Страница 1 от 2
Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 26 апр 2011, 14:10
от escortclx
здравейте всички форумци,
наскоро взех колата от един пенсионер, небеше карана половин година и има няколко проблема
1. лостчето за мигачите и дългите като си е на неотрално положение само дава контакт с положението с което само се премигва с дългите. от дупка сами се пускат дългите и като давам мигач пак така. коже ли да се ремонтира и ли трябва да сменя цялата конзола което цяла с другото лостче за чистачките. вчера се опитах да сваля волана за да го сваля и прегледам но като развих гайката на волана неможах да го сваля. нещо запира има ли някакъв чалъм

отделно както дам мигач и лостчето не се връща само. развалено ли е или по принцип не се връща
2. поради нязнайни причини на човека му се е запалил кабел или клема на минуса на акумулатора и не работи парното. къде да намеря схеми на инсталацията.
ПРОРАБОТИ ЗА 3секунди
3. лампата за акумулатора на таблато свети, но много много много слабо едвам се вижда. искам да сменя крушката за да се вижда ясно когато свети. вчера мерих и като е на около 2000 оборота заряжда 13.8 - 13.9 волта
4. колата според мен малко бавно загрява, за 5 км е над минимума. когато загрее стрелката е на средата точно. за 5 мин. работа на място почва леко да се вдига.
ПЕРКАТА СЕ ВКЛЮЧВА
5. един заден лагер вие доста. как да му намеря номера и от къде ще посъветвате да си купя нов. направи ми впечатление че около и 2те задни главини има омясляване. дали е добре да ги сменя и 2та.
комплект купен ляво и дяно
6. търся ръководства за експлоатация и ремонт в електронен вариянт както и сервизни интервали за поддръжка
НАМЕРЕНО
Ето ръководство: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=35&t=5316" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
7. в най- крайно положение рейката бучи силно . ако сменя маслото в системата дали ще се оправи. колко събира цялата ситема
10. има ли лампа за резервата на безина ?
четох малко за теми за терностати от форума. съжалявам че питам за механични проблеми в този подфорум ако е нужно ще разделя въпросите в отделните подфоруми
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 26 апр 2011, 15:44
от HACKO
Ето ръководство:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=35&t=5316" onclick="window.open(this.href);return false;
Ключа ще трябва да го смениш.
Кормилото като развиеш гайката, хващаш здраво с двете ръце, дърпаш и клатиш.
ВНИМАВАЙ КАТО СЕ ОСВОБОДИ ДА НЕ СИ УДАРИШ ЛИЦЕТО, ЧЕ БОЛИ!
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 26 апр 2011, 16:16
от varby
И когато сваляш волана,контактния ключ трябва да си е на мястото,защото при заключен волан не можеш да извадиш волана.Хубаво е да си смениш и двата к-та задни лагери.
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 26 апр 2011, 16:39
от escortclx
БЛАГОДАРЯ за бързите отговори колеги . ще видя ръкодоството. и току що ми падна акумулатора. от 3 седмици я имам колата явно не зарежда добре.
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 29 апр 2011, 15:58
от escortclx
колеги купих си добавка на почистване на охладителната система на ПРОТЕК. добре ли е преди да я сипя да източа това което има вътре което незнам какво е въобще и са налея само вода и добаката . как да източа антифриза и колко литра е ?
също такак купувам 2 задни лагера нови и втора употреба(работеща нормално!!!) конзола с лосчета за мигачите и чистачките >:D<:
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 30 апр 2011, 02:42
от escortclx
— ВНИМАНИЕ
При ESCORT/ORION да се използва концентрат „Super
Plus 4" производство на FORD или друг антифриз
по спецификацията FORD ESD-M97B-49A.
"Охлаждащата течност не трябва да се сменя в
рамките на техническото обслужване при условие;
че охладителната уредба е напълнена само със смес
от концентрат FORD Super Plus 4 и вода."
антифриза не се сменя?

а как да резбера дали е този тип? къде се продава ?
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 30 апр 2011, 09:47
от HACKO
Аз си карам Ескорта, преди това Ориона, общо 12г със Антифриз на Приста (Син) и нищо негативно не се е случило.
Антифриза не се сменя в нормалния експлоатационен срок, обаче щом колата е България, този срок е изтекъл.

Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 30 апр 2011, 17:15
от escortclx
никой ли не знае нищо за този антифриз ...
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 30 апр 2011, 20:17
от peterdi_bg
Аз карам с всякакви бъркочи които продават в бензиностанциите или магазините. Слагал съм от Лукойл, от Еко, от къде ли не. Винаги купувам син. Ако ми е прегрявала някой път колата, то е било заради глупости, които аз самият съм правил преди. Не знам колко побира твоята, по-старите са с около 6-7 литра
За термостата и перката за охлаждане. В този сезон е нормално като седи колата на място, да качи над средата температурата? Вентилаторът се активира от един датчик - трябва да го видиш него. Датчици има различни, които се активират при достигане на определена температура (напр. 93 градуса). За термостата - на първо време провери като стигне стрелката средата, дали са загрети маркучите които отиват в радиатора. А вентилатора може да провериш дали изобщо работи, като дадеш двете букси на датчика на късо.
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 01 май 2011, 15:46
от escortclx
Перката се включи и работи около 1-3мин. като колата стои на място на празен ход в найголямата жега онзи ден. Но като цяло мисля че загравя(стрелката стига средата бавно. терностата ще проверя от ръководството и ще източа цялата охладителна течност и щр промия с добавка. търся оригинален антифриз по спецификацията FORD ESD-M97B-49A. 4литра. от книжката видях че системата побира 7.6 литра и съотношението антифриз/вода е до 50%антифриз
специални благодарности на колегата който е сканирал книгата

днес има ли среща в софия мисля да посетя
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 02 май 2011, 09:44
от escortclx
търся онлайн каталог за части за форд с номера на частите
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 02 май 2011, 10:01
от HACKO
Абе човек, не се зомбирай толкова, тая стара кола не е рентабилно да се поддържа с оргинални части.
http://www.detali.ru/webcat1.aspx?MID=KLY" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 02 май 2011, 11:08
от escortclx
HACKO написа:Абе човек, не се зомбирай толкова, тая стара кола не е рентабилно да се поддържа с оргинални части.
http://www.detali.ru/webcat1.aspx?MID=KLY" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
благодаря колега... спокойно няма да са оригинални, просто ми трябва номера да намеря най-евтините

Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 02 май 2011, 11:23
от varby
Най-евтените след това излизат два пъти по-скъпи.
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 02 май 2011, 12:22
от escortclx
varby написа:Най-евтените след това излизат два пъти по-скъпи.

дооооообре
онзиден видях перката на парното и я раздвижих на ръка. нещо е клеясала. и днес като запалих тръгана за 3 секунди и спря. на 3 степен си стои ключа в купето. голям късмет
и още един въпрос може ли да смени само ръчката за мигачите и фаровете с такава от 96 та година
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 02 май 2011, 22:30
от peterdi_bg
А ръчката защо искаш да я сменяш? Ако ти се налага да я смениш, най-добре сложи същата.
За перката на "парното" (вентилатор на купето) - виж къде са й буксите и почисти и тях. Самата перка ако е много задръстена, трябва да се свали и почисти, иначе няма да тръгне. Може да е влязъл някакъв по-голям боклук, особено ако няма филтър преди нея. Но ми стана интересно - тя само една ли е? Щото при по-старите модели са две.
На трета степен работи 3 секунди, а на другите две? Да не се окаже проблема в токовете.
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 02 май 2011, 23:27
от HACKO
peterdi_bg написа:
За перката на "парното" (вентилатор на купето) - виж къде са й буксите и почисти и тях. Самата перка ако е много задръстена, трябва да се свали и почисти, иначе няма да тръгне. Може да е влязъл някакъв по-голям боклук, особено ако няма филтър преди нея. Но ми стана интересно - тя само една ли е? Щото при по-старите модели са две
Вентилатора е същия, само че е наврян на кофти място.
Най-вероятно втулките искат почистване, затова затяга.
Сваляш преградата между д-ля и отсега със чистачките и вентилатора, развиваш двете гайки, които държат вентилатора, вадиш го, почистваш и смазваш втулките на мотора, почистваш мизериите, които са се насъбрали върху радиатора и сглобяваш. Така описано, лесна работа, ама на преградата има закрепени един куп кабели.
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 03 май 2011, 00:05
от escortclx
вентилатова тръгна щото си седи на трета степен копчето постоянно. като дадох на контакт и тръгна за 2-3 секунди и спря. пред него няма никакъв филтър. утре ще разглобявам, чистя и снимам. лагери - днес видях цени и съм доволен от цените.
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 05 май 2011, 15:11
от escortclx
колеги лапата на таблото за акумулатора свети, мерих 13.8-9 волта на 2000 оборота със или без фарове ,нормално ли е ? нещо ме съмняват клемите на акумулатора
Re: Ескорт '93 1.4 няколко проблема
Публикувано: 05 май 2011, 20:44
от tropper
escortclx написа:...нещо ме съмняват клемите на акумулатора
Ако са клемите на тях ще имаш 14,5 на самите пъпки на акумулатора - около 12.
Според мен от лош контакт на клеми няма да свети лаМпата, а колата ще си прави к'вото си поиска. И най-вече ще пали от-дъжд-на-вятър.