на прилично поведение и да се кара там.
Не допускай оборотите да са толкова ниски и да няма тяга, че да се тресе двигателя!
Извън града си караш с ограниченията и до 3000 оборота
с Фиестата:
При каталожен 9,6 градско го докарвам на 8.
При каталожен 6,1 извън града съм го докарвал на 5,3.
Стигал съм до 12 градско без климатик и извън 7+ без климатик
Ама тогава доста не ме слушаше главата
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Като искаш да спестиш колега и да се пускаш по инерция без да гориш бензин - купи си колело или още по-добре си купи рикша!
Много е рисковано това, дето си го мислиш и сериозно повишаваш вероятността да се винтосаш някъде от тарикатлък.
Много е рисковано това, дето си го мислиш и сериозно повишаваш вероятността да се винтосаш някъде от тарикатлък.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Нищо няма да спести , ще му излезе по -скъпо ,защото по този начин няма да има фарове и стопове.За първото ще го глоби някоя патрулка , а за второто някой ще го цапне отзад.Но наистина стопове , защо да има ....само да лъже хората , че има спирачки ли? .Мигачи също няма да има , но пък и той трудно ще завива без хидравлика на волана.....
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Ако някой се интересува - разходът на празен ход е нещо като литър на час. На фв дизел с мех помпа и директно впръскване е толкова. На колегата бензиновия мисля, че е с подобен разход.
На принудителен празен ход няма разход, както някой каза.
На принудителен празен ход няма разход, както някой каза.
- ива
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
- Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
Извинявайте,ама нещо не можах да разбера----как така на принудителен празен ход няма разход?Двигателят работи-чувам го,държи обороти - около 900,от ауспуха излиза пушек пък няма разход.Какво пуши тогава?Защото ако се каже,че разходът е минимален-колкото и да означава това-мога да го разбера.Ама да НЯМА разход си го обяснявам само както каза колегата ако е изключил двигателя.Или има и някакви други варианти?Може ли някой да обясни как става това?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1609
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
ива написа:Извинявайте,ама нещо не можах да разбера----как така на принудителен празен ход няма разход?Двигателят работи-чувам го,държи обороти - около 900,от ауспуха излиза пушек пък няма разход.Какво пуши тогава?Защото ако се каже,че разходът е минимален-колкото и да означава това-мога да го разбера.Ама да НЯМА разход си го обяснявам само както каза колегата ако е изключил двигателя.Или има и някакви други варианти?Може ли някой да обясни как става това?
Принудителен празен ход е режим, при който са изпълнени няколко условия: Автомобила се движи с включена предавка, с обороти над примерно 1800 и НАПЪЛНО пуснат педал на газта! При това инжекциона прекратява впъскването на гориво, като спира сигнала на дюзите. Колата се движи с 0 (нула) разход на гориво. Системата има хистерезис и сработва примерно над 1800 об. и се изключва на 1200, за да може да се възтанови впръскването на гориво преди достигане на режим на тихи обороти и мотора да не заглъхне. От '86 нататък всеки инжекцион има тази функция, а при дизелите идва по-късно с въвеждането на електроника, комадваща връскването.
Това е.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каране при yгасен двигател..?
И при дизелите има този номер, от двурежимният регулатор се командва (така му казват официално - той поддържа максималните и минималните обороти, и като минималните се повишат, той намалява горивото и обратното)
Дали е опасно да се кара по инерция е друга тема, но технически не е добре за спирачки и кормилна рейка - но не е ясно точно защо. Ако скорпиото не е в ред и на празен ход гори много заради прекъсване и неравномерни обороти, мисля, че на скорост ще е по-добре - но не да се спира на скорост, а само колкото да държи посточнни обороти. Минимални - примерно към 1300, 1500..
Дали е опасно да се кара по инерция е друга тема, но технически не е добре за спирачки и кормилна рейка - но не е ясно точно защо. Ако скорпиото не е в ред и на празен ход гори много заради прекъсване и неравномерни обороти, мисля, че на скорост ще е по-добре - но не да се спира на скорост, а само колкото да държи посточнни обороти. Минимални - примерно към 1300, 1500..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта