Работа на климатика на ниски обороти

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Работа на климатика на ниски обороти

Мнение от dankol » 14 юли 2006, 10:43

Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. При обороти, на място и зададена температура на климатроника 21 градуса, започва да вкарва въздух от вън без да го охлажда. Като вдигна оборотите на двигателя започва да духа яко студ. Може ли някои да ми каже какво му е на този "хладилник".

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 14 юли 2006, 10:46

Най-вероятно /просто предположение/ като е на място, оборотите на ДВГ-то не са достатъчни за да "развърти" хубаво компресора и затова не изстудява достатъчно :roll:
Аз съм с климатик и при мене се забелязва подобно нещо, въпреки, че въздуха пак е студен, но не толкова, колкото когато колата е в обороти.

:twisted:

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 14 юли 2006, 11:04

Някои климатици/климатроници било то автомобилни или не, не сработват когато са настроени за голяма температурна разлика. Например зададена температура 21 градуса а температура на околната среда 35. Предполагам, че това е направено с цел да не се получава голяма консумация и евентуално срив във захранващата система.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: Работа на климатика на ниски обороти

Мнение от demiro » 14 юли 2006, 11:47

dankol написа:Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. ......
Бравас,а да си проверявал скоро налягането в системата?
Но по принцип има значение разбира се от оборотите(то за това при запален двигател и вкл. климатик,е една от причините да са на около 1100об./мин.).
Аз наскоро зареждах фреон/сменях и радиатора/ и нямам такова усещане като теб,но всичко е относително :wink: Абе като се замисля,нормално си е това,стига "хептен" да не спира да духа студено,тогава може и да има нужда от зареждане/дозареждане/ :wink:
Изображение

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 17 юли 2006, 14:40

Братле, отиди да ти го допълнят с фреон, нормално е когато колата е на място без да е подадена газ да охлажда по бавно но също така е нормално след около 5-6 мин. да започва да духа нормално(студено).Когато имаш недостиг на фреон са необходими повече обороти на компресора за да започне да охлажда нормално.може да пробваш следното: запалваш,слагаш температурата на мин. , а вентилатора на мах. След минута-две нормално трябва да почне да духа студено, в случая ако нямаш достатъчно фреон започва да духа студено но, рехаво и компресора започва да цъка, да се вкл. и изкл. постоянно защото не може да подаде достатъчно охладен въздух към купето. ако прави така отиваш да ти допълнят фреон.

Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Работа на климатика на ниски обороти

Мнение от dankol » 02 авг 2006, 11:33

demiro написа:
dankol написа:Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. ......
Бравас,а да си проверявал скоро налягането в системата?
Но по принцип има значение разбира се от оборотите(то за това при запален двигател и вкл. климатик,е една от причините да са на около 1100об./мин.).
Аз наскоро зареждах фреон/сменях и радиатора/ и нямам такова усещане като теб,но всичко е относително :wink: Абе като се замисля,нормално си е това,стига "хептен" да не спира да духа студено,тогава може и да има нужда от зареждане/дозареждане/ :wink:
Колега благодаря за подсещането. Скоро ходих и ми направиха проверка на налягането, всичко е тип-топ, но оборотите нещо ме съмняват. При запален и загрял двигател оборотите са някад0е между 700 и 800 без да е включен климатроника, а като го включа падат на 500. Каква може да е причината?

Потребителски аватар
BuLLDoZeR
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
Местоположение: София/В.Т
Status: Извън линия

Мнение от BuLLDoZeR » 02 авг 2006, 13:24

Може да е от натоварването на двигателя.
По принцип има датчик мисля, който следи колко е натоварено и компенсира оборотите.
При мен като се включи вентилатора оборотите за миг падат малко и после се компенсират.
Но не зная точно как се казваше тоя датчик...

Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от dankol » 02 авг 2006, 13:55

BuLLDoZeR написа:Може да е от натоварването на двигателя.
По принцип има датчик мисля, който следи колко е натоварено и компенсира оборотите.
При мен като се включи вентилатора оборотите за миг падат малко и после се компенсират.
Но не зная точно как се казваше тоя датчик...
И аз така мисля, но и аз незнам нищо за това контролиращо оборотите "нещо", а и друго, като ми намалее много горивото и започва да си променя оборотите, ту на горе ту на долу и то рязко, някога даже изгасва. Това се получава след като мина 20-30 км. на светнала лампа за горивото.

Потребителски аватар
BuLLDoZeR
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
Местоположение: София/В.Т
Status: Извън линия

Мнение от BuLLDoZeR » 02 авг 2006, 16:11

Ами и за горивото не знам... единственото, което ми идва на ума е, че обира боклуци от дъното на резервоара и съответно става по-некачествено горивото...

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 02 авг 2006, 16:41

Не съм сигурен,но си мисля,че това зависи от датчика за оборотите на коляновият вал/нещо като датчик на Хол/.Когато този датчик открие че оборотите падат под допустимите/примерно пуснал си някой консуматор,да речем климатика/,дава инфо на компа да ги повиши.
При движение на свободна скорост на скоростната кутия има друг датчик,който "вижда" че си на свободна,а пък чрез АБС датчиците "вижда",че колелата се въртят и също подава инфо за повишаване на оборотите на окол 1100.
Изображение

Потребителски аватар
BuLLDoZeR
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
Местоположение: София/В.Т
Status: Извън линия

Мнение от BuLLDoZeR » 02 авг 2006, 17:00

*00118*
А и аз се чудя защо като движа по инерция ми падат на 900 пак... дали е от това, че нямам АБС demiro ?

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 03 авг 2006, 09:14

То 900 си е нормално/не знам при Ескорт колко трябва да са/,а като си на място и въртиш волана/ако си с хидравлика/,също се менят оборотите на горе.На Моня на празен ход на място,оборотите са около 850-900,но като караш по инерция са около 1000-1100.
Основното беше,че каквито и консуматори да пускаш,оборотите не трябва да падат,за това се грижат бая датчици,ако трябва да сме точни.А на колегата му падат на около 500 и после се чуди защо не му духа студено климатика,да...!?
Виж в тая тема пуснах инфо за блока на управление при Мондео:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=
Изображение

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта