Работа на климатика на ниски обороти
- dankol
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Работа на климатика на ниски обороти
Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. При обороти, на място и зададена температура на климатроника 21 градуса, започва да вкарва въздух от вън без да го охлажда. Като вдигна оборотите на двигателя започва да духа яко студ. Може ли някои да ми каже какво му е на този "хладилник".
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Някои климатици/климатроници било то автомобилни или не, не сработват когато са настроени за голяма температурна разлика. Например зададена температура 21 градуса а температура на околната среда 35. Предполагам, че това е направено с цел да не се получава голяма консумация и евентуално срив във захранващата система.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: Работа на климатика на ниски обороти
Бравас,а да си проверявал скоро налягането в системата?dankol написа:Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. ......
Но по принцип има значение разбира се от оборотите(то за това при запален двигател и вкл. климатик,е една от причините да са на около 1100об./мин.).
Аз наскоро зареждах фреон/сменях и радиатора/ и нямам такова усещане като теб,но всичко е относително Абе като се замисля,нормално си е това,стига "хептен" да не спира да духа студено,тогава може и да има нужда от зареждане/дозареждане/
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Братле, отиди да ти го допълнят с фреон, нормално е когато колата е на място без да е подадена газ да охлажда по бавно но също така е нормално след около 5-6 мин. да започва да духа нормално(студено).Когато имаш недостиг на фреон са необходими повече обороти на компресора за да започне да охлажда нормално.може да пробваш следното: запалваш,слагаш температурата на мин. , а вентилатора на мах. След минута-две нормално трябва да почне да духа студено, в случая ако нямаш достатъчно фреон започва да духа студено но, рехаво и компресора започва да цъка, да се вкл. и изкл. постоянно защото не може да подаде достатъчно охладен въздух към купето. ако прави така отиваш да ти допълнят фреон.
- dankol
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Работа на климатика на ниски обороти
Колега благодаря за подсещането. Скоро ходих и ми направиха проверка на налягането, всичко е тип-топ, но оборотите нещо ме съмняват. При запален и загрял двигател оборотите са някад0е между 700 и 800 без да е включен климатроника, а като го включа падат на 500. Каква може да е причината?demiro написа:Бравас,а да си проверявал скоро налягането в системата?dankol написа:Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. ......
Но по принцип има значение разбира се от оборотите(то за това при запален двигател и вкл. климатик,е една от причините да са на около 1100об./мин.).
Аз наскоро зареждах фреон/сменях и радиатора/ и нямам такова усещане като теб,но всичко е относително Абе като се замисля,нормално си е това,стига "хептен" да не спира да духа студено,тогава може и да има нужда от зареждане/дозареждане/
- dankol
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
И аз така мисля, но и аз незнам нищо за това контролиращо оборотите "нещо", а и друго, като ми намалее много горивото и започва да си променя оборотите, ту на горе ту на долу и то рязко, някога даже изгасва. Това се получава след като мина 20-30 км. на светнала лампа за горивото.BuLLDoZeR написа:Може да е от натоварването на двигателя.
По принцип има датчик мисля, който следи колко е натоварено и компенсира оборотите.
При мен като се включи вентилатора оборотите за миг падат малко и после се компенсират.
Но не зная точно как се казваше тоя датчик...
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Не съм сигурен,но си мисля,че това зависи от датчика за оборотите на коляновият вал/нещо като датчик на Хол/.Когато този датчик открие че оборотите падат под допустимите/примерно пуснал си някой консуматор,да речем климатика/,дава инфо на компа да ги повиши.
При движение на свободна скорост на скоростната кутия има друг датчик,който "вижда" че си на свободна,а пък чрез АБС датчиците "вижда",че колелата се въртят и също подава инфо за повишаване на оборотите на окол 1100.
При движение на свободна скорост на скоростната кутия има друг датчик,който "вижда" че си на свободна,а пък чрез АБС датчиците "вижда",че колелата се въртят и също подава инфо за повишаване на оборотите на окол 1100.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
То 900 си е нормално/не знам при Ескорт колко трябва да са/,а като си на място и въртиш волана/ако си с хидравлика/,също се менят оборотите на горе.На Моня на празен ход на място,оборотите са около 850-900,но като караш по инерция са около 1000-1100.
Основното беше,че каквито и консуматори да пускаш,оборотите не трябва да падат,за това се грижат бая датчици,ако трябва да сме точни.А на колегата му падат на около 500 и после се чуди защо не му духа студено климатика,да...!?
Виж в тая тема пуснах инфо за блока на управление при Мондео:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=
Основното беше,че каквито и консуматори да пускаш,оборотите не трябва да падат,за това се грижат бая датчици,ако трябва да сме точни.А на колегата му падат на около 500 и после се чуди защо не му духа студено климатика,да...!?
Виж в тая тема пуснах инфо за блока на управление при Мондео:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта