Страница 1 от 1

Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 06 ное 2012, 14:59
от urgan
Много се чудих как да задам въпроса си, но все немога да го измисля. Става въпрос за това как се задвижват компресорите на по новите коли? Смисъл такъв, че на моята компресора се върти посредством ремък задвижван от въртенето на коляновия вал. На по новите знам че работят с ток, но какво означава това, как се задвижва компресора в крайна сметка? Тези които се задвижват от пистовия ремък който върти всички агрегати доста затормозяват двигателя, а съм се качвал в коли които изобщо не разбираш че се включва климатика, вероятно е от тези за които не ми е ясно задвижването им.

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 06 ное 2012, 16:55
от ЯЛТА
Трябва да е с електромотор, защото при системата стоп-старт, и като изключи мотора на светофар..........

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 06 ное 2012, 17:20
от S_C
Все още са си с ремък.Старт-стоп изгъзиците не са разпространени навсякъде,едва ли и някога ще бъдат.
Кое товари мотора повече...механичен компресор или задвижван от ел.мотор...мисля,че е ясно,ако приложим закона за запазване на енергията.И двата компресора се хранят с механична енергия,чиито единствен източник е двигателят.Дали ще я вземеш директно с ремъчна предавка или през електромагнитното поле на алтернатора...е все тая.Ако изпаднем в тънки сметки...трябва да се сравнят загубите между ел.преобразуването и ремъчната предавка...от къде може да изкараш някоя десета от процента предимство в полза на ел.преобразуването...но не е много сигурно.

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 06 ное 2012, 17:35
от urgan
Въпроса не е кое товари повече а как се задвижва. Мен ми е ясно че компресора е с ремък но при колите в които не е зацепен компресора на двигателя как се задвижва. Сметките ги остави, практиката показва :D

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 06 ное 2012, 17:36
от synthez 3D
Всички се задвижват с ремък.Няма електрически,даже и при старт/стоп системите.При тях,когато е спрял двигателят(и съответно компресорът)продължава да се върти само вентилацията на по-ниска скорост,докато спадне налягането,нагнетено от компресора и се стопли изпарителя.Ако времето е горещо(над определени градуси) старт/стоп системата не изключва двигателя,дори и да са настъпили условия за това.
Единствено при електромобилите има електрически задвижван компресор,който работи с инвертор на повишено напрежение,за да намалеят токовете,протичащи при такава мощност.Все още всички нови автомобили са с конвенционално задвижване,а натоварването от климатика се усеща само в определени режими.При една изправна климатична система и нормално каране с двигател над 100 HP натоварването не би трябвало да се усеща.

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 06 ное 2012, 18:36
от diesel1.6
Някъде четох за климатик с пропорционално управление - върти колкото му трябва, с електромотор. Управлява се с електроника, сигурно е бил стъпков двигател. Ще питаме гугъл...

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 07 ное 2012, 02:17
от S_C
Руснаците имат електрически климатици от доста години.Има ги и при някои ванове,където обемът прави неефективно използването на система с единствен компресор в предната част на колата.Не е ново.Но е малко разпространено.

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 07 ное 2012, 11:43
от madboy
S_C написа:Руснаците имат електрически климатици от доста години.Има ги и при някои ванове,където обемът прави неефективно използването на система с единствен компресор в предната част на колата.Не е ново.Но е малко разпространено.
И се използва само за кемперите май.

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 10 ное 2012, 21:20
от S_C
Лада Нива има с такова чудо.Имаше и някаква друга типично руска простотия в тая кола,ама не мога да се сетя какво беше...два отделни алтернатора ли бяха, два с общ корпус ли...абе нещо имаше пак...като отвориш капака и веднага се забелязваше някакво творение на руската инженерна мисъл...

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 11 ное 2012, 09:58
от vivco
S_C написа:Лада Нива има с такова чудо.Имаше и някаква друга типично руска простотия в тая кола,ама не мога да се сетя какво беше...два отделни алтернатора ли бяха, два с общ корпус ли...абе нещо имаше пак...като отвориш капака и веднага се забелязваше някакво творение на руската инженерна мисъл...
Колега къде си виждал такава Лада. Защото аз съм виждал Лада с две делка с две динама с два карбуратора с два стартера и резервоар от 300 литра с някакви противотежести отзад и мотор от 400 коня но разработена за техните специални служби и използвана и в нашите по времето на социализма.

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 11 ное 2012, 20:36
от ЯЛТА
vivco написа: Колега къде си виждал такава Лада.
Аз ще ти я снимам при пръв удобен случай.

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Публикувано: 11 ное 2012, 21:56
от S_C
Не помня къде съм я виждал,но трябва да е била някъде изложена...или в магазин,или примерно на панаира в Пловдив.