Страница 1 от 1

1.8 TDi на Ford срещу 1.9 DTI на Renault

Публикувано: 21 авг 2006, 10:52
от GM
Мислех да си закупя Escort или Mondeo 1.8 TDi но много хора ме съветват ако искам Икономичен Турбо дизел да избера Megane 1.9 DTI.
Наистина ли TDi na ford е толкова лаком двигател.
Благодаря ви предварително за помощта.

Публикувано: 21 авг 2006, 11:22
от Dundee
На мен ми гори 4,9 извън града и 6,9 в София. Смесено градско и извънградско в провинцията - 5,4.
Извън градовете карам с 3000 - 3300 оборота, а в града гледам да не участвам в повечето от гонките между светофарите.
Ескорт 1,8 ТД с интеркулер - 90 к.с.

Публикувано: 21 авг 2006, 11:33
от mrdds
лаком е като ти тежи крака!

Публикувано: 21 авг 2006, 12:13
от GM
Dundee написа:На мен ми гори 4,9 извън града и 6,9 в София. Смесено градско и извънградско в провинцията - 5,4.
Извън градовете карам с 3000 - 3300 оборота, а в града гледам да не участвам в повечето от гонките между светофарите.
Ескорт 1,8 ТД с интеркулер - 90 к.с.



Това не е ли добре?

Публикувано: 21 авг 2006, 13:18
от Dundee
Ами мен ме устройва. Написах ти го за да можеш да направиш сравнение ако знаеш разхода на реното.

Публикувано: 21 авг 2006, 13:24
от GM
Dundee,

За Лагуна с 1.9 DTI разхода тук в София e 8.

Ремонтираш ли често? Зимата имаш ли ядове?

Публикувано: 21 авг 2006, 14:17
от Dundee
Имам колата от 8 месеца. За това време съм навъртял малко над 11 000 км. Като изключим това, че ми се наложи да сменя ГНП (неприятно и скъпо, но явно такъв ми е бил късмета) не мога да кажа че съм правил сериозни ремонти, освен смяна на консумативи. Откакто съм във форума не съм запомнил някой колега с такъв дизел да се е оплакал от нещо лошо, изключително и непоправимо по двигателя. Напротив, доста от хората си ги хвалят и не намират кусури. Чак си мисля че има нещо съмнително в това. Най ме учудва като го представят за тих и спокоен. За мен е малко шумен, особено след 2500 оборота. Може да се дължи на това че ми е първа дизелова кола и не знам какво да очаквам.
Пусни една търсачка за "дизел" например и ще събереш впечатления. Има една тема за дизела и нафтата, дава представа за какво трябва да се внимава като се взима кола на старо.
Иначе зимата не съм я спирал нито за ден. С малко повече въртене палеше и при -17 градуса. С нормална нафта от ОМВ.

Публикувано: 21 авг 2006, 15:23
от ikov_vr
GM чакай само щото рената имат 1.9DCI два мотора единия е 100 а другия 120 та за кой от двата говориш

Публикувано: 21 авг 2006, 16:11
от GM
Благодаря ти Dundee за изчерпателният отговор.


Ikov_vr DCI motora за който си мислиш е Common-Rail. Аз имам впредвид по-стария мотор DTI 98 PS.

Публикувано: 22 авг 2006, 21:42
от methodboy
На рендето двигатела е супер (баща ми смени две служебни с този мотор, и разхода 5.5-6,1 при 130-150+малко градско), НО 1.8 TDI на форд е страхотен двигател. Също много нисък тазход, за данъци и застраховки влизаш в по-ниския клас(т.е по малко пари), и като вървене на кантар.

Публикувано: 26 авг 2006, 00:44
от chains
Какво да ти кажа колега - това ми е втория автомобил с този двг. и смея да заявя, че това е един отличен и като цяло безпроблемен мотор с ниски нива на шум и вибрации /все едно караш бензинка/, с отлични динамични показатели /озорвам доста някой от все признатите резачки като например Голф ГТИ - вс. поколения, БМВ до 2000сс, разните му там Аудита и т.н./ колкото до разхода /карал съм и други дизели/ е нито повече нито по-малко спрямо конкурентите в класа - в София дори и зимата се оправям с 8/100, а извън градско със средна скорост 110км. София - Синеморец - София го взех с 47л. биодизел теста бе направен от Темпо в Младост до Темпо в Младост при презареждането /тоест от пълно до пълно/.
Колкото до механиката досега не съм имал проблеми /да чукна на дърво/, а общо със сиерата и мондито съм навъртял 120 000км за пет години - досега не съм имал случай да откаже да запали дори и при -20 градуса /е разбира се натъпквам нафтата с добавки - Лики Моли концентрат 1л. за 1000л. купих я преди пет зими от Петрол за около 17лв. и имам поне и за тази/. И най-важното тези двг. се екипират с най-добрите ГНП - Лука, ако не вярвате попитайте някой шофьор на камион или строителна техника.
Друг съществен за нас плюс е че двг. е 1.8л., 90 коня - тоест евтини данаци, мита и гражданска отговорност /като за 1.4, а не като за 2.0/, а въртящият момент е като на 2.0 16V.
Колкото иначе за зимата друг плюс е и комбинацията - тежък двг + предно предаване = на снегорин.
Замислил съм се следващата ми кола да е "Торнео кънект - 1.8ТД", преди време се бях нацелил за Галакси, обаче него го екипират само с 1.9ТДИ от VW и да ви кажа много се разочаровах - двг. е неприлично шумен /а иначе шумоизолацията е доста дебела/ вибрира доста, 10/100 го няма за нищо, турбините им са направо консуматив и темата зимно палене си е направо мъка.