Страница 1 от 1

Работа на климатика на ниски обороти

Публикувано: 14 юли 2006, 10:43
от dankol
Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. При обороти, на място и зададена температура на климатроника 21 градуса, започва да вкарва въздух от вън без да го охлажда. Като вдигна оборотите на двигателя започва да духа яко студ. Може ли някои да ми каже какво му е на този "хладилник".

Публикувано: 14 юли 2006, 10:46
от Brock
Най-вероятно /просто предположение/ като е на място, оборотите на ДВГ-то не са достатъчни за да "развърти" хубаво компресора и затова не изстудява достатъчно :roll:
Аз съм с климатик и при мене се забелязва подобно нещо, въпреки, че въздуха пак е студен, но не толкова, колкото когато колата е в обороти.

:twisted:

Публикувано: 14 юли 2006, 11:04
от MasterBo
Някои климатици/климатроници било то автомобилни или не, не сработват когато са настроени за голяма температурна разлика. Например зададена температура 21 градуса а температура на околната среда 35. Предполагам, че това е направено с цел да не се получава голяма консумация и евентуално срив във захранващата система.

Re: Работа на климатика на ниски обороти

Публикувано: 14 юли 2006, 11:47
от demiro
dankol написа:Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. ......
Бравас,а да си проверявал скоро налягането в системата?
Но по принцип има значение разбира се от оборотите(то за това при запален двигател и вкл. климатик,е една от причините да са на около 1100об./мин.).
Аз наскоро зареждах фреон/сменях и радиатора/ и нямам такова усещане като теб,но всичко е относително :wink: Абе като се замисля,нормално си е това,стига "хептен" да не спира да духа студено,тогава може и да има нужда от зареждане/дозареждане/ :wink:

Публикувано: 17 юли 2006, 14:40
от cotecna
Братле, отиди да ти го допълнят с фреон, нормално е когато колата е на място без да е подадена газ да охлажда по бавно но също така е нормално след около 5-6 мин. да започва да духа нормално(студено).Когато имаш недостиг на фреон са необходими повече обороти на компресора за да започне да охлажда нормално.може да пробваш следното: запалваш,слагаш температурата на мин. , а вентилатора на мах. След минута-две нормално трябва да почне да духа студено, в случая ако нямаш достатъчно фреон започва да духа студено но, рехаво и компресора започва да цъка, да се вкл. и изкл. постоянно защото не може да подаде достатъчно охладен въздух към купето. ако прави така отиваш да ти допълнят фреон.

Re: Работа на климатика на ниски обороти

Публикувано: 02 авг 2006, 11:33
от dankol
demiro написа:
dankol написа:Колеги, имам Форд мондео модел 1997г. има климатроник. ......
Бравас,а да си проверявал скоро налягането в системата?
Но по принцип има значение разбира се от оборотите(то за това при запален двигател и вкл. климатик,е една от причините да са на около 1100об./мин.).
Аз наскоро зареждах фреон/сменях и радиатора/ и нямам такова усещане като теб,но всичко е относително :wink: Абе като се замисля,нормално си е това,стига "хептен" да не спира да духа студено,тогава може и да има нужда от зареждане/дозареждане/ :wink:
Колега благодаря за подсещането. Скоро ходих и ми направиха проверка на налягането, всичко е тип-топ, но оборотите нещо ме съмняват. При запален и загрял двигател оборотите са някад0е между 700 и 800 без да е включен климатроника, а като го включа падат на 500. Каква може да е причината?

Публикувано: 02 авг 2006, 13:24
от BuLLDoZeR
Може да е от натоварването на двигателя.
По принцип има датчик мисля, който следи колко е натоварено и компенсира оборотите.
При мен като се включи вентилатора оборотите за миг падат малко и после се компенсират.
Но не зная точно как се казваше тоя датчик...

Публикувано: 02 авг 2006, 13:55
от dankol
BuLLDoZeR написа:Може да е от натоварването на двигателя.
По принцип има датчик мисля, който следи колко е натоварено и компенсира оборотите.
При мен като се включи вентилатора оборотите за миг падат малко и после се компенсират.
Но не зная точно как се казваше тоя датчик...
И аз така мисля, но и аз незнам нищо за това контролиращо оборотите "нещо", а и друго, като ми намалее много горивото и започва да си променя оборотите, ту на горе ту на долу и то рязко, някога даже изгасва. Това се получава след като мина 20-30 км. на светнала лампа за горивото.

Публикувано: 02 авг 2006, 16:11
от BuLLDoZeR
Ами и за горивото не знам... единственото, което ми идва на ума е, че обира боклуци от дъното на резервоара и съответно става по-некачествено горивото...

Публикувано: 02 авг 2006, 16:41
от demiro
Не съм сигурен,но си мисля,че това зависи от датчика за оборотите на коляновият вал/нещо като датчик на Хол/.Когато този датчик открие че оборотите падат под допустимите/примерно пуснал си някой консуматор,да речем климатика/,дава инфо на компа да ги повиши.
При движение на свободна скорост на скоростната кутия има друг датчик,който "вижда" че си на свободна,а пък чрез АБС датчиците "вижда",че колелата се въртят и също подава инфо за повишаване на оборотите на окол 1100.

Публикувано: 02 авг 2006, 17:00
от BuLLDoZeR
*00118*
А и аз се чудя защо като движа по инерция ми падат на 900 пак... дали е от това, че нямам АБС demiro ?

Публикувано: 03 авг 2006, 09:14
от demiro
То 900 си е нормално/не знам при Ескорт колко трябва да са/,а като си на място и въртиш волана/ако си с хидравлика/,също се менят оборотите на горе.На Моня на празен ход на място,оборотите са около 850-900,но като караш по инерция са около 1000-1100.
Основното беше,че каквито и консуматори да пускаш,оборотите не трябва да падат,за това се грижат бая датчици,ако трябва да сме точни.А на колегата му падат на около 500 и после се чуди защо не му духа студено климатика,да...!?
Виж в тая тема пуснах инфо за блока на управление при Мондео:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=