Страница 1 от 1

Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 16:58
от valkata96
Колеги въпросът ми е следния.Ако махна катализаторът и сложа резонаторно гърне.Ще имали някакъв проблем.Мерси предварително. :wink: :wink:

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 18:28
от иво г. иванов
Не би трябвало да има проблем. Много хора махат изгорелите катализатори на по- старите автомобили и
поставят резонатори. Звука не се променя особено.Тъй като при теб липсва ECU, данните от ламбда- сондата
отиват към ел. блок и ако нямаш проблем с паленето и поддържането на обороти, направо може да я елиминираш.
Потърси си рез. гърне от неръждавейка и гледай да не те преметнат с празна тръба.
Успех.

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 18:30
от peigera
Ако питането е за колата от профила няма да има никакъв проблем.Единствено следващото гърне след резонансното ще започне да се скапва по бързо.

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 19:47
от valkata96
Мерси за бързите отговори, колеги. Малко да се постопли и залегам под колата да махам катализатора. Имам още един въпрос - има ли значение къде да поставя резонаторното гърне. Най-добре да го сложа на мястото на катализатора или посредата на тунела.Къде е по добре да седи. :D

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 19:56
от иво г. иванов
Обикновено ги поставят на мястото на катал. Според мен най- удачно е да е на най -недостъпното за вода,
място /ако е възможно такова/. Имам предвид високата температура от изходящата генерация + пръските
от локвите биха спосмогнали за по- бързата корозия по гърнето.

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 20:14
от valkata96
Значи ще го поставя посредата на тунела.Така ще е горе долу далеч от температурата, а и възможно най-далече от вода.Нали няма да има значение, че няма да има средно гърне.Eдно резонаторно посредата и краино гърне. Да се надяван че няма да ръмжи много. :D :D :D

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 20:44
от иво г. иванов
Сега, да не изместим темата, но е добре да си остане средното,че горещите газове без катализатор преминават
почти безпрепятствено през резонатора и много бързо ще се скапе заглушителя /крайното гърне/. :(
Решението и риска са само твои.

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 20:49
от valkata96
Мерси колега за бързите отговори. :wink: :wink:

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 22:05
от HACKO
иво г. иванов написа:Сега, да не изместим темата, но е добре да си остане средното,че горещите газове без катализатор преминават
почти безпрепятствено през резонатора и много бързо ще се скапе заглушителя /крайното гърне/. :(
Решението и риска са само твои.
Горещи, горещи, колко да са горещи? Ами колите които заводски нямат катализатори, при тях газовете са си точно толкова горещи? Ако гърнето е калпаво и на паркинга да стои пак ще изгние.
Дали ще сложиш резонаторно гърне на мястото на катализатора или права тръба, все тая. Сложи си го на мястото, не се мъчи да го слагаш другаде, че е играчка, а може и да стане по-лошо. За ауспуха, няма защитено от вода място, освен ако го прекараш през купето.

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 22:38
от peigera
:lol: :lol: :lol: Ммм да, виж през купето зимата даже ще е полезно.А лятото като отидете на барбекю може цър пър отгоре му вместо да палите огън. >:D<: Бъзик не искам да те обидя приятелю.Най добре на мястото на катализатора и ако си намериш от неръждавейка взимай го.Аз на моята смених 3 гърнета и накрая хванах си CO-то и си направих едно от неръждавейка и сега пей сърце.Една малка тайна да кажа.Вътре ватата е стъкломат. Няма изгаряне.И не е скъпа тъпчеш здраво,колкото повече вата толкова по добре.Моето го направих от барабана на стара пералня >:D<:

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 07 мар 2012, 23:04
от ЯЛТА
Като изхвърлиш катализатора, може и без резонаторно гърне. Неговата цел е да пречи на горещите газове да нагряват излишно клапаните, но колко работа върши един дявол знае,- това е обяснението в сервиз KRAFT-ltd.

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 08 мар 2012, 19:40
от valkata96
Мерси колеги за бързите отговори. Да се затопли още малко и се заемам. :D :wink:

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 12 мар 2012, 09:03
от fordmaniac
Малко разяснение. Катализатора участва във вълновата и резонансната настройка на аспуховата система. При премахването му е желателно слагане на заместващо резонаторно гърне. Слагането на тръба влошава тези настройки и води до повишаване на разхода и шума в колата. За повишаване на мощноста е несериозно да се говори.
Без да звучи като реклама, ползвам колегите от ЕМ Комплект 33, имат резонаторни за повечето коли.
иво г. иванов написа:Тъй като при теб липсва ECU, данните от ламбда- сондата
отиват към ел. блок и ако нямаш проблем с паленето и поддържането на обороти, направо може да я елиминираш.
Надявам се някой да не вземе писаното от Иво на сериозно! Махане на сонда?! ECU или ел. блок?! Звучи като: Ми тя моята кола не е инжекцион, ама не е и карбуратор, а е полу инжекцион. Е няма такъв филм!
Сори, ама ще заблудиш някой и ще си резне сондата и после...

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 12 мар 2012, 18:21
от иво г. иванов
fordmaniac написа: Надявам се някой да не вземе писаното от Иво на сериозно!
Правилно!!!
Тва защо съм го написал? *167*
Хем не е по темата, хем не е вярно.Сондата си дава данни за кислорода заради образуването на горивната смес.
Катализатора е чак след нея... :shock: :shock: :shock: :-/:

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Публикувано: 12 мар 2012, 20:22
от kEFi
е...някои модели имат сонда преди и след катализатора ;) но не и въпросния!
Негативния ефект на резонаторното гърне...бучи като влезе в резонанс (на определени индивидуални обороти)...в моя случай - на 3000, ама хубав гърлен звук *00143*